Czwartek 18 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Zarządzanie » Twoja konkurencja jest twoją inspiracją

Artykuły serwisu


Twoja konkurencja jest twoją inspiracją


Dodano: 2013-06-06

Drukuj


Każdy podejmuje jakieś postanowienia noworoczne. Są one zabawne, są obietnicą zmian, jeśli nie czymś zupełnie niezbędnym, charakterystycznym dla naszego społeczeństwa. Ale kiedy na przykład nadchodzi lato, być może nadchodzi też czas, aby ponownie całościowo ocenić te zobowiązania uwzględniając uwarunkowania sezonowe. Wrzesień to miesiąc powrotu do szkoły; ergo zobowiązania jesienne mają sens. A poza tym, prawdziwe zmiany dokonują się małymi kroczkami i kwartalne ich odświeżanie może być bardzo pożądane dla zachowania przejrzystości i praktyczności na zbliżającej się noworocznej liście życzeń.

Tamten rok w szczególności, poświęciłem na podróżowanie po całym świecie w interesach, przebywając zarówno we wspaniałych kwaterach, jak i miejscach pozbawionych ekscentrycznych udziwnień. Jedna z obserwacji, jakie poczyniłem jest taka, że pomimo wszystkich środków i pozostających w zasięgu ręki mediów internetowych, wielu menedżerów reprezentuje ostry przypadek braku perspektywicznej wizji działalności swojego obiektu. Znają swoje obiekty lub łańcuch, w którym one działają i to by było na tyle. Jest to szczególnie prawdziwe w przypadku tych osób, które ograniczają swoje wakacje do okolic swojego zamieszkania.



Badanie tego, jak działają inne hotele, w tym twoi konkurenci, jest ważnym ćwiczeniem prowadzącym ku samodoskonaleniu, a ostatecznie do odnoszenia sukcesów. I nie możesz robić tego po prostu surfowaniem w sieci i przeglądaniem obfitości materiałów zgromadzonych w multimediach. Musisz mieć rzeczywisty kontakt z konkretnym obiektem, zaobserwować w pełni jego działalność i zwracać uwagę na wszelkie niematerialne jego atuty. Oto kilka opcji:

1. Odwiedź hotel osobiście, bez zapowiedzi. Zamelduj się, skorzystaj z posiłku, odpocznij i pozostań niezauważonym obserwatorem. Nie pozwól, by twoja wiedza wzięła górę nad postrzeganą rzeczywistością. Spróbuj myśleć jak wymagający klient, ale nie stwarzający problemów i postaraj się ogarnąć wrażenia jakich doświadczasz. To czego szukasz, to wszystkie drobne detale, które uzupełniają narrację. A te drobne detale są wszędzie, poczynając od wystroju i udogodnień w pokoju, po zachowanie pracowników i dbałość obsługi.

2. Odwiedź hotel z osobą towarzyszącą, jako para. Zaproś drugą osobę na weekendowy wypad. Zameldujcie się, odpocznijcie, skorzystajcie z posiłku i kilku różnego rodzaju usług. Musisz przede wszystkim zauważyć, że doświadczenie każdej osoby będzie inne i dlatego inspiracja każdego człowieka będzie inna. Przedyskutujcie to, aby zobaczyć, jak interpretacje zdarzeń różnią się od siebie, a w których punktach są ze sobą zbieżne.

3. Zaangażuj w akcję kilku innych menedżerów. Utwórz zespół składający się z przedstawicieli wielu działów, którzy twoim zdaniem są ekspertami w swoich dziedzinach. Misja, którą będziesz realizował, ma charakter czysto rozpoznawczy. Odwiedzaj wraz z wybranymi przez siebie osobami konkurencyjny hotel w różnych porach i dniach tygodnia i zorientuj się, jakie korzystne rozwiązania możesz zastosować u siebie. Następnie, zorganizuj spotkanie dla porównania wrażeń.

Ponownie przypominam, że to czego szukasz, to drobne detale, a nie całościowe koncepcje, które wymagają pełnego wsparcia budżetowego, aby mogły być zrealizowane. Powinieneś się skoncentrować na szczegółach, takich o których możesz powiedzieć: "Dlaczego my tego nie robimy? Przecież powinniśmy. Możemy to robić". Oto kilka przykładów natury rzeczy, z którą mamy do czynienia:
• Jak personel hotelu wita nowych gości? Ilu pracowników jest na zewnątrz hotelu, a ilu w środku? Jaki jest przebieg zdarzeń?
• W jaki sposób jesteś traktowany przez pracownika recepcji? Czy pracownik ten napomyka o czymś lub oferuje coś szczególnego? Jakie przedmioty znajdują się na recepcyjnym kontuarze?
• Jaka jest atmosfera w lobby? Jakie dodatkowe elementy wystroju wnętrz są wykorzystywane dla spotęgowania atrakcyjnych odczuć?
• Jakie są twoje pierwsze wrażenia związane z pokojem gościnnym? Czy są tam jakieś wiadomości lub drobny poczęstunek przeznaczony specjalnie dla ciebie? Jakie funkcje decydują o atmosferze panującej w pokoju?
• Jak prezentuje się łóżko? Czy podoba ci się deseń pościeli? Ile poduszek masz do dyspozycji?
• Jak wygląda łazienka? Jakie produkty higieniczne są dostępne? Czy prysznic jest przygotowany do użycia? Jakie dodatkowe funkcje są tam zainstalowane?
• Jakie pierwsze wrażenie wywarła na tobie restauracja? Jak cię powitano i jakie miejsce ci zaproponowano? Jakie wrażenia wywołuje menu, zarówno pod względem oferty, jak i pod względem formalnym? Czy znajdują się w nim jakieś wyjątkowe potrawy?
• Pamiętaj o wykorzystaniu aparatu w twoim smartfonie. Rób zdjęcia niemal wszystkiego. Przenieś zdjęcia na laptop lub tablet i zaprezentuj je na następnym spotkaniu zespołu planowania. Dziel się swoją wiedzą w sposób wirtualny... wychodzi to dużo szybciej niż napisanie mega raportu.

Pytania te w sposób oczywisty nie obejmują dziesiątek innych aspektów, które wchodzą w skład owocnej wizyty w konkurencyjnym hotelu – takich, które można odczuć tylko wtedy, kiedy się tam osobiście przebywa. Zwracam uwagę na takie stare powiedzenie, które mówi, że nigdy się nie dowiesz o czymś, jeśli tego nie spróbujesz. Pofatyguj się tam osobiście, poddaj się doświadczeniu proponowanemu przez konkurencję i niech cię ono zainspiruje nowymi pomysłami. Podejmij swoje jesienne zobowiązania, z których wszystkie dotyczyć będą drobniejszych detali, pozostawiając więcej możliwości manewru, na większe zmiany, które zaproponujesz z początkiem nowego roku. Biorąc pod uwagę, że jest to odpowiedni czas na zmiany w budżecie, takie podejście do tego problemu jest bardziej sensowne niż w jakiejkolwiek innej porze roku.

Larry Mogelonsky


Komentarze:

Dotacje dla branży hotelarskiej 2024 - wszystko, co musisz wiedzieć ...więcej»

Podstawowe niezbędne narzędzia pracy współczesnego hotelarza ...więcej»

Bezpieczeństwo w małych obiektach hotelowych ...więcej»

Pomaganie integruje ...więcej»

Kradzież w hotelu? Nie daj sobie ukraść własnych praw! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji