Wtorek 21 Listopad 2017

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Zarządzanie » Kradzież w hotelu? Nie daj sobie ukraść własnych...

Artykuły serwisu


Kradzież w hotelu? Nie daj sobie ukraść własnych praw!


Dodano: 2016-09-17

Drukuj


Jak wskazują eksperci D.A.S. Towarzystwa Ubezpieczeń Ochrony Prawnej S.A., spędzając wakacje w hotelu czy pensjonacie, oprócz komfortu i udogodnień, powinniśmy wymagać bezpieczeństwa, w tym bezpieczeństwa naszych rzeczy. W przypadku kradzieży warto powalczyć o swoje prawa. Tym bardziej, że przepisy stoją po naszej stronie.

Eksperci D.A.S. Towarzystwa Ubezpieczeń Ochrony Prawnej S.A. podkreślają, że hotel w żaden sposób nie może wyłączyć czy ograniczyć swojej odpowiedzialności – ani poprzez zapisy w umowie ani za pomocą ogłoszenia lub wewnętrznego regulaminu. Jeśli tak zrobiono, to zapis jest nieważny i nie ma zastosowania. – Wyjątek stanowią sytuacje, gdy szkoda wynikła z właściwości rzeczy wniesionej (np. wybuch turystycznej butli z gazem), nastąpiła wskutek siły wyższej lub powstała wyłącznie z winy poszkodowanego lub osoby, która mu towarzyszyła, była u niego zatrudniona albo go odwiedzała – wskazuje Magdalena Plakwicz, Kierownik Działu Likwidacji Szkód D.A.S. Towarzystwa Ubezpieczeń Ochrony Prawnej S.A.

Czytaj dalej


REKLAMA




Hotel musi przyjąć nasze rzeczy pod opiekę

Co bardzo ważne, przyjęcie na przechowanie pieniędzy, papierów wartościowych i kosztowności oraz przedmiotów mających wartość naukową lub artystyczną, jest obowiązkiem hotelu czy pensjonatu. Odmowę opieki nad naszą własnością możemy usłyszeć tylko wówczas, gdy przedmioty zagrażają bezpieczeństwu, mają w stosunku do standardu hotelu zbyt dużą wartość oraz jeśli w stosunku do wielkości hotelu zajmują zbyt dużo miejsca. Co więcej,  gdy obsługa czy właściciel hotelu jest zobowiązany przyjąć nasze rzeczy, a odmówi tego, to i tak odpowiedzialność pozostaje po jego stronie. Podobnie jest w przypadku szkody wynikłej z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa pracowników hotelu, np. jeśli recepcjonista wydał klucze osobom trzecim będąc w błędnym przekonaniu, że wydaje klucze osobom uprawnionym bez ich wylegitymowania, czy też w przypadku, gdy pokojówka zostawiła otwarte okno w pokoju lub nie zamknęła drzwi.

Ważne są dowody

Magdalena Plakwicz z D.A.S. Towarzystwa Ubezpieczeń Ochrony Prawnej S.A. podkreśla, że aby skutecznie żądać odszkodowania za kradzież naszych rzeczy z miejsca zakwaterowania, należy dowieść, że utracona rzecz została rzeczywiście wniesiona na teren obiektu – pomocne mogą okazać się tutaj zarówno zeznania świadków, ale także zdjęcia i nagrania z monitoringu oraz zgłoszenie przy zakwaterowaniu obsłudze hotelu ilości gotówki, papierów wartościowych i cennych przedmiotów. Ekspertka przypomina też, że w przypadku utraty rzeczy roszczenie trzeba zgłosić niezwłocznie po otrzymaniu wiadomości o szkodzie i jednocześnie domagać się potwierdzenia owego zgłoszenia. Koniecznie warto mieć na uwadze krótki termin przedawnienia takich roszczeń.

Mając zebrane dowody, możemy ubiegać się o odszkodowanie za utratę naszego mienia. Wysokość przysługującej nam rekompensaty ograniczona jest do stukrotnej należności za dobę pobytu na jedną osobę. Powyższy limit nie obowiązuje w dwóch przypadkach: jeżeli zgłosiliśmy wniesienie rzeczy cennych i hotel przyjął je na przechowanie lub bezpodstawnie odmówił ich przyjęcia.

Wakacje pod parasolem (prawnym)

Z obserwacji ekspertów D.A.S. Towarzystwa Ubezpieczeń Ochrony Prawnej S.A. wynika, że nadal wielu turystów, którzy padają ofiarą kradzieży w miejscu wakacyjnego zakwaterowania, nie podejmuje starań o uzyskanie odszkodowania – czy to ze względu na nieznajomość własnych praw i obowiązków właściciela hotelu, czy na uciążliwość samodzielnych starań. – W takich przypadkach bardzo dużo ułatwia posiadanie ubezpieczenia ochrony prawnej. Po pierwsze, jeśli nie wiemy, co zrobić w momencie odkrycia kradzieży, możemy zadzwonić do ubezpieczyciela, a jego prawnicy przekażą stosowne instrukcje. Po drugie, jeśli sprawy nie udaje się rozwiązać polubownie, ubezpieczenie pokrywa koszty prowadzenia sporów, w tym honorarium wynajętego radcy prawnego lub adwokata oraz inne wybrane koszty związane ze sprawą – mówi Magdalena Plakwicz.


Komentarze:

Pomaganie integruje ...więcej»

Jak zostać idealnym managerem hotelu? ...więcej»

Zawód: hotelarz ...więcej»

Pozapłacowe czynniki motywujące w hotelarstwie ...więcej»

Zatrudnianie i szkolenie talentów sprzedażowych ...więcej»

Materiał szkoleniowy dla gastronomii: Sztuka składania serwetek (VIDEO) ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Polacy najchętniej spożywają Finlandia Vodka ...więcej»

Poważnie myślisz o swojej karierze w hotelowej sprzedaży? Oto dziesięć rekomendacji ...więcej»

Nowe menu Hiltona z systemem kolorowego kodowania ...więcej»

Koneser to niewątpliwie naprawdę wielki sukces Pragi i...

2017-10-26, 21:44:33 ~zdrowy

Muzeum polskiej wódki w Koneserze to będzie na prawdę duża...

2017-09-21, 17:48:53 ~Mądrala

....Kosmetyki toaletowe marki Hermes są w Polsce tylko w...

2017-09-21, 13:38:15 ~MPH

Muzeum w Koneserze to wspaniały ukłon wykonawców w stronę...

2017-08-27, 18:22:27 ~Marek

Koneser to dla Pragi bardzo duża szansa. Jego komercyjna...

2017-08-25, 21:10:09 ~makler

Z takim wyrokiem się zgadzam ALE jest inny problem -...

2017-08-23, 09:19:19 ~TU... .

Koneser będzie miał naprawdę bogatą ofertę zarówno...

2017-05-28, 14:23:48 ~smakosz

Polecamy również przewodniki Stayfolonger na stronach...

2017-05-24, 16:28:23 ~Agata

Bardzo dziękuję za ten artykuł. Nie ma to jak przeczytać...

2017-05-18, 15:23:01 ~Budrys

stat4u

Copyright ©2015 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji