Piątek 29 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Robienie interesów wśród przyjaciół jest teraz...

Artykuły serwisu


Robienie interesów wśród przyjaciół jest teraz ważniejsze niż kiedykolwiek


Dodano: 2015-05-21

Drukuj


Łatwo jest zapomnieć, w szaleńczym tempie pracy branży hotelarskiej, o potrzebie stworzenia możliwości porozmawiania z innymi specjalistami z branży. Pokaż mi hotelarza, który odniósł sukces, a wkrótce okaże się, że za tym sukcesem, gdzieś po drodze stoi mentor lub przyjaciel, który pomógł mu utorować ścieżkę prowadzącą do tego sukcesu.

Mieliśmy niedawno przyjemność porozmawiać z prezesem Skal International, Mok Singh’iem i sekretarzem generalnym tej firmy Bernhardem Wegscheider’em. Skal jest profesjonalną organizacją zrzeszającą liderów firm turystycznych z całego świata, promujących globalną turystykę i przyjaźń. Zrzeszając 18 000 członków tworzących 450 klubów w 85 krajach, głos firmy Skal darzony jest zaufaniem w turystycznej branży. Oto trzy powody, dla których hotelarze muszą ze sobą rozmawiać i budować przyjacielskie relacje oraz wzajemnie się wspierać.



1. Aby uczyć się od siebie

Spytałam Bernharda Wegscheidera, sekretarza generalnego Skal International, jakie są najważniejsze rzeczy, których hotelarze mogliby się od siebie nauczyć. Wegscheider powiedział: "Przemysł hotelowy dobrze funkcjonuje wtedy, kiedy świadczy się wyjątkową obsługę, w związku z czym poziom obsługi przekłada się na sukces hotelu. Pewien dyrektor naczelny hotelu powiedział mi, ‘Możesz kupić tani zegarek i jeśli ten zegarek pokazuje czas, to robi swoje. Możesz też kupić drogi zegarek, ale jeśli ten zegarek nie pokazuje czasu, to jest to po prostu strata pieniędzy’. Tak więc, nie twardych umiejętności (wiedza, doświadczenie), lecz umiejętności miękkich (interpersonalnych), mogą się od siebie nawzajem uczyć hotelarze."

Aby dowiedzieć się, jak Skal wyobraża sobie międzynarodową łączność pomiędzy hotelarzami, zapytałam Wegscheidera, co uważa w tym względzie za najlepsze rozwiązanie. "W Skal International pracujemy na bazie danych, w którą wbudowane są dla wszystkich kanałów turystycznych możliwości wspólnego robienia biznesu. Każdy użytkownik będzie miał dostęp do bazy, dzięki której będzie mógł wyszukać swoich potencjalnych partnerów biznesowych. W naszej pracy wykorzystujemy również aplikację, za pomocą której użytkownicy mogą uzyskiwać łączność z innymi jej użytkownikami – gwarantujemy dostęp do kanałów komunikacyjnych, a który z nich wybiorą użytkownicy zależy wyłącznie od nich samych".

Prezes Skal International, Mok Singh mówił o zaletach międzynarodowej komunikacji. "Kiedy komunikujemy się ze sobą powstaje wiele możliwości rozwojowych. W Indiach, na przykład, istnieje ogromne zapotrzebowanie na infrastrukturę turystyczną oraz wyposażenie pokoi hotelowych. W kraju tym funkcjonuje wielu naszych członków, którzy mają bardzo dobre powiązania i są dobrze skomunikowani z innymi naszymi zagranicznymi członkami i mogą ewentualnie spowodować wprowadzenie różnych nowych marek na obszary, w których brakuje hotelowych pokoi." Odnosząc się do rynku krajowego, powiedział:" Istnieje wiele wspólnych problemów, nad którym powinniśmy pracować razem. Dużo z nich związanych jest z przepisami podatkowymi i regulacjami rządowymi. W Stanach Zjednoczonych, podejmowano ostatnio wiele działań związanych z podatkami od rezerwacji internetowych i gdyby hotelarze mogli się z sobą skomunikować i stworzyć wspólne stanowisko w sprawie tego, jak należy rozwiązywać poszczególne problemy na szczeblu politycznym, to myślę, że wszyscy by na tym skorzystali."

Prezes Singh skomentował również potrzebę nauki od siebie, najlepszych praktyk i opowiedział historię o dyrektorze naczelnym z Orlando, u którego wszyscy pracownicy nosili odznakę z napisem W.I.T. Kiedy Singh zapytał, co to znaczy, dyrektor naczelny poprosił go, aby zapytał o to jego pracowników. Pracownicy wyjaśnili mu, że W.I.T., to skrót od angielskiego zwrotu „Whatever It Takes”, czyli, że zrobią „wszystko co trzeba”, aby zadowolić gości. Odznaka bardzo dobrze sprawdzała się w tym hotelu pomagając w budowaniu kultury obsługi. Prezes Singh powiedział także "Spotykając się ze sobą i rozmawiając o sukcesach i porażkach możemy wypracować najlepsze praktyki, które mogą być dla nas bardzo przydatne i wartościowe.”

2. Aby zachować ważną pozycję rynkową i utrzymywać się na czasie w warunkach nieustannie zmieniającej się branży

Mok Singh przytoczył najważniejszą rzecz obowiązującą na współczesnym rynku hotelowym, którą jest zrównoważona turystyka. "Wielu hotelarzy ciągle uważa, że aspekty zrównoważonego rozwoju turystyki, których wymaga od nich rozwijający się przemysł nie są w rzeczywistości tak ważne, więc hotele które podeszły poważnie do problemu zrównoważonych praktyk turystycznych i udostępniają te informacje swoim gościom korzystają na tym podwójnie i w dalszym ciągu będą beneficjentami takiej polityki. Tak więc, radziłbym hotelarzom przyjrzeć się swoim działaniom i zorientować się, jak i gdzie można wprowadzić zasady i praktyki zrównoważonego rozwoju przyjazne dla naszego środowiska, a jeśli będzie to skutkować wyższą ceną pokoju, to świadomi klienci chętnie ją zapłacą."

W odniesieniu do mediów społecznościowych, Mok Singh powiedział "Nie ma substytutu dla spotkań w cztery oczy, dzisiaj jednak mamy niesamowite możliwości dzięki mediom społecznościowym, aby wykorzystać ich potencjał dla wzbogacenia naszego biznesu i myślę, że musimy opracować procedury, według których poszczególne ugrupowania branży turystycznej mogliby się spotykać i zakładać fora dyskusyjne. To nowa szansa, której nigdy wcześniej nie mieliśmy i niektórzy z weteranów branży włącznie ze mną, starają się wypracować najlepsze możliwości jej wykorzystania.

3. Aby pokazać, że przemysł turystyczny ma potencjał do zmian w życiu społecznym i politycznym

"Nasze motto w Skal, to "Poprzez turystykę, możemy zbudować relacje wzajemne, które przyczynią się do utrzymywania pokoju", powiedział prezes Mok Singh. "Kiedy ludzie jeżdżą z wizytami turystycznymi i coraz lepiej poznają ludzi mieszkających za granicą, budują relacje, które prowadzą do utrzymywania pokojowego współistnienia. Jednym z ważniejszych przykładów ilustrujących naszą politykę jest nasz klub  noszący nazwę Red Sea Bay Club (Klub Zatoki Morza Czerwonego). Funkcjonuje on na północnym krańcu Morza Czerwonego, gdzie stykają się ze sobą trzy kraje, Egipt, Izrael i Jordania. Celem klubu było zgromadzenie przedstawicieli tych trzech krajów w jednej grupie, w której dyskutuje się problemy będące w orbicie wspólnego zainteresowania, a dotyczące tego, w jaki sposób można rozwijać infrastrukturę turystyczną w ramach swojego regionu i współpracować ze sobą, aby to osiągnąć. Członkowie klubu współpracują ze sobą w pokoju, przyjaźni i zrozumieniu, do tego stopnia, że władze trzech krajów wprowadziły dla członków ułatwienia w ruchu transgranicznym ułatwiające organizowanie wspólnych spotkań.”

"Innym przykład – musicie wiedzieć, że nie są dostępne żadne wizy turystyczne dla obywateli Indii, którzy chcieliby odwiedzić Pakistan i vice versa. Kiedy byłem niedawno w Indiach, przeprowadziłem kilka rozmów z indyjskimi władzami w sprawie zaoferowania platformy spotkaniowej dla członków klubu z Indii i Pakistanu i starałem się przekonać władze po obu stronach, aby wydali dla nich ograniczoną liczbę wiz turystycznych. Mam zamiar pracować nad tym tak długo, jak długo będzie to możliwe, ale warunki w regionie zmieniają się niemal z dnia na dzień. Mam jednak nadzieję, że idea została zaszczepiona i  w pewnym momencie, przyniesie spodziewane rezultaty."

Kiedy hotelarze się spotykają, jest tak wiele rzeczy, które można osiągnąć. Czasami po prostu potrzebujemy utwierdzenia w przekonaniu, że powinniśmy iść wybraną przez siebie drogą i nie zważać na próby zastraszania podejmowane przez księgowych sknerusów. Przy moim stoliku na spotkaniu w Skal był dyrektor naczelny, który opowiedział nam historię rewidenta księgowego z dużej sieci hotelowej, który domagał się liczenia torebek herbaty zużytej w trakcie śniadań. "Co mu pan na to odpowiedział?" zapytałem. Jego odpowiedź była bardzo rzeczowa: "Powiedziałem mu, żeby stąd spieprzał"

Anne Edwards


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji