Czwartek 25 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Gastronomia » Projektowanie i ulepszanie barowego menu

Artykuły serwisu


Projektowanie i ulepszanie barowego menu


Dodano: 2012-05-31

Drukuj


Dawno już przyjęto założenie, że projekt i układ menu może wpływać na wybory dokonywane przez gości, a przy odrobinie wysiłku w rozplanowanie menu można zwiększyć obroty bez zmiany kosztów gastronomicznych.

Staje się to szczególnie istotne w sektorze hotelarskim, gdzie zwyczajowo wymagana jest obsługa przy stolikach i większość osób nigdy nie trafia do baru. Jako, że menu jest często jedynym kontaktem z gośćmi wybierającymi swoje ulubione produkty, jest ono ważnym narzędziem w przekazywaniu informacji, jakie powinny do nich dotrzeć.

Jedną z przyjemności przy pisaniu menu jest świadomość tego, że mają one bezpośrednią możliwość edukowania i wpływania na gości. W idealnym świecie powinno to należeć do kompetencji twoich pracowników, ale w ruchliwym hotelu z wysokimi obrotami, trudnym zadaniem jest utrzymanie zespołu, który potrafi konsekwentnie sprzedawać produkt w sposób, w jaki to sobie zaplanowałeś.



Oto kilka rzeczy, które należy rozważyć, aby w pełni wykorzystać swoje menu.

Koncepcja
Nie wpadnij w pułapkę organizowania koktajli na bazie ich podstawowego składnika. Nic nie zdradza tak braku wyobraźni, jak lista "koktajli z wódką", "koktajli z rumem”, „koktajli z dżinem", itd.
Jeśli dysponujesz lokalem całodziennym, należy rozważyć zrestrukturyzowanie swojego menu w zależności do pory dnia, zaczynając od zdrowych soków na początek, a na koktajlach na dobre trawienie kończąc. Jeśli prowadzisz bar tematyczny, pomyśl o stylu, smaku, zawartości alkoholu, kolorze lub równej liczbie składników.

Bądź kreatywny w zakresie swoich produktów, a także koktajli. Znam barmana, który komponuje swoje Burbony ze względu na zawartość pszenicy. Może to być nieco ekstremalny akcent, bowiem wiele menu usiłuje dzielić drinki jedynie pod względem zawartości amerykańskiej lub szkockiej whisky, ale przyjrzyj się bliżej swoim produktom i znajdź niszę, która sprawi, że będziesz wyróżniał się spośród konkurencji.

Cena
Uważaj przy organizowaniu swoich produktów według ceny. Tak, może to zachęcić twoich gości do zakupu drinków szlachetnych marek, jeśli goście należą do rodzaju tych, którzy pragną się pochwalić dokonanymi zakupami. W takim wypadku może to być bardzo korzystne dla twojego lokalu. Jednak jeśli twój lokal odwiedza szeroka gama klientów reprezentujących odmienne środowiska o zróżnicowanych dochodach, można nieświadomie wprawić ich w zakłopotanie lub poddać presji, aby wydali więcej, niż zaplanowali, co sprawi, że poczują się niekomfortowo i jest mało prawdopodobne, aby kiedykolwiek do ciebie wrócili.

Opis pozycji w menu
Kluczowy jest tutaj problem, aby nie pisać zbyt mało ... lub zbyt dużo. Należy pamiętać, że większość twoich gości będzie w towarzystwie i nie będą chcieli przedzierać się przez morze informacji, aby odnaleźć pasujący im napój. Często powtarzane oświadczenie Dom Pierre Perignona – choć nie jest to potwierdzone – wspomina o tym, że "pije gwiazdy", co może być miłym wstępem do sekcji koktajli na bazie szampana, ale proszę nie zagłębiać się w szczegóły w rodzaju, ile bąbelków jest w przeciętnej butelce!

Jednym z powodów, z powodu których Twitter jest tak skuteczny jest to, że w dobie natychmiastowych satysfakcji i istotnego ograniczenia zdolności do koncentracji, zmusza użytkowników do używania maksymalnej ilości 140 znaków. Chociaż nie zalecamy monitorowania tekstu do tego stopnia, to z pewnością warto to mieć na uwadze.

Styl
Bądź świadomy swojej mieszanej klienteli i kieruj to, co piszesz bezpośrednio w ich kierunku. W tradycyjnym 5-gwiazdkowym Lobby Barze tekst powinien pozostać ściśle formalny, jednak jeśli opis skierowany jest do młodszego klienta, tekst może być trochę bardziej opisowy lub pikantny. Menu przygotowywane na takie okazje, jak Walentynki lub prywatne przyjęcia  pozwala na rozwinięcie twojej kreatywności.

Jeśli zdecydujesz się na użycie kilku przymiotników, staraj się być możliwie precyzyjny w swoich opisach i nie przesadzaj. Czytałem kiedyś menu, w którym napój został opisany jako „fantastycznie prosta symfonia". Koktajl był rzeczywiście prosty, ale czy fantastycznie prosty? No i z pewnością symfonia już z samej swojej natury ma złożoną konstrukcję.

Format
Arystoteles uważał porządek, symetrię i ograniczenia za najwyższe formy piękna. Bardzo wątpię czy miał w głowie menu napojów, ale wierzę, że zastosowanie się do tych ideałów może być bardzo korzystne.

Jeśli twoje menu otwiera się jak książkę, spróbuj sformatować tekst tak, aby wersy na obu stronach układały się jak lustrzane odbicie. Nie dopuść do tego aby konkretne koncepcje lub opisy rodzin produktów rozciągały się na obie strony, zachowaj taką samą liczbę koktajli na odpowiednich stronach i tym samym liczbę wersów w każdym opisie.

Przed rozpoczęciem drukowania należy poświęcić trochę czasu na korektę dokumentu. Sprawdź, czy rozmiar czcionki i styl są spójne, a zwłaszcza, czy pisownia jest poprawna. Twoje menu jest reprezentantem twojego lokalu. Błędy będą miały negatywny wpływ na opinię twoich gości o nim.

Szkolenie
Kiedy już stworzysz swoje menu jako narzędzie sprzedaży, przeszkol swoich pracowników, jak go mają używać! Otwarcie menu na konkretnej stronie wpływa na to, które produkty gość widzi jako pierwsze. Przeszkol personel, aby brał pod uwagę porę dnia i przewidywał w związku z nią potrzeby gościa.

Przede wszystkim upewnij się, czy rozumieją koncepcję menu, dzięki czemu będą mogli zapoznać gościa z twoją ofertą i rekomendacjami, zwiększając ich zadowolenie, co w konsekwencji doprowadzi do korzystnego wyniku finansowego!

Andrew Mullins


Komentarze:

System HACCP dla gastronomii - dlaczego jest niezbędny? ...więcej»

Audyt jakości w gastronomii - czym jest i dlaczego jest taki istotny ...więcej»

Sezonowanie mięs i serów ...więcej»

Jakie menu przygotować na imprezę, gdy goście nie jedzą glutenu? ...więcej»

Jak poprawić efektywność konferencji? Zaserwuj gościom Brain Food! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji