Strona główna » Aktualności hotelarskie z kraju » Hotelarze chcą wiedzieć więcej o RODO | Aktualności hotelarskie z kraju
Hotelarze chcą wiedzieć więcej o RODO
|
Szkolenie IGHP z RODO we Wrocławiu
|
Tylko w pierwszych 5 szkoleniach w ramach akcji „IGHP Road Show RODO” wzięło udział ponad 120 hotelarzy. „IGHP Road Show RODO” to cykl spotkań, które Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego do 1 marca organizuje w całej Polsce. Ich celem jest przedstawienie hotelarzom zmian i konsekwencji, jakie wprowadza ogólne rozporządzenie UE o ochronie danych (RODO). Najbliższe spotkanie 29 stycznia w Toruniu.
- Za nami już 5 szkoleń w ramach akcji „IGHP Road Show RODO”. Cieszy nas ogromnie, że cieszą się one tak dużą popularnością wśród hotelarzy. I mamy niespodziankę - w Krakowie i w Warszawie, z uwagi na duże zainteresowanie, organizujemy dwa dodatkowe terminy 15 lutego oraz 23 lutego, tym samym w całej Polsce odbędą się aż 22 szkolenia – mówi Marcin Mączyński, sekretarz generalny i wiceprezes IGHP.
RODO wejdzie w życie od 25 maja. Rozporządzenie wprowadza wiele zmian, które będą odczuwalne również w hotelarstwie. Dlatego Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego we współpracy ze specjalistami z zakresu ochrony danych osobowych zorganizowała akcję szkoleniową. - Każde spotkanie to informacje o RODO w pigułce, sprofilowane dla hotelarzy. Na koniec wykładów jest czas na case studies oraz pytania i odpowiedzi – dodaje Mączyński.
- Szkolenie zarówno organizacyjnie jak i merytorycznie jest bardzo dobrze przygotowane. Ważnym punktem każdego tego typu spotkania jest prowadzący i w tym przypadku byłam miło zaskoczona – ciekawa interpretacja, przykłady, czasem z przymrużeniem oka. Oby było więcej tego typu szkoleń, również z innej tematyki interesującej hotelarzy – mówi Jolanta Fabjańska, wiceprezes Marena Wellness & Spa z Międzywodzia, która brała udział w spotkaniu w Kołobrzegu.
Szkolenia RODO dla hotelarzy cieszą się dużym zainteresowaniem. Mec. Łukasz Łyczkowski z Certyfikatydo.pl, prowadzący szkolenia IGHP, podkreśla, że hotelarze zwracają uwagę w szczególności na praktyczne wyzwania dotyczące stosowania nowych przepisów regulujących dane osobowe. W szczególności uwagę hotelarzy skupiają następujące zagadnienia: • prawidłowe spełnianie obowiązków informacyjnych w stosunku do gości hotelowych - w praktyce obowiązek ten może być problematyczny i może generować dodatkowe koszty, • pozyskiwanie zgód na marketing - hotelarzy interesuje zwłaszcza kwestia ważności zgód pozyskanych na gruncie obecnie obowiązujących przepisów, • zakres danych osobowych gości, jakie może zbierać hotel - z uwagi na niejednoznaczność przepisów dotyczących minimalizacji danych osobowych kwestia jakie dane osobowe gości może zbierać hotel jest ważna dla branży, jest to również temat ważny pod kątem karty meldunkowej, • sposoby zabezpieczenia danych osobowych - hotelarzy interesuje jak prawidłowo zabezpieczyć dane osobowe, zwłaszcza w systemach informatycznych.
Do 1 marca odbędzie się jeszcze 17 spotkań. Najbliższe w Toruniu, Bydgoszczy, Poznaniu, Krakowie i Kielcach.
Szczegółowy harmonogram szkoleń „RODO Road Show IGHP”: • Toruń 29.01 • Bydgoszcz 30.01 • Poznań 31.01 • Kraków 01.02 • Kielce 02.02 • Olsztyn 08.02 • Białystok 09.02 • Kraków 15.02 – dodatkowy termin • Rzeszów 19.02 • Lublin 20.02 • Gdańsk 21.02 • Warszawa 22.02 • Warszawa 23.02 – dodatkowy termin • Zakopane 26.02 • Katowice 27.02 • Karpacz 28.02 • Opole 01.03
Koszt uczestnictwa w szkoleniu to koszt 299 zł netto (+23% VAT) dla członków IGHP, dla pozostałych uczestników koszt 499 zł netto (+23% VAT). Liczba miejsc jest ograniczona. Na szkolenia można zapisać się, wysyłając maila na adres ighp@ighp.pl lub dzwoniąc: +48 22 251 79 11.
Informacje dodatkowe: Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego to efektywna organizacja działająca w branży hotelarskiej. Od 2003 roku jest rzecznikiem środowiska biznesu hotelarskiego i gastronomicznego w kontaktach z administracją państwową oraz w Unii Europejskiej. Będąc najbardziej wpływową organizacją w branży, lobbuje na rzecz jej rozwoju, chroni interes hotelarzy, wspiera wszelkie inicjatywy gospodarcze swoich członków, a także promuje społeczną odpowiedzialność biznesu w branży.
IGHP dba o interesy polskich hotelarzy również na arenie międzynarodowej, będąc jedynym reprezentantem naszej branży w HOTREC (Konfederacja Narodowych Organizacji Hoteli, Restauracji, Kawiarni w krajach UE i europejskiego obszaru ekonomicznego). Więcej informacji na www.ighp.pl i na profilu na Facebooku.
Źródło: GoodFlow.pl – 16.01.2018
| | | |
|
Komentarze: |
|
|
|
|
|
| | |