Benchmark Hospitality International ogłasza corocznie „Dziesięć
głównych trendów na dany rok”, tak jak są postrzegane przez obiekty.
1. Spa - Strzał w dziesiątkę!
To najnowszy trend opanowujący hotele. Nie ma znaczenia czy jesteś gościem –
uczestnikiem konferencji, gościem zatrzymującym się na jeden nocleg czy gościem
spędzającym w hotelu weekend, wszyscy chcą zakosztować centrum odnowy
biologicznej – spa.
Hotele i ośrodki gorączkowo poszerzają swoją ofertę o usługi spa. Chodzi nie
tylko o zdrowy styl życia... to również zasłużone ‘darowanie sobie odrobiny
rozpieszczenia’
2. Wzrost nakładów na integrację
Uwidacznia się wzrost nakładów na spotkania z pracownikami. W miarę zbliżania
się do roku 2006 rezerwacje przyszłych konferencji korporacyjnych w obiektach
Benchmark wzrosły z 20% do 50% w porównaniu do początku 2005 r.
Przedsiębiorstwa inwestują więcej w zapewnianie pracownikom wspólnego
spożywania lunchów, wspieranie i przyspieszanie oddolnych inicjatyw w obecnej twardej
gospodarce rynkowej. Wzrósł również znacząco, w ciągu ostatnich kilku lat
wskaźnik zainwestowanych pieniędzy na jednego uczestnika spotkań
integracyjnych.
Korporacje dążą do korzystania z profesjonalnych obiektów najwyższej klasy,
gdzie mogliby zapraszać na wspólne spotkania swoich pracowników, organizowanych
w komfortowych warunkach, z pełną obsługą hotelową, gdzie liderzy firm mogliby
wygłaszać swe słuszne racje, podkreślające ważność pracowników i inne treści
zaplanowane na takie spotkania.
3. Przybierająca fala przypływu unosi wszystkie łodzie. Ale niektóre wyżej
niż inne
Przybierająca fala przypływu unosi wszystkie łodzie, ale faktycznie rozwijające
się imprezy integracyjne, to te, które oferują dużo więcej niż sprawne i
produktywne otoczenie konferencyjne. Obiekty z zaakcentowanym naciskiem na
indywidualną obsługę, wspaniałe restauracje i bary, wysokiej jakości wygody,
luksusowe wnętrza i pomieszczenia – i rzeczywista specjalizacja w organizowaniu
profesjonalnych konferencji – są tymi, które będą potrafiły skapitalizować ten
trend utrzymywania się fali pracowniczych, korporacyjnych konferencji.
Odpowiedź Benchmark, to Plan Konferencyjny Benchmarka. Jest to produkt, którego
grupy konferencyjne nie mogą zakupić w tradycyjnym hotelu czy ośrodku. Firma
dopracowała swoją koncepcję do ostatniego szczegółu, nadal pracuje nad jego
ewolucją i ma nadzieję, że korporacyjna Ameryka będzie z niego korzystać na
rekordowym poziomie w roku 2006.
4. Luksus powrócił (czy to jest ekran plazmowy w moim pokoju?)!
Budżety na turystykę wzrosły i goście zaczęli się domagać luksusu, najwyższej
klasy wygód i większego zwrotu z zainwestowanego w turystykę dolara.
Telewizory z płaskimi kineskopami, luksusowe mydełka kąpielowe, najlepsza
gatunkowo pościel i wyposażenie łazienek – są wyróżnikami jakości. Aha, i
proszę jeszcze dla równego rachunku, dorzucić kuracje spa.
5. Bezprzewodowy dostęp do internetu (WiFi) – Lepiej Go Mieć...
Jest to kwestia wygody. Laptopów obecnie używa się wszędzie i oczekuje się, że
gość może się zalogować i mieć dostęp do poczty elektronicznej czy programu
użytkowego, w każdym momencie – niezależnie od tego gdzie w tym czasie on lub
ona się znajduje.
Nie jest to już luksusu, a raczej jest postrzegane jako konieczność, której się
oczekuje od usługodawcy i coraz większa ilość obiektów dostarcza tę usługę
bezpłatnie.
6. Względy bezpieczeństwa: Nie pozwól mi zobaczyć nawet białek ich oczu!
Oczu konkurencji, oczywiście. Podczas gdy goście i organizatorzy konferencji
czują się relatywnie bezpieczni w obiektach luksusowych w całym kraju, coraz
częściej wymaga się umieszczania w kontraktach „klauzuli konkurencyjnej”
wykluczającej obecność osób z konkurencyjnych firm gdziekolwiek na terenie
obiektu, w czasie gdy zarząd firmy obecny jest na jego terenie. Rywalizacja w
ramach przemysłu jest zażarta, dlatego szpiegostwo przemysłowe stanowi
przedmiot troski właścicieli hoteli.
Aby zapewnić sobie prywatność, niektóre firmy wykupują cały hotel na czas
swojego tam pobytu w celu posiadania pełnej kontroli nad osobami, z którymi się
kontaktują. Aha, i o czym to wspominaliśmy wcześniej w kontekście WiFi – lepiej
żeby był bezpieczny w całym hotelu!
7. Optymalizuj... albo żegnaj!
Strony internetowe Benchmark z obiektami hotelowymi, dostarczają solidną porcję
informacji biznesowych do hoteli firmowych. Tak, odnotowuje się wzrost
rezerwacji dokonywanych przez GDSy, ale większość biznesu hotelarskiego
Benchmark Hospitality pochodzi bezpośrednio ze stron korporacyjnych lub stron
hotelowych. Wzrastająca ilość zapytań dotyczących konferencji pochodzi również
stamtąd.
Tak więc optymalizacja działań jest koniecznością. Przeszukiwanie stron
internetowych najlepiej wypada, gdy hotel przedstawiany jest w Czołowej Piątce
wyników, co zapewnia zwiększone zainteresowanie klientów... a strona musi być
przyciągająca, łatwa w nawigacji i posiadać możliwość nieskomplikowanej
rezerwacji.
8. Szkolenie i planowanie strategiczne: powrót, sukces na wielką skalę.
Biznes powrócił i następuje gwałtowny wzrost szkoleń i planowania przyszłego
rozwoju.
Podczas gdy kierownicy średniego i niższego szczebla szlifują swoje
umiejętności w zakresie sprzedaży i zarządzania, kierownicy wyższego szczebla
planują strategię działania firmy w przyszłości.
Sesje szkoleniowe i planowanie strategiczne powróciły, wielki sukces.
9. Żegnaj druku ? Witaj e-handlu ?... Nie tak szybko.
Tak, sposób, w jaki hotele i centra konferencyjne komunikują się z konsumentami
i organizatorami zmienia się gwałtownie, w miarę uzyskiwania pozycji dominującej
przez e-handel. Jednakże reklama w tradycyjnej formie drukowanej i poczta
bezpośrednia, nie jest w żadnej mierze martwa, wręcz przeciwnie – trzymają się
bardzo dobrze.
Budżety się zmieniają i marketing internetowy rozwija się z roku na rok, ale
potęga druku pozostaje siłą, z którą należy się liczyć... jego nekrolog nie
jest jeszcze napisany.
10. Dzienniki internetowe (blogi)? Co?
A propos całej tej gadaniny, na spotkaniach pracowniczych w przemyśle
hotelarskim, o pamiętnikach internetowych, kto tak naprawdę tam się loguje i
bierze w tym udział? Konsumenci o nich nie wspominają, dostawcy usług nie
wnoszą do nich znaczącego wkładu, a biznes nie wydaje się pochodzić od nich.
A więc kto prowadzi te dzienniki? Może w przyszłym roku ...
© Benchmark Hospitality International
|