Dyrektor ds. Rozwoju Kulinarnego firmy Quantified Marketing Group,
Leslie Lynn wyjaśnia dlaczego proces rozwoju kulinarnego jest decydującym
krokiem dla każdej restauracji i w jaki sposób firma QMG pomaga swoim klientom
w rozwoju i ożywianiu ich menu.
Rzeczą oczywistą jest, że najważniejszym elementem działalności każdej dobrej
restauracji jest doznanie kulinarne, które serwuje swoim klientom. Niezależnie
od tego czy goście chcą wypróbować nowych i egzotycznych smaków, czy odwiedzają
restaurację aby skosztować swoich ulubionych dań, to potrawy twojej restauracji
sprawiają, że klienci odnoszą niezapomniane wrażenia. Twoja marka i jej
obietnica powinny przebijać się pomiędzy poszczególnymi pozycjami menu, a twoje
sukcesy w osiąganiu tego, będą definiowały różnicę pomiędzy tobą, a twoją
konkurencją.
Odwoływanie się do zmysłów
Komponując menu ze starannie dobranych, stosownych i nęcących pozycji,
przemawiających w imieniu twojej marki zapewnia, że twoi goście doświadczają
nie tylko unikalnych różnic, z tego co widzą, ale również z tego, co smakują.
Unikaj pokusy dogadzania we wszystkim, wszystkim gościom. Jeżeli pozycja z menu
nie jest spójna z indywidualnością twojej restauracji, pozbądź się jej. Twoi
goście liczą na to, że będziesz dostarczał im wrażeń konsumpcyjnych, które są
autentyczne i związane z kimś, kim mówisz, że jesteś. Nie waż się ich
rozczarować.
W chwili obecnej jeden z klientów QMG, Mel`s Diner, łańcuch restauracji z
Południowo-Zachodniej Florydy, zamierza zaktualizować swoje propozycje
kulinarne, przekształcając swoje menu w kierunku bardziej wyszukanego doznania.
Przeróbka restauracji, która obejmować będzie również wszystkie nowe elementy
wystroju, przyniesie także rozwój w propozycjach z menu, takich jak Smażone Kurczęta
Południowych Milionerów sporządzone z dzikich kurczaków kornwalijskich
smażonych w całości, puree ziemniaczanego z Jukonu z dodatkiem świeżych warzyw
saute.
Takie dania główne przydają smaczku tradycyjnie serwowanym potrawom, a więc
goście mogą się poczuć prawdziwymi smakoszami, podczas gdy ty zachowasz swoje
tradycyjne elementy kulinarne.
Pochlebne potrawy
Jedną z cech charakterystycznych doskonałego menu jest jego zdolność do
„przemawiania”, promującego markę, poprzez nazwy i opisy pozycji, w nim
zawartych. Goście poszukują pozycji, które przypominają im ich ulubione
potrawy, przygotowane i zaprezentowane w nowy i podniecający sposób, Zawierając
unikalne aspekty twojej koncepcji poprzez zastosowanie kreatywnych i sprytnych
nazw i opisów potraw, otworzysz sobie furtkę do serc i pączkującego smaku
twoich gości.
Jedna z restauracji afterglo (modnych obecnie restauracji z Miami Beach na
Florydzie, o starożytnym wystroju i wykwintnym menu z surowej dziczyzny i
ekologicznie dobranych dodatków), zapoczątkowała pionierską kulinarną koncepcję
nazwaną „kuchnią piękna”. Nafaszerowana enzymami, minerałami i
przeciwutleniaczami, potrawy afterglo są zaprojektowane do upiększania ciała.
Każda z pozycji menu afterglo odzwierciedla tę filozofię przy pomocy opisowych
nazw, takich jak: sałatka „Piękny Umysł” czy deser z kremowej tarty serowej
„Yin / Yang”
Pamiętaj, że twoi goście spędzają średnio około 2 minut, zapoznając się z menu,
tak więc nazwy potraw, ich opisy i układ graficzny są niezmiernie istotne. Organizacja
pozycji w menu, krój czcionki, paleta kolorów, nie tylko przekazują wizerunek
twojej restauracji, ale mogą być również wykorzystane strategicznie, w kierunku
zwiększania zysków.
Postaraj się traktować każde wolne miejsce w twoim menu, jak nieruchomość, a
pozycje menu umieszczaj w miejscach przyciągających największą uwagę i mogły
pełnić rolę reklamową, tak aby nie tylko wzmacniały markę, ale również wnosiły
swój wkład w osiąganie zysków.
Dania autorskie
Nie ma lepszego sposobu zyskania mocnego oparcia w określonym temacie, niż
przygotowanie autorskich potraw i drinków. Takie pozycje w menu są oryginalnym
tworem twojej restauracji ustanawiającym wyraźne różnice pomiędzy tobą a innymi
restauracjami podobnej kategorii. Chciałbyś aby twoi goście mówili w ten sposób
– „Kiedy mam ochotę zjeść stek, idę do ...” Podobnie jak my mówimy w QMG, nie
bądź najlepszym w tym co robisz, bądź jedynym, który to robi!
QMG pomogło ostatnio firmie Po` Boys Creole Cafe w stworzeniu nowej kategorii
menu, które spełnia te funkcje. Poprzez stworzenie kategorii burgerów robionych
na zamówienie, z takimi pozycjami jak Mud Bug Burger ze smażonym rakiem, czy
Bayou Burger z wędzonym serem, z krążkami cebuli nasączonymi piwem i pikantnym
sosem barbecue, natychmiast zaczęła wyróżniać się spośród konkurencji, a
zaprojektowany wystrój restauracji w stylu Nowego Orleanu / Voodoo i
charakterystyczna, niekonwencjonalna osobowość zdecydowanie wzmocniła ich
pozycję rynkową.
Napijmy się
Profesjonalnie ułożone menu z napojami może spowodować duży wzrost sprzedaży i
wykreować unikalne nisze, które będzie trudno skopiować przez twoich
konkurentów. Nadanie nowych opakowań dla tradycyjnie lubianych pozycji menu,
poprzez kreatywne nazewnictwo i charakterystyczne szklane naczynia może być połączone
z paroma „autorskimi koktajlami”, tworzy unikalną ofertę rynkową. Odnoszące
sukcesy programy, oferujące napoje, proponują szeroką ich gamę, poprzez
ekspansję wina, wyboru gatunków piwa, likierów, autorskich drinków, serwisów
herbacianych i kawowych oraz specjalnych drinków bezalkoholowych.
QMG rozwija światowej klasy menu napojów, które potęgują doznania gości,
uwiarygodniają osobowość marki i w znaczący sposób wnoszą swój wkład w
ostateczny wynik finansowy restauracji. Te menu napojów są następnie promowane
i reklamowane poprzez specjalne stolikowe menu, zawierające przyciągające wzrok
wizerunki i zabawne nazwy oraz opisy drinków.
Identyfikuj trendy
Każde menu powinno być w ciągłym stanie ewolucji. Jest to jedna z najbardziej
skutecznych i efektywnych dróg utrzymywania twojej marki „na topie”.
Utrzymywanie się w czołówce bieżących i wyłaniających się nowych trendów jest
żywotnym składnikiem zarządzania przez elementy menu. Określenie, co jest
modne, a co nie, jest łatwe. Ustalenie jakie trendy przetrwają próbę czasu i
będą pracować dla ciebie, jest tą trudną częścią zadania.
Unikaj pokusy poważnego inwestowania nieruchomości twojego menu w szybko
pojawiające się i cieszące się krótkotrwałym zainteresowaniem, kaprysy
kulinarne. Testuj specjalne pozycje menu i obserwuj, w jaki sposób reagują
goście na ich stopniowe wprowadzanie. Uchroni cię to od narażania się na koszty
związane ze zgromadzeniem niewykorzystywanych zapasów i koniecznymi zmianami w
drukowaniu menu. I pamiętaj, coś może być najmodniejszym trendem na kulinarnym
rynku, ale jeżeli nie ma to przełożenia na wzmocnienie twojej marki, a tym
samym zyskowności, może to okazać się dla ciebie bezużyteczne, a czasem nawet
szkodliwe.
Dział kulinarny QMG kładzie nacisk na dokonywanie badań nie tylko
identyfikujących aktualne trendy i przewidywanie przyszłych, ale także
szacowanie wpływu, jaki wywierają na rynek. W trakcie przygotowywania menu dla
klientów, dokonuje się rozległych badań w poszczególnych kategoriach
przeglądowych oraz przygotowuje analizy konkurencyjności. Jeżeli przygotowuje
się nową markę od początku, powołuje się czasami grupy specjalne do pomiarów
reakcji klientów, w interesującym nas zakresie. Jeżeli renowacji poddajemy
istniejącą już markę, sporządza się analizy menu i zyskowności, aby ułatwić
podjęcie decyzji w zakresie pozostawienia, usunięcia, udoskonalenia lub
wprowadzenia nowych pozycji do menu.
Przez cały czas działa zespół ekspertów QMG, który na bieżąco bada wpływ na
działalność, rozpatruje efektywność łańcuchów zaopatrzeniowych i potencjalne
korzyści ekonomiczne skali. Rezultaty są sporządzone zgodnie z
najnowocześniejszą technologią, dobrze wyważone, przyjazne operacyjnie, a
przynoszące zyski zestawy menu odzwierciedlają i wzmacniają pozycję marki wraz
z jej unikalnymi atrybutami.
Eksperymenty kuchenne
Rozwijanie treści menu, dość szybko przekształca się od badań rynkowych i
poszukiwania koncepcji ich funkcjonowania do praktycznego przygotowywania
efektywnych kosztowo, przepisów kulinarnych i egzekwowania profili smakowych.
Dział rozwoju kulinarnego QMG oferuje swoim klientom unikalną możliwość
przetestowania pozycji menu i przepisów w środowisku kuchennym, „na żywo”.
Utalentowany zespół kulinarny wnosi wiedzę i umiejętności eksperckie, konieczne
do tworzenia inspirujących potraw, biorąc jednocześnie pod uwagę wymogi twojej
restauracyjnej kuchni. Własny, wewnętrzny zespół kulinarny QMG, prawidłowo
zestroi przepis na przygotowanie potrawy pod względem szybkości, jakości,
konsystencji, kontroli kosztowej i ostatecznie postara się o zapewnienie
zadowolenia w sercach odwiedzających twoją restaurację, gości.
Rezultaty z kuchennych testów zestawiane są następnie w podręczniku z
przepisami, przeznaczonym dla restauracyjnego personelu wykonawczego. Wraz z
instrukcjami kulinarnymi, wydajnością, kolorowymi fotografiami gotowego
produktu, podręcznik zapewnia esencję smaku, prezentacji i kontroli kosztów.
Dobre wrażenia
Gdy twoje menu jest już kompletne, z atrakcyjnymi przepisami ucieleśniającymi
markę restauracji, najlepszym sposobem ich prezentacji jest stosowanie
oczarowujących naczyń, serwisów posiłkowych, sztućców i zestawów szkła do
podawania napojów. Ważnym jest, aby przy prezentacji twojego menu, tak dobierać
wymienione dodatki, aby podkreślały unikalny charakter potraw, ale by ich nie
przytłaczały.
Dziwaczność nie zawsze przyciąga klientów. Czasami zwykłe i proste talerze
właściwiej eksponują potrawę, niż wszelkie udziwnienia. Zbyt duże talerze,
spowodują że umieszczone na nich porcje będą wyglądały na ubogie, podczas gdy
zbyt małe talerze powodują u gości uczucie przygniecenia lub niemożność
skonsumowania potrawy w całości. Spróbuj odmiennego sposobu dekorowania potraw
i bądź ostrożny w serwowaniu sosów, które muszą odpowiadać i podkreślać
charakter dań głównych.
Jeżeli wymagana jest zastawa we wzory, upewnij się, że ich wzór jest stosowny i
bezpretensjonalny. Upewnij się, że ozdobniki są stosownego rozmiaru i są super
świeże. Nie ma nic bardziej nieapetycznego, niż zwiędnięta gałązka pietruszki,
położona na talerzu z przyzwyczajenia. Ozdobniki powinny zachęcać klienta do
spożycia potrawy, dodając jej koloru, faktury i tego najważniejszego – poczucia
świeżości.
Dowód jest w puddingu
Twoja restauracja może być elegancka, modna, kreatywna, zabawna lub oryginalna,
ale jeżeli nie może wywiązać się z obietnic założonych w swojej marce, cała
twoja koncepcja prowadzenia interesu, legnie w gruzach i wkrótce będziesz
musiał zmierzyć się ze stagnacją. Tworzenie dobrego menu jest procesem
mieszania kreatywnej potęgi z analitycznymi regułami. Mówiąc w skrócie, jest to
znajdowanie odpowiedniej równowagi pomiędzy sztuką, a nauką.
Pozwól działowi rozwoju kulinarnego QMG udowodnić swój prymat w koncepcjach
perspektywicznych, rozwoju menu zgodnie z najnowszymi technologiami i usługach
kulinarnych, czyniąc twoją markę popularną wśród wszystkich gości, działając na
ich zmysły, a szczególnie kubki smakowe!
© Copyright Quantified Marketing Group
Tytuł artykułu w oryginale "Recipe for Success"
Reprint i tłumaczenie przez ehotelarz.com za zgodą Quantified Marketing Group.
Kontakt:
Quantified Marketing Group
email: aallen@quantifiedmarketing.com
Restaurant
Marketing
|