Sobota 18 Listopad 2017

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Pion hotelowy » Jak ułatwić obsługę rezerwacji w Twoim...

Artykuły serwisu


Jak ułatwić obsługę rezerwacji w Twoim hotelu/pensjonacie?


Dodano: 2015-01-30

Drukuj


Będąc hotelarzem, z pewnością cenisz sobie swój czas. Na pewno chcesz także, aby obsługa rezerwacji w Twoim obiekcie była jak najbardziej komfortowa zarówno dla Ciebie, jak i dla Twoich gości. W dzisiejszych czasach, kiedy komputery, tablety i smartfony są w powszechnym użytku, w prosty sposób można ułatwić cały proces zarządzania Twoim obiektem.

Zacznijmy jednak od minusów jakie niesie za sobą korzystanie z wciąż popularnych zeszytów/kalendarzy, w których skrupulatnie notowane są informacje wszelkiego rodzaju. I choćby nie wiadomo jak rzetelnie taki notatnik był prowadzony, niestety ma ograniczone funkcje i niezwykle łatwo jest się pogubić w ważnych kwestiach związanych z terminem rezerwacji, opłatami, dodatkowymi informacjami. Dużo trudniej jest również odnaleźć dane dotyczące danego gościa. Goście dzwonią i dopytują, czy wpłata doszła i czy rezerwacja na pewno jest potwierdzona. Hotelarz zmuszony jest więc do częstego sprawdzania konta i potwierdzania rezerwacji, czy otrzymania wpłaty, każdemu klientowi osobno. Często zdarzają się też pomyłki, tj. zamienione terminy, pokoje czy pomieszane dane kontaktowe, a zeszyt może nie znajdować się akurat pod ręką, aby szybko skorygować błędy. Poskreślane linijki tekstu i przetarta na wylot gumką do mazania, czy korektorem kartka, także zwiększają ryzyko kolejnych pomyłek. Ręcznie lub z pomocą kalkulatora liczyć należy też ceny za pobyt. Recepcjonista musi pamiętać o życzeniach gości, czy usługach dodatkowych, które mogą nie zostać nigdzie zapisane. Jeśli obiekt posiada kuchnię lub restaurację i zatrudnia personel sprzątający, konieczne jest osobiste przekazywanie informacji odnośnie ilości posiłków do przygotowania, czy pokoi do uporządkowania. Można sobie też łatwo wyobrazić, co by się stało w przypadku zgubienia, lub zniszczenia takiego zeszytu. Podsumowując, jednym z największych minusów takiego sposobu zarządzania, pozostaje wciąż strata dużych ilości czasu i energii na obsługę wszystkich gości.

Czytaj dalej


REKLAMA




W opozycji do wyżej opisanych sytuacji stoi jednak dobry program recepcyjny, który nie tylko pozwoli na zaoszczędzenie masy czasu i energii, ale znacznie usprawni pracę, zwiększy komfort hotelarzy i gości oraz sprowadzi ryzyko pomyłek do minimum. A jakie funkcjonalności są najważniejsze w dobrym programie hotelowym? Zapytaliśmy o to ekspertów.

- Dobry program recepcyjny pomaga efektywnie zarządzać informacjami, rezerwacjami, pokojami i rozliczeniami. Pojawić się więc powinien w nim dokładny kalendarz rezerwacji, z możliwością szczegółowego wprowadzania, zmieniania i podglądu informacji o każdym z gości i każdej z rezerwacji, wyszukiwarka po różnych kategoriach (tj. nazwisko, termin, nr rejestracyjne samochodu itp.), lista wpłat, opis pokoi, automatyczny cennik, możliwość wprowadzania niestandardowych ustaleń i dodawania komentarzy, przypominacze, generowanie raportów obrazujących pracę obiektu - radzi Michał Piaścik, właściciel firmy NetFactory, promującej polską turystykę w Internecie.

- Powinna być również możliwość nadawania różnych statusów gościom. Wielkim ułatwieniem będzie automatyczne wysyłanie e-maili potwierdzających przyjęcie rezerwacji, czy otrzymanie wpłaty, uruchamiane jednym kliknięciem. Dodatkowo w programach tego rodzaju, ważny jest nieograniczony dostęp do nich, z wielu urządzeń mobilnych, nie tylko z komputera - dodaje programista z wieloletnim stażem, z portalu rewal.net.pl, Oskar Wójcicki. Jak widać więc, w programie takim, dostępny jest szereg przydatnych funkcji, których nie ma ręczne prowadzenie zeszytu rezerwacji.

Niestety, obecnie większość programów recepcyjnych (jeśli nie wszystkie) jest płatna, więc korzystanie z nich generuje dodatkowe koszty. Na szczęście, na rynku pojawiają się programy, które oferują masę funkcjonalności ułatwiających pracę, zupełnie nieodpłatnie. Warto zatem zastanowić się nad zmianą systemu zarządzania swoim hotelem/pensjonatem i rozpatrzyć zalety jakie niesie za sobą korzystanie z dobrego programu recepcyjnego. Bo czy nie każdy z nas wolałby mieć więcej wolnego czasu?

Źródło: Netfactory - Sylwia Matyja


Komentarze:

Moja fascynacja nowoczesną formą hotelowej obsługi ...więcej»

Subtelni Ambasadorowie: W jaki sposób efektywne służby pierwszej linii budują twoją reputację ...więcej»

Hotelowi konsjerże: Wykorzystywanie mobilnych aplikacji ...więcej»

Cechy wspaniałego konsjerża ...więcej»

Co widział i o czym wie kamerdyner ...więcej»

Materiał szkoleniowy dla gastronomii: Sztuka składania serwetek (VIDEO) ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Polacy najchętniej spożywają Finlandia Vodka ...więcej»

Poważnie myślisz o swojej karierze w hotelowej sprzedaży? Oto dziesięć rekomendacji ...więcej»

Nowe menu Hiltona z systemem kolorowego kodowania ...więcej»

Koneser to niewątpliwie naprawdę wielki sukces Pragi i...

2017-10-26, 21:44:33 ~zdrowy

Muzeum polskiej wódki w Koneserze to będzie na prawdę duża...

2017-09-21, 17:48:53 ~Mądrala

....Kosmetyki toaletowe marki Hermes są w Polsce tylko w...

2017-09-21, 13:38:15 ~MPH

Muzeum w Koneserze to wspaniały ukłon wykonawców w stronę...

2017-08-27, 18:22:27 ~Marek

Koneser to dla Pragi bardzo duża szansa. Jego komercyjna...

2017-08-25, 21:10:09 ~makler

Z takim wyrokiem się zgadzam ALE jest inny problem -...

2017-08-23, 09:19:19 ~TU... .

Koneser będzie miał naprawdę bogatą ofertę zarówno...

2017-05-28, 14:23:48 ~smakosz

Polecamy również przewodniki Stayfolonger na stronach...

2017-05-24, 16:28:23 ~Agata

Bardzo dziękuję za ten artykuł. Nie ma to jak przeczytać...

2017-05-18, 15:23:01 ~Budrys

stat4u

Copyright ©2015 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji