Czwartek 18 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Ciekawostki » Jak nie zanudzić czytelników hotelowych blogów

Artykuły serwisu


Jak nie zanudzić czytelników hotelowych blogów


Dodano: 2013-07-30

Drukuj


Blog jest jednym z najsilniejszych narzędzi marketingowych w branży hotelarskiej. Nie tylko daje hotelowi szansę na promocję swojego obiektu na poziomie osobistym, ale rozszerza możliwości wymiany informacji o jego lokalizacji, czego nie zapewni nieruchawa strona internetowa, bo tak prawdę mówiąc strony internetowe markowych hoteli mogą być „nieświeże”, ponieważ mieści się na nich tylko tyle treści, ile można zawrzeć na ograniczonej wielkości stronach i przestrzeni.

Tworząc hotelowego bloga, otwierasz drzwi do nowych i ekscytujących treści, zamiast ograniczać się do standardowej strony poświęconej warunkom lokalowym w hotelu, spotkaniom i wydarzeniom, treściom związanym z hotelową gastronomią i tak dalej. Zamiast tego, można napisać o możliwościach atrakcyjnego wypoczynku w okolicy, skomentować nową prezentację artystyczną pokazaną w pobliskiej galerii lub wygłosić opinię o nowej potrawie serwowanej w restauracji po drugiej stronie ulicy. A najlepsze jest to, że wyszukiwarki zwracają uwagę na regularnie wstawiane nowe treści, pojawiające się na twoim blogu, które w efekcie doprowadzą do wyższego rankingu w wynikach wyszukiwania.



Jednakże pisanie wzbudzającego zainteresowanie, pogłębionego treściami informacyjnymi bloga, który powoduje, że czytelnicy systematycznie do niego wracają, jest więcej niż sztuką. Jednym z głównych niebezpieczeństw, z którymi borykają się liczne hotele, zwłaszcza gdy nie zatrudniają osoby zajmującej się wyłącznie pisaniem bloga, jest szybkie wyczerpanie pomysłów związanych z treściami, jakie były zaplanowane do umieszczenia na jego łamach i brak koncepcji w zakresie tematów na tyle intrygujących, by utrzymać przy sobie szerszą rzeszę czytelników.

Upewnij się, że twój blog zainteresuje czytelników, postępując zgodnie z moimi 10 poradami, które spowodują, że czytający bloga po prostu przy nim nie zasną.

Rozpocznij od strategii, nawet zupełnie skromnej
Niezależnie od tego, czy twój hotelowy blog został już stworzony i jest gotowy do pracy, czy też będzie jeszcze tematem dyskusji na następnym posiedzeniu kierownictwa, upewnij się, że masz plan, aby przyciągnąć ludzi do swojego bloga i pomysł na to, by do niego wracali. Twoja strategia blogowa, choć niezbyt skomplikowana i surowa, powinna zawierać twoje cele, pomysły na wysokiej jakości treści i bodźce skłaniające czytelników do regularnego powracania na blog. O czymkolwiek byś nie pisał, musi to mieć jakiś przemyślany cel skutkujący korzyściami dla twojej działalności. Najprostszą strategię można sklecić przy pomocy tych trzech prostych kroków:
- Zidentyfikuj główny cel hotelowego bloga. Szukasz konwersji odwiedzin użytkowników Internetu na rezerwacje pokoi poprzez budowę wielu linków do swojej witryny internetowej? Czy chcesz skontaktować się z turystami w sposób, w który nie jest możliwy za pośrednictwem strony internetowej? Czy chcesz zamieszczać nowe treści każdego tygodnia, aby utrzymać wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania?
- Znajdź źródło treści. Dział konsjerżów jest do tego dobrym miejscem, na początek. Pomyśl o tematach, które zawsze pojawiają się w kontaktach z gośćmi w twoich hotelach – sugestie odnośnie restauracji, specjalnych imprez, bezpłatnych atrakcji itd. Przeglądaj strony internetowe lokalnych organizacji turystycznych, gazet i atrakcji turystycznych.
- Rozpisz harmonogram czynności. Kto będzie pisał artykuły do bloga, kiedy i jak często? Kto będzie promował wpisy na blogu i poprzez jakie kanały?

Twórz atrakcyjnie brzmiące tytuły

Chcesz wiedzieć, w czym tkwi sekret skłaniający użytkowników Internetu do przeczytania artykułu na twoim blogu? Wszystko polega na nadaniu mu intrygującego tytułu. Po pierwsze, należy pamiętać o tym, aby tytuł dał się szybko przeczytać, był błyskotliwy i odzwierciedlał rzeczywistą treść postu, należy więc upewnić się, czy adekwatnie definiuje lub podsumowuje treść bloga. Zabawne lub ciekawe tytuły przyciągną zainteresowanie czytelnika. Czytelnicy decydują w ciągu kilku sekund, a nawet w jeszcze krótszym czasie, czy twój starannie napisany blog wart jest ich uwagi. Internauci podejmują szybkie decyzje przy przechodzeniu od miejsca do miejsca, kiedy surfują w sieci. Jeśli więc tytuł twojego bloga i jego temat ich nie przyciągną, to tracisz swoją szansę i treści, które starałeś się przekazać będą zapewne zignorowane.

Przyciągnij ich i podtrzymuj ich zainteresowanie.
Staraj się aby artykuły były krótkie i przyjemne. Długi artykuł jest nudny, taka jest prosta prawda. Tak, jak tytuł, twoje wpisy na blogu powinny być krótkie, przyjemne i zwracać na siebie uwagę. Aby przyciągnąć i utrzymywać uwagę, blogi powinny być dowcipne, zwięzłe i dobrze zorganizowane. Okres uwagi poświęcany przez przeciętnego użytkownika Internetu skupia jego uwagę przez oszałamiający okres 5 minut, przypadający na konkretny materiał w sieci, a nasza uwaga w rzeczywistości będzie malała, kiedy trzeba się wysilać, aby zrozumieć tekst. Upewnij się więc, że twoje posty są pisane w sposób bezpośredni, nie są przegadane, zbyt długie lub rozwleczone. Przyjemny post, to krótki post, którego objętość nie przekracza 300 do 500 słów, uzupełniony zdjęciami, filmami i innymi wizualizacjami.

Korzystaj z elementów łagodzących koncentrację wzroku w trakcie czytania
Czytanie tekstu linijka po linijce jest męczące dla oczu, jak również dla koncentracji. Jedna z ważniejszych porad tycząca jakiegokolwiek wpisu na twoim blogu zasadza się na tym, aby załączać w nim elementy wizualizujące przedstawianą treść, składające się ze zdjęć, filmów i grafiki. Oczy każdej osoby, w naturalny sposób, bardziej reagują na zdjęcia niż na tekst, nie mówiąc już o tym, że jeden zapierający dech w piersiach obraz, może zachwycić czytelnika w ciągu zaledwie kilka sekund. Wykorzystaj to na swoją korzyść. Załącz, na przykład, zdjęcie dokumentujące działania podejmowane w trakcie trwającego aktualnie remontu, uruchomienie nowej restauracji lub hotelowego personelu w kontakcie z  gośćmi. Przygotuj film wideo opowiadający o przygotowywaniu konkretnej potrawy w pomieszczeniach hotelowej kuchni lub prezentujący gościnne pokoje.

Pamiętaj o personalizacji
Ludzie kontaktują się z innymi ludźmi, a nie z markami hotelowymi. Twoje posty na blogu powinny wywoływać skojarzenia z osobowością twojego hotelu, unikając żargonu marketingowego, zaczerpniętego wprost z hotelowych materiałów reklamowych. Postaraj się, aby używany przez ciebie język nie był zbyt formalny, bo wprost przeciwnie, powinien on być właśnie prosty i jak najbardziej codzienny, utrzymany w takiej formie, w jakiej zwracałbyś się w rozmowie ze swym przyjacielem. Prawdę mówiąc, jest to jedna z najtrudniejszych rzeczy dla autorów blogów, trzeba więc zawsze starać się o utrzymanie profesjonalnego poziomu, ale w równowadze ze spersonalizowaną równowagą. Być może hotelowi dyrektorzy życzą sobie, aby każdy wpis na blogu odzwierciedlał standardy marki, a zespół redagujący blogi stara się zbyt intensywnie zachować ich profesjonalny charakter. Jeśli tak jest, to należy poluzować wymagania w tym zakresie w stosunku do osób piszących blogi i pozwolić im na odejście od sztywnych komunikatów marketingowych. Blog ma być pociągający, zabawny i dowcipny. Zaufaj nam; czytelnicy bloga z pewnością docenią to i staną się systematycznymi jego czytelnikami.

Opowiedz historię twojego hotelu

Dopuść czytelników swego blogu do poufnych informacji w zakresie pewnych sekretnych spraw zawodowych zabierając ich za kulisy hotelu. Traktuj ich jako osoby dopuszczone do tajemnic służbowych lub wtajemniczonych członków hotelowego stowarzyszenia. Udostępnij im informacje, których żaden inny gość nie będzie w stanie uzyskać poza twoją stroną internetową. Zrób zdjęcie kucharza przygotowującego specjalność wieczoru, nakręć film, w którym dyrektor naczelny rekomenduje kulinarne atrakcje, przekaż swoim czytelnikom część informacji dotyczących wielkiej promocji, zanim zostanie ona oficjalnie ogłoszona. Będzie to jednym z powodów, dla których chętnie będą wracali na twojego bloga.

Staraj się urozmaicać styl, w którym pisany jest blog
Zmienianie od czasu do czasu stylu redagowania bloga może być korzystne dla wzmocnienia ekscytacji i wyostrzenia ciekawości osób systematycznie do niego wracających. Ponadto, taktyka taka pozwoli na zróżnicowanie kręgu odbiorców publikowanych przez ciebie postów, ale także oddali niebezpieczeństwo znużenia monotonią blogu, pisanego tylko w jednym określonym stylu. Publikowanie podobnych w treści i stylu postów może stać się wraz z upływem czasu po prostu męczące, natomiast celowa zmiana stylu, tempa i narracji postów skutecznie potrafi walczyć z nudą! Oto kilka pomysłów do wypróbowania:

- O czym pisać. Przemysł hotelarski pełen jest porad, których poszukują podróżni, np. jak spakować swoje rzeczy w jeden podręczny bagaż, jak sprawić, by nastolatki były zadowolone w trakcie męczącej podróży lub w jaki sposób spędzić najbliższy weekend, by był on ciekawy i interesujący.
- Wywiad. Przeprowadź wywiad z dyrektorem naczelnym hotelu, konsjerżem, szefem recepcji, itd. Jaki jest ich ulubiony sposób spędzania wolnego czasu? Jakie lokalne turystyczne atrakcje polecają?
- Listy pięciu topowych zajęć. W każdym zakresie, jak na przykład: pięć najlepszych miejsc do podziwiania zachodu słońca, prawdziwe hity, o których zazwyczaj zapominają turyści zwiedzający okolicę, najlepsze miejsca w mieście, na spożycie późnego śniadania.
- Co nowego. Zareklamuj przejażdżkę do najnowszej, debiutującej lokalnej atrakcji, omów zbliżającą się premierę broadwayowskiej produkcji w znajdującym się w centrum miasta, teatrze lub przyszłego festiwalu muzycznego.

Nie używaj trudnych terminów
Zawsze pamiętaj, aby używać prostego języka, zrozumiałego dla wszystkich. Nikt nie będzie się trudził korzystaniem ze słownika do interpretacji twoich słów, bowiem w innym wypadku możesz być pewien, że przestaną odwiedzać twoją stronę w przyszłości. Wyobraź sobie, że mówisz do przyjaciela, a nie piszesz formalny list do szefa. Najbardziej udane blogi charakteryzują się dużą dawką pozornej niedbałości i autentyczności językowej, nie próbując  nikomu zaimponować znajomością trudnych słów lub branżowym żargonem.

Urozmaicaj tekst czyniąc go bardziej przyjaznym dla czytelnika
Nie bądź rygorystyczny, pisząc po prostu akapit po akapicie. Niekończące się linijki monotonnego tekstu nie wpłyną na zainteresowanie czytelników wpisami na twoim blogu. Postaraj się, aby forma tekstowa była w miarę strawna dla czytelnika i stosuj wszystkie stosowne narzędzia dla jego urozmaicania, jak np. pogrubienie istotnych fragmentów, wyróżnienie ich kursywą, zaznaczanie określonych słów za pomocą różnych kolorów i czcionek, aby przyciągnąć uwagę czytelników do tych słów, czy fraz. Wystarczy tylko upewnić się, aby nie przesadzać i zaśmiecać bloga. Akapity winny składać się z maksymalnie 3-4 zdań i powinny być przedzielane podtytułami, jeśli jest to możliwe. Zastosowane elementy wzbogacające grafikę tekstu są miłe dla oka i sprawiają, że czytanie postu może być przyjemne.

Poszukuj wartościowych tematów również poza hotelem
Być może wyda się to sprzeczne z intuicją, ale twój hotelowy blog nie powinien ograniczać się wyłącznie do hotelu. Powstrzymaj się przed ochotą stałego promowania swoich pokoi, pakietów i ofert. Twoi czytelnicy będą tym prawdopodobnie znudzeni. Aby skutecznie docierać do turystów, twórz treści, które są dla nich istotne. Napisz o atrakcjach znajdujących się w ich docelowym miejscu, nadchodzących wydarzeniach, unikalnym sąsiedztwie, podziel się lokalnymi poradami i sekretami, przeprowadź wywiad z jednym z miejscowych właścicieli spa lub szefem kuchni spoza hotelu. Przedstaw oferty sensownego spędzania czasu, okazje nabycia biletów do turystycznych atrakcji po obniżonych cenach lub informacje na temat innych lokalnych ofert.

Junvi Ola



Komentarze:

Wyjazdy kamperem – sposób na komfort i swobodę podczas urlopu ...więcej»

Gdzie jechać w góry na Święta? Boże Narodzenie w sercu Beskidów, czyli jak zaplanować wyjazd dla całej rodziny? ...więcej»

Hotel w górach: czym się kierować przy wyborze takiego obiektu? ...więcej»

Glamping,czyli wszystko, co powinniście wiedzieć o luksusowych kempingach ...więcej»

Hotel nad jeziorem koło Dębicy ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji