Sobota 20 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Zarządzanie » Obsługa swoich pracowników

Artykuły serwisu


Obsługa swoich pracowników


Dodano: 2006-11-11

Drukuj


Czwarty z cyklu siedmiu artykułów na temat zarządzania i roli lidera w hotelarstwie.

Najważniejszym polem działania kierownika jest załoga. To ludzie, na których lider ma największy wpływ i nad którymi sprawuje kontrolę. To ludzie, którzy dostarczają obsługi twoim klientom. W niektórych firmach pracownicy są traktowani jedynie jako środki na samym końcu – do robienia dla firmy tak dużo pieniędzy, jak tylko możliwe. Mało uwagi poświęca się środowisku pracy pracowników, bardzo mało czasu jest przeznaczanych na szkolenie a pracownicy często muszą pracować w trudnych okolicznościach bez wsparcia swoich kierowników. To nie powinno być sposobem na traktowanie tych, od których rutynowo oczekuje się by byli „najważniejszym zasobem” firmy.

Twoja największa uwaga skierowana jest na satysfakcję klienta, a to, jak twoi pracownicy są traktowani, ma natychmiastowe i bezpośrednie przełożenie na to, jak traktowani są klienci. Pracownicy, którzy czują się dobrze, których wspierasz w ich problemach i zależy ci na ich dobru, którym zapewniasz właściwe narzędzia i szkolenie do wykonywania swoich zadań, stale i entuzjastycznie przekazują swoją satysfakcję klientom w niezliczone, drobne sposoby.

Dlatego też, w twoim najlepszym interesie jako lidera jest, aby być wsparciem dla swoich pracowników jak tylko możliwe. Są ludźmi, bez których nie mógłbyś wykonywać swojej pracy. Jeżeli są nieszczęśliwi i niezadowoleni, nie będą czuli się lojalni wobec ciebie, ani wobec firmy. Będziesz stale odpowiadał na skargi klientów dotyczące załogi i obsługi, stale znosił rotację pracowników z obciążeniem ich szkolenia i zawsze cierpiał z powodu zamieszania stwarzanego przez nieszczęśliwych ludzi.

Komunikowanie się z pracownikami.

Komunikacja

Ludzie mają ogromną potrzebę informacji, szczególnie, kiedy dotyczy to ich środowiska. Kiedy brak jest informacji ludzie obawiają się najgorszego. Pracownicy, którzy są informowani o celach i kierunkach ich firmy są w stanie lepiej dążyć do osiągnięcia sukcesu. Jako lider posiadasz doskonały zasób informacji o firmie. Uczestniczysz w spotkaniach gdzie cele, problemy, projekty i inne szczegóły operacyjne są dyskutowane. Większość z tych informacji powinna być zakomunikowana pracownikom. Rzadko istnieje powód, dla którego się ich nie wyjawia. Kiedy liderzy pochłonięci są swoim własnym poczuciem pilności wykonania planów, projektów i priorytetów łatwo jest zapomnieć, że pracownikom brakuje tej wartościowej informacji. Aby rozwinąć takie samo poczucie pilności u pracowników, komunikuj kiedy trzeba szczegóły takich planów. Pielęgnuj zwyczaj i rozwijaj systemy do ciągłej komunikacji z pracownikami. Podczas gdy notatki i materiały pisane pomagają, okresowe spotkania działów pozwolą na dialog i dadzą pracownikom możliwość zadania pytań i wyrażania opinii.

Każdego dnia rozmawiaj z jednym lub kilkoma swoimi pracownikami. Użyj tej rozmowy, aby namalować wizję, wytłumaczyć większy obraz i połączyć małe codzienne zadania w większy cel. Dodatkowe kilka minut poświęconych na robienie tego, odpłaci się niezmiernymi korzyściami w przyszłości w postaci zaangażowania pracownika. Zaufanie, dobre stosunki i szacunek do samego siebie wytworzony poprzez taką komunikację stanie się siłą napędową energii i entuzjazmu w twoim przedsiębiorstwie.

Komunikacja jest złożonym procesem. Komunikujemy się nie tylko za pomocą słów, ale także za pomocą wyrazu twarzy, języka ciała i tonu głosu. Słowa same w sobie są nieprecyzyjne i mogą mieć wiele interpretacji. Niektóre słowa posiadają różne odcienie znaczenia. „Nieustępliwy” ma zupełnie inne powiązania niż „uparty” i opisanie pracowników jako „ciężko pracujących” bardzo różni się od nazwania ich „pracoholikami”.

Istnieją także różnice kulturowe, różne poziomy edukacji, różnorodne podłoża pracy i rozmaite doświadczenia życiowe. Słuchacze filtrują wszystko, co powiesz poprzez swoje nastawienie i predyspozycje, często wybierając to, co chcą usłyszeć lub w to, co właśnie wierzą. W ostateczności komunikacja zazwyczaj zostaje zniekształcona. To wszystko oznacza, że nie możesz przyjmować komunikacji za rzecz oczywistą. Nigdy nie zakładaj, że ktoś zrozumiał. To jest zbyt łatwe by było niezrozumiałe. Następujące punkty pomogą poprawić komunikację:
• Informacje poruszone na spotkaniach kierowników muszą być przekazane pracownikom. Upewnij się, że informacja została przekazana i zrozumiana. Rutynowo zapytaj pracowników czy wiedzą, jakie informacje zostały poruszone na spotkaniu.
• Kiedy podejmujesz decyzję lub wprowadzasz w życie plany, poinformuj o nich każdego bezpośrednio zaangażowanego i inne zaangażowane obszary firmy aby uniknąć zgrzytów.
• Bądź szczery ze swoimi pracownikami. Powiedz im, jakie są twoje oczekiwania i spostrzeżenia, i że ich obowiązkiem jest wpływanie na twoje postrzeganie ich wyników pracy.
• Każ pracownikom powtarzać ważne instrukcje, aby upewnić się, że zostały zrozumiane.
• Zachęć pracowników do reakcji zwrotnej. Komunikacja jest dwukierunkową ulicą. Musi przechodzić zarówno w górę jak i w dół. Twoi pracownicy potrzebują słuchać ciebie a ty potrzebujesz słuchać ich.
• Niektóre komunikaty są tak ważne, że muszą zostać napisane. Jeżeli komunikujesz się pisemnie, zapisz wiadomość i usiądź nad nią przez chwilę, następnie przeczytaj ją jeszcze raz zanim puścisz ją w obieg. Złagodź ton pisemnego komunikatu, włączając wiadomości e-mail. Jeżeli otrzymujący nie mogą zobaczyć twojej twarzy i usłyszeć twojego głosu, wiadomość może zostać odebrana jako szorstka.
• Dokumentacja rozwija ciągłość. Kiedy kluczowi ludzie opuszczają firmę i zabierają ze sobą swoją wiedzę, przedsiębiorstwo cierpi. Napisz na temat swojej polityki i procedur tak, aby zrozumieli to dokładnie i przekazali to odpowiednio. Każdy dział operacyjny powinien posiadać na biurku politykę firmy i podręcznik procedur, które są okresowo uaktualniane.

Zamknięcie spraw

Rozwiązywanie problemów jest głównym zadaniem liderów. Każdego dnia pojawia się nowy problem i jeżeli nikt się nim nie zajmie, zagrożą prawidłowemu funkcjonowaniu firmy. Zwyczajne rozmawianie o problemach nie rozwiązuje ich. Jeżeli tak, uskarżanie się będzie bardzo wartościową specjalistyczną umiejętnością.

Liderzy musza szeregować problemy pod względem ważności, zajmując się w pierwszej kolejności najważniejszymi. Aby rozwiązać problem należy odnaleźć powody i podłoże sprawy, określić alternatywne rozwiązania, przedyskutować je z innymi działami, których problem dotyczy i ostatecznie musi zostać podjęta decyzja. Nawet wtedy rozwiązanie nie jest kompletne, do czasu, aż pracownicy zostaną poinformowani o decyzji a zmiany zostaną całkowicie wprowadzone.

Carolyn dołączyła do naszego czterogwiazdkowego kurortu jako Kierownik Obsługi Gościa. Posiadała wysokie rekomendacje i miała natychmiastowy wpływ na działanie. Odgrywała znaczącą rolę przy pośredniczenia i zakupie nowego skomputeryzowanego systemu obsługi recepcji, który usprawnił rezerwacje, meldowanie i obsługę pięter.
Pracowała wiele godzin, aby poprawnie zainstalować go zawsze planując swoją pracę w szczytowych dniach i była niewyczerpanie miła dla gości. Obserwując Carolyn uśmiechającą się znad biurka zawsze dawało mi doskonały komfort bycia pewnym, że wszystko jest w dobrych rękach.
W międzyczasie, zacząłem wysłuchiwać narzekań ze strony jej załogi, zauważyłem zwiększenie absencji w dziale i odpowiadać na częste skargi gości dotyczące nieskuteczności załogi recepcji, kiedy jej nie było. Na zebraniu za zamkniętymi drzwiami, o które zostałem poproszony przez jej załogę dowiedziałem się, że Carolyn ignorowała zażalenia na brak właściwego szkolenia i na problemy z systemem.
Odkąd nowy system i procedury nie sprawiały jej żadnego kłopotu, Carolyn lekceważyła uwagi jej pracowników odnośnie systemu, twierdząc, że są „po prostu głupi”. Rozmawiając z nią o tej sytuacji Carolyn zaczęła się bronić winiąc swoją załogę za taką postawę wobec problemu i szczególnie zezłościła się,, że przyszli z tym do mnie.
Zamiast utrzymywania ze swoimi pracownikami otwartej komunikacji i podążania do zapewnienia całkowitego wdrożenia. zatrzasnęła im prawo do poznania systemu. Zamiast uczestniczenia i pracowania z problemami powiązanymi z tymi podstawowymi zmianami, Carolyn widziała każdy podnoszony problem jako krytykę jej decyzji dotyczącej wprowadzenia nowego systemu. Zamiast zjednywać sobie pomoc załogi, aby rozwiązać problem uznała ich za przeciwników jej sukcesu.


Każda podstawowa zmiana, nie ważne jak dobrze została zaplanowana i wykonana, będzie ukazywać ciągłe wyzwania. Do czasu, aż pracownicy zostaną całkowicie wyszkoleni i zaczną używać nowych procedur nowego systemu, będą pojawiały się trudności. Podczas gdy wiele badań i starań poszło na zakup nowego systemu, dla Carolyn prawdziwa praca rozpoczęła się wraz z instalacją.

To był czas, kiedy należało zapewnić otwartą komunikację, aby wysłuchać obaw pracowników, zająć się ich problemami - rzeczywistymi i postrzeganymi. Jakikolwiek problem się pojawiał Carolyn powinna była zając się nimi z otwartym umysłem, zaplanować i wprowadzić rozwiązania, i komunikować się ze swoimi pracownikami. Do czasu, aż wszystkie sprawy zostaną zamknięte istnieje obawa dalszego zamieszania.

Nie ważne, jaki problem lub sprawa pojawiała się, pracownicy zasługują na odpowiedź. Zamknięcie jest często prostą rzeczą zwrócenia się do nich i zapewnienia, ze ich uwagi zostaną rozpatrzone. Nawet, jeżeli zdecydowałeś się nie podejmować żadnych działań, jesteś im to winny, aby powiadomić ich o decyzji. Jeżeli nie zrobisz tego, nie będą wiedzieli czy zapomniałeś, czy nie dbasz o to.

Pozytywna reakcja

Odkąd liderzy skupieni są na rozwiązywaniu problemów naturalne jest skoncentrowanie się na problemowych obszarach działania. Ale w naszym staraniu, aby naprawić to, co jest złe nie zapomnij zauważyć wszystkiego tego, co jest dobrze.

Istnieją rzadkie możliwości dla dramatycznego heroizmu w większości biznesów. Jednakże istnieją codzienne, ofiarne starania pracowników stających wobec monotonnej rutyny, trudnych sytuacji nieodłącznych przy obsłudze klienta i szczegółach, szczegółach, szczegółach. Pracownicy powinni odznaczać się cichym, nieatrakcyjnym heroizmem, który w to się włącza. Zwyczajnie nie zapomnij podziękować swoim pracownikom za dobre rzeczy jakie robią każdego dnia – prawdopodobnie przeważa 50 złych do 1.

Polityka „otwartych drzwi” kontra „otwartego umysłu”

Posiadanie polityki „otwartych drzwi” oznacza bycie osiągalnym dla twoich pracowników, którzy mają pytania i problemy. Taka polityka nie zadziała, nie ważne jak jest nazwana, jeżeli twoi pracownicy nie zauważą szczerego zaangażowania przy słuchaniu i rozwiązywaniu problemów. Różnicą pomiędzy polityką „otwartych drzwi” a „otwartego umysłu” jest stosunek i zaangażowanie lidera.

Polityka „otwartego umysłu” pomaga odkryć problemy w twoim działaniu, rozładowywać potencjalne wybuchy, budować zaufanie i usprawniać komunikację. Aby odnieść sukces w polityce „otwartego umysłu” musisz:
• Być osiągalny, dostępny i przystępny.
• Słuchać. Pozwól pracownikom mówić. Bądź cierpliwy i konstruktywny w słuchaniu problemów i oferuj pomoc.
• Bądź sprawiedliwy i konsekwentny.
• Bądź przygotowany do zaangażowania się i działania w celu rozwiązania problemów.
• Obejmować zamknięcie sprawy.

Jeżeli zauważyłeś, że pracownicy przytłaczają cię ciągle przychodząc, ustaw jakieś granice - takie jak: „tylko wcześniej umówieni” czy „godziny przyjęć”. Jeżeli jacyś pracownicy zbyt często przychodzą do ciebie bądź szczery i powiedz im, żeby wzięli większą odpowiedzialność w rozwiązywaniu swoich własnych problemów.

Dwie uwagi:
• Podczas „udostępniania się” pracownikom z ich problemami, jako najważniejsze - miej na uwadze interes firmy. To oznacza, żeby nie stać się powiernikiem problemów pracownika lub spędzać zbyt wiele czasu asystując jednemu pracownikowi ze szkodą dla organizacji.

• Nie angażuj się emocjonalnie w sprawy swoich pracowników, i nie oferuj rad dotyczących ich osobistego życia. Zamiast tego kieruj ich do specjalistów, którzy są wyszkoleni, aby pomagać jednostkom w ich osobistych, emocjonalnych i zdrowotnych sprawach.

Ed Rehkopf


© Copyright Ed Rehkopf
Tytuł artykułu w oryginale "Serving your employees”
Reprint i tłumaczenie artykułu przez ehotelarz.com za zgodą autora.

Ed Rehkopf – konsultant ds zarządzania, absolwent studiów zarządzania w hotelarstwie w Cornell School of Hotel Administration, podczas swojej długiej kariery zarządzał dwoma historycznymi hotelami uniwersyteckimi, pracował w czterogwiazdkowym obiekcie, piastował stanowisko Director of Operations w łańcuchu hoteli luksusowych oraz otwierał dwa kluby golfowe. Autor książki „Leadership on the Line”, obecnie pracuje nad tematyką benchmarkingu w przemyśle hotelarskim.

Kontakt:
Ed Rehkopf
email:
rehkopf6@aol.com


Komentarze:

Dotacje dla branży hotelarskiej 2024 - wszystko, co musisz wiedzieć ...więcej»

Podstawowe niezbędne narzędzia pracy współczesnego hotelarza ...więcej»

Bezpieczeństwo w małych obiektach hotelowych ...więcej»

Pomaganie integruje ...więcej»

Kradzież w hotelu? Nie daj sobie ukraść własnych praw! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji