Piątek 29 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Zarządzanie » Synergia pożądana w rozwoju „punktów...

Artykuły serwisu


Synergia pożądana w rozwoju „punktów styku” gościa


Dodano: 2006-11-11

Drukuj


Synergizm jest nadużywanym słowem, tak jak networking, ale znakomicie oddaje istotę tego, co musi dominować dla osiągnięcia dynamicznego sukcesu w biznesie, niezależnie od tego czy jest to samodzielny interes czy lokalny lub wyodrębniony biznes. Poprzez samą swoją definicję, synergizm reprezentuje połączone, równoczesne, skorelowane działania różnych jednostek współpracujących ze sobą, gdzie ogólny efekt jest większy niż suma ich indywidualnych efektów.

W świecie turystyki musimy przezwyciężać wiele olbrzymich barier – politycznych, ekonomicznych, socjalnych – aby zagwarantować środowisko inspirujące doznania gościa / odwiedzającego, gdzie przyjemność jest wspomnieniem. Każdy biznes/usługa, która „dotyka” odwiedzającego, posiada swoją rolę i zobowiązanie do przedłużania tego niezapomnianego przeżycia. Prosty końcowy rezultat, ale do jego uzyskania potrzebne są odpowiednie środki.

Każda analiza powinna rozpoczynać się typowymi dla odwiedzającego „punktami styku”, już od momentu jego przybycia. Na waszych lotniskach, często urzędnicy celni i imigracyjni są wstępnymi „ambasadorami”, z którymi styka się gość. Uśmiech i zdawkowe „miłego pobytu” nie mogą ustanowić właściwego nastroju. Następnie, dryfując przez lotnisko, z jego oznakowaniem, strzałkami kierunkowymi, kioskami, do ich środka tranzytowego: autobusu, taksówki, oczekującego lub wynajętego samochodu – stanowią następne punkty zetknięcia się. Jest to fantastyczna okazja do zaprezentowania korzyści destynacji, jego zasobów i unikalnego charakteru. Władasz również swoją publicznością! Jeżeli przybywamy własnym pojazdem, co przyciąga nasze zmysły? Krajobraz miasta, uliczne znaki, plakaty i tablice ogłoszeniowe. Być może poprosiliśmy o pomoc policjanta lub przysłowiowego Jana Kowalskiego. Możemy zaparkować samochód, przespacerować się, wziąć taksówkę lub przejechać się metrem – nasze zmysły są wyostrzone. Nasze wrażenia są na zawsze utrwalone. Ostatecznie przybywamy do naszego miejsca przeznaczenia – hotelu, restauracji, otoczenia biznesowego, obiektu rozrywkowego. Wtedy spostrzegamy, jak dobrze działają nasi gospodarze. Kontaktujemy się z pracownikiem recepcji, hostessą w restauracji i kelnerem, bileterem czy sprzedawcą orzeszków. Jesteśmy albo zaatakowani, albo załagodzeni ich działaniem i jest to tylko pewien aspekt obsługi. A co z wrażeniami, którymi przesiąknięte są produkty i usługi? Jaki poziom schludności, czystości, prezentowanych warunków, atrakcyjności zaabsorbowaliśmy, z których czerpaliśmy przyjemność, a których unikaliśmy. Nie jest to związane ze specyficznym biznesem hotelarskim. Możemy potrzebować okularów słonecznych, butelki wody, szybkiego strzyżenia włosów, nawet opieki medycznej czy wysłania faxu lub podjęcia gotówki.

Wrażenie gościa / odwiedzającego jest poddane wpływowi wszystkich wyżej wymienionych czynników, a jest ich oczywiście dużo, dużo więcej. Sektory: publiczny i prywatny, mieszają się i przeplatają ze sobą; są częścią mozaiki, którą tworzymy, a która może okazać się bezwartościowym śmieciem, ale również ośrodkiem przyjemnych doznań. Nie ma tu miejsca na jakieś złośliwości czy arogancję – wszyscy w tym, razem jesteśmy. Spektakularny efekt pobytu w Hotelu Z, jest umniejszony słabą obsługą w Giuseppe Bistro. Elegancka kolacja może być zepsuta gburowatym zachowaniem kierowcy taksówki. Labirynty ruchu ulicznego, napady gniewu i tempo obsługi na lotnisku, rozpraszają i rozpuszczają elegancję i spokój twoich muzeów. Wspaniałe wrażenie jest towarem niezmiernie kruchym i ulotnym, wymagającym synergii działań, w których wszyscy jesteśmy graczami.

Dobrym początkiem jest komunikacja. Informacja jest potęgą; musi być gromadzona, porównywana i analizowana oraz przekazywana do społeczności w trybie bieżącym. Wszystkie zainteresowane strony muszą organizować fora i spotkania do wnikliwego analizowania informacji wchodzących w zakres ich poszczególnych zadań. Jeżeli służby miejskie lub oficjalne organizacje turystyczne nie doceniają wpływu turystyki, co jest demonstrowane poprzez ich uczestnictwo w działalności branżowej i działaniach przywódczych, to organizacje sektora prywatnego jak. CVB, biura turystyczne, stowarzyszenia hotelarskie lub różnego rodzaju izby, powinny głośno protestować i domagać się właściwych działań. Zbyt wysoka jest stawka, aby politycy mogli zlekceważyć wspólne dobro celów podróży.

Edukacja stanowi następny składnik tego zjawiska, ponieważ całe społeczeństwo musi mieć świadomość, perspektywę i umiejętności do spełniania swojej roli ambasadorów desynacji. Właściwe umiejętności i poziom zdolności do działania muszą także być rozbudowywane, co wykracza poza zwykłe zdyscyplinowanie. Doskonała obsługa klienta, świadomość potęgi zachwycenia się, wpływ marketingu i uosobienie marki danego miejsca – to przede wszystkim podstawowe i reprezentacyjne obszary działań.

Jeżeli na bieżąco gromadzisz informacje, to budujesz / aktualizujesz profil odwiedzającego, starasz się zrozumieć jakie oczekiwania mają odwiedzający/goście i otrzymujesz „wizytówkę” naszej działalności. Poprzez edukację i szkolenie odpowiadasz na pojawiające się nowe potrzeby i podnosisz poziom swoich umiejętności i wiedzy. Jeżeli wszystkie strony zintegrują swoje działania i zasoby, to świętowanie destynacji jest uzasadnione.

Wydajemy olbrzymie kwoty pieniędzy na promocję miejsc turystycznych, umiejętnie podsycamy oczekiwania, jednakże wielokrotnie nie komunikujemy szczególnie wyraźnie, wewnętrznych potrzeb i wymagań tych miejsc. Czerpiąc ze środków wygenerowanych z turystyki, budujemy tory wyścigowe i obozowiska, odzwierciedlające nasze własne egoistyczne interesy, nawet jeżeli te interesy są powszechne wśród nas i urzekają nas sukcesem. Ponadto nie dozbroiliśmy jeszcze tych, którzy będą realizować obietnice, które przyrzekliśmy turystom.

Jedynym standardem doskonałości jest standard ustanowiony przez naszego gościa lub odwiedzającego. Niezależnie od tego co mówimy, kim jesteśmy lub co robimy to oni są ostatecznymi beneficjantami i sędziami. Obniżamy wartość naszego produktu i usługi kiedy nasze wysiłki są rozproszone. Nasz sukces jest skutkiem wysiłków całej społeczności, kiedy każde współdziałanie z gościem jest wspierane i entuzjastyczne. Synergia kojarzy się z energią i zyskownością! Wiecie o co chodzi.

Niektóre społeczności w świecie znane są ze swojej gościnności. To nie jest cecha wrodzona; to jest proces i ciężka praca, uświadomienie sobie że suma marki jest ważniejsza od indywidualnego miejsca celu podróży. Rynek jest zwykle zbyt skomplikowany, złożony i konkurencyjny dla destynacji, aby być zadowolonym z samego siebie. Zbierz swoich graczy, ustanów swoje wehikuły komunikacyjne, ogarnij strategie kolegialne i kooperacyjne, wyedukuj swoich ambasadorów. Twoi goście i odwiedzający wymagają nie mniej, a twoja marka będzie błyszczeć.

John R. Hendrie 


© Copyright John R. Hendrie, Hospitality Performance, Inc.
Tytuł artykułu w oryginale "Synergy Required for Developing Visitor ‘Touch Points’"
Reprint i tłumaczenie przez ehotelarz.com za zgodą autora.

John R. Hendrie – Prezes i CEO w Hospitality Performance Inc., firmie doradczej świadczącej usługi dla hotelarstwa i gastronomii, której głównej celem jest pomoc obiektom w osiągnięciu doskonałej jakości na wszystkich poziomach operacyjnych

Kontakt:
John R. Hendrie
Hospitality Performance, Inc.
email:
jrhendrie@aol.com
www.hospitalityperformance.com


Komentarze:

Podstawowe niezbędne narzędzia pracy współczesnego hotelarza ...więcej»

Bezpieczeństwo w małych obiektach hotelowych ...więcej»

Pomaganie integruje ...więcej»

Kradzież w hotelu? Nie daj sobie ukraść własnych praw! ...więcej»

Jak zostać idealnym managerem hotelu? ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji