Piątek 19 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Aktualności hotelarskie z kraju » Orbis SA opublikował swój pierwszy Raport...

Aktualności hotelarskie z kraju


Orbis SA opublikował swój pierwszy Raport Pozafinansowy


Dodano: 2017-07-06

Drukuj

Wyślij



For F&B Atelier


6 obszarów odpowiedzialnego hotelarstwa pod markami grupy AccorHotels
•    pierwsze w branży sprawozdanie z zaangażowania spółki na rzecz zrównoważonego rozwoju
•    Orbis chroni dzieci i młodzież przed wykorzystywaniem, współpracuje
z lokalnymi dostawcami, zapobiega marnotrawieniu żywności i dba o środowisko
•    Orbis deklaruje: w menu restauracji mięso bez hormonów i jaja od kur
z wolnego wybiegu
•    2 miliony drzew w Transylwanii, 25 ogródków warzywnych i wsparcie dla rozwoju tradycyjnych polskich sadów owocowych od Grupy Orbis
•    rozwój oparty na zaangażowaniu pracowników i klientów
•    Grupa wyznacza trendy działań CSR w segmencie hotelarskim


Największa sieć hoteli w Europie Wschodniej, Grupa Orbis, 4 lipca 2017 r. jako pierwsza firma z branży turystycznej zaprezentowała raport społecznej odpowiedzialności za rok 2016 (raport jest do pobrania na: http://www.orbis.pl/relacje-inwestorskie/raporty-pozafinansowe). Orbis chroni dzieci i młodzież przed wykorzystywaniem seksualnym, działa na rzecz racjonalnego gospodarowania żywnością i angażuje gości w zrównoważony rozwój. Oszczędza zasoby wody i obniża zużycie energii oraz bierze udział w programie zalesiania i rozwoju polskich tradycyjnych sadów owocowych. Raport pozwala ocenić aktywność Grupy w innych niż finansowe obszarach działalności. Został przygotowany według najnowszych międzynarodowych standardów, które staną się obligatoryjne dla du
żych podmiotów gospodarczych w roku 2018. Tym samym Orbis wyprzedza oczekiwania rynku.



Odpowiedzialne zarządzanie spółką rozumiemy jako filozofię działania i politykę zarzą
dzania. Każda decyzja z zakresu odpowiedzialnego biznesu jest podyktowana tym, czego oczekują od nas nasi goście, rynek i pracownicy. Zrównoważony rozwój, to także dobrze pojęta gospodarność przynosząca oczekiwane przez inwestorów oszczędności kosztów, a co za tym idzie wzrost wartości spółki.” – podsumował Gilles Clavie, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Orbis S.A.

Orbis chroni dzieci i młodzież przed wykorzystywaniem

Odpowiedzialne hotelarstwo
, to odważne stawianie czoła negatywnym zjawiskom społecznym, takim jak komercyjne, w tym przede wszystkim seksualne, wykorzystywanie dzieci w turystyce. Ochrona najmłodszych stanowi jedno z zobowiązań firmy na rzecz zrównoważonego rozwoju. Już w październiku 2012 roku, Grupa Hotelowa Orbis, jako pierwsza sieć hotelowa w Polsce, podpisała Kodeks Postępowania “The Code of Conduct”, mający na celu podnoszenie świadomości społeczeństwa, inicjowanie oraz wdrażanie działań zapobiegających  tej formie krzywdzenia małoletnich. Program ochrony dzieci został następnie wdrożony w pozostałych krajach regionu. W ramach programu przeszkolono  już tysiąc pracowników hoteli w Polsce i Europie Wschodniej, w tym również 100 osób reprezentujących partnerów Orbisu: firmy ochroniarskie i korporacje taksówkowe.
 
W  Polsce doku
ment został przyjęty wyłącznie przez Grupę Hotelową Orbis, która jako jedyna wypełnia wszystkie jego  kryteria.

Mięso bez hormonów, jajka od kur z wolnego wybiegu, redukcja odpadów o  blisko 1/3

Orbis zobowiązał się do oferowania zdrowych i zbilansowanych posiłków, jednocześnie deklarując redukcję odpadów żywnościowych o 30 proc. Efekty wdrożonej polityki już widać. Pierwszym z działań podjętych w ramach profilaktyki zdrowotnej, jest rezygnacja z serwowania mięsa z hodowli, w których zwierzętom podawane są hormony. Kolejnym krokiem, jest podpisanie z organizacją Humane Society International zobowiązania, że do roku 2020 wszystkie jajka podawane w hotelach Orbis, zarówno w całości, jak i w postaci płynnej, będą pochodziły od kur z wolnego wybiegu.

Jednym z przedstawionych w raporcie priorytetów spółki, jest takie zarządzanie procesem zakupu, przetwarzania i przygotowywania żywności, by jak najmniejsza jej ilość była wyrzucana do kosza. Już dziś 100 proc. rekomendowanych dostawców spełnia wymagania programu Planet 21.

Pracownik w centrum
 
Charakter każdej organizacji tworzą jej pracownicy. Wystrój hotelu, komfort wyposażenia są ważne, jednak jego atmosferę tworzą pracujący w nim ludzie. Dbałość o poszanowanie praw pracowników, ochrona zdrowia i dostęp do wiedzy, to podstawowe wartości Grupy w relacjach z pracownikami. Dlatego, aż 84 proc. pracowników Orbisu jest zatrudnionych na umowy o pracę. Dodatkowo, każdego roku prowadzone są badania satysfakcji i zaangażowania pracowników Grupy Orbis, których wyniki wyznaczają kierunki dalszych prac w tym obszarze. Sztandarowym projektem firmy jest także „Polityka różnorodności Orbis”, która jest zobowiązaniem spółki do eliminowania wszelkich form dyskryminacji, do zarządzania różnorodnością grup pokoleniowych i kulturowych, do inspirowania i wspierania kobiet w rozwijaniu ich karier zawodowych, czy też po prostu do dbania o to, by każdy pracownik czuł się komfortowo w swoim miejscu pracy i by miał odpowiednie wsparcie przełożonego w realizowaniu swoich pasji i ambicji.

Orbis dla środowiska naturalnego

Polityka środowiskowa Grupy opiera się na monitorowaniu obszarów, na które hotele mają największy wpływ na etapie ich budowy oraz eksploatacji. Jednym z  priorytetów, jest zapewnienie niskoemisyjności nowobudowanych hoteli oraz obniżenie zużycia energii elektrycznej i cieplnej poprzez zielone certyfikacje takie jak na przykład certyfikacja BREEAM.

Kolejnym elementem programu „Planet 21”, jest ochrona zasobów wodnych np. poprzez wybór środków do czyszczenia zawierających mniej szkodliwych substancji chemicznych i ograniczanie ich zużycia.

Zaangażowanie gości w zrównoważony rozwój

Odpowiedzialny biznes w wydaniu Grupy Orbis, to także edukacja gości i zachęcanie ich do wspólnych działań na rzecz ochrony środowiska i bioróżnorodności. Jednym z elementów programu, jest zachęcanie klientów do kilkukrotnego użycia ręczników. Pozwala to ograniczyć zużycie wody, zmniejszyć ilość odprowadzanych ścieków i zużywanych do prania detergentów. To spore oszczędności środowiskowe i finansowe. Połowę zaoszczędzonych w ten sposób środków, Orbis przeznacza na  zalesianie i sadzenie nowych drzew. Pierwszym widocznym efektem działań jest program „Kosztela”, w ramach którego posadzono 6 500 drzew owocowych tradycyjnych polskich odmian.

Orbis wyprzedza oczekiwania rynku

W dzisiejszym świecie o rozwoju firmy świadczą nie tylko działania biznesowe, ale również jej pozafinansowy wpływ na otoczenie. Orbis ma tego świadomość, dlatego już w 2011 roku opracował i wdrożył program Planet 21, będący strategią zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstwa.

Program zakończył się sukcesem, dlatego zadecydowaliśmy o jego wznowieniu. Jesteśmy jedyną w Polsce grupą hotelową, która w tak kompleksowy, ale i odważny sposób wykazuje, że odpowiedzialny biznes to  dużo więcej niż działania filantropijne, czy zbiór zasad etycznych. To integralny element filozofii działania każdego hotelu, już na etapie jego projektowania i budowy w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju. To dzięki odpowiedzialnym decyzjom, Orbis zbudował i nadal buduje swoją reputację: zarówno wśród  klientów i partnerów biznesowych jak i wśród pracowników” – komentuje Katarzyna Nowak, kierownik komunikacji korporacyjnej i CSR w Grupie Orbis.

Bieżący raport został przygotowany według najnowszych, międzynarodowych standardów raportowania GRI G4, które staną się obligatoryjne dla dużych podmiotów gospodarczych w roku 2018. Tym samym, Orbis wyprzedza oczekiwania rynku, umożliwiając kompleksową ocenę prowadzonych działań biznesowych i wartości jakimi kieruje się Grupa - kształtując trendy i wyznaczając kierunek dla całej branży w obszarze zrównoważonego rozwoju. Dokument prezentuje cele, jakie Orbis stawia sobie w obszarze społecznej odpowiedzialności w ramach nowo przyjętego programu „Planet 21” na lata 2016-2020.


***
Grupa Hotelowa Orbis
to największa sieć hoteli w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej oferująca 19 000 pokoi w ponad 100 obiektach, Orbis jest wyłącznym licencjodawcą marek AccorHotels w 16 krajach w tym w Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czarnogórze, Czechach, Estonii, na Litwie, Łotwie, w Macedonii, Mołdawii, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii i na Węgrzech. Hotele działają pod markami Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles i ibis budget. Rozpoznawalne na świecie marki gwarantują jakość usług o zróżnicowanym standardzie od luksusowych hoteli 5-gwiazdkowych po ekonomiczne 1-gwiazdkowe.

AccorHotels to grupa hotelowa, którą jednoczy pasja i zamiłowanie do hotelarstwa oraz wspólne zobowiązanie do serdecznego witania wszystkich Gości. Każdego dnia ponad 180 000 pracowników w 3 700 hotelach AccorHotels troszczy się o tysiące gości w 92 krajach. AccorHotels jest wiodącym operatorem hotelowym na świecie. Grupa oferuje swoim klientom, partnerom oraz pracownikom:
 - doświadczenie operatora hoteli i franczyzodawcy (HotelServices), jak i właściciela hoteli i inwestora (HotelInvest);
 -  szerokie portfolio marek hotelowych o międzynarodowej renomie, gwarantujących pełną ofertę - od luksusowych hoteli
   (Sofitel, Pullman, MGallery, Grand Mercure, The Sebel), przez hotele średniej kategorii (Novotel, Suite Novotel, Mercure,
   Mama Shelter, Adagio), aż po hotele ekonomiczne (ibis, ibis Styles, ibis budget, adagio access and hotelF1);
 - potężny rynkowy program lojalnościowy Le Club AccorHotels;
 - zobowiązania korporacyjne i solidarnościowe realizowane przez prawie pół wieku w ramach programu zrównoważonego  
   rozwoju PLANET 21.
Partnerem strategicznym Orbisu jest AccorHotels


Źródło: Accor.com – 04.07.2017
 


Komentarze:

Arkadiusz Wejer z Hotelu Gwiazda Morza. Czym zaskoczy przyszłych gości? O tym opowie w naszej rozmowie. ...więcej»

Sun & Snow z nową nadmorską inwestycją w Jastrzębiej Górze ...więcej»

Novotel Poznań Centrum w nowej odsłonie ...więcej»

Ceny nad polskim Bałtykiem. Ile zapłacimy za wakacje? ...więcej»

Selina planuje otworzyć hotel w Warszawie. Jakich nieruchomości szuka? ...więcej»

Sposób na puste pokoje poza sezonem ...więcej»

Le Regina – najdroższy hotel w Polsce ...więcej»

Wielkie otwarcie niskich cen - nowa kampania taktyczna Focus Hotels ...więcej»

Poznań: Hotel Blow Up w Starym Browarze ...więcej»

Zielona Góra: Hotel Wellstreet zamknięty po zaledwie kilku tygodniach działalności od oficjalnego otwarcia ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji