Czwartek 18 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Najpierw Facebook, pózniej book it!

Artykuły serwisu


Najpierw Facebook, pózniej book it!


Dodano: 2015-10-19

Drukuj


Restauracje, uczelnie, hafciarki. Blogerki, celebrytki i zakład pogrzebowy. Fanpage na Facebooku ma obecnie każdy, dlaczego więc nie miałyby ich mieć kompleksy hotelarskie? Hostel dla backpackerów lub pięciogwiazdkowy hotel dla biznesmenów - menedżer każdego obiektu powinien dostrzec potencjał social media. Jak wygląda to w praktyce?

Zdjęcia dań z hotelowych restauracji kuszą na profilach, sprawiają, że tym, którzy z wakacji już wrócili cieknie ślinka przed monitorem czy telefonem. Na większości fanpage z branży hotelarskiej możemy też spotkać się z informacjami promującymi lokalne wydarzenia i atrakcje - w myśl zasady, że najpierw klient musi zdecydować się na wybór danej destynacji, żeby w ogóle szukać tam dachu nad głową. Bardziej ekskluzywne hotele chwalą się zdjęciami pięknych wnętrz, dekoracji czy specjalnych atrakcji przygotowanych dla gości. Z kolei te, w których zamiast podgrzewanych podłóg jest babciny dywan, a łóżko mogłoby uwierać księżniczkę z bajki podkreślają, że w zamian mogą zaoferować luźną i rodzinną atmosferę. Publikują więc rozbawione zdjęcia swoich gości i pracowników, które wołają: „Let's have a fun, a wyśpicie się po powrocie do domu”. 



Teraz trochę o minusach. Przez wielu ciągle nie wykorzystywana jest opcja Facebook Places. Mimo że niektóre obiekty mają założone miejsca i są zintegrowane z Facebookiem, to brak informacji oraz zachęty gości do meldowania się nie wykorzystuje w pełni potencjału tej opcji. Kawa w hotelowej restauracji za check-in na Facebooku w czasie pobytu? To może okazać się atrakcyjną i skuteczną formą reklamy!

Przeglądając profile na Facebooku polskich hoteli ciągle możemy natknąć się na sporo innych błędów. Brak pytań angażujących, zbyt nachalna reklama, zdjęcia kiepskiej jakości, zbyt długie teksty, brak regularności czy wspomniane już wcześniej niewykorzystywanie Facebook Places to główne grzechy administratorów kont. Proszę adminów, czas na postanowienie   
poprawy!

- Prowadząc fanpage hotelu należy pamiętać, że posty docierają nie tylko do nowych i potencjalnych klientów-gości, ale również do tych, którzy już znają obiekt. Nie zaśmiecajmy więc tablicy kolejnym ogłoszeniem z ofertą weekendową, ale pokażmy hotel "od kuchni",  przedstawmy szefa kuchni i innych pracowników - to na prawdę działa! - komentuje Iwona Łoza, Koordynator Działu Social Media w agencji inVette.

- Dobrym przykładem jest profil hotelu Młyn Klekotki, na którym w imieniu naszego Klienta informujemy m.in. o tym, jak żyć w zgodzie z filozofią slow life oraz jak poprawnie degustować wino. Prowadzenie mniej oficjalnego kanału komunikacji marki wcale nie należy do łatwych zadań. Znalezienie złotego środka i opracowanie odpowiedniej strategii to dopiero połowa sukcesu. I każdy musi wypracować ją samodzielnie!

Źródło: Grupa InVette


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji