Czwartek 25 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Tworzenie wyników: Strategia przeciw gwałtownym...

Artykuły serwisu


Tworzenie wyników: Strategia przeciw gwałtownym ruchom


Dodano: 2006-11-11

Drukuj


Któż nie przyznałby, że dobrze przemyślany i prawidłowo realizowany plan strategiczny jest podstawą zapewnienia najlepszych efektów? Ale ile razy odchodzimy od planu kiedy stwierdzamy brak wyników lub kiedy wyniki nie pojawiają się gdy były oczekiwane? Albo ile razy wprowadzamy do planu krótkie cięcia i jesteśmy rozczarowani wynikami? Cały proces planowania jest wtedy nieskuteczny, a my chwytamy się każdego pomysłu na lepszy interes. Bardzo często idziemy za tym chwilowym pomysłem i częściej niż rzadziej wpadamy w głęboką dziurę.

Małe niezależne hotele stoją przed dodatkowym wyzwaniem z powodu ograniczonych źródeł marketingowych, ponieważ działają na zasadzie procent od dochodu. W związku z tym, każdy wydany dolar i każda wprowadzona w życie strategia musi być skuteczna i przynieść największą stopę zwrotu z inwestycji. Artykuł niniejszy wskaże kluczowe składniki tworzenia planu; jak skutecznie wartościować jego efektywność oraz jak i kiedy wprowadzać zmiany unikając gwałtownych, doraźnych ruchów.

Proces planowania

Określ swoją pozycję na rynku
Pierwszym krokiem jest uświadomienie sobie jaką pozycję na rynku zajmuje twój hotel. Pozwoli to na oznaczenie, w których segmentach rynku będziesz działał, jakie wprowadzić ceny, według segmentu, według sezonu i jakie usługi i udogodnienia masz do zaoferowania. Firma zdająca sobie sprawę ze swojej pozycji rynkowej, jakie miejsce na rynku chciałaby zająć i co zaoferować (biorąc pod uwagę konkurencję i ogólną sytuację rynkową) zdeterminuje przez to wszystkie swoje plany strategiczne, jak również będzie to miało wpływ na podejmowanie decyzji w zmieniających się warunkach rynkowych oraz zabezpieczania okresowych specyficznych potrzeb. W trakcie działalności istnieją pokusy, aby zmienić zaplanowane wcześniej ustalenia w nadziei osiągnięcia doraźnych korzyści, jeżeli działalność w danym momencie nie przynosi oczekiwanych profitów. Jednakże faktyczne skoncentrowanie się i zrozumienie swojej pozycji i ustanowienie strategii adekwatnych do tej pozycji pozwoli na uniknięcie kosztownych pomyłek, zarówno krótko- jak i długoterminowych.

Stwórz szczegółowy budżet dla sprzedaży pokoi
Planowanie to klucz zapewnienia strategiom skuteczności. Solidny budżet dla sprzedaży pokoi, to budżet przygotowany na bazie dnia, który w sposób oczywisty włącza dane odnośnie popytu z uzasadnionymi założeniami dla dnia, dla segmentu rynku, z pokojami i cenami według segmentu. W każdym segmencie rynku występują ‘górki’ i ‘dołki’ zarówno w na bazie dnia jak i sezonu. Są one wynikiem takich czynników jak święta, wakacje, zjazdy, kongresy i trendy sezonowe. Połączenie wszystkich tych czynników stworzy dokładną projekcję wykorzystania pokojów i średnich cen na bazie dniowej w przeciwieństwie do „chodzenia na skróty” poprze używanie tylko miesięcznych danych ogółem, przy konstruowaniu budżetu. Taka konstrukcja budżetu stwarza podwaliny do tworzenia budżetów dla innych działów, szczególnie gastronomii. Przykładowo, stuprocentowe obłożenie składające się z grup przebywających cały dzień poza hotelem nie jest równoznaczne z takim samym obłożeniem innego segmentu, od którego możesz oczekiwać pewnych korzyści wynikających z obsługi pokojowej czy działalności restauracyjnej.

Trafna identyfikacja i określenie ilościowe wszystkich potencjalnych segmentów na bazie mikro i zrozumienie turystycznych trendów i potrzeb w każdym segmencie rynku, pozwala hotelowi czynić aktywne starania o ich pozyskanie, skutecznie i nisko-kosztowo, bez marnowania cennych zasobów, a także prawidłową ocenę konieczności dokonywania zmian kiedy zmieniają się warunki rynkowe.

Zmiana strategii

Określ swoje cele
Jeżeli z jakiegokolwiek powodu nie osiągamy efektów z przedsięwzięcia, to oznacza, że należy zabrać się za zaplanowanie strategii. Niektóre strategie zakładają osiągnięcie celów w krótkim okresie czasu, podczas gdy inne nastawione są na okresy długoterminowe. Przykładowo celem może być niemal natychmiastowe wygenerowanie zysków, ale celem może być także zapewnienie i rozwój obecności na rynku w dłuższym okresie czasu. Częściej niż rzadziej, oba cele wzajemnie się wykluczają. Na przykład kampania „reklamy wizerunkowej” jest projektowana w celu stworzenia ukierunkowanej świadomości w dłuższym okresie czasu, a więc nie przynosi natychmiastowych korzyści. Z drugiej strony, znacząca redukcja cen lub specjalna promocja może mieć natychmiastowy wpływ na efekt, jeżeli jest to właściwie zaplanowane, wykonane i sprzedane. Strategia ta jednakże może mieć negatywny skutek długoterminowy, w zależności od tego jaką pozycję rynkową zajmuje twoja firma i na jaki segment rynku jest zorientowana.

Tak więc w definiowaniu celów ważne jest określenie na które elementy będą one miały wpływ, np. grupy, weekendy itp. oraz oddziaływanie strategii na biznes ogółem.

Spirala kredytowa nie załatwia niczego i jest stratą czasu i zasobów, bardzo więc pożytecznym jest dokładne przyjrzenie się segmentom rynku.

Ustanów realistyczne założenia
Kuszącym jest stanowisko aby być ‘wszystkim dla wszystkich’ używając wielowątkowego podejścia marketingowego do twojego hotelu, zakładając, iż im większa ekspozycja, tym lepiej bo przecież biznes to biznes, niezależnie od tego, kto nim jest. Jednakże poprzez pozycjonowanie hotelu i określanie, które segmenty rynku są właściwe dla ciebie, możesz zapewnić sobie skuteczne kosztowo strategie marketingowe i uzyskać dostęp do określonych klientów.

Dlatego ważne jest określenie strategii marketingowych dla każdego segmentu rynku z wyszczególnieniem środków, przy pomocy których możliwe będzie dotarcie do nich i opracowanie harmonogramu realizacji przedsięwziętych czynności. Każdy zastosowany środek marketingowy powoduje powstanie innego poziomu zwrotu inwestycji (ROI) i różny harmonogram jego oddziaływania na przedsięwzięcie. Poprzez zrozumienie każdego potencjalnego segmentu rynkowego np. kto to jest, powód zakupu i turystycznych trendów w każdym segmencie, hotel znajduje się w dużo silniejszej pozycji do maksymalizacji obłożenia i uzyskiwania korzyści z racjonalnego gospodarowania zasobami.

Obserwuj rynek, aby prawidłowo skwantyfikować potencjalny biznes przypadający na segment. Na przykład, jaki biznes na segment w tanim rynku można zrealizować nawet jeżeli opracowano skuteczne strategie prawidłowo ukierunkowane na wyznaczony cel? Czy powinieneś liczyć na nieoczekiwany duży zysk lub dochody, czy lepiej zmierzyć udział w rynku i użyć tej miary do skalkulowania efektywności?

Poświęcając czas na opracowanie przemyślanego, szczegółowego planu, właściciele hotelowych butików i kierownicy nie tylko będą mieli pod kontrolą własne przedsięwzięcia by przewidywać zawirowania na rynku, ale również będą podejmować w jednakowy sposób łatwe czy trudne decyzje, z pozycji siły i pewności siebie.

Brenda Fields


© Copyright Brenda Fields, Fields & Company
Tytuł artykułu w oryginale "Creating Results: Strategy vs. Knee-Jerk Reactions"
Reprint i tłumaczenie artykułu przez ehotelarz.com za zgodą autora oraz
hotelexecutive.com Hotel Business Review.

Brenda Fields – założyciela Fields & Company – firmy doradczej dla branży hotelarskiej, 20 lat doświadczenia, pracowała na wysokich stanowiskach związanych z marketingiem w hotelach, doradzała wielu hotelom i firmom hotelarskim, głównie w USA, wchodzi w skład doradców organizacji Boutique Hotels & Resorts, rady dyrektorów dla Hotel Sales and Marketing Association International oraz jest członkiem Real Estate Board, zamieszcza wiele artykułów tematycznych

Kontakt:
Brenda Fields
Fields & Company
email:
brenda@fieldsandcompany.net
www.fieldsandcompany.net


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji