Wtorek 23 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Aktualności hotelarskie z kraju » Dynamiczny rozwój turystyki rodzinnej w Polsce

Aktualności hotelarskie z kraju


Dynamiczny rozwój turystyki rodzinnej w Polsce


Dodano: 2016-10-21

Drukuj

Wyślij



Turystyka rodzinna (fot. Bartłomiej Banaszak dla PKP IC)


Postulat o włączenie rozwoju turystyki rodzinnej do „Strategii rozwoju turystyki do 2030 roku” został zgłoszony podczas tegorocznego Kongresu Turystyki Polskiej w Świdnicy. Niemały wpływ na tę decyzję oraz zainteresowanie tematem ma kampania Hotel Przyjazny Rodzinie, która już od 8 lat promuje turystykę rodzinną i obiekty noclegowe spełniające warunki dla podróżujących z dziećmi.

Tegoroczny Kongres Turystyki Polskiej, który odbył się w Świdnicy w dniach 12-14 października, poświęcony był przede wszystkim wypracowaniu kierunków rozwoju polskiej turystyki na kolejne lata. Każdy z uczestników Kongresu – a byli wśród nich przedstawiciele organizacji i stowarzyszeń turystycznych, a także przedstawiciele samorządów - mógł zgłosić swoje postulaty w tej dziedzinie. Jan Korsak, przewodniczący Rady Polskiej Organizacji Turystycznej, uznał za konieczne włączenie rozwoju turystyki rodzinnej do priorytetów w „Strategii rozwoju turystyki do 2030 roku”. Postulat został zgłoszony po dyskusji, jaka odbyła się podczas jednego z paneli. Wzięła w niej udział także Violetta Hamerska, organizatorka kampanii Hotel Przyjazny Rodzinie.


 
- Rodziny z dziećmi to ważny segment rynku turystycznego, dlatego wszyscy powinni zwrócić szczególną uwagę na rozwój tak zwanej turystyki rodzinnej. Na tę potrzebę wskazuje choćby coraz większa – zarówno wśród rodziców, jak i samych hotelarzy - popularność ogólnopolskiej kampanii Hotel Przyjazny Rodzinie, która od 8 lat z sukcesem certyfikuje obiekty noclegowe spełniające standardy dla rodzin podróżujących z najmłodszymi – mówi Jan Korsak, przewodniczący Rady POT.
 
Według Korsaka, należy przede wszystkim wyznaczyć kierunek rozwoju ofert kierowanych do rodzin nie tylko z Polski, lecz także z zagranicy, a także skutecznie promować rodzinne wyjazdy weekendowe i obiekty przystos
owane do przyjmowania rodzin z dziećmi w każdym wieku.

To zadanie już od 8 lat konsekwentnie realizuje kampania Hotel Przyjazny Rodzinie. Inicjatywa zajmuje się audytowaniem i certyfikowaniem obiektów noclegowych, w których rodziny z dziećmi mogą liczyć na udany wypoczynek. Hotele są doceniane za zapewnienie wysokiej jakości usług, odpowiedniego wyposażenia dla najmłodszych, a także animacji czy specjalnego menu dla małych gości w hotelowej restauracji.

- Kampania i konkurs Hotel Przyjazny Rodzinie to jedyny taki w Polsce i w Europie projekt, który na taką skalę certyfikuje rodzinne obiekty noclegowe. Organizatorom udało się stworzyć niezwykle spójny i co najważniejsze gotowy produkt turystyczny, który stanowi niezwykłą pomoc dla podróżujących z dziećmi rodzin, a także przyczynia się do promocji regionów, w których rodzinne hotele są zlokalizowane – podkreśla prof. Magdalena Kachniewska, trener biznesu i wykładowca w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.

Rekomendacja HPR dla hotelu przyjaznego rodzinie daje podróżującym kompleksową informację na temat obiektu, jego wyposażenia, oferowanych usług i atrakcji. Kampania Hotel Przyjazny Rodzinie odpowiada więc na aktualne potrzeby konsumentów, którzy coraz częściej w wyborze miejsca wypoczynku kierują się właśnie poleceniami. Potwierdzają to badania, jakie PBS przeprowadziło dla Polskiej Organizacji Turystycznej, z których wynika, że z rekomendacji korzysta aż 70 procent podróżnych.

 - Planując wakacje, podróżujący lubią mieć podany komplet informacji na tacy. Cieszy nas, że kampania HPR im tego dostarcza. Wiele satysfakcji daje nam również fakt, że polskie rodziny doceniły budowaną poprzez naszą kampanię turystykę kreatywną - wyjaśnia Violetta Hamerska, organizatorka kampanii Hotel Przyjazny Rodzinie. Dodaje, że rodziny spędzające czas w hotelach nagrodzonych certyfikatem HPR chętnie korzystają z coraz bardziej atrakcyjnych animacji i dodatkowych atrakcji, jakie obiekty szykują zarówno dla małych, jak i większych gości.

Kampania Hotel Przyjazny Rodzinie to jednak nie tylko wsparcie dla rodzin planujących wypoczynek z dziećmi. To również odpowiedź na potrzeby hotelarzy, którzy poszukują eksperckiej wiedzy i możliwości dzielenia się nią. Jednym z elementów o charakterze edukacyjnym – pozwalającym hotelarzom poznać i zrozumieć świat gości, zaś gościom poznać i zrozumieć świat hoteli – jest blog, prowadzony przez Violettę Hamerską. Z wpisami dotyczącymi obu światów można się zapoznać na stronie www.violettahamerska.pl/blog.


***
Informacje dodatkowe

Hotel Przyjazny Rodzinie to ogólnopolska kampania oraz konkurs promujące miejsca noclegowe, w których rodziny z dziećmi oraz przyszłe matki mogą się czuć komfortowo, spokojnie i bezpiecznie. Dotyczy to zarówno specjalnego wyposażenia dla dzieci w różnym wieku, jak również życzliwego podejścia do małych gości. Obiekty, które spełniają kryteria danej edycji konkursu otrzymują specjalne certyfikaty, które są ważne przez rok.
Hotele w kampanii Hotel Przyjazny Rodzinie są oceniane w następujących kategoriach:
•    najlepszy hotel na wypoczynek i wakacje dla rodziny
•    najlepszy hotel miejski dla rodziny
•    najlepszy pensjonat dla rodziny
•    najlepszy ośrodek wypoczynkowy dla rodziny
•    najlepszy hotel sieciowy miejski dla rodziny
•    najlepszy hotel sieciowy na wypoczynek dla rodziny

Dodatkowo, w trakcie trwania konkursu odbywa się głosowanie internautów i gości hotelowych, którzy przyznają statuetkę ulubionemu hotelowi.
 www.rodzinawhotelu.pl


Źródło: GoodFlow.pl – 19.10.2016
 


Komentarze:

Arkadiusz Wejer z Hotelu Gwiazda Morza. Czym zaskoczy przyszłych gości? O tym opowie w naszej rozmowie. ...więcej»

Sun & Snow z nową nadmorską inwestycją w Jastrzębiej Górze ...więcej»

Novotel Poznań Centrum w nowej odsłonie ...więcej»

Ceny nad polskim Bałtykiem. Ile zapłacimy za wakacje? ...więcej»

Selina planuje otworzyć hotel w Warszawie. Jakich nieruchomości szuka? ...więcej»

Sposób na puste pokoje poza sezonem ...więcej»

Le Regina – najdroższy hotel w Polsce ...więcej»

Wielkie otwarcie niskich cen - nowa kampania taktyczna Focus Hotels ...więcej»

Poznań: Hotel Blow Up w Starym Browarze ...więcej»

Zielona Góra: Hotel Wellstreet zamknięty po zaledwie kilku tygodniach działalności od oficjalnego otwarcia ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji