Czwartek 28 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Aktualności gastronomiczne » Podróże od kuchni – Kayak.pl zdradza jak...

Aktualności gastronomiczne


Podróże od kuchni – Kayak.pl zdradza jak Polacy jedzą na wakacjach


Dodano: 2016-09-23

Drukuj

Wyślij


W ostatnich latach jedzenie zyskało status społecznego i kulturowego fenomenu. W erze międzykulturowej wymiany zwyczajów związanych z jedzeniem, dynamicznie rozwijającej się turystyki kulinarnej oraz „food porn” szturmem podbijającego media społecznościowe, lokalna kuchnia stała się ważnym elementem podróżowania. W raporcie przygotowanym wspólnie z SW Research, wyszukiwarka ofert turystycznych Kayak.pl zdradza, jaką rolę odgrywa jedzenie w podróżach Polaków.

Jedzenie jest ważnym elementem  w procesie planowania podróży.
Według ankiety, 73% Polaków uważa, że jedzenie jest interesującym, jednak nie najważniejszym elementem podczas planowania podróży, natomiast dla 10% badanych lokalna kuchnia jest kluczowym czynnikiem, decydującym o kierunku następnej wyprawy. Łącznie, obie opinie stanowią zdecydowaną większość w stosunku do 17% Polaków, dla któr
ych jedzenie jest nieistotnym elementem podróżowania.

Najczęściej wybierany rodzaj zakwaterowania również wskazuje, że Polacy chętnie odkrywają lokalną kuchnię. 30% badanych zadeklarowało, że decyduje się na pokój z samymi śniadaniami (B&B), podczas gdy 15% ankietowanych wybiera opcję bez wyżywienia. Ograniczając liczbę posiłków w hotelu, podróżni chcą przede wszystkim samodzielnie poznawać kuchnię odwiedzanego regionu. Jedynie dla 9% respondentów rodzaj wyżywienia jest nieistotny. Poza chęcią odkrywania lokalnych przysmaków, podróżni pragną również zaoszczędzić pieniądze oraz uniknąć ograniczającego ich plany sztywnego rozkładu wydawania posiłków w hotelu.


Budżet przeznaczany na jedzenie na mieście
Podczas podróży, blisko połowa badanych Polaków (47%) przeznacza średnio od 400 zł do 1000 zł tygodniowo jedynie na jedzenie i napoje, podczas gdy druga co do wielkości grupa respondentów (43%) nie przekracza tygodniowo kwoty 400 zł. Jedynie 2% polskich podróżnych zadeklarowało, że na jedzenie na mieście przeznacza tygodniowo ponad 1600 zł. Budżet na podróż jest również dobrze przemyślany* - aż 40% ankietowanych określa wcześniej maksymalną kwotę, którą może wydać na wyjścia do restauracji. 22% Polaków włącza wydatki związane z jedzeniem do ogólnego budżetu wyjazdu wiedząc, że kupować będą jedynie drobne przekąski jak lody i napoje. Co piąty badany (21%) przed wyjazdem sprawdza ceny w lokalnych restauracjach
albo zabiera jedzenie z domu (21%), aby zaoszczędzić na miejscu.

Polscy podróżni jedzenie na drogę przygotowują w domu oraz kupują przekąski w czasie drogi
Podczas długich podróży, największy odsetek polskich podróżnych – 63% – je zarówno posiłki przygotowane wcześniej w domu, jak i te zakupione w czasie drogi. 20% badanych ogranicza się jednak do przekąsek kupowanych na stacji benzynowej, w przydrożnym sklepie lub restauracji. Najmniejsza grupa (16%) je tylko jedzenie przygotowane w domu. Decyzje o tym, gdzie i co zjeść są dla większości  spontaniczne – 76% podróżnych pod wpływem chwili wybiera spośród przydrożnych sklepów czy restauracji. 15% badanych wcześniej
planuje, gdzie zatrzyma się na posiłek.  


Polacy chętnie poznają lokalną kuchnię
Jak wy
nika z ankiety, Polacy chcą odkrywać regionalną kuchnię. Blisko połowa badanych (49%) zdecydowanie zgadza się ze stwierdzeniem, że poznawanie lokalnej kuchni oraz tradycji związanych z jedzeniem, to ważny element odkrywania nowego miejsca,  który odzwierciedla lokalną historię i wspomnienia mieszkańców danego miasta. W celu poznania  regionalnych tradycji związanych z jedzeniem*, Polacy najchętniej odwiedzają miejscowe restauracje (70%), w których mogą spróbować nowych smaków i dań. 41% osób woli rozmowę z lokalnymi mieszkańcami, dzięki której mogą dowiedzieć się więcej o sposobie przygotowania  posiłków oraz o przepisach, według których gotuje się w domach. Innym popularnym sposobem na poznanie  regionalnej sztuki kulinarnej jest udział w degustacjach oraz wycieczkach poświęconych wybranym produktom – taką formę wybrało 38% badanych. Natomiast 37% woli przygotować jedzenie własnoręcznie, wykorzystując regionalne produkty.

Vera Pershina, Dyrektor Regionalny Kayak na Polskę i Rosję komentuje: „Nasza ankieta pokazuje, że Polacy bardzo interesują się turystyką kulinarną. Prawie połowa  badanych jest przekonana, że poznawanie regionalnej kuchni jest istotnym elementem podróżowania. Lokalna kuchnia jest ważna zarówno dla Polaków, którzy planują swoją podróż, jak i dla tych, którzy spontanicznie odkrywają nowe miejsca. Aby oba sposoby podróżowania były łatwiejsze, Kayak.pl oferuje ciekawą funkcję – Heat Map, która obrazuje obszary miasta z największą liczbą wybranych atrakcji, np. restauracji. Skorzystanie z tej funkcji jest doskonałym rozwiązaniem zarówno dla osób, które chcą dobrze zaplanować wyjazd jak i dla tych, które chcą znaleźć miejsce, w którym swobodnie mogą odkrywać lokalną kuchnię.


Kilka ciekawych faktów odkrytych w ankiecie Kayak.pl:
• Europa, Azja ora
z Australia i Oceania są kontynentami, które Polacy najbardziej chcieliby odkrywać „od kuchni”. Najmniej zainteresowani są poznaniem kuchni afrykańskiej. Tylko 4% badanych nie widzi sensu w poznawaniu nowych miejsc poprzez regionalną kuchnię.
• Podczas zakupów w strefie wolnocłowej, 31% Polaków najczęściej kupuje kosmetyki a 20% - alkohol. Natomiast blisko 27% badanych zadeklarowało, że w ogóle nie korzysta ze stref bezcłowych.
• Me
dia społecznościowe często towarzyszą podróżnym podczas posiłków. 12% Polaków stale robi zdjęcia swojemu jedzeniu, a 31% zdarza się to sporadycznie. Jednak 32% ankietowanych odpowiedziało, że zdecydowanie unikają publikowania „food porn” na swoich profilach.
• Niemal równa liczba Polaków uważa, że ich sposób odżywania w podróży nie zmienia się w stosunku do tego, jak jedzą na co dzień (39%). 31% uważa, że je zdrowiej niż zwykle, a 30% przyznaje, że gorzej.
• Wracając z wakacji, Polacy chętnie przywożą pamiątki*. Najczęściej są to zdjęcia i krótkie filmy (59%) oraz przysmaki kuchni regionalnej (38%).

*Pytanie wielokrotnego wyboru.

UWAGA:
Ankieta SW Research dla Kayak: raport został przygotowany na podstawie wyników ankiety przeprowadzonej wspólnie z SW Research. Badanie przeprowadzono dla sześciu głównych miast Polski – Warszawy, Krakowa, Łodzi, Wrocławia, Gdańska/Gdyni oraz Poznania na reprezentatywnej grupie 1013 respondentów.

O Kayak

Kayak jest światowym liderem wśród wyszukiwarek turystycznych. Kayak przeszukuje inne strony turystyczne i umożliwia znalezienie ofert lotów, hoteli, wynajmu samochodów oraz wczasów. Strona internetowa i aplikacja mobilna firmy oferują również narzędzia do planowania i organizowania podróży - alerty cenowe, prognozy cen oraz darmową usługę planowania wyjazdu. Kayak przetwarza rocznie półtora miliarda wyszukiwań związanych z podróżami i obsługuje 40 międzynarodowych stron w 20 językach. Kayak jest niezależnie zarządzaną jednostką, należącą do The Priceline Group.
www.kayak.pl   


Źródło: MSLGroup.pl - 22.09.2016


Komentarze:

Dwa i więcej w jednym, czyli najciekawsze koncepty gastronomiczne ...więcej»

Ostatni Mikser Kulinarny w drugiej edycji programu Szef dla Młodych Talentów ...więcej»

Nowa restauracja Sphinx w Galerii Dominikańskiej we Wrocławiu ...więcej»

Krajowy finał World Class 2018 rozstrzygnięty! ...więcej»

Pierwsze akredytowane laboratorium, które bada wina ...więcej»

Pierwsze akredytowane laboratorium, które bada wina ...więcej»

Dwa i więcej w jednym, czyli najciekawsze koncepty gastronomiczne ...więcej»

Nowa restauracja Sphinx w Galerii Dominikańskiej we Wrocławiu ...więcej»

Krajowy finał World Class 2018 rozstrzygnięty! ...więcej»

Ostatni Mikser Kulinarny w drugiej edycji programu Szef dla Młodych Talentów ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji