Czwartek 18 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Pracownicy sprzedaży hotelowej: Zaprzyjaznijcie...

Artykuły serwisu


Pracownicy sprzedaży hotelowej: Zaprzyjaznijcie się z pocztą głosową


Dodano: 2014-01-09

Drukuj


Czy ci się to podoba, czy nie, wielu pracowników sprzedaży znajduje się obecnie przed problemem zablokowania bezpośredniego dostępu do potencjalnego klienta, w związku z rozpowszechnionym funkcjonowaniem poczty głosowej. Z pewnością, wielu potencjalnych klientów rutynowo monitoruje wszystkie przychodzące rozmowy, dlatego pracownicy sprzedaży tracą możliwość bezpośredniego kontaktu. Natomiast inni, którzy rzeczywiście interesują się naszym ‘produktem’, są po prostu nieosiągalni z powodu intensywności podróży i napiętych harmonogramów spotkań.

Przy pomocy drobnego szkolenia, twój personel sprzedaży może się nauczyć, w jaki sposób zaprzyjaźnić się z pocztą głosową i przekształcić tę ‘przeszkodę’ w efektywne, taktyczne narzędzie sprzedaży.

Istotnie, rozmowa ‘na żywo’ zawsze będzie preferowana, szczególnie podczas wstępnego stadium cyklu sprzedaży, kiedy potrzeby i upodobania potencjalnego klienta, muszą być dopiero zdefiniowane. Aby zwiększyć twoje szanse, przebicia się:



Zawsze się identyfikuj i wyłuszczaj dokładnie powód, dla którego dzwonisz, przed próbą nawiązania bliższego kontaktu. Nie tylko wzbudzisz zaufanie ale wywrzesz wrażenie, aby osoba do której kierujesz się, chciała z tobą porozmawiać i unikniesz powszechnie spotykanego rozłączenia się. Nie ma nic bardziej irytującego, niż anonimowy głos w słuchawce, starający się wciągnąć cię w pogawędkę, zanim faktycznie zorientuje się, kim ty właściwie jesteś. Zamiast rozpoczynania rozmowy z nieznajomym, od „Cześć, jak się dzisiaj, masz”, zacznij może od stwierdzenia „Dzień dobry Pani Jane, nazywam się Doug Kennedy, jestem kierownikiem sprzedaży Hotelu X i dzwonię do pani Smith. Czy mógłbym z nią porozmawiać?”

Dzwoń między 8.00 a 9.00, między 17.00 a 18.00, lub krótko przed lunchem. Zapracowani kierownicy przychodzą do pracy wcześnie, szczególnie wtedy, kiedy ich konto pocztowe jest pełne maili, które trzeba załatwić. Zwykle też są ostatnimi pracownikami opuszczającymi miejsce pracy, o 19.00 wieczorem. Nie zobaczysz ich także, przyśrubowanych do swojego miejsca w kafeterii o 11:59, a więc będą mogli odebrać telefon i porozmawiać osobiście, bez wyręczania się urządzeniami technicznymi.

Zaplanuj rozmowy na dni przypadające tuż przed, lub po urlopie czy dniu świątecznym, szczególnie w przypadku, gdy potencjalny klient, pracuje zawodowo, podróżując. ‘Królowie szos’ starają się unikać szczytów komunikacyjnych na drogach i dlatego w te dni są bardziej chętni do rozmowy.

Kiedy więc jest to możliwe, preferowana jest rozmowa ‘na żywo’. Niestety, w związku z redukcjami i zwolnieniami wśród personelu administracyjnego i ze wzrastającą liczbą kierowników – szczególnie organizujących spotkania – pracujących w ‘domowych biurach’, dzisiejsi pracownicy sprzedaży, nie mają wyboru i muszą wykonywać swoją pracę, za pośrednictwem, wprowadzającej informacji poczty głosowej, aby skontaktować się z potencjalnym klientem. Także, gdy początkowa faza cyklu sprzedaży już się zakończyła, właściwie dobrana pod względem językowym, zsynchronizowana poczta głosowa, może subtelnie przypominać o propozycji składanej przez pracownika sprzedaży i może odnieść bardziej pożądany skutek, niż konwencjonalna, zabierająca dużo czasu rozmowa telefoniczna. W każdy razie to są zasadnicze elementy właściwej wiadomości poczty głosowej, które możesz przedstawić na następnym zebraniu z pracownikami sprzedaży:

• Powitaj słuchacza. Tak, jak zrobiłbyś to w czasie rozmowy telefonicznej, nie zapomnij użyć właściwej formy powitania, w zależności od pory dnia lub typowego powitania – „Witam”.

• Krótko, wolno i wyraźnie, podaj swoje nazwisko, nazwę firmy i powód, dla którego dzwonisz do potencjalnego klienta. Jeśli nie wzbudzisz zainteresowania w czasie pierwszych dziesięciu sekund, możesz spodziewać się, że słuchacz wciśnie klawisz „pomiń”, „zachowaj” lub nawet „skasuj”, zanim będziesz miał szansę rozwinięcia interesu.

• Przypomnij potencjalnym klientom ich potrzeby, a następnie przedstaw sposoby ich realizacji. „Dzień dobry, pani Perez, tu Douglas z Hotelu X, dzwonię aby ponowić propozycję związaną z pani majową konferencją. Przypominam sobie, że pragnęła pani, podjąć decyzję przed spotkaniem z dyrektorem, w następnym tygodniu i chciałem się po prostu upewnić, że dysponuje pani wszystkimi szczegółami, których będzie pani potrzebowała na to spotkanie.” Pamiętaj, że każdy krok, w procesie sprzedaży buduje do niej zaufanie, a potencjalny klient będzie pod wrażeniem, że ktoś inny również dba o jego terminarz i chce mu ułatwić podjęcie decyzji.

• Zawsze podawaj swój numer telefonu. Nie zakładaj, że potencjalny klient, ma informacje z kontaktem do ciebie zawsze pod ręką, nawet jeżeli to on lub ona, zainicjowali rozmowy z tobą. Potencjalny klient mógł te informacje, po prostu zapodziać, lub w danej chwili nie ma dostępu do swojej książki telefonicznej. A ponadto, nawet jeżeli ma ją gdzieś przy sobie, to podając swój numer, zaoszczędzisz mu problemu jego wyszukania. I pamiętaj, abyś mówił wolno, kiedy podajesz swój numer telefoniczny – możesz mówić go setki razy dziennie, ale oni słyszą go tylko raz. Nie kuś losu przypuszczając, że będą odtwarzali wiadomość pięć razy, aby ją odszyfrować.

• Unikaj słów podpórek, nic nie znaczących i długich pauz. Wiadomości pocztowe, przetykane pauzami, w rodzaju „i, a...” i nagłymi przerwami, najbardziej prawdopodobnie, spowodują wciśnięcie przez słuchacza klawisza „przewijanie do przodu o 7 sekund” i może to spowodować, że odbierający pominie kluczowe wiadomości, które chciałeś mu przekazać.

• Unikaj powtarzania się. Nie trwoń czasu osoby, do której dzwonisz, podając dwu, a czasem trzykrotnie swoje nazwisko i numer telefonu. Jeżeli mówiłeś wyraźnie i zwięźle (zobacz wyżej), twoja wiadomość spełni swoje zadanie już po pierwszym odsłuchaniu.

• Unikaj przeładowania informacji. Jeżeli zawierasz w swojej wiadomości takie szczegóły jak: wysokość cen, szczegóły dotyczące sali lub inne detale, poczta głosowa, prawdopodobnie, nie powinna być, w tym wypadku, twoim komunikacyjnym medium. Zamiast tego, zostaw wiadomość głosową, że wysyłasz do potencjalnego klienta faks lub mail z wszystkimi szczegółami dotyczącymi danej sprawy. Takie podejście, pomaga nie tylko na uczłowieczenie zimnych, pozbawionych osobowości mediów komunikacyjnych jakimi są faks i mail, ale jednocześnie upewnia nas, że potencjalny klient wie, gdzie szukać tych określonych informacji, w przypadku gdyby się gdzieś zawieruszyły lub zostały przekierowane w inne miejsce przez współpracowników. W innym wypadku, jeżeli proces sprzedaży wymaga, abyś przekazał taką szczegółową informację w postaci wiadomości głosowej, zwróć uwagę odbierającemu, że wiadomość będzie długa. „Witam, Jane, mówi Doug z Hotelu X. Wiem, że potrzebujesz informacji natychmiast, więc przekazuję szczegóły w tej bardzo długiej poczcie głosowej” Pozwala to klientom, na wciśnięcie klawisza ‘zachowaj’, jeżeli nie mają w danej chwili czasu na zapoznanie się z nią.

• Wypróbuj funkcję „zrób to jeszcze raz”, jeżeli jest to konieczne. Wiele systemów poczty głosowej, szczególnie tych używanych przez wielkie korporacje, oferuje dzwoniącym opcję wysłuchania i ponownego nagrania ich wiadomości głosowych. Aby uzyskać dostęp do tych „sekretnych” opcji, kiedy poczujesz, że powinieneś dokonać jakichś poprawek, spróbuj wcisnąć klawisz „#”, po zostawieniu wiadomości. Często uzyskasz w ten sposób dostęp do całej listy możliwości, zawierających również takie opcje jak: „skasuj” lub „nagraj ponownie”.

• Uzupełnij swoją pocztę głosową e-mailem. Kiedy zostawiasz pocztę głosową, uprzedź odbierającego, że jednocześnie wyślesz do niego e-mail, a on lub ona, mogą się z tobą skontaktować poprzez to medium komunikacyjne, które jest dla nich najbardziej dogodne. Jest to szczególnie doceniane przez osoby uzależnione od e-maili, które wyszukają twoją pocztę głosową, podczas gdy dzwonią ze swojego telefonu komórkowego, w czasie jazdy w ulewnym deszczu, po najbardziej zatłoczonej drodze i jednocześnie wciskają klawisz „szukaj” w odbiorniku radiowym, w trakcie sprawdzania naprowadzania na swoim pokładowym GPO i zapalania papierosa drugą, wolną ręką.

Poczta głosowa może być zarówno barierą, jak i docenianym urządzeniem, w zależności od wyborów, jakich dokonują pracownicy sprzedaży danego hotelu. Możemy ją przeklinać i skarżyć się na nią i starać się dzwonić ponownie, irytując personel administracyjny i marnotrawiąc własny cenny czas, jako pracownika sprzedaży. Możemy też opanować pocztę głosową i uczynić z niej swojego przyjaciela. W każdym razie, to medium będzie obecne z nami przez jakiś czas. A w związku z najnowszymi wynalazkami, za pomocą których pocztę głosową można również przekazywać poprzez e-mail, wyzwanie/szansa stanie się jeszcze większa w przyszłości!

Jeżeli twoi pracownicy sprzedaży opanują sztukę posługiwania się pocztą głosową, zawsze będziesz miał za jej pośrednictwem sprzedaż większą niż twoi konkurenci, których wiadomości głosowe wyglądają, mniej więcej tak: „Witam, to ja, oddzwoń do mnie”. Jednakże, jeżeli twoi pracownicy sprzedaży będą jej używali niewłaściwie, twój hotel mógłby równie dobrze, przesyłać swoim potencjalnym klientom, zwiędłe róże, jako sposób na osiągnięcie korzystnego, pierwszego wrażenia. Tak więc, zaplanuj sobie to zagadnienie, jako temat na następne zebranie poświęcone sprzedaży i upewnij się, że twoi pracownicy wiedzą jak zrobić, aby poczta głosowa pracowała na ich rzecz, a nie przeciwko nim.

Douglas Kennedy



Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji