Piątek 19 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Zarządzanie » Prognozowanie najlepszym sposobem kontrolowania...

Artykuły serwisu


Prognozowanie najlepszym sposobem kontrolowania kosztów


Dodano: 2006-11-11

Drukuj


Przy pomocy inteligentnego ‘patrzenia w przyszłość’ możesz dostosować przewidywany poziom wielkości prowadzonego biznesu, unikając przerostów zatrudnienia czy niesprzedanych zapasów.

‘Umiejętność trafnego prognozowania jest dużo bardziej efektywnym sposobem zwiększania zysków niż cięcia w kosztach, tak wynika z opinii ekspertów, a stwierdzenie to eksponuje niektóre słabe strony ‘dyskusji dotyczącej ograniczania kosztów’.

Nikt nie lubi przerostów w zatrudnieniu czy nieskuteczności w działaniu, jednakże poprzez trochę bardziej staranne planowanie przyszłości możemy osiągnąć znaczący wzrost zyskowności. Dostawcy żywności pracują ze 100 % pewnością w ich przewidywaniach – ich biznes jest objęty wcześniejszymi zamówieniami i potwierdzony przedpłatami. Są zdolni osiągnąć 20% kosztów żywności i podobny poziom kosztów płac ponieważ pracują na ścisłych i dokładnych liczbach i zgodnie z nimi dokonują adekwatnych zakupów i zatrudniają ściśle określoną liczbę pracowników. I właśnie dlatego nie zabierają głosu kiedy rozmowa koncentruje się na niskich zyskach w biznesie żywieniowym!

Tak więc, czy kawiarnia, restauracja lub hotel z niemożliwą do ścisłej prognozy liczbą klientów, może wykonywać swoją pracę bardziej precyzyjnie? Jakie techniki mogą rozwiązać ten problem?

• Prowadź dzienniki lub zapiski ze szczegółowymi ilościami klientów, pogodą, specjalnymi wydarzeniami, prawidłami rządzącymi wizytami klientów itp. Na rynku są dostępne specjalnie w tym celu zaprojektowane dzienniki lub terminarze. Są one dużo bardziej godne zaufania i noszące więcej danych informacyjnych niż czyste notatniki. Przechowuj je starannie do wykorzystania w przyszłości. Bezpośrednia przeszłość biznesowa może być doskonałym przewodnikiem na nadchodzące tygodnie i miesiące.

• Przedstawiaj swoje informacje w formie graficznej – wykreśl ilości gości i wydanych posiłków abyś mógł odnieść się do ‘górek’ i ‘dołków’ w powiązaniu z określonymi wydarzeniami zarejestrowanymi w terminarzu.

• Upewnij się, że twój personel rozumie dane statystyczne przedstawiane przez ciebie, np. czy będą wiedzieć, jakiej ilości klientów mają się spodziewać jeżeli przewiduje się, że ruch w barze będzie intensywniejszy o 25%?

• Zacznij przewidywać, jaki skutek może spowodować program telewizyjny lub wydarzenie sportowe – ktoś inny może monitorować te zjawiska np. zapaleniec telewizyjny z twojego personelu lub fan sportu – są do tego celu wystarczająco zmotywowani.

• Zwróć uwagę na wydarzenia lokalne, które mogą mieć wpływ na twój biznes i przygotuj się na zmianę godzin otwarcia lokalu zgodnie z tymi wydarzeniami np. popularnymi koncertami lub innymi lokalnymi imprezami. Może to być idealny czas przyciągnięcia tłumów do twojego biznesu. Informacje na temat tych wydarzeń można znaleźć w lokalnych biurach turystycznych lub w Internecie.

• Zlokalizuj dobre źródło informacji o pogodzie w Internecie i umieść je na pulpicie swojego komputera – zawsze będziesz na bieżąco w tym temacie.

• Teraz możesz rozwijać bardziej naukowe metody przewidywania wykorzystując prognozy pogody – postaraj się sporządzić wykres skutków zmiany pogody – temperatury, opadów deszczu itp. Wielu piekarzy dostosowuje przygotowywanie gorących dań przekąskowych, jak np. różnego rodzaju placki, do przewidywanej temperatury i stało się w tym bardzo dokładnych, wykorzystując ten fakt jako ćwiczenie w zarabianiu pieniędzy – co ty możesz uczynić, aby sprzedać więcej jakiegoś rodzaju produktu, przyczyniającego się do wzrostu twojej popularności na rynku?

• Prowadź przejrzystą politykę kadrową, zgodnie z którą poziom zatrudnienia będzie dostosowywany do zmian pogodowych, tak więc nie będzie to ‘nieuczciwe’ kiedy zmiany robocze będą poszerzone bądź skrócone. Kiedy planujesz wprowadzenie porozumienia dotyczącego stanowisk pracy, dlaczego nie zaprojektować go, biorąc pod uwagę zmiany pogodowe.

• Połącz swój ‘dokładnie wyliczony poziom zatrudnienia’ z inteligentnym system gotowości do pracy – jeżeli ktoś pozostaje w gotowości do pracy, płać mu za to wynagrodzenie, według uzgodnionej stawki za gotowość, płać także za to kiedy są wzywani do pracy. Zbudujesz w ten sposób lojalność personelu, a twój ogólny poziom kosztów będzie niższy, nawet jeżeli od czasu do czasu będziesz musiał płacić komuś za siedzenie w domu i oglądanie telewizji. W ten sposób spowodujesz, że harmonogram pracy będzie ruchomy i elastyczny, przy czym personel nie będzie się obawiał cięć w czasie pracy, lecz będzie miał nadzieję na dodatkowe zmiany robocze – zupełnie inna sytuacja psychologiczna.

• Wysokie koszty pracy są często rezultatem przerostów zatrudnienia „tak na wszelki wypadek”. Przygotuj swój plan B na sytuacje nieoczekiwanego zwiększonego ruchu w interesie – bardziej korzystne może być utrzymywanie normalnego poziomu zatrudnienia i stworzenie systemu kolejkowego i metod szybszego obsługiwania klientów.

• Kluby i hotele, w których tylko część spośród odwiedzających lub przebywających gości korzysta z posiłków, powinny dokonać pomiarów i ustalić tzw. ‘wskaźnik uderzeniowy’ np. jeżeli spośród 500 osób odwiedzających, 100 spożywa posiłki, to twój wskaźnik wynosi 20%. Jest on pomocny jeżeli się spodziewasz 200 lub 2000 gości (wskaźnik ten możliwy jest do zwiększenia)

Prognozy długoterminowe:

• Obserwuj zmiany demograficzne w swoim rejonie, zarówno wśród mieszkańców jak i wśród zatrudnionych. Pomocne mogą być dane pochodzące ze spisów ludności, ale są one aktualizowane okazjonalnie. Twoje lokalne obserwacje będą bardziej wiarygodne. To może być również twój poradnik ostrzegający przed pojawiającymi się negatywnymi zjawiskami, np. przeniesienie biurowca wraz z zatrudnionymi tam osobami może oznaczać straty setek lub w innych przypadkach tysięcy potencjalnych konsumentów.

• Obserwuj trendy zachodzące w przemyśle, aby twój biznes zawsze wyprzedzał kierunek zmian. Większość twoich konkurentów zasypia przy kierownicy lub jest zbyt spanikowanych by myśleć strategicznie. Szybsza obsługa, rozsądne opcje, obsesja na punkcie składników żywieniowych i nowe smaki, potrzeba ochrony twojego biznesu przed komplikacjami prawnymi, starzenie się populacji – to wszystko stanowi trendy, które stopniowo będą wywierać znaczący wpływ na typ, preferencje i liczbę twoich klientów.

Podejmij kroki mające na celu wprowadzenie w życie chociaż części tych koncepcji. Jeżeli będziesz zgodnie z nimi pracował i koncentrował swoją uwagę raczej na prognozach, niż na reagowaniu na zaistniałe już sytuacje i cięcie kosztów, wkrótce zarejestrujesz pozytywne zmiany w biznesie.

© Copyright Profitablehospitality.com
Tytuł artykułu w oryginale: “Forecasting is the best way to control costs”


Komentarze:

Dotacje dla branży hotelarskiej 2024 - wszystko, co musisz wiedzieć ...więcej»

Podstawowe niezbędne narzędzia pracy współczesnego hotelarza ...więcej»

Bezpieczeństwo w małych obiektach hotelowych ...więcej»

Pomaganie integruje ...więcej»

Kradzież w hotelu? Nie daj sobie ukraść własnych praw! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji