|
|
W tym zabieganym świecie, w którym większość hotelarzy prowadzi
swoją działalność – gdy nasze konta pocztowe zalewa masa e-maili, a spotkania
biznesowe, nieomal w całości przepełniają nasze terminarze – ostatnią rzeczą, o
jakiej pomyśleliby profesjonaliści od zarządzania hotelami, jest dobrowolne
poddanie się dodatkowym, „opcjonalnym” obowiązkom. Jednakże, najlepsi
profesjonaliści w przemyśle hotelarskim potrafią wygospodarować czas, aby
uczestniczyć w wielu zawodowych towarzystwach i/lub organizacjach branżowych
zajmujących się każdą sferą działalności w obrębie naszego przemysłu.
Proszę tylko przejrzeć listy przedstawicieli i członków zarządów jakiegokolwiek
zrzeszenia przemysłowego, a zobaczycie wirtualne „who`s who” czołowe „umysły” w
swoich zawodach, reprezentujących najlepsze przedsiębiorstwa w swoich
segmentach rynku.
Dlaczego, ci najlepsi zawodowcy inwestują swój czas i energię w tych
przedsięwzięciach? Dlaczego ich firmy są gotowe do dokonywania wpłat i
ponoszenia kosztów związanych z uczestniczeniem w konferencjach, spotkaniach i
innych wydarzeniach? Czy ci zawodowcy wnoszą jakąś wartość do swoich
przedsiębiorstw poprzez to uczestnictwo?
Jako członek z ponad dwudziestoletnim stażem w kilkunastu hotelarskich stowarzyszeniach
branżowych, zadaję sobie te pytania od czasu do czasu, szczególnie każdego roku
w styczniu, kiedy otrzymuję kolejne faktury z opłatami członkowskimi na nowy
rok. Za każdym razem kiedy dokonuję nowych rocznych potwierdzeń, ponownie
odkrywam, że moje aktywne uczestnictwo jest wielokrotnie więcej warte niż
zainwestowane kwoty.
W zależności od branży, w której pracujesz, uczestnictwo w stowarzyszeniach
branżowych przysparza szeregu różnych korzyści za poświęcony czas, energię i
pieniądze naszych firm.
Stowarzyszenia sprzedaży/marketingu
Na rynku istnieje wiele branżowych stowarzyszeń związanych ze sprzedażą i
marketingiem w hotelarstwie, a także zawodowych stowarzyszeń dostępnych dla
rozwijających się menedżerów od sprzedaży i marketingu, spośród których
najbardziej renomowana to: Hospitality Sales & Marketing Association
International (www.HSMAI.org),
zrzeszająca ponad 7.500 członków na całym świecie, działająca ponad 75 lat. Z
biegiem lat HSMAI rozszerzała zakres swojej działalności, aby sprostać
potrzebom szerokiej gamy profesjonalistów z dziedzin sprzedaży i marketingu.
Poprzez liczne specjalistyczne grupy zainteresowań, HSMAI stworzyła fachowe
stowarzyszenia skupiające przykładowo: menedżerów od zarządzania dochodem,
specjalistów od marketingu internetowego, specjalistów od marketingu ośrodków
(resorts) itp.
Jedną z korzyści, automatycznie uzyskiwanych poprzez członkostwo w HSMAI jest
otrzymywanie szeregu publikacji, włącznie z kwartalnikiem Marketing Review i
miesięcznymi aktualizacjami tzw. eConnect. Publikacje te gwarantują aktualną
orientację w najnowszych, najlepszych praktykach, trendach konsumenckich i
najbliższych przewidywaniach.
Będziesz miał również możliwość uczestniczenia w krajowych, regionalnych i
lokalnych wydarzeniach takich jak: doroczne konferencje strategiczne,
regionalne warsztaty szkoleniowe z HSMAI University i lokalne eventy HSMAI.
Poza korzyściami edukacyjnymi płynącymi z uczestnictwa w tych wydarzeniach
będziesz miał niepowtarzalną okazję do wspólnego poszukiwania rozwiązań i
dostępu do nowych pomysłów, tworzenia powiązań z kolegami z branży oraz wymiany
doświadczeń w zakresie efektywności podejmowanych działań w świecie
rzeczywistym.
Oprócz HSMAI jest jeszcze wiele innych doskonałych stowarzyszeń od hotelowej
sprzedaży i marketingu, jak:
• Hotel Electronic Distribution Network Assn. - www.hedna.org
• International Association of Reservations Executives - www.iare.com
• Central Reservations Association of Destination Resorts - www.cradr.org
Stowarzyszenia od zarządzania hotelami
Istnieje również wiele organizacji skierowanych do dyrektorów generalnych
hoteli i menedżerów od działalności operacyjnej. W zależności od miejsca, w
którym pracujesz znajdziesz odpowiednie lokalne organizacje hotelarskie, jak
również krajowe stowarzyszenia hotelarskie i turystyczne. Poprzez członkostwo w
krajowych i miejscowych organizacjach uzyskujesz aktualną wiedzę dotyczącą
lokalnych trendów biznesowych, wspólne szanse marketingowe oraz informacje o
potencjalnych zmianach prawno-organizacyjnych, które mogłyby mieć negatywny
wpływ na twój biznes. (Wiele z tych organizacji ma formalne bądź nieformalne
kontakty pozwalające na lobbowanie wśród władz regionalnych lub krajowych na
rzecz rozwoju turystyki).
Inne korzyści płynące z uczestnictwa w krajowych lub regionalnych organizacjach
to możliwość uzyskiwania miarodajnych baz danych o działaniach partnerów i
dostawców dla przemysłu, co jest niezwykle pomocne przy podejmowaniu przyszłych
decyzji zakupowych i kontraktowych.
Chyba najbardziej znaną organizacją jest American Hotel & Lodging
Association (www.ahla.com).
Uczestnicząc w krajowych wydarzeniach organizowanych przez AH&LA, masz
pewność, że jesteś na bieżąco w zakresie najnowszych trendów konsumenckich,
systemów technologicznych i nie będziesz bezbronny wobec nieoczekiwanych zmian,
które mogą się zdarzyć w codziennej praktyce.
Oprócz AH&LA i lokalnych stowarzyszeń są również
inne grupy obsługujące nisze przemysłu hotelarskiego jak:
• American Resort Development Assn. - www.arda.org
• Caribbean Hotels Assn. - www.caribbeanhotels.org
• Vacation Rental Manager’s Assn. - www.vrma.org
Prócz zarządzania hotelami oraz sprzedażą i marketingiem w hotelarstwie, prawie
każdy zawód w obrębie przemysłu hotelarskiego ma swoje stowarzyszenia:
• American Culinary Federation - www.acfchefs.org
• Association of Catering & Event Professionals - www.acep.com
• Canada Tourism Human Resource Council - www.cthrc.ca
• Council of Hotel & Restaurant Trainers - www.chart.org
• Hospitality Financial & Technology Professionals - www.hftp.org
• International Association of Conference Centers - www.iacconline.com
• International Council on Hotel, Restaurant and Institutional Education - www.chrie.org
• International Hotel & Restaurant Assn. - www.ih-ra.com
• International Society of Hospitality Consultants - www.ishc.com
• National Association of Catering Executives - www.nace.net
• National Concierge Assn. - www.nationalconciergeassociation.com
• National Restaurant Assn. - www.restaurant.org
Znów w zależności od specjalności, w której działasz, korzyści z uczestnictwa
to także odkrywanie najlepszych praktyk, poznawanie z wyprzedzeniem planowanych
zmian prawnych i ustanawianie kontaktów branżowych z najlepszymi fachowcami w
twojej profesji.
Uzyskiwanie
maksymalnych korzyści z uczestnictwa
Podczas gdy zwykłe przystąpienie do organizacji przynosi korzyści w postaci
dostępu do najnowszych wiadomości, publikacji i raportów specjalnych – to
uczestnictwo aktywne daje dużo więcej pożytku. Oto kilka wskazówek dotyczących
maksymalizowania korzyści z poświęcania czasu, energii i finansów:
• Utrzymuj członkostwo długoterminowo. Należy sobie uświadomić, iż im dłuższe
uczestnictwo, tym bardziej będą się rozwijały twoje kontakty z innymi
członkami, co spowoduje, że będą oni bardziej skłonni do dzielenia się własnymi
doświadczeniami.
• Dołącz do komisji lub rady organizacji. Chociaż nie każdy ma czas być
członkiem lub przewodniczącym tych organów, to praca w nich pomaga ustanowić
nowego rodzaju związki i kontakty, które mogą później okazać się bardzo
przydatne przy sprawdzaniu referencji sprzedawców lub osób starających się o
pracę.
• Kontaktuj się z nowymi członkami i kandydatami. Niewątpliwie z biegiem czasu
zaprzyjaźnisz się z wieloma osobami, dzięki którym bardzo łatwo i bez
specjalnego wysiłku będziesz brał udział w spotkaniach, ale twoim zadaniem
powinno być wyszukiwanie nowych członków i w ten sposób rozszerzanie sieci
zawodowych znajomości.
I na koniec najważniejsze. Bierz udział w działalności przemysłowych
organizacji handlowych z powodów altruistycznych, a nie tylko z powodu
przewidywanych doraźnych korzyści. Z pewnością zaangażowanie się przyniesie
wiele korzyści w zupełnie nieoczekiwany sposób, zawsze przekraczając z
naddatkiem twój wkład.
Douglas Kennedy
© Copyright Douglas Kennedy
Tytuł artykułu w oryginale "Participation in trade associations key to
professional development"
Reprint i tłumaczenie artykułu przez ehotelarz.com za zgodą autora.
Douglas Kennedy - były Prezes i współzałożyciel HSA International,
twórca wielu programów szkoleniowych o specjalności sprzedaż i obsługa klienta,
wybitny prelegent wielu konferencji branży hotelarskiej, w ciągu 16 lat
przeprowadził w 7 krajach ponad 1000 różnego typu prezentacji, seminariów
edukacyjnych oraz warsztatów szkoleniowych w hotelach, publikuje artykuły w
kilkunastu międzynarodowych magazynach branżowych, obecnie właściciel The
Douglas Kennedy Company
Kontakt:
Douglas Kennedy
The Douglas Kennedy Co.
email: douglas@douglaskennedy.com
www.douglaskennedy.com
|