Sobota 20 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Daj gościom powód do wybrania twojego hotelu

Artykuły serwisu


Daj gościom powód do wybrania twojego hotelu


Dodano: 2012-06-21

Drukuj


Zdarzało się, że  na wakacjach, byłam wniebowzięta, kiedy mogłam posiedzieć na plaży i poczytać przez jakiś czas zabraną ze sobą książkę. Wiem, że jest jeszcze wiele osób, które są usatysfakcjonowane, kiedy mogą robić to samo, ale ja stałam się trochę bardziej ukierunkowana na to, co konkretnie będę mogła robić w trakcie podróży. Obecnie, już nie tylko chcę wiedzieć, jakim zajęciom będę mogła się oddać i jakie atrakcje znajdę w danym miejscu, ale odpowiednio do nich zaplanować podróż. I nie mówię tylko o wypoczynku bowiem nawet wtedy, gdy wybieram się w podróż w interesach, też chciałbym wiedzieć, co będę robić w wolnym czasie.

W trakcie działań marketingowych promujących hotel, pozwól gościom dowiedzieć się, co będą mogli robić w hotelu i wokół niego, co jest doskonałym sposobem, aby wyróżnić się wśród konkurencji, szczególnie jeśli jest to coś, czego nie mogą spodziewać się gdzie indziej. A nawet jeśli to, co jest w twojej lokalnej ofercie nie jest czymś wyjątkowym, to i tak będziesz się wyróżniał, bo po prostu o tym powiesz (i może to również pomóc w optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek).

Chciałabym się teraz podzielić moimi 7 najlepszymi wskazówkami względem tworzenia z zajęć hotelowych, narzędzia marketingowego ....



1. O czym powiedzieć w trakcie marketingu hotelu


Nie zakładaj, że potencjalni goście będą zorientowani w ofercie turystycznej dotyczącej okolic hotelu. Działaj tak, jak biuro turystyczne. Poinformuj gości o lokalnych atrakcjach i jak z nich można skorzystać zanim zjawią się u ciebie, zamiast ufać biuru turystycznemu, które taką akcję powinno przeprowadzić. Jakie formy aktywnego wypoczynku dostępne są przez cały rok, np. parki rozrywki i muzea, zabytki itp. Jakie festiwale, targi i inne wydarzenia odbywają się w twojej okolicy? Taka informacja może już przyciągnąć do hotelu wiele firm, i w takim przypadku może warto wspomnieć o tym, by zachęcać klientów do dokonywania wcześniejszych rezerwacji. A co ze wspaniałym otoczeniem hotelu: krajobrazami, spacerami, ogrodami, przyrodą – z wszystkim tym, co może być interesujące dla docelowej grupy rynkowej?

Nawiąż relacje z lokalnymi biurami turystycznymi, aby mieć pewność pozostawania na bieżąco z tym, co się dzieje i kiedy. Poinformuj również o rzeczach, których klienci nie znajdą w przewodnikach i literaturze turystycznej. Te drobne rzeczy mogą sprawić, że dla kogoś, pobyt w twoim hotelu stanie się czymś specjalnym i wyjątkowym.

Nie zapomnij poinformować gości o swoich hotelowych propozycjach rozrywkowych. Jeśli twój obiekt znajduje się w takiej strefie klimatycznej lub miejscu, w którym goście będą chcieli spędzać dużo czasu w hotelu, poinformuj ich o rozrywkowej ofercie obiektu, tak by nie musieli brać pod uwagę długich wypraw do miasta podczas długich ciemnych wieczorów lub deszczowej pogody.

2. Skoncentruj się na najbardziej interesujących rzeczach

Jednym ze sposobów pomocnych w marketingu hotelu jest poinformowanie potencjalnych gości o propozycjach spędzania czasu, na miejscu w hotelu. Ale przy podejmowaniu decyzji, co umieścić na liście "hotelowych atrakcji", którą zamierzamy umieścić na swojej stronie internetowej, skupić się należy na rzeczach najbardziej interesujących, ponieważ lista potencjalnych zajęć może być nieskończona. Co sprawia, że coś, jest interesujące? Zapoznaj się z opiniami hotelowych gości.

Jakiego rodzaju rzeczy robią, kiedy przebywają u ciebie, co lubią, co postrzegają jako wartościowe oferty w stosunku do ceny. Czy hotelowe zajęcia wpływają na ich rachunki? Co przekroczyło ich oczekiwania? Po pierwsze, jakie były główne powody, dla których zdecydowali się na pobyt u ciebie; czy były to jakieś szczególne wydarzenia, oferty i atrakcje w tej konkretnej lokalizacji? Jakie ukryte skarby spowodowały, że klienci postanowili tu przyjechać? Co polecili im przyjaciele i rodzina?

3. Ułatwiaj korzystanie z wybranej opcji

Wiedza o tym, co jest w ofercie to jedno. Wiedza o tym, czy jest ona możliwa do zrealizowania, to co innego. Zapoznaj gości ze szczegółami – jak to daleko, jak się tam dostać, kiedy zaplanowane atrakcje się odbywają. Podaj gościom namiary kontaktowe lub linki do stron internetowych tych wydarzeń (sprawdzaj je regularnie, bo ich adresy mogą się zmieniać). Czy udział w określonych imprezach trzeba rezerwować z wyprzedzeniem, a jeśli tak, to czy możesz zapewnić rezerwacje swoim gościom? Jak łatwo dostać się z hotelu na miejsce organizowanej imprezy? Zapewnij gościom mapy i harmonogramy odbywających się w twoim regionie wydarzeń, zarówno przed, jak i podczas ich pobytu.

Uczyń wszystko, co w twojej mocy, aby goście z łatwością mogli skorzystać z okolicznych imprez. Jeśli goście lubią spacery, będą się krzywili na wspomnienie swoich zabłoconych butów, o ile nie zapewnisz im możliwości wysuszenia sprzętu i butów wykorzystywanych w określonych zajęciach, przy deszczowej pogodzie. Jeśli masz fantastyczne tereny do wędkowania, to czy masz możliwość zorganizowania pozwoleń i sprzętu wędkarskiego? Jeśli dostęp do niektórych miejscach jest problemem, co można zrobić, aby pomóc gościom w dotarciu do nich?

Wszystko to spowoduje, że twój hotel będzie się wyróżniał wśród konkurencji i pomoże w jego marketingu.

4. Buduj partnerską współpracę

Jeśli określone miejsce, wydarzenie lub atrakcja turystyczna pomaga przyciągać gości do hotelu lub twojego regionu, postaraj się nawiązać współpracę z tymi instytucjami w celu zapewnienia wspólnych możliwości marketingowych i osiągnięcia obopólnych korzyści. Zaproś ich do siebie, aby zobaczyli, co masz do zaoferowania, i rozpoczęli promocję twojego hotelu wśród odwiedzających ich klientów i vice versa.

Jakie pakiety i promocje możecie wspólnie zaoferować, z korzyścią dla was, jak również wnoszącą dużą wartość dla waszych gości? Czy są jakieś szanse na wspólne poprowadzenie i organizację tych imprez z instytucjami partnerskimi, sponsorami lub odwrotnie? Otwarte kanały między wami oznaczać będą, że jesteście w stanie promować wśród własnych klientów biznes partnera i kreować w ten sposób możliwości dla siebie.

5. Pobudź do działania swój hotelowy marketing

Nie wystarczy przenieść opisów z jakiegoś starego folderu. Umieść w nim swoją własną relację i opisy rzeczy, aby je ożywić. Zaproponuj swoje ulubione atrakcje, spacery lub ulubione miejsca, gdzie lubisz spędzać czas, gdy chcesz się zrelaksować lub szukać przygód. Każdy lubi opowieści, więc wykorzystaj w opisach własne anegdoty.

Poproś członków swojego zespołu do podzielenia się swoimi własnymi spostrzeżeniami dotyczącymi tych miejsc i atrakcji. To nie tylko pomaga uczynić te opisy bardziej osobistymi, ale nie ma lepszego sposobu, aby goście poznali twój zespół i zbudowali na tych opisach pozytywne relacje z obsługą hotelu, zanim jeszcze się w nim zjawią.

A jeśli trzeba wspomnieć o czymś, do czego nie przejawiasz osobistych zainteresowań, to znajdź kogoś, dla kogo jest to fascynujące. Na przykład jeśli jesteś właścicielem lokalnej, konnej trasy wyścigowej, ale nienawidzisz wyścigów konnych, znajdź kogoś, kto jest tym zainteresowany i przekonaj go, aby napisał parę słów o tej ofercie, co może być interesujące dla osób, które przyjadą do hotelu, tylko z tego powodu. Jeśli goście przyjeżdżają, aby wziąć udział we wspinaczkach skałkowych, a ty nie jesteś entuzjastą takiego wypoczynku, poproś kogoś, kto tym się interesuje i pozyskaj od niego jego osobiste relacje w tym temacie, które przekonają gości, że w hotelu będą mieli doskonałą wspinaczkową bazę wypadową. Pokaż swoim potencjalnym gościom, że masz  z nimi łączność i możesz zaspokoić ich potrzeby. A jeszcze lepiej abyś zamieścił relacje swoich byłych gości hotelowych opisujących czynności, w których brali udział podczas swojego pobytu w twoim hotelu. Jaka reklama może być lepsza w sprzedaży hotelu, od bezpośredniej perswazji jego byłych gości?

6. Rozpowszechniaj informacje o swoim obiekcie

Niezbędne jest zawarcie jak największej ilości istotnych informacji na stronie internetowej hotelu, którą trzeba następnie uczynić bogatą medialnie, zamieszczając zdjęcia, a może nawet pliki wideo. Ale nie poprzestawaj na tym, wykorzystuj rozliczne kanały do promowania swojego hotelu. Twoje osobiste relacje i opowieści stanowić mogą doskonały materiał na blogi i biuletyny i są świetnym sposobem na zawieranie cennych informacji i skupianiu się na szczegółach. Może nawet stanowią doskonały przedmiot do darmowego pobrania, jako zachęta do rejestracji przez potencjalnych gości, których można umieścić później na hotelowej liście mailingowej.

Dostosuj indywidualnie e-maile z potwierdzeniem rezerwacji pokoju, podając szczegóły odnośnie tego, czego goście mogą się spodziewać w trakcie pobytu (i przypomnij im o konieczności dokonania rezerwacji imprez – o ile jest taka potrzeba). Wszystko składa się na budowanie korzystnych relacji z gośćmi i kreowania znakomitego pierwszego wrażenia.

Następnie upewnij się, że jest możliwość łatwego dostępu do mnóstwa informacji po zameldowaniu się gości w hotelu. Drobnych szczegółów, takich jak możliwość wypożyczenia lokalnej mapy, aktualnych godzin otwarcia obiektów będących w kręgu zainteresowania turystów, rozkładów jazdy transportu publicznego lub wycieczek.

7. Dbanie o aktualizacje

Nie ma nic gorszego od przeczytania na stronie internetowej hotelu informacji reklamującej coś, co miało miejsce sześć miesięcy temu. To z pewnością pozostawi na twoich potencjalnych gościach wrażenie, że po prostu nic cię nie obchodzi. Zainstaluj urządzenie aktualizujące na stronie wydarzenia według dat. Zaangażuj swój zespół pracowniczy i być może wybierz spośród nich mistrzów w różnych rodzajach aktywności, którzy znacznie sprawniej i aktualniej będą relacjonować to, co znajduje się w centrum ich zainteresowań.

Bądź na bieżąco z tym, o czym się mówi w mediach i o tym co potencjalnie stanowić może duże wydarzenie w twojej okolicy. Kiedy piszę te słowa, zamek Highclere w Berkshire jest opisywany jako najbardziej kasowy wiejski dwór na świecie, jako że pokazywany jest w drugiej części dramatu kostiumowego Downton Abbey. Jakie więc będą następne czołowe wiadomości w twoich lokalnych mediach?

Zastanów się również nad tym, czy twój hotel może być idealnym antidotum dla tych, którzy chcą uniknąć tłumów i mas zdążających na  dobrze nagłośnione imprezy.

Niezależnie więc od tego, czy twój marketing nakierowany jest na biznes korporacyjny, czy wypoczynkowy, sami goście pomogą ci w dodaniu marketingowego impetu, dając potencjalnym nowym klientom dobry powód, do wybrania twojego obiektu poprzez uświadomienie im czego mogą się spodziewać w trakcie pobytu. Wszystko zaś, co ty powinieneś zrobić, to maksymalnie ułatwić im dostęp do oferowanych opcji, tak by byli zadowoleni i chcieli do ciebie wrócić, i co więcej napomknąć o tobie swoim przyjaciołom i znajomym, aby zrobili to samo.

Caroline Cooper


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji