Czwartek 25 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Zarządzanie » Hotelarzu: Obudz się! Co z zarządzaniem rzeczami...

Artykuły serwisu


Hotelarzu: Obudz się! Co z zarządzaniem rzeczami nienamacalnymi?


Dodano: 2014-11-05

Drukuj


Czy wiedziałeś, że niektóre biura podróży nie wahają się, aby włączyć do swojej struktury egzotyczne zapachy, aby sprzedawać więcej? Wiedziałeś, że niektóre sklepy puszczają muzykę (natura & odkrycie), włączają projekt i architekturę, aby uczynić je wyróżniającymi się? Firmy produkcyjne wprowadziły „atmosferę” jako wyróżniające je narzędzie strategiczne i to działa.

A co z firmami usługowymi? Czy hotelarze uważają, że niewyczuwalna atmosfera może przynieść im nowy element strategiczny? Czy uważają, że atmosfera może być nowym krokiem w celu przyciągnięcia i zatrzymania klientów?

Niektórzy z nas uważają, że atmosfera jest nie do określenia: „zbyt niewyczuwalna”. Inni, tak jak Belk (1975) podał definicję, w której atmosfera jest określona jako pewne elementy takie jak „wnętrze, światło, temperatura, muzyka, kolor, dotyk i zapach”. Wiemy już, że odczuwanie tych elementów wpływa na nasz sposób kupowania rzeczy, pytanie jest czy wpływa na gości hotelowych i w jaki sposób?



Psychologowie zidentyfikowali odbieranie tych elementów w przemyśle produkcyjnym i jasne jest, że każdy z nich ogrywa ważną rolę w naszym każdym natychmiastowym uczuciu. Te elementy są blisko związane z czterema zmysłami: powonienia, dotyku, wzroku i słuchu.

Chodzi o to, że przemysł produkcyjny używa elementów atmosfery poprzez nasze postrzeganie zmysłów, aby wytworzyć w nas uczucie i nakłonić do zakupu.

A co z przemysłem usługowym?

W przemyśle usługowym niewyczuwalna funkcja wydaje się być dużo ważniejsza niż w przemyśle konsumpcyjnym. Czy mogłoby to oznaczać, że część emocjonalna jest także ważniejsza?

W środowisku usługowym termin „obraz obsługi” jest używany i rozważa atmosferę, włączając cześć ludzką w otoczeniu obsługi. Nowe narzędzie strategiczne jest także „teatralizacją”, która jest sposobem używania elementów „obrazu obsługi”, aby stworzyć określoną atmosferę, która wytworzy unikalne doznania klientów. Celem „teatralizacji” jest dotknięcie poczucia zmysłów zapachu i słuchu, które są bezpośrednio połączone z ludzkim mózgiem. To oznacza, że słuch i zapach przynosi nam wspomnienia. Następnie, jeżeli jednostki przeżyją unikalne doznania w otoczeniu usługowym zatrzymają te doznania w pamięci i powrócą, aby odkryć je jeszcze raz.

Oparte na typologii usług, usługi nieużytkowe (4* i 5* hoteli) są tymi, które wymagają najbardziej atmosferycznych i emocjonalnych części, aby zadowolić gości. Użytkowe usługi (1* i 2*) są tymi, gdzie pierwszeństwo mają towar i funkcjonalność. Czy zatem powinniśmy wprowadzić atmosferę w hotelach 4*i 5*? Na jakich elementach powinniśmy się skoncentrować jako hotelarze? Aby odpowiedzieć na te pytania zorganizowano badanie w centrum Paryża. Ankiety zostały wysłane do każdego hotelu (1*, 2*, 3* i 4*), aby zidentyfikować, na których gości hotelowych miały wpływ elementy atmosfery, a na których gości hotelowych wpłynęły elementy funkcjonalne (miejsce i cena).

Wyniki badania jasno pokazały charakterystyczne zachowanie dla każdego rodzaju gości hotelowych. Dla gości hotelu 4*, oceny bez wątpienia doniosły, że są tymi, którzy przywiązują największą uwagę do elementu atmosfery i którzy są zadowoleni z tych elementów w tych hotelach. Konsekwentnie, są oni jedynymi, którzy najchętniej by je polecili. Dlatego też atmosfera może być prawdziwym narzędziem marketingowym w tej kategorii kiedy pozytywne postrzeganie gości atmosfery w tych hotelach prowadzi do pozytywnych opinii.

Rezultaty dla hoteli dwugwiazdkowych pokazały, zaskakująco, że na postrzeganie gości silnie wpłynęła atmosferę a nie elementy funkcjonalne i konsekwentnie, że pozytywne postrzeganie atmosfery prowadzi do pozytywnych opinii.

Dla gości hoteli trzygwiazdkowych postrzeganie było mieszane. To oznacza, że jedne elementy atmosfery wpłynęły na postrzeganie gości a inne nie.

Rezultaty dla hoteli jednogwiazdkowych były po raz kolejny nieprzewidywalne. Goście wspomnieli, że przywiązywali uwagę do elementów funkcjonalnych a nie do samej atmosfery, ale byli z nich bardzo niezadowoleni.

Wnioski

Niewyczuwalność atmosfery odgrywa zdecydowaną pozycję w twoim przemyśle i musi zostać wprowadzona do sposobu prowadzenia hoteli.

Na gości hoteli dwu-, cztero- i pięciogwiazdkowych bardzo mocno wpłynęła atmosfera. Jako hotelarze, musimy wziąć pod uwagę te możliwości.

Jednakże, badanie to będzie wymagało kilku późniejszych prześledzeń, aby odpowiedzieć na kolejne pytania. Dlaczego na gości hoteli dwugwiazdkowych wpłynęła atmosfera a nie elementy funkcjonalne? Dlaczego hotele dwugwiazdkowe należą do usług nieużytkowych a nie do użytkowych? Jak możemy wprowadzić niewyczuwalność w zarządzaniu hotelami jedno- i trzygwiazdkowymi? Niektóre z elementów atmosfery wpływają na gości hotelowych, ale nie na wszystkich. Czy możemy wziąć pod uwagę tą informację?

Rekomendacją dla hotelarza jest wprowadzenie atmosfery jako prawdziwego narzędzia strategii zarządzania w hotelach dwu-, cztero- i pięciogwiazdkowych, aby wpłynąć na postrzeganie gości i stworzyć jako rezultat pozytywną reklamę nieformalną. Kluczowym elementem jest zapach i muzyka (lub dźwięki), ponieważ odgrywają istotną rolę w naszej pamięci. Ostatnią ważną wskazówką jest urzeczywistnienie tych niewyczuwalnych elementów atmosfery.

Mathilde Terrin



Komentarze:

Dotacje dla branży hotelarskiej 2024 - wszystko, co musisz wiedzieć ...więcej»

Podstawowe niezbędne narzędzia pracy współczesnego hotelarza ...więcej»

Bezpieczeństwo w małych obiektach hotelowych ...więcej»

Pomaganie integruje ...więcej»

Kradzież w hotelu? Nie daj sobie ukraść własnych praw! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji