Piątek 29 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Pion hotelowy » Hotel jako partner w interesach, nie tylko...

Artykuły serwisu


Hotel jako partner w interesach, nie tylko płacący klient: Pobożne życzenia czy przyszły cel?


Dodano: 2013-01-15

Drukuj


Jak każda firma sprzedaje swoje produkty potencjalnym klientom, jeżeli ich „produktami” nie są rzeczy, ale ludzie” – co ma miejsce w firmach obsługujących hotele w zakresie sprzątania? Albo pozwólcie nam sformułować te pytanie w inny sposób: Który slogan reklamowy agencji usługowej będzie bardziej prawdopodobny jako „wybierz” (z których oba są całkowicie wymyślone. Jakiekolwiek podobieństwo do istniejącego sloganu nie jest zamierzone i całkowicie przypadkowe):

1. Firma ‘A’: Najlepsze sprzątanie w najlepszych cenach: Mamy najlepsze narzędzia dla najlepszych rezultatów.
2. Firma ‘B’: To nie nasze produkty czynią nas liderem w czystości hotelu. To nasi ludzie.

Etage Exclusive zapewnia, że nie będziemy mieć żadnych negatywnych informacji dotyczących firmy, o której mowa – prawdopodobnie zaprosi Firmę ‘B’ na rozmowę do naszego hotelu:

Dobre hotele wiedzą, że housekeeping nie oznacza jedynie dobre produkty dla drogich mebli – ale dobrą załogę obsługi pięter dla wymagających gości.

Nadal, z naszego doświadczenia wiemy, że nawet Firma ‘A’ będzie wysoce chwalić jakoś obsługi swojej wyszkolonej załogi sprzątającej, aby podpisać umowę.

I wiemy także, że pierwsze 2 tygodnie „w pełnym działaniu” w naszym hotelu ostatecznie pokażą nam jak kierownictwo naszej „nastawionej na ludzi”, obiecującej Firmy ‘B’ naprawdę okaże się być.

To, co dzwoni w dzwony z Etage Exclusive to w rzeczywistości rodzaj Menedżerów Firmy, którzy podczas ich pierwszego spotkania w hotelu gorliwie wyjaśniają, jak bardzo będą starać się zaspokoić wszystkie potrzeby hotelu, jak bardzo są zdeterminowani, aby stworzyć rezultaty, o jakie proszą klienci i jak łatwo przychodzi im za każdym razem wymiana jednego pracownika na drugiego, kiedy nie spełni on standardów postawionych zarówno przez agencję jak i przez klienta.

Jakakolwiek będzie twoja opinia jako Menedżera, Etage Exclusive z pewnością nie aprobuje takiego stosunku do najbardziej wartościowych „narzędzi”: zasobów ludzkich. Jak „zaradne” jest kierownictwo przyszłej agencji usługowej, jeżeli nie poświęca czasu na „wybór właściwych osób od samego początku?”

Spójrzmy szybko na reklamę Online National Job Agency Newsstand tutaj w Austrii:
„Agencja sprzątająca poszukuje 7 nowych pracowników do pracy w odnowionym hotelu pięciogwiazdkowym. Nie wymagane jest żadne doświadczenie. Zapewniamy szkolenie podczas pracy. Prosimy o zgłoszenia.”

Jak się czujesz? Co sądzisz? Dlaczego agencja sprzątająca zatrudnia 7 ludzi bez doświadczenia do pracy w odrestaurowanym pięciogwiazdkowym hotelu w Wiedniu - stolicy Austrii – na rynku, gdzie wśród firm sprzątających jest bardzo wysoka konkurencja?

Do czego doszliśmy:
1. Firma, o której mowa, ma właśnie podpisać nowy kontrakt z klientem - pięciogwiazdkowym hotelem.
2. Wspomniana firma, już podpisała kontrakt z klientem - pięciogwiazdkowym hotelem i musi dostarczać nową załogę do obsługi pokoi, aby dotrzymać warunków kontrakt.
Co może być bardziej interesującą sprawą w naszej opowieści to rzeczywista, duża liczba niedoświadczonych pracowników, potrzebnych w takim otoczeniu jak pięciogwiazdkowy luksusowy hotel w stolicy…

Oczywiście, byłoby interesujące wiedzieć czy powodem tej ciekawej reklamy jest możliwość obsadzenia dwóch czy trzech stanowisk, spośród 7 osób – najlepszymi, „które przetrwają wstępne szkolenie” – podczas gdy reszta musiałaby iść gdzieś indziej.

To jest także trochę zdumiewające, że Dział Obsługi Pięter wydaje się być jedynym działem, gdzie takie osadzenie stanowisk jest akceptowane i przeprowadzane.

Przynajmniej nigdy nie słyszeliśmy, żeby ktoś zatrudniał pięć recepcjonistek za jednym razem, aby obsadzić dwa stanowiska w recepcji…

Jaki jest tego powód??

Wykształcenie. To jest takie proste.
A co więcej: formalne wykształcenie.

Hotelom łatwiej jest zatrudniać załogę posiadającą formalne wykształcenie zdobyte w jakiejś szkole hotelarskiej, gdzie przyszli kandydaci otrzymują podstawową wiedzę, jaką muszą posiadać, aby pracować np. jako recepcjoniści. I z tych kandydatów, znowu, jeden z najlepszym doświadczeniem mógłby być tym, który „wygra konkurs”.

Dlaczego zarządzanie w recepcji jest czymś, czego idealnie nauczają w szkole, podążając za dokładnymi schematami szkolenia, testami itp. A co z housekeepingiem? Co z utrzymaniem stanowiska pokojowej w hotelu? O jakim stanowisku myśli Kierownictwo Obsługi Pięter w hotelu?

Tylko kilka lat temu, w Austrii, weszły na rynek tzw. Orange Wings Hotels, otwarte specjalnie dla klientów biznesowych, którzy meldują się w hotelu bez żadnej załogi ich obsługującej… ale …
Gość zarezerwuje pokój przez Internet.
Zapłaci kartą kredytową.
Dostanie się do hotelu dzięki swojej karcie.
Zamelduje się bez recepcjonisty, jeszcze raz używając karty kredytowej. Itd.
Śniadanie i przekąski będą dostępne z automatów – znowu płacone kartą kredytową.
Zatem goście otrzymają najbardziej podstawową obsługę OD MASZYN… z tylko jedną NAPRAWDĘ LUDZKĄ OBSŁUGĄ … pokojówkami sprzątającymi hotel i pokoje.
Więc, gdybyśmy otworzyli hotel bez ludzi – to nie byłby wielki problem.

Maszyny są w stanie przejąć podstawową obsługę (jeżeli ktoś lubi maszyny…). Ale to nadal Housekeeping, który obsługuje osobiście Gości w hotelu, aby stworzyć główny produkt, w którym goście meldują się w każdym hotelu na pierwszym miejscu: Pokoje hotelowe.

Dziwimy się, że dział, o takim znaczeniu powinien być postrzegany przez niektóre przedsiębiorstwa bardziej jako dział obsługi o niewielkim wpływie na gości - wystarczająco małym, aby nie przejmować się właściwym szkoleniem i formalnym wykształceniem zanim „da im się wolną rękę w obsługiwaniu wymagającej klienteli w luksusowym hotelu”

Wtedy jeszcze raz…. widząc ogłoszenia takie, jak wcześniej wspomniane, wyraźnie istnieje coś, z czego pewne firmy będą korzystać:

„Zbierz grupę ludzi, przesortuj i wybierz tych, których nie potrzebujesz, a resztę zatrzymaj.”

To, tak apropo, jest także rodzajem Agencji Obsługi Hotelowej, która będzie, podczas pierwszej rozmowy przed podpisaniem kontraktu, gorliwie zapewniać dyrekcję, że „każdy, kto nie spełnia standardów, będzie wymieniony tego samego dnia.”

Czy tych siedmiu szczęśliwych kandydatów do pracy, których umieszczono w środowisku pięciogwiazdkowym nawet bez poznania przynajmniej swojej pracy – nie mówiąc już o rodzaju firmy, której oni mają dostarczać swoją obsługę – naprawdę są tymi osobami, że dyrekcja hotelu uwierzy obietnicom zanim podpisze kontrakt?

Czy oni rzeczywiście spełniają standardy – czy jedynie „starają się robić te podstawowe rzeczy”, których nauczyli się od „ludzi, którzy kiedyś sami nauczyli się podstaw od kogoś, kto także nauczyłe się tego od …” itd.

To, nad czym pracuje Etage Exlusive – a pracuje ciężko – ze swoimi partnerami, to nie dopuszczanie, aby takie ogłoszenia były ustawiane na pierwszym miejscu.

Etage Exlusive wierzy, że „nawet” Pokojowe powinny przejść właściwe szkolenie z Housekeepingu i podstawowych zagadnień dotyczących hotelarstwa zanim pozwoli im się na oferowanie swoich usług hotelom luksusowym.

Etage Exclusive wierzy także, że „nawet” Pokojowe powinny zrozumieć podstawowe funkcje wszystkich działów hotelu. Powinny wiedzieć, że biznes hotelowy jest czymś w rodzaju „dużego sklepu” gdzie różne produkty są „produkowane i sprzedawane’ przez różnych ludzi, na różne sposoby – ale z jednym wspólnym celem: Aby utrzymać sklep przy życiu i w ciągłym rozwoju.

Co może brzmieć dla niektórych zabawnie, dla innych jest już rzeczywistością:

Flying Houskeeper jest Pierwszą Szkołą Mobilnego Houskeepingu oferującą szczególny rodzaj formalnego wykształcenia hotelowego, o którym wspominaliśmy wcześniej. Flying Houskeeper uczy Pokojowe i Sprzątaczki zarządzania hotelem – a rezultaty są zaskakujące – nawet dla nas!

Jeżeli jesteś zainteresowany i chciałbyś wiedzieć więcej o tym projekcie, ponieważ siedmiu łatwo odrzuconych ludzi, bez doświadczenia w środowiska luksusowego hotelu, naprawdę nie jest twoją koncepcją na Profesjonalne Zarządzanie Housekeepingiem– nie krępuj się aby się z nami skontaktować.

Flying Houskeeper jest odpowiedzią na nasze początkowe pytanie:
Hotel jako partner, nie tylko jako płacący klient: pobożne życzenie czy przyszły cel?
Uważamy, że jest to przyszły cel, który może być osiągnięty jedynie przez zdecydowanych, aby tak działać.
Tylko przedsiębiorstwa, które traktują swoich własnych pracowników bardziej jak prawdziwych Partnerów niż łatwo usuwalny czynnik kosztów, są w stanie być również prawdziwymi partnerami dla innych firm – zawsze w kontakcie, aby uprzednio przedyskutować niezgodności i w ten sposób pomóc każdemu zainteresowanemu.

Jesteśmy gotowi, kiedy ty jesteś gotowy.
Przynajmniej do dnia, kiedy personel pokojowy, będzie również możliwy do wymiany na Maszyny…. sugerując, że Flying Houskeeper nadal będzie miało wiele do zrobienia w przyszłości…

Brigitte Verba


Komentarze:

Jak znależć dodatkową pracę w branży HoReCa? ...więcej»

Szafa ubraniowa najlepsza do szatni dla pracowników ...więcej»

Jak przeprowadzić skuteczną rekrutację pracownika na recepcje? ...więcej»

Śmierć gościa hotelowego ...więcej»

Jak ułatwić obsługę rezerwacji w Twoim hotelu/pensjonacie? ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji