Czwartek 25 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Zarządzanie » Dawid i Goliat: Jak niezależne hotele mogą z...

Artykuły serwisu


Dawid i Goliat: Jak niezależne hotele mogą z sukcesem konkurować z dużymi łańcuchami


Dodano: 2006-11-11

Drukuj


Wszyscy znamy koncepcję, że dwóch może żyć taniej niż jeden i to z pewnością ma przełożenie na duże łańcuchy z wieloma obiektami. Podzielone koszty, hurtowe zakupy i zcentralizowane funkcje przyczyniają się do możliwości większej zyskowności. Dodatkowo, koszty marketingowe połączone z promocją łańcucha mogą być rozszerzone na wszystkie obiekty, obniżając koszt na pojedynczy obiekt, zapewniając w tym samym czasie maksymalną ekspozycję. Więc jak mały, niezależny hotel z ograniczonymi zasobami, może pomyślnie konkurować? Kluczem jest zrozumienie najbardziej podstawowych składników marketingu i generatorów popytu aby stworzyć efektywne kosztowo sposoby zaznaczenia swojej obecność na rynku. To z kolei przyniesie dochód, zwiększy udział w rynku i rozwinie lojalność klienta.

Lokalna obecność

Czasami można przeoczyć najbardziej oczywiste sposoby, aby zdobyć nowych klientów. Bycie dobrym sąsiadem i dobrym członkiem społeczności jest tym, co niezależny hotel może zrobić najbardziej naturalnie i najtaniej, z wyraźną przewagą nad hotelami sieciami znajdującymi się poza społecznością. Rozwijanie dobrej woli w lokalnej społeczności może spowodować w przyszłości wiele dobrego. Kto jest lepszym w polecaniu gdzie robić zakupy, gdzie jeść, i gdzie się zatrzymać, niż ludzie, którzy tam żyją? Oczywiście, w kryzysie, niezależny hotel powinien jako pierwszy pomóc w jakikolwiek sposób, ponieważ jest integralną częścią społeczności. W Nowym Jorku 11 września podmiejski luksusowy hotel otworzył swoje podwoje i zorganizował program, oferujący ratownikom posiłki z najlepszych restauracji Nowego Jorku, 24 godziny na dobę. Także ostatnio, luksusowy hotel na Bahama otworzył swoje drzwi dla pracowników i członków społeczności, którzy stracili swoje domy podczas huraganu i przeznaczył darowiznę na uczestniczenie w odbudowie domów. Te gesty nie sprawiły, że mówiono o tym w narodowych wiadomościach, ale lokalni mieszkańcy z pewnością to zauważyli. Ale oprócz kryzysów, jest wiele innych możliwości do ustanowienia dobrej woli wśród lokalnej społeczności. Wspieranie zbiórek funduszy na szkoły, policję czy straż pożarną; oferowanie programów szkoleniowych i językowych dla pracowników oraz organizowanie wydarzeń społecznych to tylko kilka pomysłów. Wiele z tych inicjatyw może być wspartych przez wkład w budowę lub utrzymanie i pomoc niezależnemu hotelowi w znalezieniu się w społeczności jako jego integralna część. Niezależny hotel z pewnością posiada nienaruszalne prawo do tworzenia i uczestniczenia w społeczności, która jest postrzegana ekonomicznie, socjalnie i kulturalnie. Łańcuchy nie są tak zależne od siły społeczności, ponieważ w trudnych czasach mogą podnieść się i iść dalej. Dlatego też dzięki integrowaniu się we wszystkie aspekty społeczności i bycie dobrym sąsiadem, niezależny hotel będzie posiadał mocną przewagę konkurencyjną nad swoimi krajowymi konkurentami, szczególnie przy zabieganiu o typy segmentów rynku jak wesela, funkcje socjalne, spotkania biznesowe czy przyjazdy grupowe i indywidualne w celach wypoczynkowych.

Obecność w Internecie

Internet nagle stał się najbardziej ekonomicznym środkiem, aby dotrzeć do potencjalnych klientów i doskonale wyrównuje szanse. Hotele o specjalistycznym profilu, duże, małe, niezależne, czy zrzeszone w sieci wszystkie mają taką samą możliwość w Internecie, kiedy strona wykonana jest według profesjonalnego planu i odpowiednio wdrożona. Niezależny hotel, jeżeli jego strona jest wykonana profesjonalni,e otrzyma tyle samo odsłon, co hotele łańcuchowe.

Internet stał się jednym z najszerzej używanych narzędzi do prowadzenia badań i kupowania produktów. Niezależne hotele z ograniczonymi zasobami nie muszą polegać na niczym innym niż Internet, aby znaleźć potencjalnych klientów. Odpowiednio rozwinięta, wykonana i utrzymywana strona będzie, przy minimalnych kosztach, skutecznie docierać na lokalne, krajowe i międzynarodowe rynki.

Ale skuteczny projekt strony internetowej i skuteczna strategia dystrybucji on-line wymaga specjalistycznej wiedzy. Laik, bombardowany wieloma pomysłami i zostawiony sam sobie, zastanawia się, jaką metodę wybrać. Dlatego też, jeżeli będziesz polegać na poradzie eksperta ważne jest, aby posiadać nastawiony na klienta plan, aby zrealizować określone cele krótkoterminowe, tak samo jak zapewnienie, że strona internetowa jest dobrze pozycjonowana dla przyszłych korzyści technologicznych i dla postępów z wyszukiwarkami, aby zminimalizować ryzyko finansowe.

Wraz z rozwojem Internetu pojawiło się wiele stron tworzących sposoby osiągnięcia zysku. Wyszukiwarki, pośrednicy w rezerwacji internetowej, reklamodawcy, wszyscy mają konkurentów, dlatego też stale się rozwijają, aby zdominować rynek i powiększyć własny biznes. Dlatego też, zanim podążysz za planem i zaczniesz mądrze wydawać pieniądze konieczne jest całkowite zrozumienie wszystkich opcji i wybranie najlepszej dla twoich krótkoterminowych i długoterminowych celów.

Doskonała obsługa

Na koniec, innym efektywnym kosztowo środkiem, aby konkurować, napędzać udział w rynku i utrzymywać lojalność klienta jest konsekwentne oferowanie doskonałej obsługi. Doskonała obsługa może przezwyciężyć niedostatek produktu i opory przed cenami. Np. firma telefonów komórkowych T-Mobile nie oferowała najlepszego zasięgu w USA. AT&T i Verizon dwa giganty telekomunikacji mają dużo większą ilość satelit, które wiążą się z lepszym odbiorem. Ale T-Mobile posiada przyjazną i odpowiedzialną obsługę klienta i demonstruje elastyczność w dogadywaniu się z klientami. W rezultacie T-Mobile wzmacnia swój udział na rynku z produktem, którego brakuje w pewnych miejscach.

Rzeczywiście jedną z największych przewag konkurencyjnych niezależnego hotelu jest aspekt obsługi. Bez pewnych ograniczeń narzuconych przez większe firmy hotelarskie, niezależni mogą zachęcić swoich pracowników, aby rzeczywiście dużo bardziej starali się zapewnić satysfakcję gości i zdobyć ich lojalność. Zatrudnienie ciepłych i nastawionych na obsługę ludzi jest najważniejszym składnikiem. Bez tego żadna ilość szkoleń czy standardów obsługi nie przyniesie pożądanego efektu tj. oferowanie gościom rzeczywiście wspaniałych doznań. Nikt nie da się nabrać na niesympatyczną i niedbałą załogę, nawet, jeżeli rzucono wszystkie odpowiednie uwagi. To naprawdę duch pracowników przewyższa niedostatek produktu, słabości konkurencyjne i ekspozycję marketingową. Taka sama kwota pieniędzy jest wydawana na dbającego pracownika, co na niedbałego więc, dlaczego by nie sięgnąć po złoto?

Nikt nie mówił, że to będzie łatwe, ale dzięki pełnemu zintegrowaniu powyższych elementów w sposób na życie i prowadzenia interesów „Dawid” przemysłu tj. niezależny hotel może bardzo ekonomicznie i pomyślnie konkurować z „Goliatami” przemysłu.

Brenda Fields

 

 


© Copyright Brenda Fields, Fields & Company
Tytuł artykułu w oryginale "David and Goliath: How Independent Hotels Can Successfully Compete with the Large Chains"
Reprint i tłumaczenie artykułu przez ehotelarz.com za zgodą autora oraz
hotelexecutive.com Hotel Business Review.

Brenda Fields – założyciela Fields & Company – firmy doradczej dla branży hotelarskiej, 20 lat doświadczenia, pracowała na wysokich stanowiskach związanych z marketingiem w hotelach, doradzała wielu hotelom i firmom hotelarskim, głównie w USA, wchodzi w skład doradców organizacji Boutique Hotels & Resorts, rady dyrektorów dla Hotel Sales and Marketing Association International oraz jest członkiem Real Estate Board, zamieszcza wiele artykułów tematycznych

Kontakt:
Brenda Fields
Fields & Company
email:
brenda@fieldsandcompany.net
www.fieldsandcompany.net

 

 


Komentarze:

Dotacje dla branży hotelarskiej 2024 - wszystko, co musisz wiedzieć ...więcej»

Podstawowe niezbędne narzędzia pracy współczesnego hotelarza ...więcej»

Bezpieczeństwo w małych obiektach hotelowych ...więcej»

Pomaganie integruje ...więcej»

Kradzież w hotelu? Nie daj sobie ukraść własnych praw! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji