Piątek 19 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Zarządzanie » Ukryte centrum zysku w twoim hotelu

Artykuły serwisu


Ukryte centrum zysku w twoim hotelu


Dodano: 2006-11-11

Drukuj


Jakie są centra zysku w twoim hotelu? Najprawdopodobniej myślisz o konferencjach, weselach, imprezach, spotkaniach, turystach i innych odwiedzających. Ale istnieje inny sposób, jaki możesz dodać do zysków, bez dodawania jakichkolwiek innych produktów czy usług. Nazywam go „Ukryte Centrum Zysku” i istnieje on we wszystkich typach firm włączając twój hotel.

Jedną z definicji centra zysku jest „działanie czy grupa działań, która tworzy dochód”. Ukryte centrum zysku może być odnalezione i wykorzystane poprzez użycie komunikacji w sposób, który sprawia, że rzeczy są dobrze zrobione. Co to oznacza i jak to tworzy dochód?

Dużo się mówi w biznesie o ważności komunikacji, ale zauważyłam, że zazwyczaj jest to tylko mówienie. Dlatego, że większość ludzi nie łączy umiejętności komunikacji z końcowym zyskiem. Efekt jest, ale tylko, jeżeli mówimy o zastosowanej komunikacji. To nie oznacza komunikacji promocyjnej ani marketingowej; to nie oznacza rocznych raportów i innych przekazów publicznych; to nie odnosi się do oświadczeń prasowych ani ogłoszeń do udziałowców.

Umiejętności komunikacji są dosyć proste do zdefiniowania: pisanie, czytanie, mówienie, słuchanie i komunikacja pozawerbalna taka jak język ciała, ton głosu i ekspresja. Zastosowana komunikacja jest terminem, jakiego używam do określenia mnóstwa sposobów, w jakich używamy tych umiejętności we współdziałaniu, w jakim bierzemy udział każdego dnia w pracy. Kiepskie wykonanie w tych obszarach każdego roku jest bardzo kosztowne a twój hotel nie jest wyjątkiem.

Poniżej przedstawiam trzy przykłady, które mogą brzmieć znajomo.

1. Po zakończeniu konferencji organizator odmawia zapłacenia za niewykorzystane pokoje. Mówi, że nie wiedział o tym warunku nawet, jeżeli wiesz, że w twoim kontrakcie jest taka „klauzula niewykorzystania”.

Jedną z najpowszechniejszych barier jasnej komunikacji jest nieprawidłowe użycie żargonu. Żargon jest użytecznym narzędziem komunikacji, kiedy jest używany w grupie ludzi, w której wszyscy rozumieją i używają tego samego „wewnętrznego języka”. Jest on niewłaściwy kiedy wyjdziemy z tym poza grupę, włączając kontaktowanie się klientami. Wiesz, co oznacza „klauzula niewykorzystania” i wiesz gdzie znaleźć ja w twoim kontrakcie. Ale nie zakładaj, że wie twój klient. I nawet wspominanie o jej istnieniu nie jest odpowiedzią, ponieważ podstawową cechą żargonu jest to, że ludzie rzadko przyznają się, że nie rozumieją go, wiec twój klient prawdopodobnie będzie po prostu przytakiwał na umowę.

Rezultatem może być natychmiastowa utrata dochodu, możliwe kolejne następujące po sobie wydatki, aby pokryć koszty i z pewnością utrata przyszłego biznesu z tym klientem – tak samo jak z innymi, którzy dowiedzieli się z wiadomości o twoim hotelu o kiepskim doświadczeniu.

Więc, co możesz zrobić? Sugeruję odnieść się do „klauzuli niewykorzystania” podczas twojej rozmowy handlowej z klientem lub jako załącznik do kontraktu – lub oba. Możesz to zrobić teraz, ale najważniejszą rzeczą jest to, jak to powiesz. Poniżej pewne możliwe zwroty:
Drogi Panie, proszę spojrzeć na paragraf 23 na trzeciej stronie kontraktu. Nazywa się „klauzula niewykorzystania”. Podczas naszej rozmowy zgodził się Pan, że uczestnicy wykorzystają xx pokoi w związku z tym wydarzeniem. Klauzula niewykorzystania mówi, że jeżeli nie wykorzysta Pan wszystkich tych pokoi, musi Pan zapłacić xx$ za każdy pokój, brakujący do uzgodnionej ilości. Na przykład. jeżeli wykorzystuje Pan tylko xx pokoi, będzie Pan winien xx$. Jeżeli nie jest to jasne proszę o kontakt, a z przyjemnością odpowiem na wszelkie Pana pytania.”

Teraz, kiedy wszystko to jest zrozumiałe, wyjaśnione prostym językiem, klient nie będzie miał żadnych wymówek zasłaniając się niewiedzą warunków kontraktu.

2. Sprzedawca chwali się potencjonalnemu klientowi o najnowocześniejszych przyrządach do ćwiczeń i basenie, tylko by przegrać, ponieważ grupa składa się ze starszych ludzi, z których wielu nie jest wystarczająco sprawnych fizycznie. Wysiłki, aby się z tego wycofać, fatalnie zawodzą.

Za każdym razem, kiedy pracuję ze sprzedawcami bez zająknięcia mówią mi, że ”sprzedają korzyści a nie cechy”, ale niestety zbyt często odkrywam, że ci sami ludzie tak naprawdę nie znają różnicy! Przyrządy do ćwiczeń są cechą twojego hotelu. Może to być dobra cecha, z której każdy jest bardzo dumy, ale nadal jest tylko cechą. Różnica jest taka, że cecha - to coś ważnego dla ciebie, podczas gdy korzyści to jest to, co jest ważne dla klienta.

Wróćmy do przyrządów do ćwiczeń i basenu. Jeżeli starasz się załatwić konferencję, której uczestnicy są młodymi specjalistami, których styl życia może zakładać włączenie ćwiczeń, korzyścią dla nich może być możliwość utrzymania dobrej kondycji podczas konferencji, nie przerywając swojego rutynowego treningu. Jeżeli wiesz, że uczestnicy przyjadą z dziećmi korzyścią może być spokój, ponieważ zapewniasz nadzorowanie zabaw w basenie, podczas gdy dorośli są na konferencji. Jeżeli grupa zawiera starsze osoby z ułomnościami fizycznymi, wtedy twoje urządzenia do ćwiczeń prawdopodobnie nie będą dla nich korzyścią.

Nie obwiniaj sprzedawania nacechowanych „śmieci”. To kiepska komunikacja jest najdroższa.

3. Klient dzwoni z pytaniami przed zarezerwowaniem przyjęcia, tylko aby odkryć że sprzedawca nie zna odpowiedzi, ponieważ zostaje przełączony do działu gastronomii. Tymczasem klient nie zna nikogo w dziale gastronomii.

Jest to całkowicie nie do przyjęcia dla kogoś, kto właśnie powierzył sukces swojego przyjęcia twojemu hotelowi. Niewypowiedziana wiadomość jest taka, że klient nie ma dla ciebie już więcej żadnego znaczenia, a ty masz teraz na głowie poważniejsze sprawy. Oj, możesz nie planować tego w ten sposób, ale taka jest wiadomość, która wychodzi na jaw! Jeżeli uzyskanie odpowiedzi, jaką potrzebuje klient, jest naprawdę możliwe tylko z gastronomii masz trzy rozwiązania. Możesz przełączyć klienta do gastronomii, ale przynajmniej zapewnij nazwisko i numer wewnętrzny właściwej osoby; możesz zaoferować uzyskanie informacji z gastronomii i oddzwonić do klienta – zapewniając, że rzeczywiście oddzwonisz; lub możesz przyprowadzić do telefonu właściwą osobę z gastronomii i przedstawić ją swojemu klientowi, powtarzając pytania klienta zanim grzecznie wycofasz się z rozmowy.

Ostatnią metodą jest najlepsza komunikacja, najlepsza obsługa klienta i najlepszy środek budowania relacji.

Jeżeli to i wiele innych możliwych przykładów kiepsko zastosowanej komunikacji zdarza się w twoim hotelu kosztuje cię to duże pieniądze. Ostentacyjnie nauczaj ludzi, aby zmieniali proces i zatkali ten dren dochodu a odnajdziesz centrum zysku, które już istniało w twoim hotelu - gotowe i oczekujące na wykorzystanie.

Helen Wilkie


© Copyright Helen Wilkie
Tytuł artykułu w oryginale "The Hidden Profit Center in Your Hotel"
Reprint i tłumaczenie przez ehotelarz.com za zgodą autora.

Helen Wilkie – pochodząca z Kanady, profesjonalny wykładowca, mówca i trener specjalizująca się w komunikacji.
Aktywny członek Canadian Association of Professional Speakers, National Speakers Association (NSA) oraz International Federation for Professional Speakers. Autorka wielu artykułów oraz książki “The Hidden Profit Center”.

Kontakt:
Helen Wilkie
MHW Communications
email:
hwilkie@mhwcom.com
www.mhwcom.com


Komentarze:

Dotacje dla branży hotelarskiej 2024 - wszystko, co musisz wiedzieć ...więcej»

Podstawowe niezbędne narzędzia pracy współczesnego hotelarza ...więcej»

Bezpieczeństwo w małych obiektach hotelowych ...więcej»

Pomaganie integruje ...więcej»

Kradzież w hotelu? Nie daj sobie ukraść własnych praw! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji