Środa 24 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Efektywny „downselling” maksymalizuje...

Artykuły serwisu


Efektywny „downselling” maksymalizuje dochody w okresach szczytowych


Dodano: 2006-10-24

Drukuj


Obecnie wiele najlepiej prowadzonych obiektów hotelowych sporo inwestuje w szkolenia pracowników działów rezerwacji i sprzedaży, które umożliwiają podnoszenie umiejętności w „upsellingu” (przyp. sprzedaż pokoi o wyższej klasie i cenie), co bez wątpienia ma pozytywny wpływ na finanse. Mimo to rzeczywistość w wielu obiektach jest taka, że to właśnie apartamenty lub inne pokoje o wyższej cenie są najbardziej popularne, szczególnie w okresach największego obłożenia.

W hotelach typu full service zdarza się, że podczas konferencji apartamenty wysprzedane są w pierwszej kolejności, a w hotelach luksusowych najpierw zajmowane są pokoje na piętrach dla VIP-ów. W hotelach wypoczynkowych (resorts) częste są przypadki kiedy to, pokoje z tarasami lub wyjątkowym widokiem zasadniczo sprzedają się same, podczas gdy z opcją „widok na wyspę” jest już trudniej. Nawet obiekty klasy średniej i ekonomicznej doświadczają tego fenomenu. Dla przykładu, popularne marki jak Courtyard, Hampton Inn i Comfort Inn często mają zarówno apartamenty z jacuzzi, jak i apartamenty typu executive cechujące się małym salonikiem do spotkań, co sprawia, że nie ma żadnego problemu z ich sprzedażą w pewnych okresach.

Jeżeli więc chcesz przenieść twoje szkolenia ze sprzedaży o poziom wyżej, może warto dodać temat “downsellingu” (przyp. sprzedawanie głównie pokoi o niższym standardzie i cenie) do programu kolejnego spotkania z pracownikami sprzedaży. W zależności od faktycznego segmentu rynku twojego hotelu, kilka lub wszystkie z poniższych strategii i taktyk downsellingu, da twoim specom od sprzedaży narzędzia, których naprawdę potrzebują, aby odnieść sukces, kiedy rośnie liczba zapytań telefonicznych:

Proponuj zastępcze terminy. Jeżeli dzwoniący szczególnie domaga się zakwaterowania w pokoju o wyższej cenie w terminach, w których są już one zajęte, pierwszy krok, jaki należy uczynić, to dowiedzieć się, czy termin pobytu jest elastyczny lub po prostu zapytać czy chciałby abyś zerknął na alternatywne daty. To pokazuje dzwoniącemu, że przede wszystkim zamierzasz spełnić jego pierwotny wybór pokoju:

“Niestety apartament typu executive w tym okresie jest już zajęty. Czy mogę sprawdzić inny termin, jeżeli pańskie plany są oczywiście elastyczne?"

Przedstawiaj pozostałe pokoje jako ciągle godne polecenia. Kiedy dzwoniący odpowiada, że terminy nie są ruchome, następnym krokiem jest sprawienie, aby zakwaterowanie w pokojach, które są jeszcze dostępne brzmiało równie kusząco.. Niestety, wielu sprzedawców nieumyślnie traktuje pozostające pokoje jako „resztki”, przedstawiając je następująco: „Niestety wszystkie nasze apartamenty są zarezerwowane. Jedne co nam zostało to dwójki o podwyższonym standardzie”. Wprost przeciwnie, należy skoncentrować się na ich pozytywach, aby stworzyć wrażenie pośpiechu:

„O Boże! Mam przecież jeszcze dla Pana kilka innych opcji w tym terminie. Ciągle mamy wolne dwójki typu superior no i nasze pokoje studia…”

Kilkakrotnie powtarzaj korzyści pozostałych pokoi. Zamiast mówić, czego pokoje na niższej kondygnacji nie mają w stosunku do pokoi pożądanych, skoncentrujmy się na pozytywnych aspektach każdej opcji:

"Te pokoje cechują takie same udogodnienia i obsługa, no i oczywiście będzie Pan mógł wciąż korzystać z wszystkich urządzeń naszego obiektu.”

"Dobrą stroną pokoi z widokiem na wyspę jest to, że w nocy można wyjrzeć przez okno i przyglądać się blaskowi…”

Wskaż wszystkie poważniejsze niedogodności lub niedostatki. Po powtórzeniu korzyści, jak wspomniano wyżej, czasami konieczne jest zwrócić uwagę na wszystkie znaczące mankamenty takich pokoi, aby poradzić sobie z oczekiwaniami gościa już przy jego przyjeździe. Po pierwszym, zwięzłym wykazaniu słabości w szczerym tonie, znowu przenieś uwagę na pozytywy:

"Tak dla wiadomości, tradycyjne pokoje są położone trochę dalej od sal konferencyjnych, i dlatego w rzeczywistości są cichsze i bardziej prywatne”.

"Ponieważ dostanie Pan dwa połączone pokoje zamiast apartamentu z sofą, dobrą rzeczą jest to że uprawnia to Pana do dodatkowej przepustki parkingowej dla samochody innej pary”.

Ustal dobre stosunki cena/wartość poszczególnych opcji. Pracownicy powinni korzystać z jednej zalety, którą downselling zapewnia w obecnych czasach, kiedy to dzwoniący bardziej niż kiedykolwiek jest świadomy oferowanej wartości. To że pozostałe pokoje będą kosztowały mniej niż oczekiwał. Kiedy może się to wydawać dla nich oczywiste, obecnym, mający wiele zajęć, dzwoniącym można przypominać, że oszczędzają swoim firmom sporo pieniędzy nie tracąc zbytnio na jakości:

„Oczywiście to się rozumie samo przez się, Pani Cook, że te pokoje pozwolą zaoszczędzić 42$ za noc, szczególnie kiedy…”.

Na koniec, weryfikując standardy twojego hotelu i poszerzając szkolenie o downselling, kiedy okoliczności tego wymagają, pamiętaj, aby przejrzeć programy motywacji sprzedaży. Upewnij się, że motywacje nie są ograniczone do transakcji opartych na „prowizjach” - jak dawanie 5$ za każdy sprzedany apartament, aby nie zniechęcać sprzedawców do wysprzedawania ostatnich pokoi podczas rozmów o terminy bliskie pełnego obłożenia.

Zamiast tego weź pod uwagę inne wskaźniki, które są odpowiednie dla twojego obiektu lub działań rezerwacji w call center jak ogólny przychód ze sprzedaży, średni dochód przypadający na rezerwację czy wskaźnik zamiany rozmów na rezerwacje, jeżeli jesteś w stanie dokładnie go określić. Wielowarstwowa motywacja zapewni, że twoi pracownicy będą działać najlepiej jak potrafią, aby maksymalizować możliwości uzyskania dochodu podczas każdej rozmowy, niezależnie czy próbują sprzedawać pokoje o wyższej cenie podczas niskiego i średniego popytu (upselling) czy też pokoje o niższej cenie podczas szczytowych okresów (downselling).

Douglas Kennedy


© Copyright Douglas Kennedy
Tytuł artykułu w oryginale „Effective ‘downselling’ maximizes business during peak demand”
Reprint i tłumaczenie artykułu przez ehotelarz.com za zgodą autora.


Douglas Kennedy - były Prezes i współzałożyciel HSA International, twórca wielu programów szkoleniowych o specjalności sprzedaż i obsługa klienta, wybitny prelegent wielu konferencji branży hotelarskiej, w ciągu 16 lat przeprowadził w 7 krajach ponad 1000 prezentacji, seminariów edukacyjnych oraz warsztatów szkoleniowych w samych hotelach, publikuje artykuły w kilkunastu międzynarodowych magazynach branżowych, obecnie właściciel The Douglas Kennedy Company

Kontakt:
Douglas Kennedy
The Douglas Kennedy Co.
email:
douglas@douglaskennedy.com
www.douglaskennedy.com


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji