Piątek 29 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Zarządzanie » Odpowiedzialność korporacyjna: Definiowanie...

Artykuły serwisu


Odpowiedzialność korporacyjna: Definiowanie społecznej roli hoteli


Dodano: 2012-08-30

Drukuj


Branża hotelarska jest branżą działającą już od starożytności. Przez tysiące lat ludzie podróżowali w celach handlowych, edukacyjnych i rekreacyjnych, a hotele i zajazdy, w tej czy innej formie otwierały swoje podwoje, aby zapewnić im miejsce do odpoczynku i odświeżenia się. Mimo, że na przestrzeni lat być może wszystko nieco się zmieniło, to nasz fundamentalny cel pozostał taki sam. Ale zanim zaczniemy mówić o roli hoteli w społeczeństwie chcę dzisiaj zrobić krok wstecz i zastanowić się nad pytaniem, które ją poprzedza - jak jest rola biznesu w społeczeństwie?

Jeśli miałbyś zadać grupie osób pytanie z prośbą o określenia roli biznesu w społeczeństwie, to jestem całkiem pewien, że 90% z nich stwierdziłoby, że biznes działa w społeczeństwie dla zarabiania pieniędzy. To częściowa prawda, oczywiście, ale brak tu zasadniczego elementu równania. Bo zarabianie pieniędzy jest właściwie pochodną głównego celu działalności gospodarczej - którym jest zaspokajanie potrzeb, niezależnie od tego, czy jest to produkcja samochodów, które pozwalają ludziom pracować, żyć i bawić się w nowoczesnym świecie, czy powiedzmy, pożyczanie pieniędzy na nowe przedsięwzięcia lub pomaganie w rozwoju przedsiębiorstwom już istniejącym.



Stara, uświęcona tradycja
Kiedy w IHG zadaliśmy sobie pytanie, jaka jest rola hoteli w społeczeństwie, mieliśmy mocno zakorzenioną w naszych umysłach rolę biznesu w znaczeniu, o którym była mowa wyżej. Chcieliśmy, naprawdę zgłębić sedno problemu wyjaśniając rzeczywistą rolę naszego biznesu w społeczeństwie, aby upewnić się, że rozumiemy to, jakim potrzebom muszą sprostać nasze hotele i co jest naszą racją bytu - ponieważ tylko poprzez rzeczywiste zrozumienie roli jaką odgrywamy na rynku możemy budować i prowadzić lepsze hotele.
Zasadniczo zgodziliśmy się, że budujemy i prowadzimy hotele po to, by:
- zapewniać gościnne przyjmowanie podróżnych – zapewniać miejsce do organizacji imprez – zapewniać miejsce do robienia biznesu – tworzyć miejsca pracy i zarabiania pieniędzy – zapewniać schronienie

Przede wszystkim hotele oferują gościnność. Kiedy otwieramy nasze drzwi dla gości, kultywujemy starą i niemal świętą tradycję zapewniania komfortu i schronienia dla podróżnych.

Być może na przykład przyjmujemy businesswoman uczestniczącą w konwencji, której hotel jest gospodarzem, może jest to para przebywająca na miesiącu miodowym lub na zjeździe absolwentów. Być może jest to grupa ludzi świętujących razem wesele lub rocznicę, albo firma wynajmująca sale w celu zorganizowania spotkania. Bez względu na cel, który sprowadza do hotelu naszych gości, jedna rzecz pozostaje niezmienna - kiedy przekraczasz nasze progi nie będziemy cię osądzać. Nie będziemy prosić o zadeklarowanie przynależności politycznej czy religijnej, nie odmówimy ci gościny ze względu na rasę czy płeć. Zapraszamy cię, a w trakcie trwania pobytu udzielimy ci schronienia i zadbamy o ciebie. Ponieważ jest to nasza praca.

Tworzenie miejsc pracy i możliwości zarabiania
Mówiąc o miejscach pracy, jedną z rzeczy gwarantowanych przez hotele jest stwarzanie możliwości zatrudnienia, zarówno bezpośrednio w naszych hotelach, jak i pośrednio w całym łańcuchu dostawców zaopatrujących naszą branżę. W jednym z artykułów mówiłem o tworzeniu lokalnych możliwości gospodarczych i myślę, że warto tutaj wspomnieć o badaniu, jakie zleciliśmy firmir Oxford Economics w 2011. Badając wpływ gospodarczy branży hotelarsko-gastronomicznej w ogóle, a IHG w szczególności, raport pokazał, że dla każdego nowego miejsca pracy w hotelu IHG na terenie Stanów zjednoczonych, działalność naszego hotelu kreuje kolejne 4,25 miejsc pracy na tym rynku, a na każdego dolara wydanego w jednym z naszych hoteli, kolejne 5,92 USD  wydawanych jest w amerykańskiej gospodarce.

Jest to okazja do promowania wzrostu gospodarczego w naszych wspólnotach, które są siłą napędową naszego programu Akademii IHG. Wszyscy w branży wiedzą, jak ważna jest turystyka dla gospodarek krajów rozwijających się. Według World Travel and Tourism Council, przemysł turystyczny zatrudnia ogółem ponad 260 mln ludzi na całym świecie i generuje więcej niż 9% światowego PKB.

Minusem jest to, że społeczności lokalne nie zawsze mogą skorzystać z korzyści ekonomicznych wynikających z tego faktu, ponieważ firmy często mają trudności z przyciągnięciem i utrzymaniem wykształconych w tych społecznościach talentów. Dokładnie takie same doświadczenie mieliśmy, kiedy zaczęliśmy otwierać hotele w Chinach, tak więc opierając się na naszym przekonaniu, że hotele mogą być pozytywną platformą do tworzenia zamożności, opracowaliśmy program Akademii IHG. Poprzez to partnerstwo publiczno-prywatne zapewniamy szkolenie w zakresie hotelarstwa i doświadczenie zawodowe dla lokalnych mieszkańców, z których wielu podejmuje pracę w naszych hotelach, po zakończeniu nauki.

Schronienie w nieprzewidywalnych sytuacjach
Inną kluczową rolą hoteli w społeczeństwie jest organizowanie pomocy w przypadku katastrof. Ludzie mają naturalną skłonność do zwracania się do hoteli, kiedy zdarzają się naturalne i spowodowane przez człowieka katastrofy, ponieważ hotele dysponują obiektami i zapleczem do zapewnienia schronienia, bezpieczeństwa i jedzenia.

Tak się składa, że nasze hotele mają długą historię w udzielaniu pomocy lokalnym społecznościom w potrzebie. Chcieliśmy to wykorzystać w sposób, który pomoże nam zapewnić bardziej spójne podejście do tego problemu w całej naszej firmie – utworzyliśmy więc rodzaj globalnego partnerstwa przy współudziale agencji pomocowej CARE powołując specjalny program - IHG Shelter. Teraz nasze hotele nie tylko dysponują formalnymi wskazówkami, kiedy i jak reagować na katastrofy, ale mamy także możliwość korzystania z głębokiej wiedzy organizacji CARE w zakresie niesienia pomocy humanitarnej. Wszystko to oznacza, że jesteśmy w stanie szybko i skutecznie reagować na kryzysy, dotyczące markowych hoteli IHG, naszych pracowników i społeczności lokalnych.

Co może pójść nie tak?
Jeśli we właściwy sposób zamierzasz odnieść się do pytania o rolę hoteli w społeczeństwie, to ważną kwestią do rozważenia jest również zastanowienie się, co może pójść źle - innymi słowy, jakie są negatywne skutki działalności hoteli?

Jako operator hotelowy budujemy i uruchamiamy nowe hotele. Wszyscy jednak wiemy, że budowa i eksploatacja hoteli może poczynić szkody dla środowiska naturalnego, poczynając od miejsca na którym trwa budowa poprzez materiały budowlane do niej używane i ich transport, aż do korzystania z energii i wody podczas pobytu gości.

Zadaliśmy sobie pytanie, co możemy zrobić, aby zminimalizować te szkody i zapewnić przejrzystość i spójność działania naszych hoteli. Odpowiedzią na to jest nasz internetowy system zrównoważonego rozwoju, Green Engage. System ten zawiera zestaw uniwersalnych ekologicznych narzędzi i wytycznych, które pozwalają zaangażować hotele w problemy ochrony środowiska w całym naszym przedsiębiorstwie. To daje im podstawy zrozumienia i poprawy ich wpływu na środowisko naturalne i stawia je w jednym szeregu z gośćmi, którzy poszukują ekologicznych miejsc pobytowych.

Rola hoteli w XXI wieku
Jak w każdym perspektywicznym biznesie nie zadajemy sobie takich tylko raz. Rozważamy te problemy nieustannie, bo czasy i ludzie się zmieniają, a my nie chcemy zatrzymać się w miejscu. Osobiście nie obserwuję istotnie zmieniającej się roli hoteli w zmieniającym się społeczeństwie, natomiast to, co się zmienia i będzie się zmieniać, to sposób w jaki biznes zaspokaja potrzeby naszych gości.

Wspomniałem już o gościach poszukujących bardziej ekologicznych miejsc pobytu. Badania konsumenckie pokazują, że coraz więcej z nich chce wiedzieć, że działamy właściwie w zakresie środowiska naturalnego i naszych lokalnych społeczności, podobnie jak coraz większa liczba naszych partnerów w biznesie. Wzmaga to nasz apetyt na tworzenie bardziej zrównoważonych ekologicznie hoteli w przyszłości. Będziemy to osiągać poprzez takie same podejście do wszystkich działań - patrząc przez pryzmat innowacji i współpracy z klientami.

Tak, jak ja to widzę, wszystko, co robimy i przed jakimi wyzwaniami stajemy, daje nam możliwość znalezienia sposobu na to, by robić to lepiej i / lub znaleźć osoby lub organizacje, która pomogą nam pomóc zrobić to lepiej. Weźmy na przykład nasz Innowacyjny Hotel. Stworzyliśmy ten internetowy przykład pokazujący, jak mogą wyglądać przyszłe hotele, jeśli będą stosować „zielone” technologie, aby dać naszym gościom możliwość dzielenia się swoimi pomysłami z nami, a nam miejsce do wdrażania ich w życie. Oprócz tego, że Innowacyjny Hotel odgrywa swoją rolę w sposobie projektowania, budowy i eksploatacji bardziej odpowiedzialnych hoteli, to jest on poddawany ciągłym modyfikacjom w naszym ekologicznym programie Green Engage.

W innych dziedzinach współpracujemy z jednymi z najlepszych dostępnych umysłów w celu wprowadzania innowacyjnych usprawnień w naszym sposobie pracy. Współpracujemy na przykład z Cornell University, w zakresie opracowania standardowej metody pomiaru emisji dwutlenku węgla w naszej branży. A nasza marka InterContinental współpracuje od kilkunastu lat z Centrum Zrównoważonego Rozwoju National Geographic, rozwijając odpowiedzialną strategię geoturystyki wspierającej lub wzbogacającej geograficzny charakter turystycznych lokalizacji.

Okazje do innowacyjnej współpracy z inteligentnymi partnerami zawsze są satysfakcjonujące. Na dodatek każde z przedsięwzięć, o których wspomniałem w tym artykule pomoże nam zbadać, czym tak naprawdę są hotele i w jaki sposób możemy rozwijać ich metody działania, aby zaspokajały potrzeby naszych gości, współtworzyły zamożność naszych społeczeństw i zarabiały pieniądze dla swoich akcjonariuszy.

Daje nam to ogromną możliwość zdefiniowania hoteli przyszłości i upewnienia się, że nasz biznes jest wrażliwy na zmieniające się potrzeby naszych klientów i robi to w sposób innowacyjny i zrównoważony. Dla mnie jest to po prostu jedna z tych rzeczy, które sprawiają, że branża hotelarska jest tak ekscytująca.

David Michael Jerome


Komentarze:

Podstawowe niezbędne narzędzia pracy współczesnego hotelarza ...więcej»

Bezpieczeństwo w małych obiektach hotelowych ...więcej»

Pomaganie integruje ...więcej»

Kradzież w hotelu? Nie daj sobie ukraść własnych praw! ...więcej»

Jak zostać idealnym managerem hotelu? ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji