Wtorek 16 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Aktualności hotelarskie z kraju » Rekordowe wyniki finansowe i operacyjne Orbisu w...

Aktualności hotelarskie z kraju


Rekordowe wyniki finansowe i operacyjne Orbisu w 2017 roku


Dodano: 2018-02-22

Drukuj

Wyślij


„Hotelarstwo to branża, która nieustannie się zmienia. W ostatnich latach obserwujemy ewolucję oczekiwań gości odwiedzających hotele. Dziś goście oceniają swój pobyt w hotelu nie tylko pod kątem oferty, ale bardziej niż w przeszłości skupiają się na pozytywnych wrażeniach i doświadczeniach, które tworzą trwałe relacje z marką i mają silny wpływ na lojalność gości. Dlatego też dużo uwagi poświęcamy budowaniu długotrwałych relacji z naszymi klientami poprzez personalizację ich pobytu w hotelach i okazywanie, że są u nas zawsze mile widziani i oczekiwani („Feel Welcome”). Podejście to wspieramy prowadzoną transformacją kultury korporacyjnej w Orbisie, która zwiększa rolę naszych pracowników i jednocześnie wzmacnia podstawy do dalszego rozwoju Grupy.” - powiedział Gilles Clavie, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Orbis SA.

WYNIKI

Rok 2017 zakończył się dla Orbisu pełnym sukcesem pod względem biznesowym i finansowym. Dzięki konsekwentnej realizacji przyjętej strategii, Spółka odnotowała rekordowo wysokie wyniki. Wykorzystując możliwości wynikające ze sprzyjających warunków makroekonomicznych w całym regionie Europy Wschodniej. Najlepsze wyniki osiągnęły hotele w Budapeszcie, Warszawie i Pradze, gdzie odnotowano dwucyfrowy wzrost wskaźnika RevPAR. Łącznie wskaźnik ten w Grupie Orbis, w roku 2017 wzrósł o +6,5% (do 184,1 zł) w ujęciu like-for-like w porównaniu do roku 2016. Wzrost ten był możliwy w dużej mierze dzięki wyższej średniej cenie o +5% r/r, m.in. w efekcie aktywnego zarządzania przychodami i większej liczbie gości indywidualnych.


 
Znaczący wzrost wskaźników operacyjnych przełożył się na rekordowo wysokie wyniki finansowe Grupy. W roku 2017 przychody Orbisu w ujęciu like-for-like wyniosły 1 433 mln zł, co stanowiło wzrost o +6,2% w porównaniu z rokiem 2016. W rezultacie Spółka osiągnęła bardzo dobry wskaźnik EBITDA operacyjna na poziomie 468 mln zł, odnotowując wyjątkowo wysoki wzrost o 20,2% r/r. Wyższa rentowność i marże (np. +4 pp. na poziomie EBITDA) potwierdzają skuteczność zarządzania, pomimo wymagającej sytuacji na rynku pracy.
 
PORTFOLIO

W roku 2017 Orbis znacząco rozwinął swoją sieć otwierając 8 nowych hoteli (asset-light), oferujących 650 pokoi i wchodząc na dwa nowe rynki: Serbii oraz Bośni i Hercegowiny. Spółka wzmocniliła także swoją obecność w regionie poprzez podpisanie 13 kolejnych umów (1 600 pokoi), w ramach planu rozwoju, obejmującego dzisiaj łącznie 38 projektów (ponad 5 000 pokoi). Orbis kontynuuje również realizację własnych inwestycji hotelowych: ibis Vilnius Center (164 pokoje) i ibis Styles Warszawa (178 pokoi) przyjmą pierwszych gości w 2018 roku. Wspierając rozwój w regionie Spółka uzupełniła portfolio o nową, dodatkową markę aparthoteli Adagio. Pozwoli to Grupie wypracować dodatkowe zyski w najlepszych lokalizacjach. Dzięki działaniom podjętym w zakresie rozwoju i zarządzania aktywami, portfel hoteli jest bardziej zdywersyfikowany i wyważony, nie tylko pod względem geograficznym, ale również operacyjnym, aktualnie dysponuje, bowiem strukturą hoteli asset light i asset heavy w proporcji 40%/60%. W 2017 roku, w celu dalszego zwiększenia efektywności sieci Spółka zrealizowała 6 transakcji wykupu nieruchomości hotelowych na Węgrzech i przeprowadziła szereg modernizacji w hotelach położonych w kluczowych lokalizacjach. Łączna wartość nakładów inwestycyjnych przeznaczonych na te projekty w ubiegłym roku wyniosła ponad 620 mln zł.
 
Koncentrując się na wzroście wyników i rentowności, Orbis wzmacnia pozycję lidera w regionie, nie tylko poprzez rozwój sieci, lecz również poprzez przejęcia hoteli. Celem jest utrzymanie wiodącej pozycji na każdym z rynków, gdzie Spółka prowadzi swoją działalność.

Doskonałe wyniki, które osiągnęliśmy w 2017 roku potwierdzają słuszność strategicznego planu Orbisu. Dlatego też, z całą mocą potwierdzam naszą nieustającą gotowość i zdolność do budowania wartości Spółki dla naszych akcjonariuszy, zgodnie ze strategią opartą na osiąganiu wyników (Performance), rozwoju sieci hotelowej (Portfolio) oraz pracownikach (People). Konsekwentną realizację naszych celów docenili nasi inwestorzy, dzięki którym znaleźliśmy się w 2017 roku w pierwszej dziesiątce spółek o średniej kapitalizacji z +27% zwrotem z akcji w skali rocznej. Spoglądając w przyszłość, będziemy nadal dążyć do przyspieszenia rozwoju Orbisu, korzystając z silnej pozycji finansowej i doświadczenia  w prowadzeniu przedsięwzięć inwestycyjnych. Wierzę, że transformacja kultury korporacyjnej w naszej Spółce także przyczyni się do jej rozwoju, wzbogaci relacje z klientami i wzmocni fundamenty organizacji.”- podsumował Gilles Clavie.

Wyniki finansowe i operacyjne

Grupa Hotelowa Orbis:

Grupa Hotelowa Orbis to największa sieć hoteli w Polsce i w Europie Wschodniej oferująca ponad 20 500 pokoi w 126 hotelach, Orbis jest wyłącznym licencjodawcą marek AccorHotels w 16 krajach w tym w Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czarnogórze, Czechach, Estonii, na Litwie, Łotwie, w Macedonii, Mołdawii, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii i na Węgrzech. Hotele działają pod markami Sofitel, MGallery by Sofitel, Pullman, Novotel, Mercure, adagio, ibis, ibis Styles i ibis budget. Rozpoznawalne na świecie marki gwarantują jakość usług o zróżnicowanym standardzie od luksusowych hoteli 5-gwiazdkowych po ekonomiczne 1 gwiazdkowe.
Od 1997 roku Orbis SA jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
 
Strategicznym inwestorem Orbisu jest AccorHotels

O AccorHotels:

AccorHotels jest wiodącą na świecie grupą hotelową działającą na rynku turystyki i usług lifestylowych,  która  proponuje podróżującym innowacyjne rozwiązania cyfrowe. Grupa oferuje wyjątkowe doświadczenia z pobytu w ponad 4200 hotelach, kurortach, rezydencjach i 10 000 najwspanialszych prywatnych domach na całym świecie. AccorHotels  działa w 95 krajach korzystając ze swojego podwójnego doświadczenia inwestora i operatora hoteli, prowadząc działalność za pośrednictwem HotelServices i HotelInvest. Portfolio hoteli AccorHotels znajdują się  luksusowe marki o międzynarodowej renomie, takie jak Raffles, Sofitel Legend, SO Sofitel, Sofitel, Fairmont, onefinestay, MGallery by Sofitel, Pullman i Swissôtel, popularne marki hoteli kategorii średniej i marki butikowe takie jak 25hours, Novotel, Mercure, Mama Shelter oraz adagio, jak i cenione marki hoteli ekonomicznych: JO&JOE, ibis, ibis Styles, ibis budget oraz regionalne marki Grand Mercure, The Sebel i hotelF1. AccorHotels oferuje innowacyjne kompleksowe usługi od chwili rozpoczęcia podróży aż do jej zakończenia, czemu służy niedawne przejęcie firmy John Paul - światowego lidera usług concierge.
Dzięki niezrównanemu wachlarzowi marek i swojej bogatej, pięćdziesięcioletniej historii, AccorHotels wraz z międzynarodowym zespołem liczącym ponad 250 000 pracowników realizuje ważną, głęboko zakorzenioną w ich sercach misję – „by każdy gość czuł się mile widziany" (Feel Welcome). Goście cenią sobie możliwość uczestniczenia w jednym z najlepszych na świecie hotelowych programów lojalnościowych – Le Club AccorHotels. 
Grupa AccorHotels aktywnie działa wśród społeczności lokalnych i jest zaangażowana w realizację zadań z zakresu zrównoważonego rozwoju i zobowiązań solidarnościowych poprzez wdrażanie programu  PLANET 21, w ramach którego pracownicy, goście i partnerzy wspólnie przyczyniają się do osiągania zrównoważonego wzrostu.
Akcje Accor SA są notowane na giełdzie Euronext w Paryżu (kod ISIN: FR0000120404) oraz na rynku pozagiełdowym w Stanach Zjednoczonych (kod: ACRFY). 

Informacje i rezerwacja: accorhotels.group lub accorhotels.com
Zapraszamy do polubienia nas i śledzenia w serwisach Twitter i Facebook


Źródło: Accor.com – 21.02.2018
 


Komentarze:

Arkadiusz Wejer z Hotelu Gwiazda Morza. Czym zaskoczy przyszłych gości? O tym opowie w naszej rozmowie. ...więcej»

Sun & Snow z nową nadmorską inwestycją w Jastrzębiej Górze ...więcej»

Novotel Poznań Centrum w nowej odsłonie ...więcej»

Ceny nad polskim Bałtykiem. Ile zapłacimy za wakacje? ...więcej»

Selina planuje otworzyć hotel w Warszawie. Jakich nieruchomości szuka? ...więcej»

Sposób na puste pokoje poza sezonem ...więcej»

Le Regina – najdroższy hotel w Polsce ...więcej»

Wielkie otwarcie niskich cen - nowa kampania taktyczna Focus Hotels ...więcej»

Poznań: Hotel Blow Up w Starym Browarze ...więcej»

Zielona Góra: Hotel Wellstreet zamknięty po zaledwie kilku tygodniach działalności od oficjalnego otwarcia ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji