Sobota 20 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Gastronomia » Większe oczekiwania kierownictwa

Artykuły serwisu


Większe oczekiwania kierownictwa


Dodano: 2006-11-11

Drukuj


Jeżeli jesteś takim typem jak ja, masz minimum oczekiwań od zespołu zarządzającego restauracją. Oczekujesz, że będą gładko prowadzić jej funkcjonowanie, dbać o wszelkie podstawy i kontrolować liczby.

Ale czy kiedykolwiek poczułeś się całkowicie niezadowolony z kierownika, który spełnia te minimum oczekiwań?

Na początku mojej kariery zbyt często znajdowałem się w takiej sytuacji. To było wtedy, gdy pracowałem nad poprawą wyboru kierownictwa i stworzyłem to, co nazwałem „Większe oczekiwania kierownictwa”. Dzisiaj nazywam je „12 kluczy do prowadzenia zyskownej restauracji.”

1. Przejmij własność

Przejecie własności w twojej restauracji jest najważniejsze. Nie ważne czy jesteś właścicielem czy członkiem kadry kierowniczej zdaj sobie sprawę, że twoja restauracja jest twoim odbiciem.

Przejęcie własności wymaga pozytywnego podejścia. Każdego dnia, przygotuj się na wysokiej jakości doznania gości, wysokie wyniki pracy od twoich pracowników i wysokie zyski. Posiadanie pozytywnego podejścia i bycie przygotowanym to podstawy przejęcia własności i stania się wielkim liderem.

2. Przewodź poprzez dawanie przykładu

Przewodzenie poprzez dawanie przykładu powoduje zaangażowanie. Jest to często trudne dla właścicieli i menadżerów, ponieważ wymaga od nich modelowania zachowania i działania, jaki chcą, aby inni naśladowali.

Podczas, gdy wiele książek zostało napisanych na temat jakości przywództwa jestem tutaj, aby powiedzieć wam, że to wszystko zaczyna się przewodzeniem poprzez dawanie przykładu.

3. Pozostawaj z przodu swojego bezpośredniego zwierzchnika

Pozostawanie z przodu swojego bezpośredniego zwierzchnika oznacza znanie odpowiedzi zanim padnie pytanie. Jeżeli twój bezpośredni zwierzchnik stale pyta o zmiany nakrycia czy o średni rachunek, nie powtarzaj stale „Nie wiem”. Bądź gotowy.

4. Spraw, aby było przyjemnie

Tak jak planujesz pomyślny dzień, musisz zaplanować przyjemność. Tworzenie środowiska, gdzie ludzie dobrze się bawią, przekłada się na zadowolenie pracowników i gości, i ma potężny wpływ na twój zysk.

5. Pozostań skupiony

Często prowadzenie restauracji wygląda jakby wszystko, co robisz, było „gaszeniem pożaru”. To nie musi wyglądać w ten sposób.

W tym miejscu wychodzi plan twojego biznesu. Musisz koniecznie osiągać swoich celów, ponieważ to zapewnia skupienie uwagi. Uzbrojony w strategiczny biznes plan utrzymuj wzrok „na piłce” przez cały czas. Konstruuj wszystko, co robisz mając na myśli końcowe rezultaty.

6. Zawsze odkładaj na bok swoje ego dla większego dobra zespołu

Kiedy po raz pierwszy nauczyłeś się akronimu TEAM: Together Everyone Achives More (Zespół: Razem Każdy Osiąga Więcej)? Najprawdopodobniej na początku swojej kariery. Filozofia TEAM nie zmieniła się. I w tym momencie naszej kariery bardzo dobrze ją rozumiemy. Doświadczyliśmy różnorodnych stylów zarządzania, od „tyranii” z podejściem „Mogę zrobić wszystkie twoje zalecenia” do „trenera”, który jest znany ze swego wsparcia i edukacyjnego stylu zarządzania. Podstawowa różnica: trener zdaje sobie sprawę, że ze swojego poziomu doświadczenia, prawdopodobnie wesprze wszystkie zadania swoich pracowników w danej chwili. Jednakże docenia ich indywidualne role i rozumie, że nie może wykonywać wszystkich ich zadań jednocześnie.

7. Utrzymuj wszystkich dobrze poinformowanych

Dzięki komunikowaniu się ze swoimi pracownikami na regularnych podstawach dzielisz się z nimi swoją wizją zapewniając, że wszyscy znają cele i wiedzą, jak je osiągnąć.

8. Wychodź poza oczekiwania: twórz różnice

Nasi wewnętrzni klienci, nasi pracownicy oczekują, że będziemy traktować ich z szacunkiem oraz otrzymają narzędzia, aby „robić” pieniądze. Jak przekraczasz te oczekiwania? Szkol! Sześćdziesiąt procent rotacji wszystkich pracowników ma miejsce w pierwszych 90 dniach. Powód numer 1 dlaczego pracownicy odchodzą: nie rozumieją czego się od nich oczekuje. Stały program szkoleniowy zwiększa twoje szanse przekroczenia oczekiwań klienta, ponieważ jeżeli twoi pracownicy rozumieją, czego się od nich oczekuje, mogą skupić się na dostarczeniu klientowi doznania WOW.

9. Ceń swoją wartość

Jako lider nadajesz ton. Czy kiedykolwiek zauważyłeś, że ludzie do których dążysz i światowi liderzy, jakich podziwiasz mają coś wspólnego? Są pewni siebie i swoich możliwości. Posiadanie dobrego zdania o sobie jest kluczem do stania się dobrym liderem. A zadaniem lidera jest pokierowanie biznesem w stronę zyskowności.

10. Nauczaj każdego

Nauczanie każdego, codziennie ma ogromne korzyści. Omawialiśmy mniejszą rotację i przewyższanie oczekiwań. Nauczanie także pozwala nam znaleźć „diament w zaroślach”.

Otaczasz się zespołem, któremu możesz przydzielić obowiązki, umożliwiając sobie uczenie się i osiąganie więcej, podczas możliwego rozwoju twojego zastępstwa. Dobrzy ludzie sprawiają, że błyszczysz. I kiedy przychodzi postęp i pniesz się w górę twoim zastępcą jest kierownik, któremu poświeciłeś czas na jego rozwój.

11. Ucz się codziennie i szukaj pomocy

Aby prowadzić zyskowną restaurację i być silnym liderem potrzebujesz sporej dawki wiedzy specjalistycznej. Ustal osobiste cele, które są związane z nauką.

Uczestnicz w konferencjach i seminariach, studiuj materiały szkoleniowe i uczęszczaj na kursy, aby podwyższać poziom swojej wiedzy o tym przemyśle. Zrozum, że proszenie o pomoc nie jest oznaką słabości, ale oznaką siły.

12. Proś o reakcję zwrotną

Podczas szkolenia nowych pracowników rozumiemy znaczenie reakcji zwrotnej w umacnianiu procesu nauczania. Jeżeli kluczem do sukcesu szkolenia pracowników jest otrzymanie reakcji zwrotnej od kierownictwa, dlaczego nie zastosować tego samego do kierownictwa?

Kiedy ostatni raz spytałeś pracownika, jak się miewa? Kiedy ostatni raz spytałeś gościa, jak twoja restauracja mogłaby sprostać i przekroczyć jego oczekiwania? Kiedy ostatni raz zapytałeś siebie, co mógłbyś zrobić, aby stać się lepszym menadżerem i liderem?

Realizując te dwanaście kluczy do prowadzenia zyskownej restauracji jesteś na drodze do osiągnięcia sukcesu, jakiego pożądasz.

David Scott Peters


© Copyright David Scott Peters, Smile Button Enterprises
Tytuł artykułu w oryginale "Having Greater Expectations of Management"
Reprint i tłumaczenie przez ehotelarz.com za zgodą autora.

David Scott Peters – wzrastał w sektorze restauracji, jego rodzina udanie prowadziła restaurację w Linwood (New Jersey), potem dyrektor ds. produkcji w Coyote Spring Brewery Company & Café w Phoenix. Jego referencje i doświadczenie ściągnęły uwagę Scottsdale Culinary Institute gdzie nauczał m.in. zarządzania zasobami ludzkimi. Został COO i dyrektorem łańcucha Famous Sam Inc., gdzie w pierwszym roku podniósł sprzedaż o 20%. Obecnie odpowiedzialny jest za sieć 30 restauracji z rocznymi dochodami przekraczającymi 30 mln $, szkoli również innych właścicieli restauracji.

Kontakt:
David Scott Peters
Smile Button Enterprises
email:
david@smilebutton.com
www.smilebutton.com


Komentarze:

System HACCP dla gastronomii - dlaczego jest niezbędny? ...więcej»

Audyt jakości w gastronomii - czym jest i dlaczego jest taki istotny ...więcej»

Sezonowanie mięs i serów ...więcej»

Jakie menu przygotować na imprezę, gdy goście nie jedzą glutenu? ...więcej»

Jak poprawić efektywność konferencji? Zaserwuj gościom Brain Food! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji