Piątek 19 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Strony internetowe niezależnych hoteli –...

Artykuły serwisu


Strony internetowe niezależnych hoteli – Marketingowi zwycięzcy.... i przegrani


Dodano: 2006-11-11

Drukuj


Prawie co miesiąc otrzymuję od właścicieli i menadżerów niezależnych hoteli zapytania odnośnie zastosowania marketingu swoich obiektów w Internecie. Ich pytania obejmują wiele aspektów internetowego marketingu: projekt graficzny strony, w jaki sposób usprawnić ruch do ich strony, płać-za-kliknięcie i inne formy reklamy elektronicznej, urządzenia internetowej rezerwacji, rozwój strategii linków, lub po prostu jak współpracować z pośrednikami zajmującymi się zbieraniem zamówień i GDS-ami (globalnymi systemami dystrybucji).

Większość z nich jest w mniejszym stopniu zainteresowanych technicznymi aspektami w zakresie koniecznych elementów usprawniających ich strony; zainteresowani są przede wszystkim, żeby zrobić to za nich i ile to będzie kosztowało. Uwaga, to nie musi kosztować fortunę i prawie zawsze jest efektywne kosztowo ze zwrotem z twojej inwestycji mierzonym w tygodniach, ewentualnie kilku miesiącach.

Istnieją tysiące hotelowych stron internetowych, które prezentują się w skali od bardzo dobrych do naprawdę złych, w projekcie. W okresie ostatnich 15 lat, wiele hoteli zaangażowało się w swoje prezentacje w Internecie, licząc że to przedsięwzięcie przyniesie im szybki zysk.

W tym początkowym okresie, było bardzo mało fachowców, którzy wiedzieli jak zaprojektować efektywną hotelową stronę internetową; wiele z nich zostało zaprojektowanych przez domorosłych techników, siostrzeńców lub kuzynów właściciela, niektóre lokalne agencje reklamowe, lub mnóstwo zorientowanych technicznie, ale na nieszczęście, nie zorientowanych marketingowo, projektantów.

Wszyscy oni tworzyli piękne strony internetowe, ale z brakami związanymi z wymaganiami wyszukiwarki czy efektywnymi technikami marketingowymi, były one bardzo nieskuteczne i nieefektywne. Rezultaty ich działania okazały się porażką i były bardzo zniechęcające dla większości hoteli. Teorie określone schematem „Zbuduj je, a one będą działały”, nie mają po prostu zastosowania w stosunku do internetowych stron hotelowych.

Niektórzy projektanci usiłują powiedzieć, że sukces strony zależy od ilości osób ją odwiedzających lub wchodzących na określone pola na tych stronach. A sprawa jest bardzo prosta, powinniście się interesować przede wszystkim ilością dokonanych za jej pośrednictwem rezerwacji. Zasadniczo jest to sprawa odróżnienia osób oglądających stronę od osób dokonujących rezerwacji, bo to się liczy, chyba że twój bank akceptuje depozyty użytkowników stron internetowych. Jak sprawnie twoja strona potrafi przekształcać ‘oglądających’ w ‘zamawiających’?

Internet stał się wielkim marketingowym narzędziem zrównującym wszystkich; jest to narzędzie sprzedaży, które jest przydatne dla hoteli ogromnych i małych, niezależnych lub sieciowych. Można powiedzieć nawet więcej, Internet, jest jedynym narzędziem, które pozwala mniejszym, niezależnym hotelom, rywalizować z konkurencją wielkich organizacji. Internet zdołał wyrównać całe pole gry.

Przed czasami Internetu, podstawowym bodźcem do przyłączenia się do sieci hotelowej była ogromna siła marketingu i masowa ekspozycja, która pozostawała we władaniu franszyz; ich wkład w potencjał rezerwacji. Obecnie ten bodziec został nieco zredukowany. Teraz małe i duże niezależne hotele mogą cieszyć się własną ogólnoświatową ekspozycją marketingową, po dużo niższych kosztach od udziału w sieci.

Jest wielu właścicieli i menedżerów małych hoteli, którzy uważają, że Internet jest poza ich możliwościami finansowymi, ale tu nie mogą się już bardziej mylić. Nie wymagana jest fortuna aby zaakcentować swoją obecność w sieci, ale istnieją pewne standardy norm i zasad, które powinny być przestrzegane. Wszystko rozpoczyna się w momencie projektowania strony internetowej. Dobrze zaprojektowana strona internetowa spełnia wymogi wyszukiwarek, jest łatwa w nawigacji dla użytkowników, wyposażona jest w tekst i zawartość, która wiedzie użytkowników do zamierzonych przez nich obszarów; do celu jakim jest dokonanie rezerwacji.

Każdy zgadza się, że hotelowa strona internetowa powinna być często odwiedzana, aby produkować biznes. W miarę wzrostu korzystania z wyszukiwarek, zdolność wyszukania danej strony jest elementem krytycznym dla danej strony. Wielu ludzi nie zdaje sobie z tego sprawy, że projekt strony internetowej ma bardzo wiele wspólnego ze zdolnością do możliwości jej wyszukania i usytuowania w rankingu wyszukiwarek. Występuje wiele kryteriów stosowanych przez wyszukiwarki, a decydujących o umieszczeniu danej strony na odpowiedniej pozycji na liście wyszukanych stron. Zgodność twojej strony z tymi kryteriami jest w tym momencie sprawą zasadniczą.

Być może najbardziej powszechnym błędem jest przeprojektowanie strony jako takiej. Wielu zorientowanych technicznie, w kontraście do zorientowanych marketingowo, sieciowych projektantów ma tendencję do przeładowywania stron migającymi komunikatami, dziwnie otwierającymi się stronami, poruszającymi się w skomplikowany sposób, elementami i zmieniającym się kształtem animacji komputerowej, przy zbyt małym nakładzie czasu i wysiłku wydatkowanym na najważniejszą część strony... jej zawartość tekstową.

Zawartość tekstowa jest tak ważna, ponieważ to jest jedyna rzecz, którą rozpoznają urządzenia wyszukiwarek, kwalifikujące pozycję strony na liście pozycji wyszukanych; słowa kluczowe/wyrażenia i relatywizm wyszukiwania. Po drugie, to tekst finalizuje sprzedaż; nie fotografia. Dobra reprezentacyjna fotografia wzbudza zainteresowanie, ale sprzedaż prowadzi tekst. Twoja strona nie może być broszurą internetową. Jeżeli dzięki niej nie sprzedajesz swoich produktów, to jaki z niej pożytek?

Łatwo jest znaleźć strony internetowe stworzone przez techników; po prostu przeczytajcie tekst. Słaby tekst to jeden z najbardziej powszechnych błędów. Jeżeli strona pełna jest migających, dziwacznych fotek, to następne ostrzeżenie, że może ona oryginalnie wyglądać, ale raczej nie sprzedaje pokoi hotelowych. Optymalizacja projektu twojej strony internetowej jest najważniejszym pierwszym krokiem do zwiększenia rezerwacji dokonywanej poprzez Internet. Zawartość jest królem.

O.K. czy wiesz co jest następnym logicznym krokiem? Wynajmij profesjonalistę od hotelowego marketingu, aby dokonał przeglądu twojej strony i wyspecyfikował konieczne do jej optymalizacji zmiany. Większość fachowców liczy bardzo umiarkowanie za przegląd strony i zazwyczaj proponuje bardzo mało kosztochłonne ulepszenia. Strzeż się tych, którzy sugerują optymalizację wyszukiwania (SEO), reklamę płać-za-kliknięcie, i/lub dodanie elementów migających, zanim twoja strona zostanie zoptymalizowana. Wydawanie pieniędzy, aby przyciągnąć więcej ludzi do odwiedzenia nieefektywnej strony internetowej jest stratą pieniędzy, najpierw ją popraw.

Neil Salerno 


© Copyright Neil Salerno
Tytuł artykułu w oryginale "Independent Hotel Web Sites - Marketing Winners…and Losers"
Reprint i tłumaczenie artykułu przez ehotelarz.com za zgodą autora.

Neil Salerno - hotelarz z ponad 30-letnim doświadczeniem zdobytym w wielu prestiżowych firmach hotelarskich (m.in. The Peabody Hotel Group, Marcus Corporation, Remington Hotels, Prime Motor Inns), specjalista od sprzedaży i marketingu, niezależny doradca dla wielu hoteli sieciowych (Marriott, Holiday Inn, Sheraton, Days Inn, Radisson, Hilton, Embassy Suites, Best Western, Choice, and Hampton Inn) oraz indywidualnych obiektów, twórca programów szkoleniowych skoncentrowanych na efektywność w sprzedaży, przewodnictwo w hotelarstwie, zarządzanie dochodem oraz zarządzanie sprzedażą przez Internet, autor wielu publikacji w magazynach branżowych – znany jako hotel marketing coach.

Kontakt:
Neil Salerno
email:
NeilS@hotelmarketingcoach.com
www.hotelmarketingcoach.com


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji