Piątek 29 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Cztery emailowe błędy, których menedżerowie...

Artykuły serwisu


Cztery emailowe błędy, których menedżerowie hotelowej sprzedaży powinni unikać


Dodano: 2013-06-25

Drukuj


Poczta elektroniczna jest niewątpliwie narzędziem numer jeden, wykorzystywanym do poszukiwania potencjalnych klientów, ale niestety jeszcze wielu hotelowych menedżerów sprzedaży nie wie, jak wykorzystać potężny potencjał tego narzędzia, który umożliwia przekształcenie przypadkowego kontaktu, w nowego klienta.

Dlaczego?
Dlatego, że kluczowym elementem i to takim, który spowoduje przyciągnięcie uwagi adresata jest to, że musi on traktować o sprawach związanych z potencjalnym klientem i o tym, jakie jego problemy może rozwiązać twój hotel

To, co dostrzegam w setkach emaili, które otrzymuję każdego roku od menedżerów hotelowej sprzedaży, jest czymś zupełnie innym od zasygnalizowanej wyżej konieczności. Oto tylko jeden przykład, który zawiera wszystkie elementy typowego e-mailowego błędu, którego powinni unikać hotelowi menedżerowie sprzedaży.



Temat: Poszukujecie nowego obiektu?


Witam Pana,
Chciałem Pana trochę bliżej poznać i zaproponować swoje usługi jako Sales Manager, który może być głównym kontaktem w sprawie wszystkich Pańskich potrzeb. Chciałbym się dowiedzieć, jak mogę zdobyć Pańskie zamówienie i chciałbym także dowiedzieć się, jakie są Pańskie potrzeby i priorytety. Załączam również garść informacji na temat hotelu XYZ, wśród których znajdują się:
•    Prezentacja naszego hotelu XYZ
•    Nasze najnowsze promocje
•    Oferujemy również specyficzne promocje spotkaniowe!
Aby miał Pan wyobrażenie o hotelu, zapraszamy do zapoznania się na naszej stronie internetowej www.xyzhotel.com, z naszym ciepłym, komunikatywnym, społecznościowym stylem. Chciałbym mieć okazję do zaoferowania Panu niezapomnianych wrażeń, w związku z czym proszę mi dać znać, co jest dla Pana najważniejsze przy wyborze hotelu i jakie są Pańskie życzenia związane z wyborem odpowiadającego Panu obiektu.

Proszę doświadczyć naszej relaksującej atmosfery, obiecującej całe spektrum niekończących się możliwości czekających na gości w hotelu XYZ. Hotel XYZ zakończył właśnie wspaniałą transformację, z którą chciałbym Pana zapoznać! Proszę dać mi znać, kiedy nadejdzie najbardziej dogodny czas na skontaktowanie się z Panem.
Życzę miłego dnia!

Błąd # 1 – Kiepski tytuł
Nie należy zakładać, że adresat emaila nic nie robi, tylko czeka na wiadomość od nas. Aby potencjalny klient mógł się zapoznać z proponowaną prezentacją trzeba przyciągnąć jego uwagę czymś bardziej przekonującym niż pytaniem "Szukacie nowego obiektu?". Ponieważ twoją profesją jest sprzedaż, a nie promocja, ważne jest by być świadomym tego, że 40 procent z podejmowanej decyzji odbiorcy o przeczytaniu poczty opiera się na zaintrygowaniu tematem emaila, jak również tego, kto go wysłał.

Jeżeli chcesz, aby twój email został przeczytany, musisz zadać sobie następujące pytania przed rozpoczęciem pisania treści e-maila.
•    Czy nadawca proponuje potencjalnemu klientowi jakąś nagrodę za przeczytanie wiadomości? (a co, ja z tego będę miał?)
•    Czy można załączyć elementy specjalne, aby sprawić, żeby temat emaila był bardziej intrygujący i wiarygodny?
•    Czy temat spowoduje silnie pozytywne, wywołujące pożądane działanie, ze strony potencjalnego klienta?
•    Czy temat emaila spowoduje natychmiastową reakcję adresata?
•    Czy temat emaila byłby atrakcyjniejszy, gdyby proponował transakcję?
•    Czy w temacie emaila można zawrzeć intrygujący adresata element i skłonić potencjalnego klienta do jego otwarcia?

Powinieneś poświęcić połowę całego czasu przeznaczonego na napisanie treści emaila, na wymyślenie jego odpowiedniego tematu. Jeśli więc masz wiadomości, które są ważne dla ciebie i twojego hotelu, takie, którymi chciałbyś zainteresować adresata poczty, to powinieneś skupić się na napisaniu stosownego tytułu.

Błąd # 2 – Treść emaila
Jeżeli zdarzyło się tak, że zapoznałem się z jednym z hotelowych emaili, to z dużą dozą prawdopodobieństwa mogę założyć, że podobny jest on do tysiąca innych pochodzących od hotelowych menedżerów sprzedaży, którzy sprzedają wszelkie udogodnienia swojego hotelu z nadzieją zainteresowania potencjalnego klienta na tyle, aby podniósł słuchawkę telefonu i powiedział "O rany, proszę mi natychmiast przesłać kontrakt!".

Ci z was, którzy w dalszym ciągu zachwalają udogodnienia i korzyści, zamiast identyfikowania problemów, cierpią z tego powodu najbardziej. Problemem jest to, że udogodnienia i korzyści nie wpływają na rozwiązywanie problemów, a nie można przedstawić rozwiązań tych problemów, dopóki nie pozna się potrzeb gości, a tych z kolei nie można zidentyfikować, skoro nie odkryło się problemów związanych z ich zaspokajaniem.

Zadaj sobie pytanie, czy kampanie emailowe oparte są na chęci rozwiązywania problemów, czy też opierają się na dostarczeniu nadmiaru informacji, który skłania potencjalnego klienta do kierowania elektronicznej korespondencji wprost do kosza?

Pamiętacie wers z wyżej cytowanego emaila managera sprzedaży hotelowej, który brzmiał: „Chciałbym się dowiedzieć, jak mogę zdobyć Pańskie zamówienie i chciałbym także dowiedzieć się, jakie są Pańskie potrzeby i priorytety?”
 
Kiedy przesyłasz swoją prezentację handlową drogą emailową, nie zapominaj, że jesteś odpowiedzialny, za umieszczenie jej w planowanej sprzedaży.

Najlepszym sposobem na "kontakt", zorientowanie się w temacie potrzeb klienta i zdobycie zamówienia, jest podniesienie słuchawki telefonu i bezpośrednie zorientowanie się w tym temacie!

Błąd # 3 – Przesyłaj zasadnicze informacje o firmie

Menedżerowie hotelowej sprzedaży wykonują dobrą robotę podając w emailach większość ważnych informacji, takich jak: nazwisko, tytuł, nazwa hotelu, adres korespondencyjny, telefon, fax, e-mail, adres strony internetowej, frazę zawierającą kluczowe informacje o produkcie i logo. Ci z was, którzy nie podają tych namiarów kontaktowych, powinni zwrócić na to uwagę w swoim następnym emailu.

Ponieważ większość z was z ochotą dołączyła do modnych ostatnio mediów społecznościowych, to gdzież są linki do waszych profili na Twitterze, Facebooku i LinkedIn? Jeśli ujawnianie takich informacji nie jest zakazane przez hotelową firmę zarządzającą lub biuro korporacyjne,  to je dodaj.

Błąd # 4 - strategia promocyjna oparta na jak najszerszej i zróżnicowanej bazie klientów
Jeśli działasz w oparciu o masową bazę potencjalnych klientów (wybierając adresy e-mailowe obecnych i potencjalnych klientów z systemu CRM - zarządzania relacjami z klientami - i wysyłania ich na chybił trafił, według własnego uznania), to po prostu strzelasz sobie w stopę.
Wygląda to raczej na grę liczbową ze strony twojego działu marketingu, ale przecież w dalszym ciągu nie będziesz miał pojęcia o potencjalnej wielkości klienteli, jeśli konkretni adresaci nie zareagują na twoje wiadomości lub propozycje.

Rozwiązaniem w realizacji tego podejścia opartego o przypadek jest wybranie potencjalnych klientów z systemu i podzielenie ich na trzy kategorie rozpoczynające się od grupy "A" (klientów o wysokim stopniu prawdopodobieństwa zostania rzeczywistymi klientami hotelu), poprzez grupę „B”, do grupy "C" (w stosunku do której przewidujemy małe prawdopodobieństwo uzyskania rezerwacji od osób do niej zakwalifikowanych).

Po kilku dniach od dokonanej dystrybucji swoich emaili, podnieś słuchawkę telefonu i zadzwoń do osób z list "A" i "B", aby dowiedzieć się czegoś bliższego o ich aktualnej sytuacji, a także czy i kiedy twój hotel może znaleźć się w orbicie ich zainteresowań i zadaj dodatkowe pytanie lub dwa, które pozwolą na odkrycie innych ewentualnych możliwości zrobienia z nimi biznesu (być może związanych z twoim hotelem zlokalizowanym w innej lokalizacji).

Jeśli nie otrzymałeś odpowiedzi od osób zgrupowanych na liście "C", możesz spróbować do nich zadzwonić lub wysłać im ankietę, w której mogą zakreślić odpowiednie opcje, które pomogą w identyfikacji ich potrzeb, jeśli oczywiście oceniasz, że masz jakiekolwiek realne szanse na pozyskanie ich biznesu obecnie lub w najbliższej przyszłości.

Tom Costello


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji