Czwartek 28 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Nikt nie rodzi się wielkim klientem. Trzeba go po...

Artykuły serwisu


Nikt nie rodzi się wielkim klientem. Trzeba go po prostu ukształtować


Dodano: 2012-05-09

Drukuj


Rozwijanie dobrych relacji pomiędzy klientem, a agencją niczym się nie różni od budowania innych relacji: proces ten wymaga po prostu wysiłku. Rodzaj pracy włożonej w to przedsięwzięcie będzie wpływał na rodzaj efektu, z niej uzyskiwanego. Najważniejszą rzeczą do zapamiętania jest to, że obie strony kładą na stół swoje doświadczenie. Znasz swoją restaurację. Oni z kolei znają się na restauracyjnym marketingu. Przecież po to w końcu ich zatrudniłeś.

Oto kilka ważnych rzeczy, o których wielcy klienci powinni pamiętać:

• Bądź mistrzem kreatywności: Twoim zadaniem nie jest pisanie komunikatów prasowych lub tworzenie restauracyjnego logo. Twoim zadaniem jest udostępnienie agencji pomieszczeń i środków, aby to oni zrobili to dla ciebie. To, właśnie potrafią robić najlepiej.

• Dokonuj trudnych wyborów. W branży restauracyjnej wszystko zmienia się bardzo szybko. Jeśli rezerwacje spadają, nie można czekać dwa miesiące na reklamy. Jednak, jak mówią w marketingu, można uzyskać coś wielkiego, szybko i tanio, ale tylko dwa z tych trzech elementów, na raz. Jako klient, musisz dokonywać i mieć świadomość słuszności swoich wyborów. Kreatorzy z agencji, którą zatrudniłeś, nie są magikami i będą wdzięczni, jeśli nie będziesz tego od nich oczekiwał.



• Bądź szczery i realistyczny względem swoich oczekiwań. Być może chciałbyś, aby twój lokal został najbardziej liczącą się restauracją serwującą steki w twoim mieście. To wielki cel, o którym musisz zawiadomić swoją agencję. Agencja może zbudować mapę drogową prowadzącą do jego realizacji, ale musi wcześniej dokładnie zapoznać się z ustalonymi przez ciebie celami.

• Licz się z ograniczeniami swoich zasobów. Restauracje rzadko mogą sobie pozwolić na ogromne budżety na marketing. Twoja agencja dołoży wszelkich starań w celu maksymalizacji efektów uzyskanych z każdego wydanego dolara i poinformuje cię, na co możesz, a na co nie możesz sobie pozwolić. Nie oczekuj jednak uzyskania wspaniałych kreacji po okazyjnej cenie. Dlaczego agencja miałaby sprzedawać siebie i swoje idee po niskiej cenie?

• Ustal jasne reguły gry. Wychodź naprzeciw wszelkim twórczym zobowiązaniom. Jeśli niektóre wcześniej ustalone zasady miałyby zostać naruszone, poinformuj o tym. Jeśli niektórych zasad nie można złamać, poinformuj o tym również. Twoja agencja musi wiedzieć, co może, a czego nie może zrobić, zanim zbada możliwości kreatywnych rozwiązań.

• Upraszczaj problemy. Twoja restauracja może starać się rozwiązywać wiele problemów na raz, ale zmniejszenie ilości jednoczesnego zajmowania się wieloma sprawami może uczynić cuda w skutecznym wyszukiwaniu pożądanych rozwiązań.

• Bądź otwarty na kreatywność. Kiedy problem jest uproszczony, unikaj rozwiązywania go samodzielnie. Będzie to sprzyjać powrotowi do wcześniejszych idei, zaburzając w ten sposób zdolność do akceptacji i doceniania pracy wykonywanej przez agencję.

• Wprowadzaj zmiany na początku. Początkowe stadia wypracowywania koncepcji zarezerwowane są na burze mózgów i rewizję sytuacji. Jeśli wciąż nalegasz na wprowadzenie zmian w finałowym etapie prac (czasami jest to konieczne i to zrozumiałe), musisz spodziewać się opóźnień i dodatkowych kosztów, nie mówiąc już o irytacji pracowników twojej agencji.

• Zapomnij, że lubisz niebieski kolor. Twoje osobiste stylistyczne upodobania nie mają znaczenia. Sprawa dotyczy marki i jej osobowości

• Bądź mistrzem kreatywności ponownie. Ingeruj w treść ustaleń na spotkaniach ze swoimi współpracownikami, kiedy zauważysz, że twoi mniej inteligentni koledzy mogą storpedować efekty wypracowanego projektu. Musisz stanąć w obronie tego, co pomagałeś stworzyć. W przeciwnym razie cała inspiracja uleci.

• Staraj się zatrudnić odpowiednią agencję. Powinieneś znaleźć kogoś, kto zna się na branży restauracyjnej równie dobrze, jak ty. Marketing nigdy nie jest równie skuteczny, znajdź więc odpowiednich fachowców legitymujących się sprawdzonymi wynikami.

• Nie omieszkaj podziękować za uzyskane efekty. Jeżeli okażesz swoje uznanie wobec ciężkiej pracy jaką wykonała dla ciebie agencja, to staną na głowie byś był jeszcze bardziej zadowolony.

W sumie, udana kampania marketingowa jest prawie zawsze wynikiem udanych relacji pomiędzy klientem a agencją. Być wielkim klientem. Leży to w twoim najlepszym interesie.


Aaron Allen


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji