Sobota 20 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Zarządzanie dochodem a sprzedaż grupowa –...

Artykuły serwisu


Zarządzanie dochodem a sprzedaż grupowa – partnerstwo a nie odłączenie


Dodano: 2006-11-11

Drukuj


Grupy i kongresy przeżywają boom – znaczny wzrost przez ostatnie lata. Konkurencja jest silna a okno składania propozycji skraca się. Niezbędna jest zatem ocena jakości rezerwacji grupowych dla wszystkich centrów zysku.

Dla tych z was z wyszukanymi systemami zarządzania dochodem ten proces nie jest tak trudny jak dla niektórych hoteli, które zarządzają dochodem w sposób staromodny i jest ich więcej niż możesz sądzić – nawet wśród dużych hoteli sieciowych i firm!

Jednak, nawet niektóre wyszukane systemy zarządzania dochodem zmagają się z integracją i analizami wartości dochodu z gastronomii i jego wpływu na całkowitą strategię zarządzania dochodem. Często słyszę, że dochód z gastronomii wiąże się z wysokimi kosztami i dlatego nie jest taki ważny jak pokoje z niższym kosztem. Dopóki ktoś rozwija formułę dla oceny kosztów sprzedaży pokoi ze wszystkich kanałów jako czynnik w decyzjach zarządzania dochodem, dochód z gastronomii musi być brany pod uwagę.

Menedżerowie sprzedaży teraz nie tylko muszą sprzedawać klientowi czy organizatorowi spotkania, ale także menedżerowi od dochodu na „wartościowość” danej części działalności. To zawsze była sprawa sporna w pewnym stopniu, ale jest to bardziej konieczne niż kiedykolwiek, aby sprzedaż rozumiała strategię i proces zarządzania dochodem.

Dyskutowaliśmy we wcześniejszych artykułach o napięciach i czasami oddzieleniu pomiędzy tymi dwoma działami. To nie jest teraz ważne – chodzi o partnerstwo dwóch funkcji, które stworzą największą maksymalizację dochodu dla obiektu. Koniecznie trzeba przekroczyć RevPar (Revenue Per Available Room – Dochód za dostępny pokój) i ocenić potencjał dochodowy dla wszystkich ośrodków zysku, nie tylko z pokoi.

Poniżej kilka uwag dla menedżerów sprzedaży, aby ocenić grupę, jeżeli nie macie wyszukanego systemu zarządzania dochodem. Argumentując na korzyść specyficznej grupy, której cena może spaść do poziomu albo poniżej parametrów RM, ale ma znaczący wpływ na inne centra zysku wymaga zbadania i dyplomacji. To jest także cenny proces, kiedy chcesz przekonać do „wyjątku” dla grupy.

• Oceń historię dochodu obiektu. Wyciągnij historię dochodu dla wszystkich centrów zysku, pokoi, gastronomii, spa, itp., z ostatnich dwóch lat. Czy były te grupy, które wpłynęły na ten dochód i jeżeli tak, jaki był profil dochodu minionych grup w kategorii ceny pokoju itd.? Jak obecnie udział dochodu grup porównuje się do poprzednich grup? Będziesz także potrzebował wskazać źródło reszty działu sprzedaży w odniesieniu do ofert grupy, nad którymi mogą pracować inni dla tych samych okresów i które mogą mieć lepszy całkowity potencjał dochodowy dla hotelu.

• Zrozum cele dochodu każdego centra zysku. Tutaj główną rolę odgrywa dyplomacja. Każde centrum zysku może stać się sprzymierzeńcem, jeżeli wiesz jak ta grupa zamierza mieć znaczący wpływ na cele dochodu dla tego okresu. Pomaganie innym działom w uzyskaniu tego, co chcą jest doskonałą drogą, aby uzyskać to, co ty chcesz.

• Uzyskanie historii grup. Większość firm i organizacji wie dokładnie, ile wydaje na spotkania czy podobne w przeszłości w kategoriach pokoi, gastronomii itp. Jeżeli historia różni się znacząco od tego, co powiedzieli ci, w czym uczestniczą, to powinno wywołać ‘czerwona flagę’ – zapytaj ich, dlaczego wierzą, że ta grupa czy spotkanie będzie inne od tych z przeszłości.

• Sprecyzuj przyszły potencjał. To wymaga, abyś całkowicie sprecyzował rachunek dla przyszłego biznesu przed rezerwacjami tej grupy. Bądź ostrożny – to tak jak kontrahent, który poszedł, aby kupić 5 lodówek dla rozwoju, jaki zamierzał, ale powiedział sprzedawcy, że potrzebuje pięćset. Sprzedawca złożył swoją najlepszą umowę. Kontrahent wziął tylko pięć i nigdy nie wrócił po resztę 495. My wszyscy spotkaliśmy się z podobnymi taktykami. Jeżeli proszą o ustępstwa dla tej grupy, zwiąż to w kontrakt dla przyszłej grupy – niech podpiszą oba kontrakty.

• Bądź gotowy, aby odejść. To trudne. Dobrzy sprzedawcy kochają firmy rezerwujące i dlatego jest pytanie o udział i/lub premię za okres. Im szybciej odejdziesz od tego działania, które nie jest połączone ze strategią zarządzania dochodem hotelu tym szybciej możesz przejść do innych potencjalnych klientów. Ponadto, jeżeli system premiowania lub motywowania nie odpowiada strategii zarządzania dochodem, a wiele nie odpowiada, to jest duże źródło konfliktu i źródło „rozdzielenia” pomiędzy zarządzaniem sprzedażą a zarządzaniem dochodem; dlatego też sprawia, że sprzedawca jest bardziej niechętny, aby odejść.

System motywujący powinien nagradzać dochód (zauważ powiedziałem dochód a nie pokoje) zarezerwowany podczas okresów możliwości po wyższej wartości niż biznes rezerwowany w szczytowym sezonie. Sprzedaż w okresach wyższego popytu nie wymaga wielkiego talentu a jeżeli premie oparte są na pokojach a nie na dochodzie, to sprzedaż może mieć niższą wartość niż po optymalnej cenie i nadal być nagradzana. Całkowite rozłączenie ze strategią zarządzania dochodem!

Carol Verret


© Copyright Carol Verret
Tytuł oryginału "Revenue Management and Group Sales – The Partenrship not the Disconnet "
Reprint i tłumaczenie artykułu przez ehotelarz.com za zgodą autora.

Carol Verret – od 1999 Prezes firmy Carol Verret Consulting and Training - zajmującej się konsultingiem oraz szkoleniami w hotelarstwie, jej specjalnością są: zarządzanie dochodem (revenue management), sprzedaż w hotelu, obsługa klienta oraz zagadnienia human resources, autorka licznych publikacji, prowadzi szkolenia ze sprzedaży on-line.

Kontakt:
Carol Verret
Carol Verret Consulting and Training
email:
carol@carolverret.com
www.carolverret.com


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji