Piątek 19 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Obsługa gościa » Obsługuj osobę, nie proces

Artykuły serwisu


Obsługuj osobę, nie proces


Dodano: 2013-03-21

Drukuj


Moja przyjaciółka, hinduska dziennikarka, odwiedziła ostatnio Singapur, gdzie zatrzymała się w jednym z pięciogwiazdkowych hoteli, w tym mieście. Opuściła hotel, nie przekonana do jego obsługi. Zapytałam ją dlaczego. Odpowiedziała „Jednym słowem, bezosobowa”. Powiedziała, że obsługa była sprawna, ale „bez żadnego indywidualnego podejścia”.

W ostatni piątek zabrałam swojego gościa do jednego z nowych, miejskich, stylowych hoteli, na drinka. Zjawiliśmy się w barze o 18.30. Personel był tak zapracowany przestawianiem czegoś, że nawet na nas nie spojrzeli, nie mówiąc już o tym, żeby znaleziono nam miejsce przy stoliku. Ostatecznie dostrzegliśmy chłopca z obsługi, który również na nas spojrzał i był tym faktem dostatecznie zirytowany, tak że, gdy spytaliśmy czy moglibyśmy zająć miejsce w jakimś szczególnym sektorze, powiedział, „Oczywiście” i wskazał gestem nieokreślony kierunek.



Usiedliśmy, czekając, by zamówić sobie drinki. Kiedy nikt do nas nie podchodził, przywołaliśmy kobietę z obsługi, krążącą po sali, z jakąś wazą w objęciach. Podeszła do nas, wciąż trzymając wazę przy sobie. Kiedy zapytaliśmy ją, czy możemy złożyć zamówienie na nasze drinki, powiedziała. „Niestety, bardzo mi przykro. Otwieramy o 19.00”.

Spędziliśmy 20 minut, przechadzając się wokół baru, pośród personelu i nikt z nich nie wpadł na pomysł, że bar nie jest czynny, kiedy tu wchodziliśmy. Nawet wtedy, gdy musieli zauważyć, że czujemy się jakby zagubieni w tej sytuacji, nikt nie pofatygował się, żeby nam pomóc.

Relacjonuję ten epizod dlatego, że Singapur znajduje się w gorączkowym stanie wejścia do grupy światowych miast z klasą – miejsca oferującego jakość, osobistą obsługę i doznania wysokiej jakości. Rząd, właśnie teraz, uruchomił program nazwany GEMS – (Go the Extra Mile for Service), opracowanym w celu „zachęcenia wszystkich Singapurczyków, aby przejęli inicjatywę w poprawianiu poziomu obsługi i pracy w kierunku osiągania wysokiej jakości kultury w Singapurze”.

Ostatniego tygodnia gazeta The Strait Times, która ostatnio przeprowadziła badanie w zakresie zakupów, porównując Singapur z Hong Kongiem, Dubajem i Bangkokiem, najlepszym miastem pod tym względem uznała Hong Kong. „Istnieje pewnego rodzaju posmak relaksu i wypoczynku, którego Hong Kongowi mogą pozazdrościć inne miasta, niedefiniowalna aureola światowości, pewności w swoich zamierzeniach, bogactwa ofert i hedonistycznej dumy bycia konsumpcyjną dziewczyną z okładki.”, powiedział dziennikarz tej gazety.

Myślę, że to oznacza, iż Hong Kong się odważył, a ci którzy się odważają, wygrywają. Hong Kong jest śmiały i zuchwały i śmie się z tym obnosić. Singapur jest rozdarty pomiędzy chęcią bycia śmiałym, ale jednocześnie brakiem chęci w okazywaniu tego, tak na wszelki wypadek. Hong Kong nie bał się wprowadzić wysokich cen, a konsumenci płacą bez zażaleń. Singapur chciałby również mieć wysokie ceny, ale nie śmie tego zrobić, tak na wszelki wypadek.

A oto moja opinia, jaki jest klucz do dobrej obsługi, gdziekolwiek na świecie – obsługuj osobę, nie proces.

Wiem. Oczekiwaliście listy przykazań dla obsługi, ale obawiam się, że znam tylko jedną podstawową zasadę. Widzicie, personel w pięciogwiazdkowym hotelu, w którym przebywała moja hinduska przyjaciółka, był prawdopodobnie zbyt zapracowany, starając się włączyć ją do swoich procedur i zapomniał spojrzeć na nią, jak na człowieka. A ten personel w stylowym hotelu był tak zapracowany, przygotowując się do otwarcia lokalu o 19.00, że zapomniał, iż mogą zdarzyć się ludzie, którymi należy zająć się przed tym czasem.


Yeoh Siew Hoon


Komentarze:

Jak przygotować się na wakacje w hotelu? ...więcej»

Etapy pobytu gościa hotelowego ...więcej»

Choroba w hotelu ...więcej»

Czy internetowe strony z opiniami klientów przyczyniają się do nawrotu doskonałej obsługi hotelowych gości? ...więcej»

Znaczenie edukacji przyszłych hotelarskich profesjonalistów w zakresie obsługi gości ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji