Wtorek 16 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Obsługa gościa » Zamiana jednorazowej transakcji w związek –...

Artykuły serwisu


Zamiana jednorazowej transakcji w związek – tworzenie niezapomnianego wrażenia


Dodano: 2006-11-11

Drukuj


Zameldowanie w recepcji: mechaniczna, bezduszna interakcja, wspomagana przez wywiad komputerowy, odpowiedzi narzucane przez automat i ostateczne skierowanie do tego ciemnego korytarza. Obsługa gastronomiczna: mdła i nijaka prezentacja, niedbałe zaserwowanie dania głównego i być może zdawkowe „Smacznego”. Sklepik detaliczny: powolny, opieszały pracownik, ruch to wysiłek, wyniosłość i zarozumiałość w technice sprzedaży, nieszczere ‘O, to bardzo dobrze leży’. Bileter: ponure „Następny”. Oto niewykorzystane okazje do zaangażowania naszego Gościa i Klienta do zmiany typowej transakcji handlowej w niezapomniane związki powstające na bazie świadczonych usług. To połączenie gwarantuje wysoką lojalność wobec marki i satysfakcję klienta.

Pracujemy w Biznesie Doznań. Nasz sukces jest kształtowany poprzez wzajemne stosunki, które ustanawiamy, oczekiwania, które spełniamy, zmysły, których dotykamy oraz zachowania i emocje, nad którymi panujemy. Przemysł hotelarski i duża część handlu detalicznego wolno adaptował rzeczy oczywiste, chociaż poświęciliśmy ogromnie dużo czasu i wydaliśmy dużo pieniędzy, aby wykształcić zachowania, które odzwierciedlają w sposób pozytywny nasze produkty i usługi. Hotele Boutique i mniejsze obiekty hotelarskie dawno już to pojęły, zaangażowani restauratorzy formują wzajemne stosunki z klientami, inne specyficzne sklepy detaliczne rozpieszczają swoją klientelę. I na koniec, główne biznesy, takie jak Starwoods Hotels and Resorts, zaczęły podkreślać „wrażeniowe” aspekty wzajemnych stosunków. Niektórzy mogą to określać podejściem holistycznym. Wzajemne stosunki stwarzają długotrwałe powiązania, ułatwiające powstawanie lojalności i powtarzalności korzystania z usług. Sucha transakcja tego nie zapewnia; jest pozbawiona zasadniczych składników przynoszących zadowolenie z dokonywanej wymiany handlowej pomiędzy uczestniczącymi stronami.

Przejście od prostej transakcji do niezapomnianych relacji obejmuje cztery etapy:

1. Samouświadomienie
2. Samozarządzanie
3. Świadomość społeczna
4. Cel – wzajemne relacje

Jak wiemy, transakcja polega na wymianie dokonywanej między stronami. Oczekiwania muszą zostać zaspokojone, ale typowa transakcja jest płytka ponieważ nie zbudowaliśmy ludzkiego powiązania. Naszym celem jest stworzenie kultury emanującej naszą wrażliwością, gdzie możemy zademonstrować naszą pasję i przygotowanie do patrzenia, wsłuchiwania się i wyrażania troski o naszego klienta i gościa. Zaczyna się to pewną introspekcją, zanim spowodujemy integrację naszego personelu z gośćmi w trakcie procesu.

Pierwotnym blokiem budowlanym w tej hierarchii kompetencji, określający wyróżniające się standardy obsługi jest samouświadomienie. W tym etapie, pojawia się pewność siebie na równi z mocnym uznaniem swojej wartości i dumy z wykonywanych przez siebie zadań. Klienci reagują pozytywnie na ten typ osób.

Następny blok, samozarządzanie, obejmuje samokontrolę. Na przykład, nieporozumienie ze współmałżonkiem przed przybyciem do pracy stwarza dysharmonię. Wpływa to w sposób dekoncentrujący na niektóre osoby. Zdolność, którą omawiamy, pozwala na utrzymywanie w ryzach własnych doznań, tak by nie docierały do naszych klientów czy gości. Tutaj również dochodzi do głosu lojalność i solidność, odpowiedzialność za twoje zachowanie i elastyczność w reagowaniu na nieoczekiwane okoliczności.

Musimy być wyrozumiali i wrażliwi na czyjeś podejście i potrzeby czy oczekiwane zachowanie i demonstrowane postawy. Jest to świadomość społeczna. Jest zdolność do bycia wyrozumiałym, identyfikowania czyichś odczuć i zamierzeń, brania czynnego udziału w antycypowaniu, rozeznawaniu i spełnianiu potrzeb klienta. Wyobraź sobie gości w hotelowym lobby. Gdzie oni byli, jak spędzili dzień, jak się czują? I potem nagle zagłębiamy się we wstępną transakcję przeprowadzaną w recepcji – powitanie, czynności proceduralne (administracja meldunkowa w hotelu, karty kredytowe, informacje rejestracyjne, klucze do pokoju) i końcowe „życzymy miłego pobytu”. Cała mechanika tej procedury jest bez zarzutu, ale wrażenie pozostaje odpersonalizowane, z takim odczuciem gościa, „Czy ja ich w ogóle nie obchodzę?”

Przeciwwagą dla gościa jest nasz personel, nasi ambasadorowie, którzy realizują nasze obietnice. Dużo napisano na temat, w jaki sposób ich traktujemy, a później oczekujemy, że właśnie ci sami ludzie będą reprezentować nasze wysokie standardy.

Słowami dziennikarki pisma New York Timesa, Sandry Blakeslee, lojalność wobec marki jest tworzona „przez silne więzi z gościem... zawieranie jednej transakcji w jednym czasie, zaangażowanie gościa w kontakt w cztery oczy. Polegamy na najniżej opłacanych, najmniej doświadczonych, z największą ilością słabych punktów i najczęściej poniewieranych pracownikach.... aby stworzyć, lub raczej nie stworzyć, emocjonalnych więzi prowadzących do lojalności wobec marki.

Nie płacimy im szczególnie dobrze, skąpo wydzielamy nasze dolary na szkolenie i rozwój, a wysoka rotacja jest na porządku dziennym, a my ciągle się nie uczymy. Jednakże, oni tam są, realizując nasze cele i bezpośrednio wpływają na nasz ostateczny wynik finansowy. Ponad tą ogromną przepaścią, którą utworzyliśmy z naszym personelem, wnosimy nowy zakres wrażliwości – ich wrażliwość. Tak jak właśnie nauczyliśmy się o pokładach emocji i zachowaniach naszych gości, nasz personel ma podobne możliwości i zmartwienia, a więc wysiłki wynikające z opanowania samoświadomości, samozarządzania, świadomości społecznej i zarządzania relacjami muszą być poszerzone o naszych pracowników, w celu ustanowienia progu wzorcowego wykonawstwa, technicznej ekspertyzy dotyczącej transakcji handlowej i emocjonalnej oceny wrażliwości. Każda umiejętność może być nauczona w relatywnie krótkim okresie czasu, aby pobudzić powstanie lepszej harmonii i wydajności pracy. Pozwala to twojemu personelowi wykonywać pracę z większą wiarą w siebie i prezentować doskonałą jakość pracy, mającą niewątpliwy wpływ na wzajemne stosunki z gościem. Interesujące, że pracownicy mogą biadolić w ten sam sposób jak nasi goście „Dlaczego oni (kierownictwo) w ogóle się o mnie nie troszczą?”

Richard K. Hendrie, uznany ekspert marketingu marki, bardzo dobrze uchwycił prostotę budowania wzajemnych stosunków w swojej pracy – „WOW”. Sedno odnoszenia sukcesów marki w „gospodarce doznań” obraca się wokół zgrania ‘Markowych Momentów Prawdy’. Nie jest to tylko wyjątkowe ćwiczenie w obsłudze, ale także jednolita opowieść marki, budowana w postępie geometrycznym, etapowych, autentycznych momentów. To tutaj, przez coraz większe pogłębienie idealnych stosunków, wykuwana jest lojalność do marki. Mówiłem o wartości wrażenia kodowanego zwrotami: „Dzień Dobry”, „Witaj”, „Dziękuję” i „Do Widzenia”. Spowoduj aby stały się one codzienną mantrą twoich pracowników w kontakcie z gośćmi, następnie monitoruj, wynagradzaj i powtarzaj do znudzenia ten model zachowania przy każdej nadarzającej się okazji. Rób tak, a niebawem znajdziesz się wśród elity. Piąty Markowy Moment Prawdy, zdefiniowany jako „Robienie tego, co trzeba, by wywołać WOW”, oferuje olimpijskie wyżyny, dla tych wystarczająco mocnych do zaryzykowania wspinaczki. Ten ‘moment’ inkorporuje każdy inny importowany moment pomiędzy personelem a gośćmi, gdzie możesz przesunąć się w poziomie jakości z zaledwie poprawności, do wielkości. Przekaż mi sens tego, że oni zrobią to, co trzeba, aby się o mnie zatroszczyć, i pozwolić mi ‘Mieszkać Dobrze’

Paul Levesque, pisząc dla Entrepreneur.com, Inc. przytoczył kilka wspaniałych rekomendacji w celu osiągnięcia i realizacji działania”... gdzie turbo-doładowani pracownicy dążą do zapewnienia zadowolenia klientów z pasją, miejsca, które włączają zapłon zaraźliwego entuzjazmu zarówno w pracownikach jak i w klientach.” Zasugerował, że organizowanie burzy mózgów z personelem oznacza podnoszenie wrażenia gości, a także identyfikację organizacyjnych barier i przeszkód, co pozwala na „.... smakowanie przez pracowników motywacyjnego rezultatu pozytywnego sprzężenia zwrotnego wypływającego od zadowolonych klientów. Ten poziom własności pracowniczej i ich zaangażowania jest kluczowy. Dalej, Levesque, poleca także przyjrzenie się naszym tradycyjnym metodom pozyskiwania informacji (badania, satysfakcja gości), zwraca uwagę, że podkreślamy aspekty budowania wzajemnych stosunków, które są raczej pozytywami niż skargami, szukając „.... przykładów pracowników, którzy przykładają się do pracy ponad przeciętność, aby osiągnąć zadowolenie gościa. Takie sprzężenie zwrotne staje się fundamentem bieżącego uznania i celebracji. Pracownicy postrzegają siebie samych jako zwycięzców w zwycięskim zespole.” Dalej rozprawia się z mitem konkurencji, bazowanym na cenie, który działa, kiedy wszystko jest mniej więcej na równym poziomie, co oczywiście nigdy nie ma miejsca. „Te biznesy, które zapewniają najwyższy poziom ogólnego doznania, pochodzącego od wewnątrz (to znaczy, jako produkt silnej kultury pro–klienckiej), to zazwyczaj przedsięwzięcia charakteryzujące się długoterminową przewagą konkurencyjną – na równi z wirtualną odpornością na różnego rodzaju bóle głowy, będące plagą wszystkich innych.”

A, nasz biedny gość lub klient, czujący się odrzuconym, porzuconym, zziębniętym, odseparowanym, przemierza bezcelowo stoiska sklepowe, czeka cierpliwie na realizację zamówienia lub stuka swoją kartą kredytową w recepcji. To co przypieczętowuje ich interes, przesuwa typową transakcję na etap wzajemnych stosunków, pamiętając radość zaangażowania i wyjątkowość wrażenia. To oczywiście rozpoczyna się od drobnych grzeczności, obecnie zapomnianej sztuki.. Po nich następuje nasze zainteresowanie, szczera wymiana, ukazująca że rzeczywiście się troszczymy, zapewniając im komfort, przyjemność i bezpieczeństwo. Oni są wyjątkowi, i trzeba się zająć każdą ich potrzebą, tak jak i potrzebami naszego personelu. To wszystko polega na tych pożądanych więziach, które stwarzają niezwykłe doznanie dla wszystkich.

John R. Hendrie, Rebecca Loh 


© Copyright John R. Hendrie, Hospitality Performance, Inc. , Rebecca Loh
Tytuł artykułu w oryginale “Turning a Transaction into a Relationship – Creating the Memorable Experience"
Reprint i tłumaczenie przez ehotelarz.com za zgodą autorów.

John R. Hendrie – Prezes i CEO w Hospitality Performance Inc., firmie doradczej świadczącej usługi dla hotelarstwa i gastronomii, której głównej celem jest pomoc obiektom w osiągnięciu doskonałej jakości na wszystkich poziomach operacyjnych
Brecca Loh - adwokat promowania „kapitału ludzkiego” jako najsilniejszego zasobu każdej organizacji

Kontakt:
John R. Hendrie
Hospitality Performance, Inc.
email:
jrhendrie@aol.com
www.hospitalityperformance.com


Brecca Loh
www.cobaltsp.com


Komentarze:

Jak przygotować się na wakacje w hotelu? ...więcej»

Etapy pobytu gościa hotelowego ...więcej»

Choroba w hotelu ...więcej»

Czy internetowe strony z opiniami klientów przyczyniają się do nawrotu doskonałej obsługi hotelowych gości? ...więcej»

Znaczenie edukacji przyszłych hotelarskich profesjonalistów w zakresie obsługi gości ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji