Czwartek 25 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Zwiększanie operacyjnej efektywności poprzez...

Artykuły serwisu


Zwiększanie operacyjnej efektywności poprzez design z wartością dodaną


Dodano: 2012-09-11

Drukuj


To fakt, że zwiększanie wartości produktów i usług sprawia, iż firmy są bardziej skuteczne. Im większą wartość te przedsiębiorstwa dodają do swoich głównych produktów i usług, tym lepiej funkcjonują. Ale kiedy wykorzystują design dla dodania wartości, to ich pozycja jest jeszcze lepsza, włącznie z większym zyskiem i udziałami w rynku.

Postrzegane emocjonalne i / lub funkcjonalne korzyści z produktu są oczywiście głównym czynnikiem, który wpływa na decyzję o zakupie. Na najbardziej podstawowym poziomie produkt nabiera wartości w realizacji swoich wymagalnych funkcji, np. pokój w hotelu musi być efektywnym miejscem do spania, ale im bardziej efektywny jest w kategoriach spokoju, czystości, bezpieczeństwa i komfortu, tym większa będzie jego postrzegana wartość. Tak więc wymiar wymogu funkcjonalności dla wartości produktu poszerza się o inne możliwości, które nie są uważane za konieczne dla funkcjonowania produktu podstawowego, ale dostrzegane są w pożądanych dodatkach, np. telewizory z płaskim ekranem i możliwość konsumpcji posiłków w hotelowych pokojach. Wartość materialna jest drugim wymiarem wartości produktu i odnosi się do dostrzegalnej lub rzeczowej wartości produktu.



Oba z tych wymiarów wartości, zdolności funkcjonalnej i wartości materialnej, mają tę zaletę, że są otwarte na analizę ilościową. Są one w pewnym sensie "twardymi" czynnikami w każdej procedurze wyceny wartości. Jednak trzeci wymiar, czyli jakość, wprowadza nas poza progi wyceny ilościowej, gdzie w grę wchodzą wartości niematerialne. Chociaż prawdą jest, że ocena jakości może w pewnym sensie zostać ograniczona do oceny efektywności funkcjonalnej, to jednak jakość wiąże się również z wartościami opartymi na korzyściach emocjonalnych, które są dynamiczne i w inny sposób wpływają na podejmowanie decyzji, a kto wie czy nie bardziej  niż materialne.

Przechodząc od kwestii jakości do jeszcze bardziej niematerialnych, "miękkich" wymiarów satysfakcji emocjonalnej i psychicznej satysfakcji, to wkraczamy w sferę ludzkich emocji. Dzisiejsi turyści poszukują czterech rzeczy: kontaktu z ludźmi i miejscami; komfortu fizycznego i psychicznego; większego wyboru pokoi i wyposażenia, a także wygody. Fizjologicznie Przyjemność wywodzi się od tych czterech "C” (ocena w amerykańskiej skali ocen), a te "C” mają stale rosnące znaczenie na rozwijającym się rynku hotelarskim. Ten zwiększony nacisk na indywidualne zadowolenie klienta można interpretować jako wskaźnik potrzeby większego wkładu klienta do designu, który stanowi coraz większy  wyróżnik marek wśród podobnych rodzin produktów podstawowych. Takie niestandardowe wymagania projektowe mają istotne znaczenie zarówno dla projektanta, jak i dla użytkownika.

Właściciele, operatorzy i deweloperzy, którzy rozumieją zmieniające się wymagania gości mają największe szanse na uchwycenie lwiej części biznesu w tym konkurencyjnym środowisku. Jednakże na trudność utrzymywania się o kilka kroków przed konkurencją wpływają dodatkowo zawirowania w gospodarce i agresywność wielkich rynkowych graczy. Starania o zadowolenie każdego segmentu naszego udziału w rynku jest trudne, jeśli nawet czasami niemożliwe.

Turyści spodziewają się w trakcie podróży doświadczać warunków, jakie są ich udziałem w ich własnych domach. Jeśli dysponują w domu nowoczesną technologią, to takich samych gadżetów spodziewają się w swoich pokojach hotelowych. Goście przyzwyczajeni do produktów wysokiej jakości w swoim domu, oczekują tej samej, jeśli nie lepszej, jakości w pokoju hotelowym. Jeszcze kilka lat temu, luksusowe hotele zapewniały doświadczenie, które było lepsze niż to, które większość podróżnych miała w domu. Jednak dzisiaj większość wyposażenia łazienek i sypialni w domu jest lepsza niż w tradycyjnych łazienkach i sypialniach hotelowych. W miarę, jak ludzie stają się coraz bardziej zamożni i wyrafinowani w zakresie warunków życia domowego, chcą doświadczać równie wspaniałych chwil w podróży. Turyści nie chcą po prostu zrezygnować z "kreatywnego komfortu". Są przyzwyczajeni do warunków domowych i kiedy meldują się w hotelu dysponującym gorszymi warunkami, uważają to jako krok wstecz do tego, do czego są przyzwyczajeni. Celem hoteli winno być dostosowanie się do rytmu życia swoich gości - aby dać im powód, dla którego nie zrezygnują z usług hotelu, tak jak nie zrezygnują ze swojego domu.

Wszyscy słyszeliśmy określenie o wartości dodanej w projekcie, ale czy dostrzegaliśmy jego skuteczność polegającą na oszczędnościach finansowych, z jednoczesnym wzrostem rzeczywistej jakości naszych doświadczeń? Zakładam, że tak naprędce nie jesteś w stanie zidentyfikować realnego przykładu, w którym dodatkowa wartość designu dotyczyła akurat ciebie, ale proszę się głębiej zastanowić. Proszę sobie, razem ze mną, wyobrazić, że przenieśliśmy się do czasu, kiedy motele i hotele działały w biznesie oferującym pokoje służące tylko do wypoczynku nocnego... Luksusowe hotele istniały tylko dla osób bogatych i uprzywilejowanych, a ich personel troszczył się o zaspokojenie wszystkich potrzeb gości, ale normalny człowiek pracy nic z tego nie miał - dopóki oczywiście nie wprowadzono w pokojach mini-barów ... Dodatkową wartość? Wraz z upływem czasu ludziom łatwiej było sobie pozwolić na pobyt w hotelu podczas podróży, a rodziny zaczęły odwiedzać miasta w całym kraju, ale w wielu przypadkach jedynym środkiem do lokalizowania konkretnych atrakcji turystycznych był często zajęty pracownik recepcji lub plik broszur zawieszonych na ścianie – do czasu pojawienia się konsjerża ... Dodatkowa wartość? Nie zapominajmy o room service. Ta dodatkowa usługa i wiele innych stały się standardem przemysłowym oczekiwanym w większości hoteli na całym świecie, ale był czas, kiedy znużeni innowatorzy bali się je wprowadzać ze względu na wstępne koszty zaangażowania się w takie luksusy. Problemem nie jest kwestia włączenia tych usług o wartości dodanej, natomiast sprawą zasadniczą jest to, kiedy i kto zrobi to jako pierwszy i zdobędzie udziały w rynku.

Chociaż dostosowywanie się do stylu i warunków życia klienta jest sprawą ważną, to nie jest to jedyny problem podczas projektowaniu obiektów, a właściciele i operatorzy mają również zobowiązania wobec inwestorów i firm zarządzających stale utrzymując ścisły nadzór nad ostatecznym wynikiem finansowym. Jeśli chodzi nie tylko o zwrot z inwestycji, ale o efektywność długoterminową z inwestycji, w którą zaangażowaliśmy się dzisiaj, to te proponowane rozwiązania mogłyby parę lat temu wydawać się jako zbyt daleko idące i niewłaściwe, ale zwróćmy uwagę na to, że każde nowe rozwiązanie może być bardzo istotne w bardzo bliskiej przyszłości.

Podłogi z twardego drewna lub posadzki o utwardzonej powierzchni w pokoju hotelowym?

Design z wartością dodaną
Zauważalnym trendem w pokojach gościnnych jest obecnie bardziej niż kiedykolwiek zastępowanie dywanów na podłogi z twardego drewna lub utwardzonymi powierzchniami. Trend ten bardzo wolno się utrwalał i nie cieszył się ciepłym przyjęciem, ale wymiana doświadczeń wśród właścicieli złagodziła ich obawy. Podłogi z twardego drewna lub z utwardzonych materiałów są nie tylko trwałe - bardziej trwałe niż dywan, ale są również łatwiejsze w utrzymaniu. Przy dużym wyborze różnorodnych produktów o różnych cenach i stylu, dużo łatwiej jest zaprojektować odpowiednie systemy projektowania jakości. Twarde drewno lub utwardzone panele podłogowe nie tylko tworzą ponadprzeciętną percepcję pokoju, ale również wpływają na to, że utrudzony podróżą gość będzie mile zaskoczony czystością takich łatwiejszych w utrzymaniu podłóg. Wielu turystów sceptycznie obecnie nastawionych do czystości większości hoteli, a to rozwiązanie eliminuje z założenia już brudne dywany.

Zwiększona efektywność operacyjna
Codzienna pielęgnacja twardego drewna lub utwardzonych paneli podłogowych zwykle nie wymaga więcej czynności od housekeepera niż przetarcie mopem kurzu na tych powierzchniach, a w najgorszym wypadku wytarcia ich wilgotną szmatką, aby zetrzeć ewentualne wyraźniejsze zabrudzenia. Rozpostarte w niektórych miejscach dywaniki zmiękczają ogólną twardość podłóg zachowując dodatkowo łatwość ich utrzymania w odpowiedniej czystości.

Będąc operatorem hotelu łatwo dostrzec minusy tego rozwiązania, jako że niewątpliwie wyższe będą koszty bezpośrednie zainstalowania podłóg z twardego drewna lub paneli podłogowych, no i oczywiście dochodzi do tego okresowa konserwacja tego rodzaju posadzek. Ale, pod uwagę należy wziąć trwałość produktu. Codzienne utrzymanie takich podłóg jest bardziej opłacalne od innych rozwiązań. Operator hotelu może wyeliminować konieczność codziennego uruchamiania energochłonnych odkurzaczy, nie wspominając już o hałaśliwości tych urządzeń.

Osłony prysznicowe z matowego szkła

Design z wartością dodaną
Opcje szklenia przeszły długą drogę wraz z upływem lat i zastąpienie bieżącego zasobu szkła z domieszką mineralną na szkło matowe o eleganckim designie, o konsystencji opadowej lub szkło artezyjskie nie tylko zwiększy widowiskowość i postrzeganie luksusu w twoich obszarach kąpielowych, ale doda nieco prywatności w twoich łazienkach, której brakowało gładkim szybom.

Zwiększona efektywność operacyjna
Długo trwało wycofywanie się ze standardowych zasłon prysznicowych i przechodzenie na kabiny prysznicowe ze szkła. Proste projekty kabin prysznicowych wyposażonych w matowe lub karbowane szkło ogranicza codziennie czynności pokojówki do prostego zastosowania środka odkażającego i zmycie go strumieniem wody z prysznica, aby kabiny były czyste. Oczywiście zalecane jest dokładniejsze czyszczenie przy zmianie gości w pokoju, ale dlaczego nie zmniejszyć ilości czasu, jaki poświęcają pracownicy housekeepingu na odświeżenie pokoju.

Sterowany system klimatyzacji

Design z wartością dodaną
Hotele, które przejawiają szacunek dla ochrony i bezpieczeństwa zawsze wywierały wrażenie na gościach, a szczególnie teraz, kiedy świat stoi w obliczu globalnych problemów związanych z pogarszającym się stanem środowiska naturalnego, goście mają  świadomość tego problemu. Posiadając zdolność do prostego eliminowania marnotrawstwa w zużyciu energii jest powodem do chwalenia się przez hotel i do uznania w oczach gości.

Zwiększona efektywność operacyjna
Włożenie karty magnetycznej uruchamia nadajnik częstotliwości radiowej (RF), który przełącza cały elektroniczny system pokoju (lub kilka pomieszczeń, jeśli jest to apartament) na tryb "zajęty", aktywując przełączniki sterujące, gniazdka elektryczne i termostat. Gość ma pełną kontrolę nad urządzeniami znajdującymi się w pokoju z wyjątkiem limitu temperatur, które są programowane przez właściciela hotelu. Korzystanie z tych systemów pozwala na pozostawienia zasilania tylko w niektórych obszarach (na przykład w elektronicznym budziku). Termostat i jego regulator gwarantują, iż system HVAC (ogrzewanie, wentylacja i klimatyzacja) nie wyłącza się całkowicie po usunięciu karty magnetycznej. System HVAC przechodzi w inteligentne położenie zachowując poziom energii i temperatury, które są programowane przez hotel. System redukuje zużycie energii w pokoju o 30 do 45 procent. Złożoność instalacji zależy od wymaganego poziomu sterowania żądanego przez właściciela / operatora.

Zestaw do fitness w pokoju hotelowym

Design z wartością dodaną
Korzyści płynące z pobudzających ćwiczeń fizycznych są niezaprzeczalnym źródłem energii wpływającym na poprawę nastroju, w związku z czym większość hoteli oferuje gościom udogodnienia pozwalające na taki trening. Jednakże często tak się zdarza, że gość dociera do hotelu już po normalnych godzinach otwarcia centrów fitness, a i sama wyprawa do centrum fitness sprawia więcej kłopotów niż by się chciało – albo na przykład gość zostawił w domu odpowiedni strój treningowy. Poprzez zapewnienie w każdym pokoju, kilku urządzeń umożliwiających lżejsze ćwiczenia i fachowe instrukcje ich wykonywania zapisane w DVD gość może łatwo skorzystać z półgodzinnego treningu w zaciszu własnego pokoju, w czasie, który mu odpowiada.

Zwiększona efektywność operacyjna
Dla operatora hotelu centrum fitness jest czymś, czego goście oczekują i czego nie można wyeliminować, ale to, co sprawia zestaw fitness w pokoju, jest tworzeniem okazji do tego, aby goście decydowali się na dodatkowe zakupy. Zakładając, że dysponujesz odpowiednim instruktażowym filmem treningowym i dającymi się łatwo spakować kompletami ekspanderów i urządzeniami do kontroli ciśnienia – to myślę, że mini-bary M & M’s staną się bardzo popularne.

Brian West


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji