Piątek 29 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Zarządzanie » Dziesięć największych błędów popełnianych przez...

Artykuły serwisu


Dziesięć największych błędów popełnianych przez centra handlowe przy włączaniu do swojej działalności obiektów hotelowych – cz. 2/2


Dodano: 2014-03-11

Drukuj


Błąd # 6 Działalność hotelowa różni się od branży sprzedaży detalicznej, ale obecni doradcy mojego centrum handlowego poradzą sobie z tym

• Działalność hotelowa zbyt mocno różni się od sprzedaży detalicznej, aby skorzystać z wiedzy doradców, którzy nie rozumieją relacji biznesowych i prawnych między właścicielem hotelu, właścicielem centrum handlowego, marki i kredytodawcami uczestniczącymi w transakcji.

Hotele mogą mieć skomplikowane umowy franczyzowe i markowe umowy o zarządzanie oraz różne procedury w kwestii podatków, finansowania, prowadzenia działalności, zarządzania, koncesji monopolowych, zatrudnienia, ubezpieczenia, ochrony środowiska, wymogów kapitałowych i struktury organizacyjnej.
• Istnieją sprzeczne interesy między wszystkimi zainteresowanymi udziałowcami. Umowa zarządzania hotelem, dzierżawy gruntu, modele księgowości i umowy o poufności różnią się znacząco pomiędzy hotelem a centrum handlowym. W rzeczywistości, rozwiązania te są w więcej niż 90 procentach specyficzne w odniesieniu do hotelowych norm, standardów, zwyczajów i procedur, a tylko w 10 procentach ich specyfika wynika ze specyfiki prowadzenia działalności handlowej.
• Złożone elementy działalności wielofunkcyjnej muszą współgrać ze sobą, tak aby użycie każdego z nich zwiększało wartość innych.
• Musisz wykorzystać doświadczenie wynikające z prowadzenia zarówno hotelu, jak i centrum handlowego, od rozwiązania kwestii związanych z ograniczeniami w użytkowaniu nieruchomości, po umowę o zarządzanie hotelem oraz modele księgowe i standardowe umowy o poufności.
• Najlepsza rada: Skorzystaj z doradcy mającego doświadczenie w specyfice działalności hotelowej, który pracował również przy projektach związanych z integracją działalności handlowej i hotelowej kreującej wartości dla centrum handlowego.



Błąd # 7 Powinienem mieć hotel w każdym z moich centrów handlowych

• Nie każde centrum handlowe będzie wzbogacone hotelem. I nie każdy hotel będzie korzystać z bliskości centrum handlowego. W niektórych przypadkach, hotel może być doskonałym uzupełnieniem obiektu handlowego. W innych, centrum sprzedaży detalicznej może być udogodnieniem hotelowym stanowiąc lokalny ośrodek popytu. Czasami zaś po prostu nie ma potrzeby funkcjonowania nowego hotelu. Każda sytuacja powinna być przeanalizowana przez doświadczonego konsultanta badającego warunki rynkowe i potencjalny popyt.


Dobrze wykonane studium rynkowe będzie testem zdolności hotelu do utrzymania się na rynku. Jeśli tak, to umowa musi być tak skonstruowana, aby realizować wszystkie potencjalne elementy "synergii" na styku hotel-handel


• Dużo wysiłku od doświadczonego eksperta działalności hotel-handel wymaga określenie optymalnych efektów synergii, które są możliwe do zrealizowania w połączonym projekcie. Synergie takie nie "dzieją się same", automatycznie.

• Najlepsza rada: Zapoznaj się z dokładną analizą rynku, zanim zdecydujesz się na takie przedsięwzięcie. Analiza ta pomoże ci zidentyfikować kluczowe elementy efektywnej struktury współdziałania hotelu z centrum handlowym w wielofunkcyjnym projekcie.

Błąd # 8 Mogę sfinansować hotel, tak jak resztę centrum handlowego ... albo niech się tym zajmie deweloper

• Trudno jest obecnie sfinansować jakąkolwiek budowę hotelu.

Właściciel centrum handlowego będzie być może musiał zapewnić gotówkę lub ułatwić finansowanie inwestycji.
• Właściciel centrum handlowego prawdopodobnie sam może sfinansować budowę.
• Trudne może być finansowanie budowy hotelu na wydzierżawionym gruncie
• Hotelowi inwestorzy i deweloperzy nie są skłonni do inwestowania na dzierżawach – wolą budować na gruncie z bezwarunkowym prawem własności
• Najlepsza rada: Sprawdź swoje możliwości, ale bądź świadom tego, że to prawdopodobnie właściciel centrum handlowego będzie musiał zagwarantować środki finansowe na inwestycję lub ułatwić finansowanie.

Błąd # 9 Hotel jest po prostu typowym obiektem sprzedaży detalicznej w moim centrum handlowym

Pod niektórymi względami hotel jest podobny do obiektu sprzedaży detalicznej:

• Jeśli ma powodzenie, to przyciąga wartościowych najemców i klientów
• Może zagwarantować istotne „doświadczenie konsumenckie”, o które zabiega właściciel centrum handlowego

Pod innymi ważnymi względami hotel nie funkcjonuje jak typowy obiekt sprzedaży detalicznej:
• Przysparza codziennie handlowcom w centrum, kilkaset nowych kart kredytowych – wśród osób robiących zakupy, a pochodzących spoza okolicznego rynku i osób, którzy wydają więcej, kiedy przebywają z dala od domu.

Hotele działają w ramach konkretnych marek i prowadzone są przez operatorów (posiadających długoterminowe kontrakty), których interesy muszą być zgodne z celami właściciela centrum handlowego.
• Warunki dzierżawy, umów o zarządzanie, standardowych umów o poufności, warunków modeli księgowości są zupełnie inne dla hotelu niż dla obiektu sprzedaży detalicznej. Warunki te muszą odpowiadać szczególnej specyfice działalności hotelowej.
• Najlepsza rada: Zrewiduj swoje założenia i dowiedz się w jakim zakresie hotele różnią się od typowego obiektu sprzedaży detalicznej, zanim zdecydujesz się rozpocząć realizację projektu

Błąd # 10 Dzierżawa gruntu pod hotel (lub dzierżawa działki powietrznej) jest podobna do dzierżawy obiektu

• Ponieważ przychody hotelowe są cykliczne, jak również sezonowe, ekonomia dzierżawy hotelu różni się od tych typowych dla obiektu handlowego.


Struktura czynszowa hotelu (zarówno baza, jak i odsetki) musi być do uniesienia zarówno dla właściciela centrum handlowego, jak i hotelowego dewelopera / inwestora.
• Właściciel centrum handlowego musi upewnić się, że deweloper / inwestor posiada zdolność pozyskiwania kredytu i kapitału w sytuacji podmiotu dzierżawiącego grunt. To może być trudne w obecnej sytuacji, z powodu problemów z finansowaniem kredytowym w budowie hoteli.
• Opłaty CAM (koszt eksploatacji części wspólnych nieruchomości), jeśli są w ogóle ponoszone, mogą być istotnie różne.
• Szczególną uwagę należy zwrócić na kwestie wykorzystania i wyłączności zarówno dotyczące hotelu, jak i istniejącego obiektu sprzedaży detalicznej.
• Ubezpieczenia, odpowiedzialność cywilna i przepisy szczególne dotyczące działalności hotelarskiej różnią się od tych samych kwestii w sprzedaży detalicznej.
• A co zrobić jeśli hotel chce utrzymywać w tajemnicy wszystkie szczegóły swojej działalności? Jakie przepisy można zastosować, aby wyeliminować lub złagodzić takie postępowanie? W jaki sposób do tej kwestii odnoszą się standardy poufności obowiązujące markę i operatora?
• Właściciele centrum handlowego w ramach REIT (funduszu inwestycji w nieruchomości) muszą być świadomi tego, że obiekt hotelowy jest biznesem operacyjnym.
• Najlepsza rada: Jeśli twoi doradcy nie mieli wcześniej praktycznych doświadczeń w radzeniu sobie z tymi problemami, zatrudnij nowych doradców!

Jim Butler i Global Hospitality Group


Komentarze:

Podstawowe niezbędne narzędzia pracy współczesnego hotelarza ...więcej»

Bezpieczeństwo w małych obiektach hotelowych ...więcej»

Pomaganie integruje ...więcej»

Kradzież w hotelu? Nie daj sobie ukraść własnych praw! ...więcej»

Jak zostać idealnym managerem hotelu? ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji