Czwartek 28 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Zarządzanie » Niezbędne podstawy zmiany pozycjonowania hotelu

Artykuły serwisu


Niezbędne podstawy zmiany pozycjonowania hotelu


Dodano: 2012-08-13

Drukuj


W celu zapewnienia podejmowania inteligentnych decyzji przy zmianie pozycjonowania hotelu na rynku, koniecznych jest wykonanie kilku niezbędnych kroków. Weteran w branży hotelowej, Steven Belmonte, dzieli się wiedzą na temat tych niezbędnych działań, które jego zdaniem mogą pomóc w rozwoju hotelu w warunkach dyktowanych obecnym stanem gospodarki, w zależności od tego czy zdecydujecie się na remont, zmianę pozycjonowania, czy też na zmianę marki obiektu.

Paragraf Wstępny: Po rozważeniu za i przeciw argumentów dotyczących renowacji obiektu i / lub zmiany marki, bądź zmiany pozycjonowania, niektórzy właściciele i operatorzy myślą w kategoriach pozyskiwania dodatkowych noclegów zwiększających sprzedaż. Właściciele hoteli i operatorzy muszą zacząć "odrabiać swoje lekcje". Steve Belmonte opracował 8 kroków, które poprowadzą cię na drodze do sukcesu. Od "powstrzymania nadmiernie rozbuchanego ego" po "uzyskanie maksymalnego zysku z każdego zainwestowanego dolara", zastosowanie się do tych kroków, może pomóc ci w podejmowaniu mądrzejszych i lepszych decyzji, w zakresie renowacji, albo zmiany pozycjonowania twojego obiektu na rynku.

Dajmy na to, że twój obecny franczyzodawca chce, abyś wydał 500 tysięcy dolarów na modernizacje. Ile dodatkowych noclegów musiałbyś sprzedać, aby zarobić te dodatkowe pięćset tysięcy?



Bez względu na wielkość lub rodzaj hotelu, którego jesteś właścicielem / operatorem lub rynek, na którym rywalizujesz, twoja odpowiedź brzmiałaby najprawdopodobniej, tak - "dużo więcej niż mógłbym sprzedać w dzisiejszym konkurencyjnym otoczeniu rynkowym."

Jak na ironię, niektórzy właściciele hoteli i operatorów tych obiektów myślą w kategoriach dodatkowych noclegów, które zwiększyłyby sprzedaż, po rozważeniu argumentów za i przeciw renowacji obiektu i / lub zmiany marki, bądź zmiany pozycjonowania obiektu. To tylko jeden z powodów, z powodu których niektóre remonty i zmiana markowych barw nie zyskują odpowiedniego zwrotu z inwestycji i z powodu których rynki kapitałowe uważają dziś takie projekty często za zbyt ryzykowne. Te i dziesiątki innych powodów zaciemniają to, co inaczej byłoby zapewne dużo bardziej wyrazistą perspektywą uzyskiwania rentowności w branży hotelowej.

Należyta staranność w tym zakresie wymaga "odrobienia swojej pracy domowej", która obejmuje konieczność wykonania wielu kroków prowadzących sukcesu:

Krok 1: Powstrzymaj swoje ego. Zyskuj siłę poprzez powstrzymywanie się z pochopnymi działaniami. Być może dla niektórych, jest to właściwy czas na uświadomienie sobie, że nie są „ekspertami" i że niezależny konsultant o bezstronnym spojrzeniu i ugruntowanej technicznej wiedzy, może w tych sprawach zaoszczędzić im sporo czasu, bólu głowy i pieniędzy. W Hospitality Solutions mamy takie powiedzenie: "perspektywy w amerykańskim przemyśle hotelarskim mogą być trudne, ale obiecujące. Najkrótsza droga do sukcesu wiedzie z kimś, kto umie się po niej poruszać.”

Krok 2: Zrozumienie dwóch podstawowych scenariuszy, które powodują potrzebę modernizacji:
1. Zdrowy rozsądek podpowiada ci, że twoja pozycja konkurencyjna na rynku jest zagrożona. Twój produkt jest fizycznie stary i zużyty a nowi konkurenci dobierają się do  twojego rewiru; i / lub
2. Franczyzodawcy twojej marki komunikują, iż pewne zmiany i usprawnienia muszą być poczynione w obiekcie, aby kontynuować działalność pod odpowiednią flagą i utrzymać produkt w stanie świeżości i konkurencyjności.

Krok 3: Dokonaj kalkulacji w zakresie tego, jakiego poziomu możesz się spodziewać i w jakim okresie czasu od przeprowadzenia konkretnej modernizacji, zmiany marki lub repozycjonowania obiektu. Ci, którzy przeprowadzili analizy teoretyczne, często zdają sobie sprawę z tego, że gruntowne remonty wymagane przez franczyzodawców będą miały większy wpływ na działalność obiektu niż cięcia w ich, i tak już kurczących się marżach zysku. Ci, którzy pozbędą się swojej fałszywej dumy odkryją, że zwrot z inwestycji nie będzie wart poniesionych nakładów, i że istnieją inne, lepsze rozwiązania dla wzmocnienia wydajności w ich obiektach. Innymi słowy, z uwagi na warunki rynkowe, jak również otoczenie konkurencyjne, w rzeczywistości może się zdarzyć, że podjęte działania nie przyniosą znaczącego zwrot z inwestycji. Czasami bardziej opłaca się po prostu przekwalifikować obiekt do innej marki, która nie będzie narzucała nieuzasadnionych wymagań renowacyjnych i innych kosztownych zobowiązań i może jeszcze zaoferować ci dodatkowe oszczędności poprzez znaczne obniżenie opłat.

Przyglądanie się wydatkom jest zawsze jednym z najbardziej istotnych działań. Nawiasem mówiąc, obiekty powinny organizować przetargi na wszelkie usługi wykonywane na ich rzecz niezależnie od długoterminowych relacji i przyjaznych kontaktów łączących ich z dostawcami. Dotyczy to firm spożywczych, firmy ubezpieczeniowych, usług drukarskich, firm odzieżowych i jakichkolwiek innych, włącznie ze sprawdzaniem tych wielkich rachunków, jakie co miesiąc uiszczasz firmie franczyzowej. Dobrzy operatorzy są świadomi alternatywnych możliwości, które dają im to, czego potrzebują, a jednocześnie pozwala im na uzyskiwanie znacznych oszczędności wpływających na ostateczny wynik finansowy.

Krok 4: Zdając sobie sprawę z tego, że chociaż wszelkie dane mogą wskazywać na konieczność dokonania renowacji i / lub zmiany marki, to twoje aktualne możliwości finansowe nie pozwalają na odpowiedzialne podjęcie takiej decyzji. Dokonanie bezstronnej oceny możliwości kapitałowych jest czwartym krokiem w tym procesie.

Krok 5: Uzyskanie maksymalnego zwrotu z każdego zainwestowanego dolara. W procesie zakupu i budowania, liczy się przede wszystkim lokalizacja. Kiedy wykonujemy remont lub modernizację, liczy się przede wszystkim atrakcyjność obiektu. Niezależnie od tego, z usług jakiej firm franczyzowej korzystasz, konieczne jest, aby dyrektor naczelny wykorzystał wszystkie zasoby dostępne w związku z członkostwem hotelu w konkretnej firmie franczyzowej. Zasoby te mogą obejmować narzędzia technologii informatycznej, regionalną reklamę, rabaty w opłatach za stanowe przewodniki turystyczne, członkostwo w AAA i szczerze mówiąc, uczestniczenia w przynoszących zyski programach, które są zazwyczaj opcjonalne. Firma franczyzowa nie może pomóc obiektowi w uzyskiwaniu większych zysków, jeśli jej kierownictwo nie będzie w to zaangażowane. Zbyt często zdarza się, że te łatwo dostępne narzędzia, są niewykorzystywane z winy zespołów zarządzających poszczególnymi obiektami.

Krok 6: Uświadomienie sobie, że remonty i zmiana marki często się ze sobą zazębiają. Zmiana marki często wiąże się z koniecznością dokonania remontu, a w zależności od marki, mogą one być mniejsze lub większe. Działalność w ramach odpowiedniej marki ma kluczowe znaczenie dla odniesienia sukcesu. Ponownie musisz to przeanalizować w odniesieniu do swojego obiektu. Oblicz w jakiej wysokości ponosisz roczne opłaty związane z członkostwem w konkretnej franczyzie i upewnij się, że twój franczyzodawca jest konkurencyjny na rynku, tak jak każdy inny dostawca. Spróbuj znaleźć franczyzodawcę, który oferuje rozsądne warunki, jest elastyczny i przystępny.

Krok 7: W przypadku, gdy znajdziesz się w sytuacji, kiedy nie będziesz w stanie dokonać niezbędnych modernizacji wymaganych przez franczyzodawcę, to być może nadszedł już czas, aby rozważyć zmianę pozycjonowania hotelu na produkt o bardziej ekonomicznej orientacji lub zmianę tegoż franczyzodawcy. Choć wielu właścicieli opiera się takiemu działaniu, to jednak powinni oni zrozumieć, że nie przynosi ono żadnego wstydu. Istnieje bowiem cały wielki segment gospodarki oparty na produktach niższej klasy.  Czy wolisz zatem być kiepskim produktem średniej klasy z niezadowolonymi gośćmi, czy też świetnym produktem ekonomicznym, który dysponuje lojalnymi klientami generującymi przyzwoite zyski? Zmiana pozycji hotelu często pomoże ci realizować oczekiwania gości, a także wyeliminowanie konieczności inwestowania znacznych środków na remonty obiektu. Wpłynie to oczywiście na wysokość średniej stawki za pokoje, ale po wykonaniu kalkulacji, może się okazać, że jest to w istocie dobra alternatywa do rozważenia.

Krok 8: Krok 8 jest najprawdopodobniej jednym z najważniejszych kroków. Właściciele hoteli powinni zrozumieć, że „uśpione” zarządzanie często powoduje brak rentowności hotelu i że wiele remontów, na różnych rynkach, nie może być przeprowadzonych zanim codzienne zarządzanie i procedury obowiązujące w hotelu, nie będą takie, jakie być powinny, aby gwarantować odpowiedni poziom obłożenia, ADR i RevPAR potrzebnych do rozpoczęcia poważnego remontu i zmiany pozycji rynkowej. Duża część mojej pracy polega na przeprowadzaniu rozmów z właścicielami hoteli i dyrektorami naczelnymi, urzędnikami biurowymi i boyami hotelowymi, pracownikami housekeepingu i serwisów technicznych, na terenie całego kraju. Robiłem to przez długi czas, ale to dopiero w ostatnich latach, zorientowałem się, że czegoś w nich brakuje.

To brakujące "coś", to duma, coś w rodzaju poczucia, którego doświadczamy – czy powinniśmy doświadczać - że jesteśmy dumni z tego, kim jesteśmy, dumni z naszych pracowników, dumni z naszych pracodawców, i dumni z naszego hotelu, bez względu na to, czy jest to Four Seasons czy Motel 6. Jedną z przyczyn zmniejszania się tego poczucia dumy są wady w naszym przywództwie i zarządzaniu. Może nie potrafimy zaszczepiać poczucia dumy, ponieważ nie jesteśmy dostrojeni do bliższego kontaktu z naszymi pracownikami lub dlatego, że jesteśmy zbyt zajęci, aby troszczyć się o nich tak,  jak powinniśmy.Być może dzieje się też tak dlatego, że nie rozumiemy biznesu, w którym pracujemy.

W ostatecznym rozrachunku, jesteśmy w branży związanej z ludźmi ... nie zaś w biznesie hotelowym, nie w biznesie obrotu nieruchomościami, nie w biznesie consultingowym lub zaopatrzeniowym, czy budowlanym - w biznesie, w którym centralne miejsce zajmują ludzie. Nie sądzę, abyśmy uporali się z tym podstawowym pojęciem, a jeżeli nie, to wszystko co robimy, reklamujemy, sprzedajemy, poddajemy działaniom marketingowym i public relations, i wszystkie modne techniki zarządzania nie zapewnią nam pełnego zwrotu z inwestycji. Dopiero kiedy uświadomimy sobie, jaką firmą jesteśmy, będziemy w stanie maksymalizować potencjał naszego biznesu – i naszych inwestycji.

Aby zapewnić pozytywne rekomendacje, twój obiekt musi świadczyć najwyższej klasy obsługę gości. Zastanów się na wprowadzeniem ciekawych programów motywacyjnych dla swoich pracowników. Wynagradzaj ich odpowiednio za dobre wykonywanie postawionych im zadań. Nigdy nie żałuj pieniędzy na szkolenia pracowników związane z obsługą klienta. Postrzegaj je jako inwestycje. Stworzenie odpowiedniej atmosfery pracy dla pracowników sprawi, iż poczują się dowartościowani, co może skutkować ogromną różnicą w standardzie obsługi hotelowych gości.

Steven Belmonte


Komentarze:

Podstawowe niezbędne narzędzia pracy współczesnego hotelarza ...więcej»

Bezpieczeństwo w małych obiektach hotelowych ...więcej»

Pomaganie integruje ...więcej»

Kradzież w hotelu? Nie daj sobie ukraść własnych praw! ...więcej»

Jak zostać idealnym managerem hotelu? ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji