Czwartek 25 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Moje złote zasady public relations w hotelu cz....

Artykuły serwisu


Moje złote zasady public relations w hotelu cz. 2/2


Dodano: 2012-04-16

Drukuj


Nawet kiedy byłam w koledżu na studiach uniwersyteckich moje zainteresowania naturalnie ukierunkowane było na zaangażowanie w pracę z ludźmi. Tak więc, niezależnie od tego, czy był to prowadzony przeze mnie przez kilka sezonów quiz mistrzowski, czy prowadzenie tygodniowej kolumny i współpraca przy edytowaniu lokalnego dziennika, zawsze starałam się nawiązywać kontakty z ludźmi z różnych środowisk i różnego pokroju. Później już, jako niezależna publicystka współpracująca z kilkoma dziennikami, miałam okazję spotkać naprawdę ciekawych ludzi, którzy stworzyli swoją niszę. Poza tym, że były to ekscytujące doświadczenia, a wszystko co bardzo mocno do mnie przemawiało, to było to, że miałam naturalne skłonności do kontaktu z ludźmi i poprzez swoje dobrze szlifowane umiejętności komunikacyjne - pisemne i werbalne – byłam w stanie łatwo wykuwać silne relacje i starałam się wykonywać powierzone mi zadania w najbardziej efektywny sposób. Myślę, że to właśnie wtedy zakiełkowała we mnie idea pracy w public relations. Każdy, kto jest kimś w public relations powie ci, że sympatia dla ludzi i umiejętność porozumiewania się z nimi, to dwie najbardziej istotne przesłanki dla kariery w public relations. Choć nie jest to tylko to, bowiem na public relations składa się dużo więcej elementów, jednak te dwa kształtują ku temu solidny fundament.



Mały, przyjemny obiekt, będący częścią wielkiego przedsiębiorstwa, o wielokulturowym środowisku, w którym pracowałam, pomógł mi przyswoić najlepsze praktyki pochodzące z różnych zakątków świata. Oprócz korzyści wynikających z pracy w jednej z najpotężniejszych marek hotelowych, miałam ten przywilej, że mogłam sprostać wyzwaniu, zmiany pozycji rynkowej starej marki i uczynić z hotelu nowoczesny obiekt, z górnej półki hotelowej w Indiach i Azji. To zdecydowanie było jednym z najlepszych doświadczeń w mojej eklektycznej ścieżce kariery zawodowej, co pozwoliło mi na pełny ogląd profesji w zakresie PR i komunikacji i wykorzystywanie podpatrzonych umiejętności i wiedzy na najwyższym optymalnym poziomie. To, na co chciałam szczególnie zwrócić waszą uwagę, to jest to, że należy cieszyć się z zawodowych wyzwań i zadań, które mają wysoki stopień trudności i być otwartymi na zmiany zarządzania wydarzeniami, co wydatnie wzbogaci wasz profesjonalny arsenał.

Fascynującą rzeczą charakteryzującą hotelowy PR, jest to, że zmieni cię on w pierwszej klasy wielozadaniowca. Każdego dnia w pracy możesz w godzinach porannych zajmować się organizowaniem konferencji prasowej, w ciągu dnia zaś, pracować nad biuletynem informacyjnym lub kampanią reklamową, angażować się w organizowanie festiwalu żywności wraz z zespołem gastronomicznym lub rozpracowywać szczegóły kampanii marketingowej wspólnie z kolegami ze sprzedaży, natomiast późnym popołudniem uczestniczyć w lunchu z wydawcą magazynu lajfstajlowego, organizować kontakty prasowe jeden na jeden, a w godzinach wieczornych spotkać się przy drinku z gościem hotelowym i przygotować się do wieczornej imprezy prezentującej hotel, w późnych godzinach wieczornych. Jest to jak widać urozmaicona układanka, w której trzeba dopasować wszystkie elementy, dążąc do uzyskania optymalnych rezultatów. Trudna sprawa, ale utrzymująca cię w stałym zaangażowaniu i wysoce satysfakcjonująca pod koniec dnia.

W hotelach współpracujesz z wieloma różnymi działami i dlatego poznajesz różne funkcje i zagadnienia biznesowe, w znacznie większym stopniu niż to sobie wcześniej wyobrażałam, na podstawie pracy w każdej innej branży. Dlatego poznanie tych innych funkcji postawi cię również w bardzo dobrej pozycji zawodowej. Bardzo ważne jest to, aby nigdy nie przegapić okazji do wewnętrznego lub zewnętrznego szkolenia, niezależnie od tego, czy jest to sprzedaż, czy obsługa gości, organizowanego przez hotelowego szkoleniowca lub uczestniczenie w Letnim Uniwersytecie oferującym panel prowadzony przez fachowców ze specjalistycznych instytucji. Akademickie lub szkoleniowe interludium to nie tylko przyjemny przerywnik w głównej orbicie zainteresowań zawodowych, gdyż dostarczają ci one atrybuty globalnego środowiska pracy.

Czerpiąc, jak dotychczas, zadowolenie z każdej chwili spędzonej przez ponad 15 lat, na zapierającej dech w piersiach przejażdżce tym swoistym roller coasterem, stając niejednokrotnie przed wyzwaniami powodującymi obgryzanie paznokci, a także kosztując przyjemnych doświadczeń, postanowiłam skorzystać z możliwości podzielenia się drobnymi rzeczami, jakie były moim udziałem w trakcie pracy na rzecz wielkich marek i znakomitych umysłów i przedstawić swoje 25 złotych zasad public relations:

1. Otwarta postawa – wysoki poziom szczerości, integralności i przejrzystości odgrywa bardzo dużą rolę w karierze zawodowej
2. Łatwa dostępność – mając do dyspozycji nowoczesną technologią mieszczącą się na dłoni i w koniuszkach palców, naprawdę nie ma żadnej wymówki
3. Wiarygodność – zawdzięczasz ją sobie, tożsamości, którą wypracowałeś dla siebie i marki, którą reprezentujesz
4. Wymiana informacji istotnych dla nowych idei – dbaj o media, kształć się poprzez ich ekspozycję na szeroki zakres zagadnień i buduj korzystną obustronną arterię wymiany informacji i wiedzy
5. Przekazuj kompletne informacje – staraj się je dostosowywać do potrzeb i często wykraczaj poza lakoniczne sformułowania
6. Od reportera, po głównego wydawcę, każdego traktuj z takim samym szacunkiem – Dzisiejszy nieopierzony reporter będzie jutro wydawcą.
7. Przestrzegaj harmonogramów, niezależnie od tego, jak są napięte – być może jest to jedna z najważniejszych rzeczy, która pozwala ci być na bieżąco dobrze poinformowanym, w odróżnieniu od konkurencji
8. Bądź szczerze przyjaznym, a nie fałszywie schlebiającym – uwierz mi, że ludzie potrafią dostrzegać pozory
9. Bądź profesjonalistą – przecież nie chciałbyś być amatorem!
10. Zawsze wykazuj zainteresowanie – ludźmi, sprawami, nowościami, pracą zawodową. Dociekliwe osoby są najlepszymi przyjaciółmi w życiu.
11. Bądź nieszablonowy - wnieś poczucie wyjątkowości do swojej pozycji, przedstawiaj nowe pomysły, patrz na rzeczy i problemy z nowego punktu widzenia, rozwijaj nowe metody – pamiętaj jednak, aby wszystko mieściło się w ramach ogólnego profilu firmy i zdefiniowanych zasad proceduralnych obowiązujących w twojej marce
12. Wizerunek marki – we wszystkich swoich parametrach – twojej fizycznej osobowości, twoich ideałów, etyki zawodowej i profesjonalnej, umiejętności komunikacyjnych – bądź najlepszym ambasadorem swojej firmy
13. Szanuj swoich przełożonych – bezpośredniego szefa, osoby wyższego szczebla z którymi się kontaktujesz, dyrektora naczelnego firmy, lidera w branży, międzynarodowych specjalistów z twojego obszaru i staraj się czerpać z nich inspirację w codziennych zajęciach
14. Bądź mentorem dla innych - bądź mentorem dla osób, którymi kierujesz lub którzy są mniej od ciebie doświadczeni. Bądź przyjacielem, przewodnikiem i filozofem dla innych. Ustal dobre przykłady i staraj się, aby były naśladowane. Będziesz wówczas zapamiętany na długie lata w najbardziej pozytywnym świetle.
15. Bądź sprawny technologicznie - żyjemy dziś w świecie wirtualnym drugie tyle, co w rzeczywistości. Każdego dnia inna nowa technologia lub gadżet dodawany jest w miejsce starzejących się wynalazków. Zapoznawaj się z nowym oprogramowaniem, zaprzyjaźniaj się z nowymi gadżetami. Bądź na topie.
16. Web 2.0 – uczyń z tej koncepcji jednego ze swoich najpotężniejszych sojuszników. Bądź dostrzegany, bądź słyszalny, bądź czytany przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, a co więcej, bądź w stanie kontrolować to, co inni widzieli, słyszeli lub czytali o tobie. Dostosowuj, monitoruj reguluj i sprawdzaj wszystko, co ukazuje się o twojej firmie na Twitterze, Facebooku, LinkedIn, blogach, YouTube itp.
17. Słowo pisane – naucz się poprawnie pisać. Pracując w public relations jesteś często redaktorem komunikatów prasowych, wypowiedzi, poszerzonych wiadomości informacyjnych, list zagadnień do przedyskutowania, newsletterów, itd.
18. Słowo mówione – szlifuj swoje zdolności oratorskie. Rozkwitaj przy mikrofonie. Niejednokrotnie będziesz przecież musiał zaprezentować siebie przed szerokim audytorium. Spraw byś zarówno ty sam, jak i twoja firma wyróżniała się w takich sytuacjach.
19. Bądź osobą stale zdobywającą nową wiedzę – zdolności projektowania grafiki dla potrzeb wewnętrznych, stylizacje lub prezentacje w programie power point, itd. – stale dodawaj nowe umiejętności do swojej listy
20. Udzielaj się w innych obszarach - ktoś chce, aby mu pomów w napisaniu listu biznesowego lub potrzebuje pomocy w napisaniu resume, zaoferuj mu swoje usługi; operatorzy telefoniczni wymagają szkolenia w zakresie umiejętności językowych w języku angielskim, wymowie oraz ustalonych oświadczeniach, inny dział potrzebuje pomocnej dłoni w opracowaniu instrukcji i prezentacji, niech to będzie twoja dłoń.
21. Odkryj w sobie szkoleniowca – wyszukuj i przygotowuj osoby w twojej firmie, które będą się mogły zaprezentować w mediach – twojego dyrektora naczelnego, szefa kuchni, kierownika gastronomii, a nawet głównego inżyniera, szefa housekeepingu i szefa ochrony. Kiedy media zadzwonią w sprawie wywiadu będziesz miał kłopot jedynie z wyznaczeniem odpowiedniej osoby do tematu, z którym zwraca się do ciebie dziennikarz.
22. Wiedza o firmie – poznaj dobrze swoją branżę; dowiedz się, jak funkcjonują inne hotelowe działy. Pracując w PR, wszystkie te informacje okazują się bardzo przydatne w praktyce komunikacyjnej
23. Działaj sieciowo – bierz udział w branżowych seminariach, forach, panelach dyskusyjnych. Zostań członkiem stowarzyszeń public relations, współpracuj ze znaczącymi sieciami instytucji handlowych, klubami, a także organizacjami zrzeszającymi absolwentów uczelni wyższych i byłych pracowników
24. Zdobądź podstawową wiedzę ekonomiczną – postaraj się nauczyć czytać zestawienia bilansowe, badać raporty roczne, wprowadzać elementy zabezpieczania zysku na swój obszar, negocjować z zewnętrznymi instytucjami przy zawieraniu kontraktów na usługi PR
25. Bądź wielozadaniowcem – naucz się wykonywania różnych zadań (jest to szczególna rola na twoim stanowisku pracy), naucz się pokonywać stres bez szkody dla wydajności, wykształć zdolność wykonywania zadań pod presją i bądź pozytywnie nastawiony do pracy zespołowej. Wszystkie te elementy mogą razem wystąpić w ciągu jednego dnia pracy.

Te 25 zasad pozwalało mi na efektywną pracę, niezależnie od tego, czy pracowałam w firmach indyjskich, czy międzynarodowych. Miałam możliwość współpracy z przedstawicielami wielokulturowej, wieloetnicznej i wielonarodowej kadry pracowniczej, wnoszącej swoją innowacyjność i praktyki zawodowe do działalności podmiotu, w którym aktualnie pracowali.

Twierdzę, że dodane do twojego unikalnego zestawu doświadczeń w zdefiniowanym obszarze roboczym, zasady te, będą pomocne w pracy lub przynajmniej będą stanowić istotne punkty, nad którymi będzie się można zastanowić.

L. Aruna Dhir


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji