Piątek 29 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Aktualności hotelarskie z kraju » Koniec wakacji. Hotelarze liczą straty

Aktualności hotelarskie z kraju


Koniec wakacji. Hotelarze liczą straty


Dodano: 2017-09-05

Drukuj

Wyślij


Miało być Eldorado: przecież Polacy od kilku sezonów wybierali nasze morze i portfele mają pełniejsze dzięki 500+… Ale wcale dobrze nie było. Polacy pieniądze zostawiali w Chorwacji, pogoda w tym sezonie nie dopisała, a na dodatek ci, którzy zostali w kraju w niejednym miejscu urządzili prawdziwą demolkę. Jak szacuje Nocleg.pl, w 2017 roku hotelarze stracili co najmniej 21,7% wakacyjnego obrotu.

Adriatyk - Bałtyk 1:0

Dwa rekordowo udane sezony nad polskim morzem uśpiły czujność hotelarzy, którzy turystom oprócz uroków Bałtyku zafundowali w te wakacje wzrost cen średnio o 12,5%. Teraz zamiast zysków liczą straty, bo liczba rezerwacji miejsc noclegowych nad morzem spadła o blisko 16% w porównaniu z rokiem poprzednim.



Jednocześnie goście spędzili nad Bałtykiem średnio półtora dnia mniej niż w zeszłym roku – relacjonuje Karolina Solis, ekspertka Nocleg.pl, która podsumowuje sezon na podstawie ankiet przeprowadzonych wśród dwóch tysięcy partnerów portalu. – Po raz pierwszy od kilku lat w środku sezonu mogliśmy przebierać w wolnych miejscach w popularnych nadmorskich miejscowościach. Zawiodła pogoda, więc Polacy wyruszyli na jej poszukiwania gdzie indziej – podkreśla.

Dokąd? Głównie do niespodziewanie modnej w tym roku Chorwacji. Liczba rezerwacji
polskich turystów nad Adriatykiem wzrosła średnio ponad 137% w porównaniu z rokiem ubiegłym, spędzaliśmy tam też więcej czasu.

Nie narzekają natomiast właściciele hoteli i pensjonatów na południu Polski. W górach spędziliśmy mniej więcej tyle samo czasu, co w latach ubiegłych, a liczba rezerwacji minimalnie wzrosła w stosunku do zeszłego roku.

Klient demolka

Do pokrycia głównych kosztów bieżącej działalności hotelarze potrzebują tzw. obłożenia na poziomie 80%, a w tym roku nad morzem w wielu miejscach będzie z tym ciężko. To problem, tym bardziej, że wciąż trzeba mówić o wysokim odsetku przypadków demolowania obiektów przez gości. Zerwane karnisze, wyrwane gniazdka, zniszczone kabiny prysznicowe, urwane deski sedesowe, złamane poręcze na klatkach schodowych to niestety wciąż norma. A bywa jeszcze ciekawiej.

W jednym z naszych partnerskich hoteli firmowa impreza integracyjna zakończyła się wyrzuceniem trzech telewizorów przez okno, w innym goście przez nieuwagę podpalili dywan i cały pokój był do kapitalnego remontu – podsumowuje Karolina Solis.

Ale jest też druga strona medalu. Najwyraźniej rozpieszczeni sukcesem ostatnich sezonów właściciele obiektów wypoczynkowych przestali zabiegać o klienta z należytą starannością. Jak wynika z ankiety Nocleg.pl, aż 60% gości wypoczywających nad morzem narzeka na jakość obsługi i poziom kultury osobistej pracowników obiektów noclegowy.


Źródło: EffectoSystem.pl – 30.08.2017; Nocleg.pl


Komentarze:

Arkadiusz Wejer z Hotelu Gwiazda Morza. Czym zaskoczy przyszłych gości? O tym opowie w naszej rozmowie. ...więcej»

Sun & Snow z nową nadmorską inwestycją w Jastrzębiej Górze ...więcej»

Novotel Poznań Centrum w nowej odsłonie ...więcej»

Ceny nad polskim Bałtykiem. Ile zapłacimy za wakacje? ...więcej»

Selina planuje otworzyć hotel w Warszawie. Jakich nieruchomości szuka? ...więcej»

Sposób na puste pokoje poza sezonem ...więcej»

Le Regina – najdroższy hotel w Polsce ...więcej»

Wielkie otwarcie niskich cen - nowa kampania taktyczna Focus Hotels ...więcej»

Poznań: Hotel Blow Up w Starym Browarze ...więcej»

Zielona Góra: Hotel Wellstreet zamknięty po zaledwie kilku tygodniach działalności od oficjalnego otwarcia ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji