Czwartek 28 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Ciekawostki » Nowa definicja luksusu w realiach aktualnej...

Artykuły serwisu


Nowa definicja luksusu w realiach aktualnej sytuacji przemysłu hotelowego


Dodano: 2013-07-16

Drukuj


Nie ma wątpliwości, że przemysł hotelowy w perspektywie historycznej zawsze miał charakter cykliczny. Gdy gospodarka się rozwija, rosną oczekiwania turystów i okazuje się, że dawne opcjonalne wyposażenie lub usługi, stają się koniecznością. Czujni operatorzy hoteli reagują szybko, a naprawdę dobrzy operatorzy wyczuwają intuicyjnie i przewidują popyt na większą ilość lepszych udogodnień. W dobrych czasach nagrodą jest to, że operatorzy są w stanie podnieść ceny w sposób agresywny i czerpać korzyści z solidnego ADR (średniego dziennego poziomu stawek).

Inaczej rzecz się ma wtedy, kiedy przemysł pogrąża się w kryzysie, jak na przykład w 2009 roku, gdy wielu operatorów podjęło działania oszczędnościowe, rezygnując lub przynajmniej usprawniając udogodnienia i usługi, aby dostosować je do poziomu stawek w ich kategorii. Chociaż proces ten jest tak samo sztuką, jak  nauką i charakteryzuje się pewnym stopniem ryzyka, to wydaje się, iż w przeszłości z reguły się sprawdzał.



To szczególne załamanie rynku było z pewnością bardziej dramatyczne niż ktokolwiek z nas, kiedykolwiek doświadczył. Wywarło ono wpływ na działalność przedsiębiorstw we wszystkich regionach geograficznych, we wszystkich branżach i wszystkich warstwach społeczno-ekonomicznych. W rezultacie nasz przemysł został postawiony wobec konieczności radzenia sobie z klientem, którego sposób myślenia zmienił się w stosunku do utartych zwyczajów zakupowych. Paradygmat został obalony, w miarę jak hotelowi goście zmienili swoje zapatrywania na to, co jest istotne i "wartościowe" dla nich w chwili obecnej. Poprzez to wiele konotacji związanych ze słowem "luksusowy" również zostało na nowo zdefiniowanych.

Badanie przeprowadzone przez Pew Research Center w zakresie trendów społecznych i demograficznych wykazały, że ludzie powracają do korzeni i skłonni są do uwzględniania konieczności ograniczania wydatków. Badanie z kwietnia 2009 r. wykazało, że około 50 procent respondentów tak naprawdę nie potrzebuje przedmiotów, które kiedyś uważali za niezbędne. Wczorajsze konieczności stają się dzisiejszymi luksusami, kiedy ciężkie czasy zmuszają wielu Amerykanów do zmiany zdania na temat towarów i usług obecnie uznawanych za istotne, a z których skłonni byliby obecnie zrezygnować. Wpływ spowodowany tymi zmianami był ewidentny: w modzie jest teraz bycie oszczędnym. Ostentacyjne postawy konsumpcyjne są uważane w wielu kręgach, jako coś w złym guście. "Ukrywane bogactwo" jest w tych czasach bardziej apropos.

Sytuacja taka ma powszechne przełożenie na branżę hotelarską. Popyt na turystykę luksusową będzie zapewne istniał zawsze, ale w przyszłości ten luksus może wyglądać i różnić się od obecnego. Luksusowy rynek hotelowy, który rozwijał się w gwałtownym tempie w ostatnich latach został ograniczony do wielkości, wymuszonej koniecznością dopasowania się do potrzeb klientów. W przyszłości można się spodziewać, że luksusowe hotele będą funkcjonować tylko w takich lokalizacjach, w których prowadzona działalność operacyjna będzie w istotny sposób uzasadniona ekonomicznie. Hotele, które nie będą sobie radziły w sensie ekonomicznym będą zastąpione i przekwalifikowane przez nowych deweloperów i firmy zarządzające, na obiekty zaspokajające realne potrzeby klientów.

Dla tych z nas, działających w sektorze luksusowych hoteli, nowe realia ekonomiczne dały się odczuć bardzo szybko, jako że dzisiaj nie możemy sobie pozwolić na zapewnienie gościom tego samego zestawu "bajerów" przy średniej dziennej stawce za pokój w wysokości 300 dolarów, które były zapewniane rok temu, gdy ADR oscylował wokół poziomu 500 dolarów. Podobnie jak w przypadku wszystkich innych kryzysów ekonomicznych, doświadczeni operatorzy i deweloperzy już zadają sobie pytania, które koncentrują się wokół problemu rentowności swoich przedsięwzięć. Na przykład, czy pięcioczęściowa wanna łazienkowa jest absolutnym wymogiem? Czy luksusowa 300-wątkowa pościel mogłaby zostać zaakceptowana zamiast pościeli 600-wątkowej? Czy ręczniki kąpielowe o wadze 40-uncji mogą  być zastąpione ręcznikiem, który waży 22 uncje? Lista pytań jest długa.

Co jest w tym wszystkim najbardziej interesujące, to jest to, że pojawiające się pytania nie są tylko zadawane przez deweloperów i operatorów hotelowych, ale również przez naszych gości. W miarę jak goście zmieniają swój system wartości i być może optują na rzecz mniej wyszukanych luksusów i bardziej rozsądną ADR, ich opinia jest ostatecznie tą, która naprawdę się liczy.

Donald J. Trump zbudował sieć Trump Hotel Collection w oparciu o koncepcję świadczenia wysokiej jakości usług dla osób ceniących luksus i posiadających środki na ich pokrycie. Trzy dekady doświadczenia, zarówno w charakterze właściciela, jak i hotelowego operatora wzmocniło koncepcję "wrażliwości" na potrzeby klientów, która daje o sobie znać szczególnie dziś, biorąc pod uwagę wyzwania gospodarcze, przed którymi stoi nasz przemysł. Mimo że w rzeczywistości nasz przemysł wpadł w pułapkę wywyższania się i eskalacji wszelkiego rodzaju udogodnień, to Donald zawsze wierzył i był wyznawcą prostej koncepcji, według której, to czego goście naprawdę chcą, to znakomita obsługa prowadzona przez wykwalifikowany personel, przejawiający w swej pracy pasję, motywację i entuzjazm. Ponieważ w sektorze luksusowych hoteli zawsze panował nacisk na zapewnianie najbardziej wyrafinowanych udogodnień, to koncepcja Donalda - że zatrudnianie odpowiednich ludzi w odpowiednich miejscach liczy się najbardziej - może wydawać się nieco odosobniona. Jednak ona się po prostu sprawdza, i był to nasz główny wykładnik w trakcie rozwijania naszej marki, szczególnie zaś w roku 2009.

Pogląd ten został ostatnio ugruntowany, kiedy zaprosiliśmy dyrektora z  Forbes Travel Guides (dawniej Mobil Travel Guides) w celu przedstawienia najnowszych trendów hotelarskich w trakcie naszej konferencji Trump Hotel Collection Leadership Conference w Trump Tower, w Nowym Jorku. Powiedziano tam, że pięciogwiazdkowe kryterium znakomitości obsługi polega na tym, że personel "powinien świadczyć usługi intuicyjnie, z zaangażowaniem i pasją, i świadczyć je w sposób wykraczający poza oczekiwania gościa." Ponadto, powiedziano nam, że w dzisiejszej sytuacji gospodarczej, goście przede wszystkim wymagają znakomitej obsługi  i "nie chodzi im bynajmniej o bezpłatną prasę, czy luksusową wielowątkową pościel".

To właśnie w takich czasach właściciele i operatorzy, którzy badają dynamikę dzisiejszego klienta i starają się zrozumieć, co jest najważniejsze w podejmowaniu decyzji zakupowych, zwyciężą i będą z powodzeniem prosperować. Być może nadszedł najlepszy czas na inwestycje w czas i zasoby, aby być absolutnie pewnymi, że w pełni rozumiemy, jak nasi klienci definiują słowo luksus w wartościowych ofertach, i za co gotowi są płacić. Uzbrojeni w tę wiedzę, możemy zbadać swoją własną działalność operacyjną, udogodnienie po udogodnieniu i ustalić, co jest naprawdę niezbędne już teraz, a z czego można zrezygnować albo przynajmniej zawiesić w obecnej sytuacji.

Nie ma lepszego czasu niż kryzys ekonomiczny, abyśmy wszyscy skupili naszą uwagę na tym, co jest naprawdę ważne dla naszych gości, i jako przemysł spróbowali przedefiniować luksus mający rację bytu w dzisiejszym świecie. Mając wybór pomiędzy pięcioczęściową wanną kąpielową, a ciepłym, serdecznym uśmiechem pracownika, prawdziwie zaangażowanego w obsługę gościa, nie mamy wątpliwości, co wybierzemy.

Donald Trump Jr.


Komentarze:

Wyjazdy kamperem – sposób na komfort i swobodę podczas urlopu ...więcej»

Gdzie jechać w góry na Święta? Boże Narodzenie w sercu Beskidów, czyli jak zaplanować wyjazd dla całej rodziny? ...więcej»

Hotel w górach: czym się kierować przy wyborze takiego obiektu? ...więcej»

Glamping,czyli wszystko, co powinniście wiedzieć o luksusowych kempingach ...więcej»

Hotel nad jeziorem koło Dębicy ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji