Wtorek 16 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Taktyki marketingowe na globalną skalę:...

Artykuły serwisu


Taktyki marketingowe na globalną skalę: Przyciąganie większej liczby gości – Cz. 2/2


Dodano: 2014-01-20

Drukuj


Uczyń swój program mediów społecznościowych narzędziem globalnym
Prowadzi to nas do następnego oczekiwanego stymulatora algorytmu rankingu wyszukiwarek: twojej aktywności w mediach społecznościowych. Posty z Facebooka zawarte są w wynikach wyszukiwania Bing, a posty z Google+ można znaleźć w wynikach wyszukiwania Google. Rozszerzenie na wiele języków oznacza gwałtowne zwiększenie poziomu widoczności w wynikach wyszukiwania w sieci i w kanałach mediów społecznościowych.

Co ciekawe, hotelarze nie ustawiają się jeszcze w kolejce do mediów społecznościowych, aby uczynić z nich część ich ogólnej strategii marketingowej. Według danych magazynu Hospitality Technology, jeden na trzy hotele nie ma żadnej strategii mediów społecznościowych, a tylko jeden na osiem wykorzystuje te media w swojej taktyce marketingowej. Jak powie prawie każdy profesjonalny marketingowiec, nie jest to najrozsądniejsze. Hotelarstwo zależy od nieformalnych informacji rozpowszechnianych w mediach, które w sposób szczególny nadają się do mediów społecznościowych. Ponadto ilość turystów z całego świata, którzy często korzystają z mediów społecznościowych w celu wyszukania hotelu i zarezerwowania pokoju gwałtownie rośnie – a same media społecznościowe rozwijają się w niespotykanym tempie. Media społecznościowe mają ogromny wpływ na ostateczną decyzję o rezerwacji, podejmowaną przez turystę.



• Sieci społecznościowe są drugim najbardziej wpływowym źródłem ruchu internetowego dla dostawców usług turystycznych (Eye for Travel)
• 50 procent marek turystycznych twierdzi, że doświadczyło bezpośrednich rezerwacji poprzez media społecznościowe (Eye for Travel)
• 64 procent podróżnych spoza USA korzysta z mediów społecznościowych w czasie podróży (Stikky Marketing)
• Wśród tych, którzy skorzystali z mediów społecznościowych w celu zaplanowania swojej podróży tylko 48 procent pozostało przy swoim pierwotnym planie (Stikky Mediów)

Mając na uwadze te wymowne liczby, włączenie globalnej strategii mediów społecznościowych do planu marketingowego jest inteligentnym sposobem na przyciągnięcie większej liczby turystów w swoich regionach docelowych.

Zakładając, że dysponujesz odpowiednimi zasobami kadrowymi do obsługi globalnej obecności w mediach społecznościowych, przeprowadź niezbędne badania. Uwzględniając swoje rynki docelowe, dowiedz się, jakie sieci społecznościowe preferują twoi docelowi klienci. Należy pamiętać, że Twitter i Facebook nie dominują w każdym kraju, a w Chinach, na przykład, najbardziej popularnym portalem społecznościowym jest akceptowana przez rząd platforma Renren.

Trzeba będzie wyznaczyć krajowego eksperta ds. mediów społecznościowych, który będzie się zajmował funkcjonowaniem firmy na rynku mediów w konkretnym kraju, w każdym specyficznym regionie docelowym. Jeśli twoim problemem jest brak odpowiedniego personelu, to globalne zarządzanie mediami społecznościowymi oferowane jest w formie usługi, proponującej obsługę mediów za pośrednictwem lingwistów, dla których język tego konkretnego kraju jest językiem ojczystym. Współpraca z odpowiednimi ekspertami i wykorzystanie technologii jest bardzo ważne. Media społecznościowe wymagają udzielania odpowiedzi w czasie rzeczywistym - goście i użytkownicy mediów zasługują i oczekują tego samego od ciebie. Aby pomóc ci w wywiązywaniu się z tego obowiązku w czasie rzeczywistym lub w tłumaczeniach w czasie zbliżonym do czasu rzeczywistego, dostawca usług językowych może zaproponować ci translatory, wsparte lub nie, przez tłumacza-redaktora, który będzie dbał o dokładność i precyzyjność tłumaczeń. Jeśli nie można przewidzieć objętości twoich treści społecznościowych ponieważ mają duży potencjał rozwojowy, tłumaczenie maszynowe z postredakcją może być bardzo skutecznym sposobem na  zaangażowanie zagranicznych turystów i wygenerowanie większego zainteresowania obiektem.

Chociaż możesz ulec pokusie, powierzenia tych zadań pracownikowi obiektu, który mówi w języku docelowym, to takie załatwienie sprawy może narazić twoją markę na poważne ryzyko. Tylko osoby, dla których język lokalny, jest językiem ojczystym potrafią rozpoznać potoczne, specyficzne dla danego regionu kolokwialności językowe i lokalny slang, czy trudne do wychwycenia niuanse, takie jak np. sarkazm. Gafy w mediach społecznościowych popełnione przez mające dobre intencje marki hotelowe są powszechne. Źle ulokowane, niezręczne, a nawet obraźliwe treści mogą przenosić się z prędkością wirusa poprzez kilkukrotne kliknięcia myszką. Wynikające na skutek tego gwałtowne reakcje użytkowników są  kolejnym niefortunnym czynnikiem niszczącym konsekwentne działania marki.

Niezwykle ważne jest to, aby chronić swoją hotelową markę - i podtrzymywać jej tożsamość - w każdym kraju i kulturze, w której przyszło jej działać. Twoje kanały mediów społecznościowych są przedłużeniem globalnej marki, a społecznościowy aspekt twojej firmy wymaga i zasługuje na szczególną uwagę w postaci nastawionych na zaspokajanie potrzeb klientów, praktyk lokalizacyjnych.

Przystosuj swoje treści marketingowe dla zagranicznej klienteli
Ogólnie rzecz biorąc, ludzie są bardziej skłonni do odwiedzania strony internetowej i ewentualnie dokonywania zakupu, jeśli treść jest przetłumaczona na ich język ojczysty (Common Sense Advisory). Naturalnie więc, dostosowanie treści do wersji obowiązującej na konkretnym rynku zagranicznym, natychmiast zwiększa prawdopodobieństwo pobudzenia zainteresowania wśród potencjalnych klientów i zwiększenia rezerwacji.

Atrakcyjność wizualna twojego obiektu jest jednym z najbardziej istotnych czynników motywujących klientów do poszukiwania miejsc noclegowych właśnie u ciebie. Im więcej zdjęć i filmów zamieścisz na swojej stronie internetowej i w innych kanałach, tym wyższa będzie ogólna liczba osób zainteresowanych twoją ofertą i liczba konwersji na rezerwacje. Wzbogacone projekty medialne, takie jak wirtualne wycieczki, cieszą się szczególnym wzięciem i w istotny sposób wpływają na stosunek oglądających do rezerwujących. Pierwszym krokiem jednakże do zmodernizowania treści do wersji lokalnych jest określenie, jaki ich typ preferuje twoja docelowa klientela.

Goście bardziej ufają marce kiedy "przemawia" do nich w ich języku ojczystym w treściach, które najbardziej preferują. Przeprowadź badania każdych preferowanych przez grupy docelowe treści i mediów, które pomogą ci zorientować się, na czym powinieneś się skoncentrować przy tworzeniu i dostosowywaniu ich do warunków lokalnych. Na przykład, japońscy klienci wydają się być bardzo mobilni i zawsze są w ruchu, faworyzując media w postaci mikro-blogów, podczas gdy filmy video są ogromnie popularne wśród Koreańczyków. Jeśli zajmujesz się chińskimi turystami, to powinieneś wiedzieć, że liczba blogerów w tym kraju jest niemal równa całej populacji Stanów Zjednoczonych, (ok. 295 mln) – tak więc prowadzenie blogu w chińskiej wersji może być mądrym posunięciem z twojej strony.

Kiedy masz już ustaloną strategię do tworzenia treści dostosowanych do interesów i oczekiwań kulturowych każdej grupy docelowej, możesz rozpocząć jej realizowanie na swoich kanałach w mediach społecznościowych - upewniając się, że dostosowujesz treści preferowane przez gości, których masz zamiar przyciągnąć.

Zaangażuj zaawansowaną technologię, która pomoże ci w zarządzaniu treściami globalnego marketingu
Każdy sezon - w tym samym czasie - przynosi ze sobą nowe promocje, oferty o tematyce sezonowej lub nagrody turystyczne, co powoduje iż cykliczne hotelarskie otoczenie biznesowe pociąga za sobą częste zmiany treści i konieczność aktualizowania tłumaczeń. Proste postanowienie, aby nie zawracać sobie głowy aktualizowaniem lokalnych materiałów marketingowych nie jest mądre, ponieważ w przypadku braku oferowania treści w językach klientów pochodzących z krajów spoza siedziby twojej firmy, może prowadzić do poszukiwania przez nich innych marek, których materiały marketingowe opracowane są w ich języku ojczystym.

Zarządzanie stale zmieniającymi się treściami nie musi spoczywać jedynie na twoich barkach. Możesz nawiązać współpracę z dostawcą usług językowych, który zaoferuje ci również oprogramowanie klasy korporacyjnej wraz z elastyczną kadrą pracowniczą i centralnymi zasobami, który będzie zarządzał całością tłumaczonych treści i zasobami wielojęzycznymi. W ramach tego rodzaju systemu, można również generować raporty analityczne na żądanie, potwierdzające osiągane zwroty z inwestycji i uwidacznianie mierzalnych efektów twoich wysiłków w sferze lokalnej. W momencie, gdy menedżerowie i specjaliści wysokiego szczebla podejmują kluczowe decyzje na podstawie twardych liczb i danych - takich jak, ile środków budżetowych przeznaczyć na przedsięwzięcia marketingowe w sferze mediów społecznościowych - możliwości analityczne systemu mogą być znaczącym wsparciem dla twojego planu marketingowego.

Po raz kolejny przypominam o konieczności dokonywania badań. Obecnie dostępne są pewne zaawansowane technologie, które mogą zautomatyzować wiele tradycyjnych czynności manualnych wykonywanych w procesie tłumaczenia tak, aby twoja praca stawała się jeszcze bardziej płynna i efektywna. Kolejnym plusem na technologicznej scenie jest baza pamięci tłumaczeń, która przechowuje wszystkie twoje wcześniej przetłumaczone treści wewnątrz samego systemu. Biorąc pod uwagę fakt, jak wiele zwrotów i słów naturalnie powtarza się w twoich materiałach marketingowych i tłumaczonych jest z jednego języka na inny oraz z sezonu na sezon, sensu nabiera ich magazynowanie i płacenie niższej stawki za już przetłumaczone segmenty – co znakomicie pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze. Oczywistym jest także, że ponowne wykorzystanie użytych wcześniej zwrotów i słów, zapewnia spójność wiadomości w każdym języku docelowym, a co za tym idzie przyczynia się do utrzymania jednolitego, jasnego głosu marki w każdym kraju, w którym rozwijasz działalność.

Przyciągaj więcej gości przy pomocy globalnego marketingu
Nie jest to z pewnością lista all inclusive wszystkich taktyk marketingowych, jakie masz do dyspozycji, gdy starasz się przyciągnąć gości na nowych zagranicznych rynkach. Pamiętaj, że marketing globalny przybiera formę sztuki, wymagającą dużych umiejętności, ale gwarantującą wspaniałe nagrody. Podczas eksperymentów z marketingiem w skali globalnej, sensownie byłoby rozpocząć ten proces od jednej lub dwóch inicjatyw na danym rynku. Zaczynaj powoli, zdobądź wiedzę na temat tych, do których zamierzasz dotrzeć, komunikuj się z nimi w języku i trybie, które preferują – a wkrótce dostrzeżesz wzrost swoich rezerwacji.

Angel Zimmerman


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji