Czwartek 25 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Pięć mitów hotelowego marketingu internetowego!

Artykuły serwisu


Pięć mitów hotelowego marketingu internetowego!


Dodano: 2013-04-25

Drukuj


Bardzo ciekawym zajęciem jest lektura niektórych artykułów dotyczących internetu, a w szczególności marketingu w internecie. Zawartość wielu z nich jest interesująca, ale wydaje się, że wielu spośród publikujących autorów, stara się bardzo przyczyniać do uporczywego zamętu w zakresie marketingu internetowego, używając dezorientującej bełkotliwej nowomowy technologicznej.

Prezentowane przez nich prawidła marketingu są rozsądne; problemem jest sposób, w jaki są one przekazywane odbiorcom.

Rzeczą oczywistą jest, że każdy przemysł ma skłonności do tworzenia własnego specyficznego języka, w celu lepszej identyfikacji funkcjonowania danej branży. Bo przecież, co oznacza wskaźnik iloczynu ogólnej liczby pokoi w hotelu i ilości noclegów hotelowych (room night), czy udział w dochodzie (REVPAR) dla przeciętnego klienta hotelu? Ale hotelarze są również klientami marketingu internetowego. Dlaczego więc nie mówić zrozumiałym językiem?



Zauważamy powstawanie nowych określeń jak np. relacje interaktywne, bezpośrednia dystrybucja on-line, bezpośrednie kanały internetowe i wiele innych, wkradających się do i tak dostatecznie pogmatwanej dziedziny.

Dlaczego powinniśmy się obawiać tego rodzaju języka? Po pierwsze, ponieważ sprawia on wrażenie zbyt skomplikowanego, przeładowanego pojęciami technicznymi i zbyt kosztownego dla przeciętnego hotelarza i przeciętnego hotelu. A to, po prostu nie jest prawda. Język ten niekoniecznie jest skomplikowany lub zbyt kosztowny.

Mit 1. Firmy promujące tę nową terminologię są bardziej wydajne od firm, które posługują się bardziej zrozumiałymi pojęciami i określeniami hotelowymi.

Oczywiście, nie chcę przez to powiedzieć, że te firmy są w jakiś sposób mniej zdolne w działaniu, ale niekoniecznie bardziej sprawne od innych. Życzyłbym sobie tylko, aby przemawiały do nas w naszym języku.

Faktem jest, że większość hoteli jest własnością i jest zarządzanych przez ludzi, którzy ciężko pracują nad kontrolowaniem wydatków i zwiększaniem dochodów w celu wypracowania odpowiedniej marży zysku i przedstawienia jej swoim inwestorom. To wielkie zadania. Nie musimy tym bardziej komplikować ich świata.

Większość hotelarzy, z którymi rozmawiałem, szczerze przyznaje, że pragnęliby za pośrednictwem Internetu otrzymać swoją porcję rezerwacji. Jednakże należy przezwyciężyć wiele istniejących jeszcze błędnych koncepcji w tym zakresie. Stopa zwrotu z inwestycji z marketingu internetowego ciągle jest wysoka, jeżeli działa się prawidłowo.

Sądzę, że w dalszym ciągu zbyt wiele tajemniczości spowija Internet, w jaki sposób stworzyć dobrą stronę internetową, jak działają wyszukiwarki i wiele różnych subiektywnych punktów widzenia, w jaki sposób najdogodniej wykorzystać Internet dla naszego biznesu. Nie istnieją drukowane książki z całkowicie słusznymi odpowiedziami lub całkowicie błędnymi. Odpowiedzi te są w takim samym stopniu zindywidualizowane, jak indywidualne są wasze hotele. To co sprawdza się w konkretnym przypadku, może nie być w pełni wystarczające w innym.

Myślę, że dobra komunikacja rozpoczyna się z chwilą całkowitego zrozumienia. Zredukujmy tajemnicę poprzez zwiększenie zrozumienia, to nie jest nauka o rakietach. Postarajmy się, aby była prosta.

Mit 2. Marketing w Internecie jest nową nauką i tylko firmy posługujące się marketingiem internetowym znają odpowiedzi i wiedzą jak z nich korzystać z powodzeniem.

Marketing w Internecie nie jest nauką; natomiast tak jak cały marketing, jest sztuką. Faktem jest, że jest wiele sposobów wykorzystywania marketingu internetowego do prowadzenia własnego biznesu.

Na rynku pojawiło się dużo specjalistycznych firm, które indywidualnie zajmą się sprzedażą z twoich hotelowych stron internetowych, za bardzo rozsądną opłatą. Kluczem jest proces komunikacji. Czy komunikują się za pomocą łatwej do zrozumienia terminologii, czy znają przemysł hotelarski i czy ich sugestie są dla ciebie sensowne z biznesowego punktu widzenia. To nie jest nauka o rakietach.

Mit 3. Marketing internetowy różni się od marketingu hotelowego, więc nie ma problemu jeżeli firma marketingu internetowego ma mało lub nie ma wcale doświadczenia w promocji marketingowej hotelu przy pomocy tradycyjnych sposobów.

Faktem jest, że marketing w Internecie wymaga takich samych podstawowych reguł i zasad sprzedaży, jak tradycyjny marketing hotelowy. Ciągle istnieją trzy podstawowe bazy sprzedaży hotelu: lokalizacja, urządzenia plus udogodnienia oraz rozrywka (rzeczy, które można zobaczyć i rzeczy, które można zrobić). Jest zdumiewające, jak wiele stron hotelowych w Internecie zawiera mało lub wcale informacji o ich lokalizacji, niektóre z tych stron nie podają nawet ich adresów, a jednak migają, błyszczą i atakują odbiorcę agresywną animacją komputerową.

Mit 4. Jedyny sposób, w jaki hotele mogą zdobywać rezerwacje poprzez Internet to proponowanie najniższych stawek.

Jedynymi ludźmi, którzy szczerze wierzą w ten mit, to ci którzy nigdy nie ponosili w hotelu odpowiedzialności za rachunek zysków i strat.

Mit ten zrodził się jako środek dla franszyzodawców aby ponownie przejąć kontrolę od pośredników zajmujących się dostawami usług, którzy po prostu wszystkich przechytrzyli. Jedynym sposobem na pozbycie się konkurencji pośredników było proponowanie najniższych gwarantowanych stawek. Była to dla nich dobra strategia, ale wytworzyła ona w indywidualnych przypadkach barierę poziomu stawek, nie do przyjęcia dla niektórych hoteli.

W celu dostosowania się, wszyscy zostaliśmy poddani procesowi eksponowania najniższych stawek dla podróżującej klienteli. Stworzyło to sytuację, w której hotele mogły sprzedawać swoje usługi mając jedyny instrument sprzedaży – stawki; fatalna strategia dla hoteli. Możemy to przezwyciężyć poprzez bycie kreatywnymi w zakresie pakietów świadczeń turystycznych, pobytów minimalnych itp., ale tylko wtedy, kiedy powrócimy do sprzedaży poprzez stworzenie wartości adekwatnej dla wyższych stawek.

Mamy nadzieję, że ten wyścig stawek jest procesem przejściowym, ale zależy to tylko od nas samych.

Dlaczego konkurujemy z firmami pośredniczącymi zamiast ustanowienia z nimi dobrego partnerstwa biznesowego? Czy naprawdę wierzycie w to, że każda osoba szukająca poprzez Internet, pokoju hotelowego, przegląda wszystkie dostępne strony aby znaleźć najtańszą propozycję .... Każda? Jeżeli w to wierzysz to chciałbym porozmawiać z tobą o moście który mam do sprzedania.

Czy wszyscy zapomnieliśmy, że ludzie nie kupują stawek; oni kupują wartość. Czy wszyscy staliśmy się osobami o świadomości skażonej stawkami i zbyt leniwymi, aby sprzedawać nareszcie nasze hotele?

Firmy – pośrednicy robią wiele więcej dobrego, niż złego dla waszych przedsiębiorstw. Po pierwsze wykonują lepszą pracę marketingową w Internecie niż większość hoteli czy przedsiębiorstw hotelowych. Większość przeszukiwań hoteli w Internecie skutkuje wyszukaniem 2 lub 3 firm-pośredników. Pamiętaj, że twój hotel jest również zamieszczony na ich listach. Wiele hoteli nigdy by bez nich nie potrafiło uzyskać takiej ekspozycji swoich świadczeń.

To prawda, że więksi dostawcy promują niskie stawki, ale nie ma sensu z nimi walczyć z powodu najniższych stawek w twoim hotelu. Nie mogą sprzedawać twoich usług bez twojego pozwolenia; i tylko taką ilość pokoi, na którą uzyskają pozwolenie. Jeżeli nie zgadzasz się z ich biznesem niskich stawek, po prostu z nimi nie współpracuj.

Rzeczywiście, sprawą najbardziej żywotną wśród firm pośredniczących jest parytet stawek. Ale przecież możesz wykorzystywać pakiety świadczeń turystycznych i udogodnień, stwórz z ulepszeń nową wartość.

Czytałem szereg niemądrych opinii o marży na zysku pośredników, rzędu 50$ do 75$ w porównaniu do marży zysku od 5$ do 10$ w innych sektorach turystycznych takich jak wypożyczalnie samochodów czy linie lotnicze. Kiedy hotel pozostaje z pustymi pokojami i dokonał już maksymalnego cięcia wydatków, to czy twoim zdaniem ważne jest jak wysoka będzie marża ich dostawców? Jeżeli potrafią sprzedać twoje puste pokoje, nawet po dyskontowych stawkach, kogo to będzie obchodzić, jaki sobie z tego wypracują zysk? Życzymy wypożyczalniom samochodów i liniom lotniczym podobnego poziomu sprzedaży.

Przejrzyste i proste; jeżeli twój hotel nie ma kłopotów z obłożeniem, to być może nie potrzebujesz pośredników. Jeżeli jednakże, potrzebujesz sprzedać więcej pokoi, pracuj z nimi. To nie jest kwestia, kto kogo bardziej potrzebuje, potrzebujemy siebie wzajemnie. Ale nie planuj konkurować z nimi na swojej stronie internetowej. Możesz prowadzić swoją politykę na ich stronach internetowych, jeżeli nad tym zręcznie i skutecznie popracujesz.

Mit 5. Hotelowe strony internetowe z przytłaczającą ilością informacji, funkcjami interaktywnymi i zawiłym systemem nawigacji pociągają za sobą więcej rezerwacji pokoi, niż prostsze strony.

Myślę, że jest to prosty mit. Jest to prawdopodobnie bardziej kwestia praktyki, niż mit. Jest on jednak moim ulubionym mitem ponieważ staje się on coraz bardziej powszechny. Technicy komputerowi przejmują pałeczkę aby rywalizować w zakresie projekcji technologicznych.

Co się stało z zabawą, co się stało z przyjemnością? Zdumiewające jak wiele stron hotelowych wygląda bardziej jak instytucjonalne strony handlu detalicznego, niż jako ekscytujące zabawne strony relaksacyjne. Czy zapomnieliśmy już, dlaczego ludzie się u nas zatrzymują? Dlaczego tak dużo stron internetowych zawiera, strona po stronie, informacji o hotelu i tylko linijkę lub dwie (w najlepszym razie), opisujących pobieżnie okolice i lokalizację hotelu?

Czy zapomnieliśmy, że sprzedajemy „wrażenie i doznanie klienta”, a nie cegły połączone zaprawą murarską? Wiele stron przedstawia udogodnienia w taki sposób, jakby służyły one tylko do zapełnienia miejsca na stronie. Potrzebujemy prezentować mniej produktu, a więcej wizji i atmosfery wokół niego.

Wiele lat temu, kiedy byłem bardzo młodym wiceprezesem ds. marketingu we Frenchman`s Reef w St. Thomas, przypominam sobie jak mój szef podniósł całą stronę reklamową z Liberty Travel (Go-Go Tours) i spytał mnie dlaczego nasz segment reklamowy w Liberty był taki prosty, chociaż przejrzysty. Nie potrafię teraz odtworzyć dokładnie jego słów, ale były one bardziej graficzne...

Odpowiedziałem, że Liberty najlepiej wie jak dotrzeć do klienta. Faktycznie, reklama była bardzo zasadnicza, ale w tym roku Liberty wygenerowała 3 miliony dol. dochodów z pokoi w naszym hotelu, a był to, ludzie, rok 1970. Szef nigdy więcej nie kwestionował ich projektów reklamowych.

Język, projekt graficzny, fotografie - używasz tych wszystkich środków wyrazu, aby wyartykułować wrażenie i doświadczenie oferowane twoim gościom. Bardzo łatwo rozpoznać wizerunek hotelu i projekt graficzny wykonany przez osoby nie mające doświadczenia w sprzedaży w branży hotelarskiej. Niech twoja strona internetowa odzwierciedla doświadczenie użytkownika końcowego, które oferujesz do sprzedaży. Prosty, zabawny projekt graficzny z zapraszającą reprodukcją hotelu i nie skomplikowana nawigacja – to powinny być twoje cele.

Neil Salerno


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji