Tak jak ja to widzę, wyszukiwarki internetowe stały się rzeczą tak
wygodną, przyjazną użytkownikowi i precyzyjną, że klienci sieci przekształcają
się w nałogowców wyszukiwania. Wyszukiwarki stały się esencjonalną częścią
Internetu. Mam negatywne odczucia związane z hotelowymi stronami internetowymi,
które nie są jeszcze przyjazne w zakresie wyszukiwania i/lub nie ulepszyły
zawartości swoich stron aby zaadoptować wymagania związane z wyszukiwaniem.
Tak jak ja to widzę, wielu hotelarzy wciąż tych rzeczy nie czuje. Podczas gdy
strony hotelowe stają się bardziej atrakcyjne, wiele po prostu ignoruje
podstawowe wymagania w zakresie wyszukiwania i funkcjonalności tych stron.
Zarówno projekt graficzny strony, jak i jej zawartość tekstowa stanowią wielką
składową do możliwości wyszukiwania strony. Kompatybilność z wyszukiwarką nie
jest skomplikowana i nie wymaga zmiany ‘feelingu’ twojej strony internetowej.
Wielokrotnie zdarza się, że mniejsze zmiany, powodują bardziej istotną różnicę.
Ważną oczywistością jest konieczność przyciągnięcia jak największej liczby
odwiedzających twoją stronę. Twoja strona nic nie znaczy, jeżeli nie oglądają
jej ludzie. Projekt twojej strony ma duży wpływ na to, jak wyszukiwarki
wykrywają i oceniają stronę; co determinuje liczbę osób ją odwiedzających i
oglądających. Racja, ludzie! Każda zasada ma swoje wyjątki; to dla
przypomnienia młodszym osobom, że jest to problem nieustannie powracający.
Nie powinieneś być zadowolony z webmastera, który po prostu rejestruje liczbę
gości odwiedzających stronę. Optymalizacja strony to zdolność przekształcania
„osób oglądających” w „osoby zamawiające” Spowodowanie, aby odwiedzający
zechcieli oglądnąć twoją stronę to tylko połowa zadania; ta łatwiejsza. Ilu
spośród oglądających, dokonuje jednocześnie rezerwacji? Wydajność strony
oznacza ilość dokonanych za jej pośrednictwem rezerwacji.
Pewnego razu rozmawiałem z profesjonalistą, który był zadowolony z faktu, że
jedyna droga do zwiększenia zamówień prowadzi przez przyciąganie coraz większej
liczby odwiedzających. A co z optymalizacją projektu strony, aby coraz więcej z
tych dodatkowo odwiedzających stronę zaczęło dokonywać rezerwacji?
Wiele hotelowych stron internetowych wykazuje tendencję do stania się zbiorem
nieskładnych, nie powiązanych ze sobą informacji, co jest wynikiem skwapliwości
hotelu do zamieszczania możliwie największej ilości danych, tak jakby to o
czymkolwiek decydowało. Niekiedy mniej oznacza więcej. Wiele innych uparcie
wyświetla przeterminowane informacje, z powodu zwykłego niechlujstwa. Strona
internetowa nie jest hotelową broszurą on-line; to ciągle się rozwijające i
ewoluujące narzędzie sprzedaży.
Dla niezależnych hoteli optymalizacja strony internetowej jest absolutnym
przymusem. Lojalni klienci obiektów sieciowych, często nie dostrzegają
szczegółów na stronach samej organizacji ponieważ są zaznajomieni z wymaganiami
tej marki. Jednak tylko 20 do 25 % internetowych wyszukiwań dotyczy
specyficznych marek. Pozostawia to duże „szanse’ dostępne dla niezależnych
hoteli. Zdolność twojej strony do uplasowania się wyżej w rankingu wyszukiwania
i jej zdolność do „sprzedaży” pokoi, kiedy odwiedzający znajdą się na niej,
jest podstawą jej wydajności.
Nie oszukuj się, jeżeli twoja strona jest mało wydajna, rozwiązaniem może nie
być proste powiązanie z optymalizacją wyszukiwarki (SEO – Search Engine
Optimalization). Pozyskanie większej ilości użytkowników oglądających
niefunkcjonalną stronę, nic nie załatwia. Zbudowanie efektywnego narzędzia
sprzedaży wymaga dużo więcej wysiłku niż tylko posiadanie pięknego zestawu
ilustracji i umieszczenie listy posiadanych urządzeń i udogodnień w twoim
hotelu. Twoja strona powinna być zaprojektowana w zgodzie ze zdrowymi zasadami
hotelowego marketingu, co oznacza że jej przeznaczeniem powinna być sprzedaż.
Słyszałeś już o tym wcześniej; treść jest królem. Wielu projektantów poświęca
więcej czasu na kompozycję fotografii i elementów migających, niż na rozwijanie
tekstu i umieszczaniu linków - najważniejszych części twojej strony.
Czy chciałbyś aby specjalista techniczny opracowywał plan marketingowy dla
twojego hotelu? Na pewno nie bardziej, niż powierzenie dyrektorowi marketingu
naprawy cieknącego zlewu. Dlaczego powierzać projektowanie twojej strony
internetowej komuś innemu, niż osobie zajmującej się zawodowym marketingiem
hotelowym? Mam klienta, który powierzył zaprojektowanie swojej strony wielkiej
firmie projektowej, co kosztowało go około 6000$. W ciągu 6 miesięcy
działalności strona wykazywała się regularnie spadającą liczbą dokonywanych
rezerwacji. Po dokonanych zmianach w treści i nawigacji, strona przynosi około
30 procent wszystkich jego rezerwacji.
Dla niezależnych hoteli, koniecznością jest również zapewnienie
„natychmiastowej gratyfikacji”, którą gwarantuje jedynie rezerwacja w sieci.
Większość odwiedzających hotelowe strony internetowe nie jest zadowolonych z
konieczności oczekiwania na faxowe lub mailowe potwierdzenie dokonanej
rezerwacji. Po prostu nie mogę zrozumieć, dlaczego tak wiele hotelowych stron,
nie posiada zdolności akceptowania dokonanej rezerwacji w „czasie
rzeczywistym”. Wiele urządzeń rezerwacyjnych jest łatwo dostępnych i
jednolitych; zwrot z tych niewielkich inwestycji jest ogromny.
Ktokolwiek zaprojektował twoją stronę, uczyń go odpowiedzialnym za uzyskiwany
wskaźnik rezerwacji; chyba że twój bank akceptuje depozyty unikalnych
użytkowników. Według Secure-Res, ich przeciętny klient ze strony internetowej
reprezentuje 3,48 % z ogólnej liczby odwiedzających; a czy zgodnie ze zdrowym
rozsądkiem wskaźnik ten nie powinien być dużo wyższy? Czy możesz sobie
wyobrazić, że dokonujesz rezerwacji dla 4 osób ze 100, które zadzwoniły do
twojego hotelu?
Neil Salerno
© Copyright Neil Salerno
Tytuł artykułu w oryginale "Hotel Web Site Productivity… The New Way to Measure
Your Site’s Effectiveness"
Reprint i tłumaczenie artykułu przez ehotelarz.com za zgodą autora.
Neil
Salerno
- hotelarz z ponad 30-letnim doświadczeniem zdobytym w wielu prestiżowych
firmach hotelarskich (m.in. The Peabody Hotel Group, Marcus Corporation,
Remington Hotels, Prime Motor Inns), specjalista od sprzedaży i marketingu,
niezależny doradca dla wielu hoteli sieciowych (Marriott, Holiday Inn,
Sheraton, Days Inn, Radisson, Hilton, Embassy Suites, Best Western, Choice, and
Hampton Inn) oraz indywidualnych obiektów, twórca programów szkoleniowych
skoncentrowanych na efektywność w sprzedaży, przewodnictwo w hotelarstwie,
zarządzanie dochodem oraz zarządzanie sprzedażą przez Internet, autor wielu
publikacji w magazynach branżowych – znany jako hotel marketing coach.
Kontakt:
Neil Salerno
email: NeilS@hotelmarketingcoach.com
www.hotelmarketingcoach.com
|