Czwartek 28 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Gastronomia » Najważniejszy posiłek dnia poprawia się

Artykuły serwisu


Najważniejszy posiłek dnia poprawia się


Dodano: 2006-11-11

Drukuj


Hotele myślą na nowo o najważniejszym posiłku dnia, wydając miliony, aby ich programy śniadaniowe stały się bardziej atrakcyjne dla gości.

Łańcuchy obsługujące osoby podróżujące w interesach i gości z wydłużonym pobytem, gdzie bezpłatne śniadanie staje się częścią kontraktu, zaczęły oferować bardziej różnorodną gamę produktów dostępnych w menu, jednocześnie odświeżając wygląd pomieszczeń, w których odbywa się konsumpcja i dostosowując się do ciągle zmieniających się amerykańskich trendów zdrowego żywienia.

Hampton Inn wydała w zeszłym roku 14 mln $, aby wprowadzić gorące śniadania. Swoje śniadania udoskonaliły w ubiegłych latach również Marriott`s Residence Inn, Holiday Inn Express, Staybridge Suites i Spring Hill Suites.

Bezpłatne śniadania konsekwentnie plasowały się niemal na szczycie rankingu pozycji, uważanych za najbardziej istotne, dla gości hoteli średniej klasy. Przemysł hotelowy, cieszący się wzrostem po 11 września, obecnie ma finansową motywację i konkurencyjne zachęty, do ich udoskonalenia.

W Hampton Inn, około 90 % gości korzysta z bezpłatnych śniadań, jak szacuje Phil Cordell z Hampton. Hotele z przedziału cen średnich w pewnym momencie postawiły na komfort w pokojach, natomiast bardzo mało zrobiły w zakresie żywienia, mówi Cordell „Ale, przebyliśmy długą drogę do uświadomienia sobie, że śniadania są ważne... No i poczyniliśmy krok w przód na tej drodze.”

Wyższe oczekiwania

Śniadaniowa walka odzwierciedla podjęte przez przemysł próby przystosowania się do gustów i zachowań zmieniającej się klienteli. Bardziej, niż ich starsze pokolenie, klienci z Generacji X, obejmującej 60 milionów Amerykanów w wieku od 24 do 40 lat, mają skłonność do uświadamiania sobie swoich praw. Hotele, dostosowując się do tych tendencji i wyższych oczekiwań, oferują udoskonalone zestawy śniadaniowe, mówi Robert Radomski ze Staybridge`a.

Niektóre trendy:

Szerszy wybór. Posiłki na gorąco, włącznie z jajkami na bekonie, stały się powszechne, zastępując śniadania kontynentalne. W Residence Inn klienci mogą sobie robić własne naleśniki lub swój jogurt z lodami i bitą śmietaną. Hampton Inn wprowadził francuskie grzanki i śniadaniowe burritos.

Zdrowsze menu. Hotele obsługują gości, którzy liczą węglowodany lub kontrolują swoje dawki cholesterolu i kalorii. Świeżo pokrojone owoce, banany i jabłka zastąpiły mrożone owoce w Staybridge Suites. Ciasta są mniejsze, a bogate w cukier tzw. ciasta duńskie zniknęły z menu w Spring Hill Suites.

Bardziej elegancki wygląd. Nowoczesny i świeży wystrój, wyłania się w niektórych hotelach, które stają się świadome konieczności eksponowania żywności. Residence Inn, Spring Hill i Hampton Inn przeszły na stalowe, nierdzewne dodatki. Półmiski i kontenery, w niektórych hotelach przypominają te, sprzedawane w renomowanym sklepie detalicznym Crate & Barrel. Residence Inn posiada półmiski i inne wyposażenie serwisów, wykonane na własne zamówienie.

Opcja posiłków na wynos. Ponieważ wielu gości, spieszy się aby ‘złapać’ poranny samolot, w którym nie są serwowane posiłki, niektóre hotele oferują śniadania na wynos. Hampton Inn oferuje śniadanie w torebce – butelkę wody, bułeczkę, batonik zbożowy i świeże owoce.

Utrzymywanie przyzwyczajeń

„To dla mnie wielki plus”, mówi o zmianach, konsultant z Chicago, Andy Khorshid „Będąc w trasie, trudno mi jest mieć zorganizowane posiłki. Zauważyłem, że są one lepsze ze względu na swą różnorodność”

Goście przejawiają tendencje do trzymania się swoich nawyków śniadaniowych, bardziej niż do innych codziennych posiłków, mówi Radomski ze Staybridge. Jednym ze sposobów sprostania wyzwaniu związanym z różniącymi się nawykami, jest oferowanie większego wyboru śniadań.

W swoim nowym programie śniadaniowym, wprowadzonym w marcu, Residence Inn odpowiedziało na popyt gości na pewne komfortowe pożywienie. Przykładowo łańcuch zapewnia codziennie kiełbaski i ziemniaczki - mówi Jeremy Dodson z Mariotta. Residence Inn dostarcza oliwek i papryczek jalapeno dla gości, którzy lubią kanapki na śniadanie, względnie burritos. Do ofert wprowadzono również więcej rodzajów naleśników, włącznie z jagodowymi i czekoladowymi.

Zmieniające się menu

Program posiłków na gorąco w Hampton Inn składa się z pięciu zmieniających się menu, każde złożone z dwu pozycji. „Sprawdziliśmy prawdopodobnie ponad 100 rodzajów produktów jajecznych w czasie ustalania naszego menu” - mówi Cordell.

Konkurencja dolewa oliwy do ognia. Holiday Inn Express zapewnia typowe ograniczone śniadania kontynentalne. Jednakże ci, którzy stają do walki z konkurencją, zaczęli oferować posiłki na gorąco, mówi Verchele Mills z Holiday Inn. Z 1300 obiektów należących do Holiday Express, te oferujące gorące posiłki, zwiększyły się dwukrotnie, w ostatnim roku i ich ilość wynosi obecnie około 300. Marriott również zamierza wprowadzić udogodnienia w swoich obiektach na wydłużony pobyt TownPlace Suites - serwujących obecnie jedynie śniadania kontynentalne.

Hotele reagują również na trendy zdrowego żywienia. Staybridge, ekskluzywny łańcuch hoteli na przedłużony pobyt, postrzega zdrowszą żywność jako główną część swojego wizerunku - mówi Radomski. W dwóch testowanych hotelach, Staybridge usunął dwie pozycje z menu, tj. pakowane uprzednio ciasta grzankowe i granolę (rodzaj płatków owsianych). Zaczęto natomiast serwować świeże posiłki owsiane i owoce. Ziarna zbożowe zastąpiły zboża cukrowe. Ilość wyrobów piekarniczych została zredukowana do tych „zdrowszych i lepszych”, kupowanych w lokalnych piekarniach. Do września program zostanie rozszerzony o połowę hoteli Staybridge`a

Źródło: USA TODAY


Komentarze:

System HACCP dla gastronomii - dlaczego jest niezbędny? ...więcej»

Audyt jakości w gastronomii - czym jest i dlaczego jest taki istotny ...więcej»

Sezonowanie mięs i serów ...więcej»

Jakie menu przygotować na imprezę, gdy goście nie jedzą glutenu? ...więcej»

Jak poprawić efektywność konferencji? Zaserwuj gościom Brain Food! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji