Piątek 19 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Gastronomia » Przepis na sukces

Artykuły serwisu


Przepis na sukces


Dodano: 2006-11-11

Drukuj


Dyrektor ds. Rozwoju Kulinarnego firmy Quantified Marketing Group, Leslie Lynn wyjaśnia dlaczego proces rozwoju kulinarnego jest decydującym krokiem dla każdej restauracji i w jaki sposób firma QMG pomaga swoim klientom w rozwoju i ożywianiu ich menu.



Rzeczą oczywistą jest, że najważniejszym elementem działalności każdej dobrej restauracji jest doznanie kulinarne, które serwuje swoim klientom. Niezależnie od tego czy goście chcą wypróbować nowych i egzotycznych smaków, czy odwiedzają restaurację aby skosztować swoich ulubionych dań, to potrawy twojej restauracji sprawiają, że klienci odnoszą niezapomniane wrażenia. Twoja marka i jej obietnica powinny przebijać się pomiędzy poszczególnymi pozycjami menu, a twoje sukcesy w osiąganiu tego, będą definiowały różnicę pomiędzy tobą, a twoją konkurencją.

Odwoływanie się do zmysłów

Komponując menu ze starannie dobranych, stosownych i nęcących pozycji, przemawiających w imieniu twojej marki zapewnia, że twoi goście doświadczają nie tylko unikalnych różnic, z tego co widzą, ale również z tego, co smakują. Unikaj pokusy dogadzania we wszystkim, wszystkim gościom. Jeżeli pozycja z menu nie jest spójna z indywidualnością twojej restauracji, pozbądź się jej. Twoi goście liczą na to, że będziesz dostarczał im wrażeń konsumpcyjnych, które są autentyczne i związane z kimś, kim mówisz, że jesteś. Nie waż się ich rozczarować.

W chwili obecnej jeden z klientów QMG, Mel`s Diner, łańcuch restauracji z Południowo-Zachodniej Florydy, zamierza zaktualizować swoje propozycje kulinarne, przekształcając swoje menu w kierunku bardziej wyszukanego doznania. Przeróbka restauracji, która obejmować będzie również wszystkie nowe elementy wystroju, przyniesie także rozwój w propozycjach z menu, takich jak Smażone Kurczęta Południowych Milionerów sporządzone z dzikich kurczaków kornwalijskich smażonych w całości, puree ziemniaczanego z Jukonu z dodatkiem świeżych warzyw saute.

Takie dania główne przydają smaczku tradycyjnie serwowanym potrawom, a więc goście mogą się poczuć prawdziwymi smakoszami, podczas gdy ty zachowasz swoje tradycyjne elementy kulinarne.

Pochlebne potrawy

Jedną z cech charakterystycznych doskonałego menu jest jego zdolność do „przemawiania”, promującego markę, poprzez nazwy i opisy pozycji, w nim zawartych. Goście poszukują pozycji, które przypominają im ich ulubione potrawy, przygotowane i zaprezentowane w nowy i podniecający sposób, Zawierając unikalne aspekty twojej koncepcji poprzez zastosowanie kreatywnych i sprytnych nazw i opisów potraw, otworzysz sobie furtkę do serc i pączkującego smaku twoich gości.

Jedna z restauracji afterglo (modnych obecnie restauracji z Miami Beach na Florydzie, o starożytnym wystroju i wykwintnym menu z surowej dziczyzny i ekologicznie dobranych dodatków), zapoczątkowała pionierską kulinarną koncepcję nazwaną „kuchnią piękna”. Nafaszerowana enzymami, minerałami i przeciwutleniaczami, potrawy afterglo są zaprojektowane do upiększania ciała. Każda z pozycji menu afterglo odzwierciedla tę filozofię przy pomocy opisowych nazw, takich jak: sałatka „Piękny Umysł” czy deser z kremowej tarty serowej „Yin / Yang”

Pamiętaj, że twoi goście spędzają średnio około 2 minut, zapoznając się z menu, tak więc nazwy potraw, ich opisy i układ graficzny są niezmiernie istotne. Organizacja pozycji w menu, krój czcionki, paleta kolorów, nie tylko przekazują wizerunek twojej restauracji, ale mogą być również wykorzystane strategicznie, w kierunku zwiększania zysków.

Postaraj się traktować każde wolne miejsce w twoim menu, jak nieruchomość, a pozycje menu umieszczaj w miejscach przyciągających największą uwagę i mogły pełnić rolę reklamową, tak aby nie tylko wzmacniały markę, ale również wnosiły swój wkład w osiąganie zysków.

Dania autorskie

Nie ma lepszego sposobu zyskania mocnego oparcia w określonym temacie, niż przygotowanie autorskich potraw i drinków. Takie pozycje w menu są oryginalnym tworem twojej restauracji ustanawiającym wyraźne różnice pomiędzy tobą a innymi restauracjami podobnej kategorii. Chciałbyś aby twoi goście mówili w ten sposób – „Kiedy mam ochotę zjeść stek, idę do ...” Podobnie jak my mówimy w QMG, nie bądź najlepszym w tym co robisz, bądź jedynym, który to robi!

QMG pomogło ostatnio firmie Po` Boys Creole Cafe w stworzeniu nowej kategorii menu, które spełnia te funkcje. Poprzez stworzenie kategorii burgerów robionych na zamówienie, z takimi pozycjami jak Mud Bug Burger ze smażonym rakiem, czy Bayou Burger z wędzonym serem, z krążkami cebuli nasączonymi piwem i pikantnym sosem barbecue, natychmiast zaczęła wyróżniać się spośród konkurencji, a zaprojektowany wystrój restauracji w stylu Nowego Orleanu / Voodoo i charakterystyczna, niekonwencjonalna osobowość zdecydowanie wzmocniła ich pozycję rynkową.

Napijmy się

Profesjonalnie ułożone menu z napojami może spowodować duży wzrost sprzedaży i wykreować unikalne nisze, które będzie trudno skopiować przez twoich konkurentów. Nadanie nowych opakowań dla tradycyjnie lubianych pozycji menu, poprzez kreatywne nazewnictwo i charakterystyczne szklane naczynia może być połączone z paroma „autorskimi koktajlami”, tworzy unikalną ofertę rynkową. Odnoszące sukcesy programy, oferujące napoje, proponują szeroką ich gamę, poprzez ekspansję wina, wyboru gatunków piwa, likierów, autorskich drinków, serwisów herbacianych i kawowych oraz specjalnych drinków bezalkoholowych.

QMG rozwija światowej klasy menu napojów, które potęgują doznania gości, uwiarygodniają osobowość marki i w znaczący sposób wnoszą swój wkład w ostateczny wynik finansowy restauracji. Te menu napojów są następnie promowane i reklamowane poprzez specjalne stolikowe menu, zawierające przyciągające wzrok wizerunki i zabawne nazwy oraz opisy drinków.

Identyfikuj trendy

Każde menu powinno być w ciągłym stanie ewolucji. Jest to jedna z najbardziej skutecznych i efektywnych dróg utrzymywania twojej marki „na topie”. Utrzymywanie się w czołówce bieżących i wyłaniających się nowych trendów jest żywotnym składnikiem zarządzania przez elementy menu. Określenie, co jest modne, a co nie, jest łatwe. Ustalenie jakie trendy przetrwają próbę czasu i będą pracować dla ciebie, jest tą trudną częścią zadania.

Unikaj pokusy poważnego inwestowania nieruchomości twojego menu w szybko pojawiające się i cieszące się krótkotrwałym zainteresowaniem, kaprysy kulinarne. Testuj specjalne pozycje menu i obserwuj, w jaki sposób reagują goście na ich stopniowe wprowadzanie. Uchroni cię to od narażania się na koszty związane ze zgromadzeniem niewykorzystywanych zapasów i koniecznymi zmianami w drukowaniu menu. I pamiętaj, coś może być najmodniejszym trendem na kulinarnym rynku, ale jeżeli nie ma to przełożenia na wzmocnienie twojej marki, a tym samym zyskowności, może to okazać się dla ciebie bezużyteczne, a czasem nawet szkodliwe.

Dział kulinarny QMG kładzie nacisk na dokonywanie badań nie tylko identyfikujących aktualne trendy i przewidywanie przyszłych, ale także szacowanie wpływu, jaki wywierają na rynek. W trakcie przygotowywania menu dla klientów, dokonuje się rozległych badań w poszczególnych kategoriach przeglądowych oraz przygotowuje analizy konkurencyjności. Jeżeli przygotowuje się nową markę od początku, powołuje się czasami grupy specjalne do pomiarów reakcji klientów, w interesującym nas zakresie. Jeżeli renowacji poddajemy istniejącą już markę, sporządza się analizy menu i zyskowności, aby ułatwić podjęcie decyzji w zakresie pozostawienia, usunięcia, udoskonalenia lub wprowadzenia nowych pozycji do menu.

Przez cały czas działa zespół ekspertów QMG, który na bieżąco bada wpływ na działalność, rozpatruje efektywność łańcuchów zaopatrzeniowych i potencjalne korzyści ekonomiczne skali. Rezultaty są sporządzone zgodnie z najnowocześniejszą technologią, dobrze wyważone, przyjazne operacyjnie, a przynoszące zyski zestawy menu odzwierciedlają i wzmacniają pozycję marki wraz z jej unikalnymi atrybutami.

Eksperymenty kuchenne

Rozwijanie treści menu, dość szybko przekształca się od badań rynkowych i poszukiwania koncepcji ich funkcjonowania do praktycznego przygotowywania efektywnych kosztowo, przepisów kulinarnych i egzekwowania profili smakowych.

Dział rozwoju kulinarnego QMG oferuje swoim klientom unikalną możliwość przetestowania pozycji menu i przepisów w środowisku kuchennym, „na żywo”. Utalentowany zespół kulinarny wnosi wiedzę i umiejętności eksperckie, konieczne do tworzenia inspirujących potraw, biorąc jednocześnie pod uwagę wymogi twojej restauracyjnej kuchni. Własny, wewnętrzny zespół kulinarny QMG, prawidłowo zestroi przepis na przygotowanie potrawy pod względem szybkości, jakości, konsystencji, kontroli kosztowej i ostatecznie postara się o zapewnienie zadowolenia w sercach odwiedzających twoją restaurację, gości.

Rezultaty z kuchennych testów zestawiane są następnie w podręczniku z przepisami, przeznaczonym dla restauracyjnego personelu wykonawczego. Wraz z instrukcjami kulinarnymi, wydajnością, kolorowymi fotografiami gotowego produktu, podręcznik zapewnia esencję smaku, prezentacji i kontroli kosztów.

Dobre wrażenia

Gdy twoje menu jest już kompletne, z atrakcyjnymi przepisami ucieleśniającymi markę restauracji, najlepszym sposobem ich prezentacji jest stosowanie oczarowujących naczyń, serwisów posiłkowych, sztućców i zestawów szkła do podawania napojów. Ważnym jest, aby przy prezentacji twojego menu, tak dobierać wymienione dodatki, aby podkreślały unikalny charakter potraw, ale by ich nie przytłaczały.

Dziwaczność nie zawsze przyciąga klientów. Czasami zwykłe i proste talerze właściwiej eksponują potrawę, niż wszelkie udziwnienia. Zbyt duże talerze, spowodują że umieszczone na nich porcje będą wyglądały na ubogie, podczas gdy zbyt małe talerze powodują u gości uczucie przygniecenia lub niemożność skonsumowania potrawy w całości. Spróbuj odmiennego sposobu dekorowania potraw i bądź ostrożny w serwowaniu sosów, które muszą odpowiadać i podkreślać charakter dań głównych.

Jeżeli wymagana jest zastawa we wzory, upewnij się, że ich wzór jest stosowny i bezpretensjonalny. Upewnij się, że ozdobniki są stosownego rozmiaru i są super świeże. Nie ma nic bardziej nieapetycznego, niż zwiędnięta gałązka pietruszki, położona na talerzu z przyzwyczajenia. Ozdobniki powinny zachęcać klienta do spożycia potrawy, dodając jej koloru, faktury i tego najważniejszego – poczucia świeżości.

Dowód jest w puddingu

Twoja restauracja może być elegancka, modna, kreatywna, zabawna lub oryginalna, ale jeżeli nie może wywiązać się z obietnic założonych w swojej marce, cała twoja koncepcja prowadzenia interesu, legnie w gruzach i wkrótce będziesz musiał zmierzyć się ze stagnacją. Tworzenie dobrego menu jest procesem mieszania kreatywnej potęgi z analitycznymi regułami. Mówiąc w skrócie, jest to znajdowanie odpowiedniej równowagi pomiędzy sztuką, a nauką.

Pozwól działowi rozwoju kulinarnego QMG udowodnić swój prymat w koncepcjach perspektywicznych, rozwoju menu zgodnie z najnowszymi technologiami i usługach kulinarnych, czyniąc twoją markę popularną wśród wszystkich gości, działając na ich zmysły, a szczególnie kubki smakowe!

© Copyright Quantified Marketing Group
Tytuł artykułu w oryginale "Recipe for Success"
Reprint i tłumaczenie przez ehotelarz.com za zgodą Quantified Marketing Group.

Kontakt:
Quantified Marketing Group
email:
aallen@quantifiedmarketing.com
Restaurant Marketing


Komentarze:

System HACCP dla gastronomii - dlaczego jest niezbędny? ...więcej»

Audyt jakości w gastronomii - czym jest i dlaczego jest taki istotny ...więcej»

Sezonowanie mięs i serów ...więcej»

Jakie menu przygotować na imprezę, gdy goście nie jedzą glutenu? ...więcej»

Jak poprawić efektywność konferencji? Zaserwuj gościom Brain Food! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji