Czwartek 28 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Gastronomia » Przepis na sukces hotelowej restauracji

Artykuły serwisu


Przepis na sukces hotelowej restauracji


Dodano: 2013-03-07

Drukuj


Wśród wielu czynników, wpływających na zadowolenie klienta z jakości obsługi hotelowej, ważne miejsce zajmuje poziom hotelowej restauracji. W hotelach i obiektach grupy PPH&R przywiązuje się do tego czynnika szczególną uwagę. Szefowie kuchni Polish Prestige Hotels & Resorts są doceniani i nagradzani na wielu prestiżowych konkursach kulinarnych w całej Polsce. Kilku z nich zapytaliśmy o przepis na sukces hotelowej restauracji oraz o to, co inspiruje ich w codziennej pracy.

Andrzej Bałdyga, Szef Kuchni Hotelu Bryza Resort & SPA w Juracie:
– Sukces kuchni hotelowej to nieustająca praca całego zespołu w kierunku wypracowania menu doskonałego i niepowtarzalnego. Według mnie przepis na sukces to przede wszystkim jakość i świeżość oraz perfekcyjny serwis. Przygotowując dania dla naszych gości, bazujemy tylko i wyłącznie na najświeższych produktach, często dostosowanych do pór roku. Korzystamy oczywiście z możliwości, jakie daje nam bliskość morza, dzięki czemu możemy serwować naszym gościom świeże specjały z ryb i owoców morza, które są chyba najbardziej popularną pozycją w naszym menu. Dbamy o to, aby wyjść naprzeciw kulinarnym oczekiwaniom naszych gości. Dlatego oddzielnie komponuję menu dla naszych najmłodszych gości tak, aby było zdrowo, kolorowo, smacznie i z pomysłem. Nie zapominamy także o osobach będących na specjalnych dietach, w tym wegetariańskiej, wegańskiej, bezglutenowej, bezmlecznej itp. Dla tych gości, wspólnie z naszym hotelowym dietetykiem, układamy indywidualny zestaw żywieniowy.

Poza warunkami koniecznymi w prowadzeniu dobrej kuchni, czyli: jakością, świeżością produktów i wychodzeniu naprzeciw oczekiwaniom gości, moim zdaniem nie bez znaczenia jest również kreatywność i szczypta kulinarnej frywolności w komponowaniu menu. Jestem zagorzałym zwolennikiem łączenia, na pozór niepasujących do siebie, smaków i eksperymentowania w kuchni.

Warunkiem „spinającym” wszystkie te elementy, decydujące o dobrze prowadzonej restauracji, jest bezsprzecznie bezpośredni kontakt z gośćmi. Bez rozmowy nie ma atmosfery, w jakiej goście mogliby poczuć się jak u siebie. W tym celu co jakiś czas organizujemy warsztaty kulinarne; ostatnio były to warsztaty z menu Wellness. Podczas takich pokazów szczegółowo omawiam każdy przepis, doradzam w kwestii podawania dań, a także odpowiadam na pytania gości.

– Bardzo dużo czasu spędzam na poszukiwaniu pomysłów na branżowych stronach internetowych, specjalizujących się w sztuce kulinarnej. Jednak nic nie zastąpi spotkań kulinarnych ze specjalistami z różnych dziedzin gotowania, udziału w szkoleniach, konferencjach, pokazach. Dla potrzeb kuchni Hotelu Bryza staram się czerpać pomysły z kuchni skandynawskiej. Obecnie kulinaria to otwarta księga, z której każdy ma możliwość wyczarować nowe danie, używając składników na pierwszy rzut oka nie do końca pasujących do siebie. Możliwości jest mnóstwo, wystarczy odrobina kreatywności i pomysł.
Bazą wyjściową do wcielania w życie nowych pomysłów są dla mnie produkty świeże i związane z regionem, czyli ryby, ryby i jeszcze raz ryby. Interesują mnie też świeże nowinki technologiczne w kuchni. Ostatnio hitem w naszej hotelowej kuchni jest metoda sous vide, czyli technika gotowania w kąpieli wodnej w woreczkach próżniowych w niskich temperaturach. Gotowane produkty zachowują niesamowicie wysoką jakość, smak i aromat.

Dariusz Struciński, Szef Kuchni Hotelu Anders w Starych Jabłonkach:
– Na sukces Restauracji składa się przede wszystkim dobra diagnoza tzw. grupy docelowej, czyli świadomość tego, dla jakich Gości pracuje Restauracja. Kiedy wiemy, kim jest nasz potencjalny Gość, wtedy robimy wszystko, by spełnić jego oczekiwania – tworzymy ofertę pod określonego, konkretnego odbiorcę.

Nie mniej ważny jest zespół ludzi, którzy obsługują Gości – zaczynając do pracowników na niższych szczeblach, na osobach zarządzających kończąc. Przyjazny klimat stworzony przez personel i jakość obsługi to elementy, które Goście doceniają najbardziej. Codzienna praca nad jakością obsługi oraz promocja dobrze przygotowanej oferty – to kolejne składniki sukcesu hotelowej restauracji.

– Inspiruje mnie przede wszystkim piękne otoczenie Hotelu Anders, w którym mam przyjemność pracować i w które tak niezwykle wpisuje się Restauracja. Natchnieniem są dla mnie również zmieniające się pory roku – wyjątkowo dostrzegalne w takim miejscu, jakim są Stare Jabłonki. Inspiruje mnie także fachowa literatura i podróże kulinarne.

Marcin Budynek, Szef Kuchni i Dyrektor Gastronomii Hotelu Warszawa w Augustowie:
– Sukces restauracji zależy od kilku czynników. Głównym jest na pewno dobra i ciekawa kuchnia, najlepiej oparta na regionalnych produktach i ekologicznych składnikach. Istotną role odgrywa oczywiście serwis oraz wystrój restauracji. Serwis powinien być bardzo przyjazny, fachowy i oczywiście dyskretny. Wystrój nie może przytłaczać tego, co znajduje się na talerzu, ponieważ jedzenie jest najważniejsze.

– Inspiracje czerpię z podróży i z książek oraz oczywiście z otaczającej nas natury. Pory roku i sezonowość produktów – to czynniki, które również mają duży wpływ na kuchenne inspiracje.

Kamil Bryś, Szef Kuchni Hotelu Amadeus w Krakowie:
– Staram się tworzyć dania w oparciu o produkty sezonowe, charakterystyczne dla naszego regionu. Inspiracje czerpię też z naszych tradycji kulinarnych, zarówno tych opisanych w książkach, jak i tych wyniesionych z domu rodzinnego. Uważam jednak, że trzeba być otwartym i w umiejętny sposób czerpać z doświadczeń kulinarnych całego świata. Nie od dziś wiadomo, że większość technik kulinarnych opracowali Francuzi, a Japończycy są niezrównani w obróbce ryb. Prywatnie lubię dania, które łączą w sobie kuchnie różnych krajów, dzięki czemu powstają nowe, czasami zaskakujące zestawienia. Restauracje łączące wielorakość kulinarnych doświadczeń ze zrozumiałych względów najszybciej ewoluują w dużych miastach multikulturowych.

– Uważam, że sposobem na sukces restauracji hotelowej, poza sprawami oczywistymi, takimi jak: wysoka jakość podawanych dań czy bogaty wybór win i innych alkoholi oraz nienaganny serwis, jest przede wszystkim zaspokojenie różnorodnych kulinarnych oczekiwań gości hotelowych. Często są to osoby spoza naszego kraju, ciekawe naszej kultury i tradycji kulinarnych, dlatego kładziemy duży nacisk na prezentowanie dań regionalnych. Nie możemy jednak zapomnieć, że nasz gość nie zawsze ma ochotę na eksperymenty. Dlatego właśnie w naszej restauracji hotelowej staramy się przeplatać dania, które można nazwać standardami kuchni europejskiej, z tradycyjnymi daniami małopolskimi lub polskimi podanymi w nowoczesnej aranżacji, czasami dodając nietypowe akcenty, dzięki którymi również nasi rodacy mogą odkryć znane dania na nowo. Myślę, że dzięki takiej organizacji menu możemy sprostać wymaganiom naszych gości.

Źródło: Feniks Media Group


Komentarze:

System HACCP dla gastronomii - dlaczego jest niezbędny? ...więcej»

Audyt jakości w gastronomii - czym jest i dlaczego jest taki istotny ...więcej»

Sezonowanie mięs i serów ...więcej»

Jakie menu przygotować na imprezę, gdy goście nie jedzą glutenu? ...więcej»

Jak poprawić efektywność konferencji? Zaserwuj gościom Brain Food! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji