Czwartek 25 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Uczestnictwo w stowarzyszeniach branżowych...

Artykuły serwisu


Uczestnictwo w stowarzyszeniach branżowych kluczem do profesjonalnego rozwoju


Dodano: 2006-11-11

Drukuj


W tym zabieganym świecie, w którym większość hotelarzy prowadzi swoją działalność – gdy nasze konta pocztowe zalewa masa e-maili, a spotkania biznesowe, nieomal w całości przepełniają nasze terminarze – ostatnią rzeczą, o jakiej pomyśleliby profesjonaliści od zarządzania hotelami, jest dobrowolne poddanie się dodatkowym, „opcjonalnym” obowiązkom. Jednakże, najlepsi profesjonaliści w przemyśle hotelarskim potrafią wygospodarować czas, aby uczestniczyć w wielu zawodowych towarzystwach i/lub organizacjach branżowych zajmujących się każdą sferą działalności w obrębie naszego przemysłu.

Proszę tylko przejrzeć listy przedstawicieli i członków zarządów jakiegokolwiek zrzeszenia przemysłowego, a zobaczycie wirtualne „who`s who” czołowe „umysły” w swoich zawodach, reprezentujących najlepsze przedsiębiorstwa w swoich segmentach rynku.

Dlaczego, ci najlepsi zawodowcy inwestują swój czas i energię w tych przedsięwzięciach? Dlaczego ich firmy są gotowe do dokonywania wpłat i ponoszenia kosztów związanych z uczestniczeniem w konferencjach, spotkaniach i innych wydarzeniach? Czy ci zawodowcy wnoszą jakąś wartość do swoich przedsiębiorstw poprzez to uczestnictwo?

Jako członek z ponad dwudziestoletnim stażem w kilkunastu hotelarskich stowarzyszeniach branżowych, zadaję sobie te pytania od czasu do czasu, szczególnie każdego roku w styczniu, kiedy otrzymuję kolejne faktury z opłatami członkowskimi na nowy rok. Za każdym razem kiedy dokonuję nowych rocznych potwierdzeń, ponownie odkrywam, że moje aktywne uczestnictwo jest wielokrotnie więcej warte niż zainwestowane kwoty.

W zależności od branży, w której pracujesz, uczestnictwo w stowarzyszeniach branżowych przysparza szeregu różnych korzyści za poświęcony czas, energię i pieniądze naszych firm.

Stowarzyszenia sprzedaży/marketingu

Na rynku istnieje wiele branżowych stowarzyszeń związanych ze sprzedażą i marketingiem w hotelarstwie, a także zawodowych stowarzyszeń dostępnych dla rozwijających się menedżerów od sprzedaży i marketingu, spośród których najbardziej renomowana to: Hospitality Sales & Marketing Association International (www.HSMAI.org), zrzeszająca ponad 7.500 członków na całym świecie, działająca ponad 75 lat. Z biegiem lat HSMAI rozszerzała zakres swojej działalności, aby sprostać potrzebom szerokiej gamy profesjonalistów z dziedzin sprzedaży i marketingu. Poprzez liczne specjalistyczne grupy zainteresowań, HSMAI stworzyła fachowe stowarzyszenia skupiające przykładowo: menedżerów od zarządzania dochodem, specjalistów od marketingu internetowego, specjalistów od marketingu ośrodków (resorts) itp.

Jedną z korzyści, automatycznie uzyskiwanych poprzez członkostwo w HSMAI jest otrzymywanie szeregu publikacji, włącznie z kwartalnikiem Marketing Review i miesięcznymi aktualizacjami tzw. eConnect. Publikacje te gwarantują aktualną orientację w najnowszych, najlepszych praktykach, trendach konsumenckich i najbliższych przewidywaniach.

Będziesz miał również możliwość uczestniczenia w krajowych, regionalnych i lokalnych wydarzeniach takich jak: doroczne konferencje strategiczne, regionalne warsztaty szkoleniowe z HSMAI University i lokalne eventy HSMAI. Poza korzyściami edukacyjnymi płynącymi z uczestnictwa w tych wydarzeniach będziesz miał niepowtarzalną okazję do wspólnego poszukiwania rozwiązań i dostępu do nowych pomysłów, tworzenia powiązań z kolegami z branży oraz wymiany doświadczeń w zakresie efektywności podejmowanych działań w świecie rzeczywistym.

Oprócz HSMAI jest jeszcze wiele innych doskonałych stowarzyszeń od hotelowej sprzedaży i marketingu, jak:

• Hotel Electronic Distribution Network Assn. -
www.hedna.org
• International Association of Reservations Executives -
www.iare.com
• Central Reservations Association of Destination Resorts -
www.cradr.org

Stowarzyszenia od zarządzania hotelami

Istnieje również wiele organizacji skierowanych do dyrektorów generalnych hoteli i menedżerów od działalności operacyjnej. W zależności od miejsca, w którym pracujesz znajdziesz odpowiednie lokalne organizacje hotelarskie, jak również krajowe stowarzyszenia hotelarskie i turystyczne. Poprzez członkostwo w krajowych i miejscowych organizacjach uzyskujesz aktualną wiedzę dotyczącą lokalnych trendów biznesowych, wspólne szanse marketingowe oraz informacje o potencjalnych zmianach prawno-organizacyjnych, które mogłyby mieć negatywny wpływ na twój biznes. (Wiele z tych organizacji ma formalne bądź nieformalne kontakty pozwalające na lobbowanie wśród władz regionalnych lub krajowych na rzecz rozwoju turystyki).

Inne korzyści płynące z uczestnictwa w krajowych lub regionalnych organizacjach to możliwość uzyskiwania miarodajnych baz danych o działaniach partnerów i dostawców dla przemysłu, co jest niezwykle pomocne przy podejmowaniu przyszłych decyzji zakupowych i kontraktowych.

Chyba najbardziej znaną organizacją jest American Hotel & Lodging Association (www.ahla.com). Uczestnicząc w krajowych wydarzeniach organizowanych przez AH&LA, masz pewność, że jesteś na bieżąco w zakresie najnowszych trendów konsumenckich, systemów technologicznych i nie będziesz bezbronny wobec nieoczekiwanych zmian, które mogą się zdarzyć w codziennej praktyce.

Oprócz AH&LA i lokalnych stowarzyszeń są również inne grupy obsługujące nisze przemysłu hotelarskiego jak:

• American Resort Development Assn. -
www.arda.org
• Caribbean Hotels Assn. -
www.caribbeanhotels.org
• Vacation Rental Manager’s Assn. -
www.vrma.org

Prócz zarządzania hotelami oraz sprzedażą i marketingiem w hotelarstwie, prawie każdy zawód w obrębie przemysłu hotelarskiego ma swoje stowarzyszenia:

• American Culinary Federation -
www.acfchefs.org
• Association of Catering & Event Professionals -
www.acep.com
• Canada Tourism Human Resource Council - www.cthrc.ca
• Council of Hotel & Restaurant Trainers -
www.chart.org
• Hospitality Financial & Technology Professionals -
www.hftp.org
• International Association of Conference Centers -
www.iacconline.com
• International Council on Hotel, Restaurant and Institutional Education -
www.chrie.org
• International Hotel & Restaurant Assn. -
www.ih-ra.com
• International Society of Hospitality Consultants -
www.ishc.com
• National Association of Catering Executives -
www.nace.net
• National Concierge Assn. - www.nationalconciergeassociation.com
• National Restaurant Assn. - www.restaurant.org

Znów w zależności od specjalności, w której działasz, korzyści z uczestnictwa to także odkrywanie najlepszych praktyk, poznawanie z wyprzedzeniem planowanych zmian prawnych i ustanawianie kontaktów branżowych z najlepszymi fachowcami w twojej profesji.

Uzyskiwanie maksymalnych korzyści z uczestnictwa

Podczas gdy zwykłe przystąpienie do organizacji przynosi korzyści w postaci dostępu do najnowszych wiadomości, publikacji i raportów specjalnych – to uczestnictwo aktywne daje dużo więcej pożytku. Oto kilka wskazówek dotyczących maksymalizowania korzyści z poświęcania czasu, energii i finansów:

• Utrzymuj członkostwo długoterminowo. Należy sobie uświadomić, iż im dłuższe uczestnictwo, tym bardziej będą się rozwijały twoje kontakty z innymi członkami, co spowoduje, że będą oni bardziej skłonni do dzielenia się własnymi doświadczeniami.
• Dołącz do komisji lub rady organizacji. Chociaż nie każdy ma czas być członkiem lub przewodniczącym tych organów, to praca w nich pomaga ustanowić nowego rodzaju związki i kontakty, które mogą później okazać się bardzo przydatne przy sprawdzaniu referencji sprzedawców lub osób starających się o pracę.
• Kontaktuj się z nowymi członkami i kandydatami. Niewątpliwie z biegiem czasu zaprzyjaźnisz się z wieloma osobami, dzięki którym bardzo łatwo i bez specjalnego wysiłku będziesz brał udział w spotkaniach, ale twoim zadaniem powinno być wyszukiwanie nowych członków i w ten sposób rozszerzanie sieci zawodowych znajomości.

I na koniec najważniejsze. Bierz udział w działalności przemysłowych organizacji handlowych z powodów altruistycznych, a nie tylko z powodu przewidywanych doraźnych korzyści. Z pewnością zaangażowanie się przyniesie wiele korzyści w zupełnie nieoczekiwany sposób, zawsze przekraczając z naddatkiem twój wkład.

Douglas Kennedy


© Copyright Douglas Kennedy
Tytuł artykułu w oryginale "Participation in trade associations key to professional development"
Reprint i tłumaczenie artykułu przez ehotelarz.com za zgodą autora.

Douglas Kennedy - były Prezes i współzałożyciel HSA International, twórca wielu programów szkoleniowych o specjalności sprzedaż i obsługa klienta, wybitny prelegent wielu konferencji branży hotelarskiej, w ciągu 16 lat przeprowadził w 7 krajach ponad 1000 różnego typu prezentacji, seminariów edukacyjnych oraz warsztatów szkoleniowych w hotelach, publikuje artykuły w kilkunastu międzynarodowych magazynach branżowych, obecnie właściciel The Douglas Kennedy Company

Kontakt:
Douglas Kennedy
The Douglas Kennedy Co.
email:
douglas@douglaskennedy.com
www.douglaskennedy.com


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji