Czwartek 25 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » ciekawostki » Sprawdz, kiedy można ubiegać się o odszkodowanie...

Ciekawostki


Sprawdz, kiedy można ubiegać się o odszkodowanie za odwołany lub opózniony lot


Dodano: 2017-09-21

Drukuj

Wyślij


Usterka techniczna, powstała na skutek zaniedbań przewoźnika, błędne planowanie czasu pracy załogi, brak prawidłowej dokumentacji lotu. Jakie jeszcze okoliczności, powodujące opóźnienie lub odwołanie lotu, warunkują możliwość ubiegania się o odszkodowanie?

Generalnie możemy ubiegać się o rekompensatę, gdy opóźnienie jest wynikiem sytuacji, na którą linia lotnicza miała wpływ. Warto jednak starać się o nią nawet w przypadku nieoczywistych okoliczności, ponieważ to na przewoźniku spoczywa obowiązek wykazania, że wniosek jest niezasadny. Na złożenie reklamacji u linii lotniczych zarejestrowanych w Polsce mamy rok.



Składaj Reklamację

Jeżeli Twój lot został odwołany bądź opóźniony i w związku z tym przybyłeś na miejsce docelowe min. 3 godziny później niż było to zaplanowane, to już pierwszy krok do pozytywnego rozpatrzenia Twojego wniosku o odszkodowanie. Możesz mieć pewność, że Twoja reklamacja jest zasadna, gdy dodatkowo te problemy z lotem są wynikiem:

•    usterki technicznej, powstałej na skutek zaniedbań linii lotniczej (brak cyklicznych przeglądów),
•    usterki technicznej, wykrytej podczas planowanego przeglądu, który miał sprawdzić poprawność naprawy defektu wykrytego wcześniej,
•    błędnego planowania czasu pracy załogi (np. lot nie może się odbyć, ponieważ załoga pokładowa osiągnęła już limit czasu pracy tego dnia) bądź choroby i braku zastępstwa,
•    niekompletnej dokumentacji rejsu (sytuacja, w której brak lub niekompletność dokumentacji jest spowodowana czynnikami, nad którymi przewoźnik sprawuje kontrolę),
•    inspekcji SAFA, które ujawniają wszelkie usterki techniczne, co skutkuje natychmiastowym przeglądem i ewentualną naprawą.

– W takich sytuacjach możesz liczyć na rekompensatę w wysokości nawet do 600 euro. Ponadto, jeśli na Twój lot sprzedano więcej biletów niż jest miejsc, czyli doświadczyłeś tzw. overbookingu lub z jakiejś innej przyczyny odmówiono Ci wejścia na pokład, nie rezygnuj z prawa do odszkodowania, ponieważ możesz otrzymać od 250 do 600 euro – mówi Natalia Gębska, Country Manager w AirHelp.
 
Nietypowe Przypadki

W ostatnich miesiącach Europejski Trybunał Sprawiedliwości wydał kilka ważnych orzeczeń, które pozytywnie wpływają na usystematyzowanie prawa pasażerów. Jedno z nich dotyczy zakupu biletów lotniczych poprzez pośredniczące w sprzedaży strony internetowe bądź biura podróży. W takich przypadkach również odpowiedzialność za problemy z kursami ponosi linia lotnicza. Poszkodowany pasażer ma prawo skierować wniosek o odszkodowanie do przewoźnika. Tak samo wygląda sytuacja z popularnymi podczas wakacji liniami czarterowymi.

Ponadto w przypadku opóźnienia lotu w wyniku kolizji z ptakami, linia lotnicza jest zobowiązana do wypłaty odszkodowania pasażerom, jeżeli nie podjęła dostatecznych kroków do skrócenia opóźnienia. Każdy tego typu incydent jest oceniany indywidualnie.

Zapadły też orzeczenia szczególnie ważne dla rodzin. W maju br. AirHelp sukcesem zakończył proces sądowy przeciwko Thomas Cook Airlines Scandinavia o wypłatę odszkodowania za opóźniony lot, którego pasażerem był niemowlak. Sprawa stanowi nowy precedens w prawie UE WE261, uprawniając rodziców/opiekunów do ubiegania się o rekompensatę w imieniu dzieci bez wykupionego miejsca na pokładzie.

Warto również wiedzieć, że w sytuacji, gdy rodzice podróżują wraz ze swoimi małoletnimi dziećmi, a przewoźnik odmawia przyjęcia na pokład jednej z tych osób, to wówczas odszkodowanie należy się wszystkim członkom tejże rodziny. Wspólne podróżowanie uznaje się za oczywisty wyraz woli rodziców, sprawujących opiekę nad dziećmi. Szczególnie w sytuacji wykupu wspólnej rezerwacji oraz w przypadku, gdy problematyczny lot był pierwszym etapem podróży.


***
Firma AirHelp
została założona w 2013 roku przez Henrika Zillmera, Nicolasa Michaelsena i Grega Roodta, przedsiębiorców internetowych. Przedstawicielstwa AirHelp zlokalizowane są w 20 krajach, w tym w Gdańsku. Głównym celem firmy jest zapewnienie pasażerom na całym świecie wsparcia w odzyskiwaniu odszkodowań od przewoźników w przypadkach opóźnienia i odwołania lotów lub odmowy wejścia na pokład. Spółka współpracuje z liniami lotniczymi i dba o to by proces reklamacji przebiegał możliwie jak najsprawniej. AirHelp udostępnia klientom możliwość złożenia wniosku poprzez przyjazną dla użytkownika stronę internetową oraz intuicyjne aplikacje mobilne. Od powstania firma pomogła ponad 2 mln pasażerów na całym świecie.


Źródło: Walk.pl – 19.09.2017
 


Komentarze:

Zabytkowe jachty na Warmii i Mazurach ...więcej»

Podróże z dziećmi według Emirates ...więcej»

Polska Organizacja Turystyczna i blogerzy promują najpiękniejsze regiony naszego kraju! ...więcej»

Śląskie: Szlak Zabytków Techniki można zwiedzać przez cały rok ...więcej»

Polska oczami youtuberów ...więcej»

Serwis rezerwacji ClearCost otwiera ofertę pre-ITO ...więcej»

Śląskie: Szlak Zabytków Techniki można zwiedzać przez cały rok ...więcej»

Polska oczami youtuberów ...więcej»

Polska Organizacja Turystyczna i blogerzy promują najpiękniejsze regiony naszego kraju! ...więcej»

Podróże z dziećmi według Emirates ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji