Wtorek 23 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Skuteczność hotelowych stron internetowych.......

Artykuły serwisu


Skuteczność hotelowych stron internetowych.... Nowa metoda pomiaru ich efektywności


Dodano: 2006-11-11

Drukuj


Tak jak ja to widzę, wyszukiwarki internetowe stały się rzeczą tak wygodną, przyjazną użytkownikowi i precyzyjną, że klienci sieci przekształcają się w nałogowców wyszukiwania. Wyszukiwarki stały się esencjonalną częścią Internetu. Mam negatywne odczucia związane z hotelowymi stronami internetowymi, które nie są jeszcze przyjazne w zakresie wyszukiwania i/lub nie ulepszyły zawartości swoich stron aby zaadoptować wymagania związane z wyszukiwaniem.

Tak jak ja to widzę, wielu hotelarzy wciąż tych rzeczy nie czuje. Podczas gdy strony hotelowe stają się bardziej atrakcyjne, wiele po prostu ignoruje podstawowe wymagania w zakresie wyszukiwania i funkcjonalności tych stron. Zarówno projekt graficzny strony, jak i jej zawartość tekstowa stanowią wielką składową do możliwości wyszukiwania strony. Kompatybilność z wyszukiwarką nie jest skomplikowana i nie wymaga zmiany ‘feelingu’ twojej strony internetowej. Wielokrotnie zdarza się, że mniejsze zmiany, powodują bardziej istotną różnicę.

Ważną oczywistością jest konieczność przyciągnięcia jak największej liczby odwiedzających twoją stronę. Twoja strona nic nie znaczy, jeżeli nie oglądają jej ludzie. Projekt twojej strony ma duży wpływ na to, jak wyszukiwarki wykrywają i oceniają stronę; co determinuje liczbę osób ją odwiedzających i oglądających. Racja, ludzie! Każda zasada ma swoje wyjątki; to dla przypomnienia młodszym osobom, że jest to problem nieustannie powracający.

Nie powinieneś być zadowolony z webmastera, który po prostu rejestruje liczbę gości odwiedzających stronę. Optymalizacja strony to zdolność przekształcania „osób oglądających” w „osoby zamawiające” Spowodowanie, aby odwiedzający zechcieli oglądnąć twoją stronę to tylko połowa zadania; ta łatwiejsza. Ilu spośród oglądających, dokonuje jednocześnie rezerwacji? Wydajność strony oznacza ilość dokonanych za jej pośrednictwem rezerwacji.

Pewnego razu rozmawiałem z profesjonalistą, który był zadowolony z faktu, że jedyna droga do zwiększenia zamówień prowadzi przez przyciąganie coraz większej liczby odwiedzających. A co z optymalizacją projektu strony, aby coraz więcej z tych dodatkowo odwiedzających stronę zaczęło dokonywać rezerwacji?

Wiele hotelowych stron internetowych wykazuje tendencję do stania się zbiorem nieskładnych, nie powiązanych ze sobą informacji, co jest wynikiem skwapliwości hotelu do zamieszczania możliwie największej ilości danych, tak jakby to o czymkolwiek decydowało. Niekiedy mniej oznacza więcej. Wiele innych uparcie wyświetla przeterminowane informacje, z powodu zwykłego niechlujstwa. Strona internetowa nie jest hotelową broszurą on-line; to ciągle się rozwijające i ewoluujące narzędzie sprzedaży.

Dla niezależnych hoteli optymalizacja strony internetowej jest absolutnym przymusem. Lojalni klienci obiektów sieciowych, często nie dostrzegają szczegółów na stronach samej organizacji ponieważ są zaznajomieni z wymaganiami tej marki. Jednak tylko 20 do 25 % internetowych wyszukiwań dotyczy specyficznych marek. Pozostawia to duże „szanse’ dostępne dla niezależnych hoteli. Zdolność twojej strony do uplasowania się wyżej w rankingu wyszukiwania i jej zdolność do „sprzedaży” pokoi, kiedy odwiedzający znajdą się na niej, jest podstawą jej wydajności.

Nie oszukuj się, jeżeli twoja strona jest mało wydajna, rozwiązaniem może nie być proste powiązanie z optymalizacją wyszukiwarki (SEO – Search Engine Optimalization). Pozyskanie większej ilości użytkowników oglądających niefunkcjonalną stronę, nic nie załatwia. Zbudowanie efektywnego narzędzia sprzedaży wymaga dużo więcej wysiłku niż tylko posiadanie pięknego zestawu ilustracji i umieszczenie listy posiadanych urządzeń i udogodnień w twoim hotelu. Twoja strona powinna być zaprojektowana w zgodzie ze zdrowymi zasadami hotelowego marketingu, co oznacza że jej przeznaczeniem powinna być sprzedaż. Słyszałeś już o tym wcześniej; treść jest królem. Wielu projektantów poświęca więcej czasu na kompozycję fotografii i elementów migających, niż na rozwijanie tekstu i umieszczaniu linków - najważniejszych części twojej strony.

Czy chciałbyś aby specjalista techniczny opracowywał plan marketingowy dla twojego hotelu? Na pewno nie bardziej, niż powierzenie dyrektorowi marketingu naprawy cieknącego zlewu. Dlaczego powierzać projektowanie twojej strony internetowej komuś innemu, niż osobie zajmującej się zawodowym marketingiem hotelowym? Mam klienta, który powierzył zaprojektowanie swojej strony wielkiej firmie projektowej, co kosztowało go około 6000$. W ciągu 6 miesięcy działalności strona wykazywała się regularnie spadającą liczbą dokonywanych rezerwacji. Po dokonanych zmianach w treści i nawigacji, strona przynosi około 30 procent wszystkich jego rezerwacji.

Dla niezależnych hoteli, koniecznością jest również zapewnienie „natychmiastowej gratyfikacji”, którą gwarantuje jedynie rezerwacja w sieci. Większość odwiedzających hotelowe strony internetowe nie jest zadowolonych z konieczności oczekiwania na faxowe lub mailowe potwierdzenie dokonanej rezerwacji. Po prostu nie mogę zrozumieć, dlaczego tak wiele hotelowych stron, nie posiada zdolności akceptowania dokonanej rezerwacji w „czasie rzeczywistym”. Wiele urządzeń rezerwacyjnych jest łatwo dostępnych i jednolitych; zwrot z tych niewielkich inwestycji jest ogromny.

Ktokolwiek zaprojektował twoją stronę, uczyń go odpowiedzialnym za uzyskiwany wskaźnik rezerwacji; chyba że twój bank akceptuje depozyty unikalnych użytkowników. Według Secure-Res, ich przeciętny klient ze strony internetowej reprezentuje 3,48 % z ogólnej liczby odwiedzających; a czy zgodnie ze zdrowym rozsądkiem wskaźnik ten nie powinien być dużo wyższy? Czy możesz sobie wyobrazić, że dokonujesz rezerwacji dla 4 osób ze 100, które zadzwoniły do twojego hotelu?

Neil Salerno


© Copyright Neil Salerno
Tytuł artykułu w oryginale "Hotel Web Site Productivity… The New Way to Measure Your Site’s Effectiveness"
Reprint i tłumaczenie artykułu przez ehotelarz.com za zgodą autora.

Neil Salerno - hotelarz z ponad 30-letnim doświadczeniem zdobytym w wielu prestiżowych firmach hotelarskich (m.in. The Peabody Hotel Group, Marcus Corporation, Remington Hotels, Prime Motor Inns), specjalista od sprzedaży i marketingu, niezależny doradca dla wielu hoteli sieciowych (Marriott, Holiday Inn, Sheraton, Days Inn, Radisson, Hilton, Embassy Suites, Best Western, Choice, and Hampton Inn) oraz indywidualnych obiektów, twórca programów szkoleniowych skoncentrowanych na efektywność w sprzedaży, przewodnictwo w hotelarstwie, zarządzanie dochodem oraz zarządzanie sprzedażą przez Internet, autor wielu publikacji w magazynach branżowych – znany jako hotel marketing coach.

Kontakt:
Neil Salerno
email:
NeilS@hotelmarketingcoach.com
www.hotelmarketingcoach.com


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji