Czwartek 18 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Dziewięć rad dla stworzenia dominującej strony...

Artykuły serwisu


Dziewięć rad dla stworzenia dominującej strony internetowej hotelu


Dodano: 2006-11-11

Drukuj


Wielu hotelarzy uważa obecnie, że jedynym sposobem faktycznego pomiaru efektywności hotelowej strony internetowej jest ściąganie rezerwacji dzięki niej wygenerowanych. Dla tych z was, którzy ciągle jeszcze są usatysfakcjonowani liczbą osób odwiedzających stronę, trzeba powiedzieć, że mają zaciemniony przegląd sytuacji. Większa liczba odwiedzających niekoniecznie musi oznaczać, że pozyskasz większą liczbę rezerwacji.

Mamy w zasadzie w ręku dwa podstawowe aspekty przedmiotowej sytuacji; jeden, polegający na przyciągnięciu odwiedzających na twoją stronę i drugi – przekształcenie oglądających w rezerwujących, kiedy już nas odwiedzą. Wiele osób rozważa szybkie wprowadzenie SEO (optymalizację wyszukiwarki), ale większość powinna skoncentrować się na WSO (optymalizacji strony internetowej). WSO jest zdolnością twojej strony internetowej do sprzedaży hotelowej, kiedy użytkownicy już na nią trafią. Wiele punktów składających się na WSO, wnosi swój wkład w stworzenie produktywnej hotelowej strony internetowej. W odróżnieniu od przekonania wielu projektantów sieciowych, strona internetowa hotelu nie jest jeszcze jedną atrakcyjną broszurą reklamową z animowanymi częściami, dzwonkami, gwizdkami; powinna ona być interaktywnym narzędziem generowania sprzedaży; a stworzenie jej w takiej formie, wymaga doświadczenia marketingowego. Z wyjątkiem projektowania stron internetowych dla muzeum, na rynku hotelarskim istnieją zdefiniowane zasady marketingowe związane z projektowaniem takich stron.

Być może, najtrudniejszym przedsięwzięciem jest przekonanie ludzi, że ich atrakcyjna strona internetowa może przynieść klapę, ponieważ brak jest na niej narzędzi sprzedaży do produkcji rezerwacji; takich jak dobrze napisany tekst sprzedażowy, akceptowalne technicznie fotografie, łatwo przyswajalny schemat nawigacyjny, zbadane i trafnie dobrane warunki/frazy wyszukiwania, skuteczne znaczniki wyszukiwania z informacjami o stronie (Meta Tags) i dobra strategia linków.

Oto dziewięć rad, które możesz wykorzystać, aby zapewnić sobie większą liczbę rezerwacji przez sieć i zdominować konkurencję.

1.Migające intro i inne elementy fleszowe

Po prostu, pozbądźcie się ich. Może i pięknie wyglądają, ale nie mają najmniejszego wpływu, ani na popularność strony, ani na jej produktywność. Jestem przekonany, że najczęściej klikanymi linkami na tych stronach, są polecenia „pomiń wprowadzenie” (skip intro). Ludzie nie odwiedzają tych stron aby się rozerwać, wchodzą tam aby zdobyć interesujące ich informacje. Podziękuj swojemu projektantowi za migające wprowadzenia.

Wyszukiwarki wczytują teksty. Migające elementy wymagają zbyt dużo czasu do załadowania przy używaniu wolniejszych połączeń (wielu użytkowników posiada jeszcze połączenia wdzwaniane typu dial-up lub pasma dostępu o ograniczonym zakresie). Mały migający element może być atrakcyjny, ale zbyt wielu projektantów sieciowych dało się zwieść ich urokowi. Nie używaj ich. Twój projektant powinien spędzać więcej czasu nad tekstami, ponieważ jest to daleko bardziej ważne dla sukcesu strony.

Wydaje się, że wzrastają preferencje dla rozwijania całych ‘migających’ stron. Jest to z pewnością miłe dla oka, ale stwarza również ogromne problemy. Strona taka jest kosztowna w przygotowaniu, kosztowne jest również wprowadzanie zmian. Miganie wymaga linków nawigacyjnych klikanych dwukrotnie, aby całość mogła prawidłowo funkcjonować. Może to nie jest wielki problem, ale wielu użytkowników będzie zakładać, że link jest uszkodzony, ponieważ tak bardzo jesteśmy przyzwyczajeni do pojedynczego klikania w link. Taki rodzaj stron internetowych może znakomicie pasować dla galerii sztuki czy muzeów, ale są dysfunkcjonalne dla hotelowej sprzedaży. Po drugie, miganie dezorientuje wyszukiwarki i prawie zawsze powoduje umieszczenie naszej strony na niższej pozycji w rankingu wyszukanych stron. Po trzecie, dobrze się przypatrzcie czołowym portalom, dokonującym rezerwacji, jak Expedia, Travelocity, itp. ... Żadnego migania!

2. Bądź ostrożny z fotografiami i inną grafiką

Zanim wszyscy użytkownicy Internetu będą używać szybkich połączeń, sprawdzaj gęstość grafiki, którą umieszczasz na swojej stronie. Grafika z gęstością powyżej 40 KB prawdopodobnie będzie się długo ładowała. Wolne załadowywanie może być bardzo irytujące dla odwiedzających twoją stronę. Nie wybieraj fotografii, tylko dlatego, że jest bardzo ładna. Jeżeli nie możesz zredukować gęstości zdjęcia, po prostu je odrzuć.

Fotografie kreują zainteresowanie, ale sprzedaży dokonuje tekst. Możesz uczynić fotografie bardziej interesującymi i dającymi się odszukać, poprzez proste dodanie opisu tekstowego do każdej fotografii. Bardzo dobrze nadaje się to dla „foto galerii” na twojej stronie. Ponieważ wyszukiwarki rozpoznają jedynie teksty, twoje zdjęcia staną się częścią procesu wyszukiwania i faktycznie zwiększą popularność strony.

Chcesz sprawdzić jaka jest gęstość twoich fotografii? Kliknij prawym przyciskiem myszy i wejdź we właściwości.

3. Elementy nawigacyjne na twojej stronie

Pierwsza zasada projektu hotelowej strony; nie pozwól aby odwiedzający musieli ‘uczyć’ się w jaki sposób nawigować na twojej stronie. Projektanci stron internetowych, którym brak wiedzy marketingowej, mają tendencje do stawania się ponad miarę kreatywnymi w projektowaniu i nazywaniu elementów nawigacyjnych. Schemat nawigacyjny twojej strony znajduje się pośród elementarnych podstaw wartościujących ranking wyszukiwania stron przy pomocy odpowiednich narzędzi.

Rozwijane menu są niezłe, ale trzymaj się powszechnych etykiet. Nie możesz się pomylić używając powszechnie stosowanych etykiet, jak „urządzenia”, „udogodnienia”, „działalność” itp. A propos dezorientacji, na jednej ze stron internetowych widzieliśmy nawet, że ich tytułowa strona (home page) nosiła nazwę „lobby”. Nie staraj się ponownie wynaleźć koła. Elementy nawigacyjne nie muszą podskakiwać, wirować lub migać aby tworzyć zainteresowanie na twojej stronie. Ponad wszystko, do śmieci z migawkami.

4. Meta Tags i całe to otoczenie techniczne

Toczy się wielka debata dotycząca ważności Meta Tags, niektóre z wyszukiwarek obstają przy nich, niektóre nie. Jest to sprawa zdrowego rozsądku, aby wiedzieć, że masz przyporządkowane odpowiednie identyfikatory do swojej strony .... jest to sprawa dowolności. Chcesz zobaczyć swoje identyfikatory? To łatwe, wejdź do Eksploratora, odszukaj swoją stronę, kliknij ‘Widok’, a następnie ‘Źródło’.

Istnieją różne typy identyfikatorów jak Identyfikatory Tytułowe, Słowa Kluczowe, itp. Jeżeli wchodzimy w jakieś Tagi, jak dobrze były one zbadane? Jak konkretne one były? Dla większości wyszukiwarek, meta Tagi stanowią pomoc w wyszukaniu twojej strony. A tak przy okazji, niektóre Meta Tagi powinny być różne dla każdej podstrony na twojej stronie internetowej.

Istnieje kilkanaście stron internetowych, które pozwalają ci na oglądanie jak dużo wyszukiwań przeprowadzono w czasie ubiegłego miesiąca, dla każdego warunku wyszukiwania. Mogą one nawet zasugerować słowa i frazy pomocne do wyszukiwania, o których nigdy byś nie pomyślał. Nie zgaduj, bo możesz się pomylić.

5. Tekst – O czym mówi twoja strona? (I w jaki sposób o tym mówi?)

Najbardziej powszechnym błędem hotelowych stron internetowych jest ich niski poziom warstwy tekstowej. Zawsze mogę rozpoznać stronę, która została zaprojektowana przez technika; tekst zwykle wygląda jakoś wydumanie. Tekst jest najważniejszym elementem strony z dwóch powodów; tekst jest jedynym elementem rozpoznawalnym przez wyszukiwarki, a po drugie to za pomocą tekstu dokonuje się sprzedaży. Fotografie kreują zainteresowanie, ale sprzedaży dokonuje tekst.

Zdając sobie sprawę z tego, że odwiedzający rzadko przeczytają twoją stronę w całości, istotne jest, aby tekst został napisany w porządku odpowiadającym jego ważności, od góry w dół. Pierwsze dwa lub trzy akapity powinny zawierać możliwie najwięcej słów i fraz kluczowych umożliwiających ich odszukanie przez wyszukiwarkę. Nie przesadzaj z tym jednak, bo tekst może zmienić się w sieczkę reklamową.

Tekst na stronie głównej jest zazwyczaj decydujący. Tu masz okazję do zapoznania odwiedzających ze swoją lokalizacją, co nie oznacza prostego podania adresu i najważniejszej charakterystyki sprzedaży hotelowej. Opis lokalizacji powinien zawierać odległości do ważnych dla gości miejsc, takich jak atrakcje turystyczne czy miejsca związane z biznesem, itp.

Nie zapomnij zapytać o biznes. Piszesz tekst sprzedażowy, a nie folder reklamowy. Stara koncepcja charakterystyki i korzyści, ma tu wciąż zastosowanie. Pisz tak, jakbyś rozmawiał ze swoimi gośćmi; zapomnij o 90-dolarowych warunkach technicznych... mów w sposób zrozumiały i jasny. Opracowanie tekstu powinno zajmować najwięcej czasu przy projektowaniu strony internetowej.

6. Automatyczna rezerwacja może być twoją najlepszą inwestycją

Nie widzę najmniejszego powodu dlaczego każdy niezależny hotel nie powinien posiadać automatycznej rezerwacji. Niezależne hotele potrzebują takich urządzeń, aby zrównać swoje możliwości z hotelami zgrupowanymi w sieciach. Po prostu coraz więcej użytkowników dokonuje rezerwacji w czasie rzeczywistym w trakcie odwiedzania stron internetowych. Nie spełniają już tego zadania zapytania kierowane drogą mailową.

Nie wszystkie urządzenia do automatycznej rezerwacji są takie same. Poszukaj urządzenia, które będzie tanie w eksploatacji, będziesz musiał uaktualniać stawki i wyposażenie pokoi. Znajdź urządzenie dobrze zaprojektowane, przyjazne dla użytkownika i w pełni profesjonalne. Poszukaj automatycznej rezerwacji, za którą będziesz dokonywał kompletnych miesięcznych opłat, bez prowizji i dodatkowych opłat rezerwacyjnych. Poszukaj jej z dobrym personelem technicznym, służącym ci pomocą.

Ponadto, nie oczekuj od użytkowników Internetu, że będą zadowoleni z formy rezerwacji dokonywanych drogą mailową. Można tylko zgadywać ile rezerwacji w ten sposób możesz utracić. Tym z was, którzy myślą, że są poza zasięgiem finansowych możliwości utrzymywania automatycznej rezerwacji, chciałbym przypomnieć, że zwrot z takiej inwestycji będzie ogromny.

7. Zbieraj i korzystaj z danych twojej strony internetowej

Jest wiele programów komputerowych do gromadzenia danych i zasadniczo wszystkie one zbierają takie same informacje. Powinieneś przede wszystkim posiadać wiedzę o twoich głównych rynkach, stronach mających związek z twoją stroną, najbardziej wydajnych wyszukiwarkach, itp.

Upewnij się, że twój administrator wie, jak używać tych informacji do wprowadzania zmian na twojej stronie. Nie istnieją „perfekcyjne” strony internetowe, są tylko takie, które dążą do perfekcjonizmu. Takie programy komputerowe jak Web Trends czy Web CEO mogą wskazywać, jaką popularnością cieszy się każda podstrona na twojej stronie, co ułatwia wprowadzanie wymaganych uaktualnień. Wiele ze specjalizujących się w tym zakresie firm, zbiera dane co godzinę, co dzień, co tydzień lub/i co miesiąc. Tak, i można sobie na nie pozwolić.

W czasach reklamy w formie drukowanej, moim ulubionym powiedzeniem było „50 % wszystkich reklam, to zwykła strata pieniędzy, problem w tym, że nie wiemy które 50 % to jest.” To się nie sprawdza w odniesieniu do stron internetowych; z łatwością możemy stwierdzić, co jest produktywne, a co nie.

8. Reklama Płać-za-Kliknięcie (Pay-Per-Click)

W starych, dobrych czasach musieliśmy wydawać pieniądze na reklamę naszych hoteli, nie wiedząc jaka będzie na nie reakcja klientów. Reklama płać-za-kliknięcie jest dokładnie taką, na jaką wygląda; płacisz tylko za użytkowników, którzy weszli na twoją stronę internetową.

Wypróbuj ją; to może być doskonała inwestycja, jeżeli znajdziesz kogoś, kto wie jak ją właściwie stosować i utrzymywać dla ciebie. Pozwoli ci ona na zdominowanie twojej konkurencji.

9. Opracuj strategię linków do twojej strony

Niektóre wyszukiwarki stosują również kryterium popularności, jaką osiąga twoja strona w rankingu stron internetowych. Stosują jako kryterium połączenia wchodzące i wychodzące z twojej strony. Linki do atrakcyjnych miejsc i istotnych lokalizacji mogą być bardzo pożyteczne. Zachowaj jednak niezbędną dozę ostrożności, korzystne jest umieszczanie linków do stron cieszących się największą popularnością, nigdy nie umieszczaj wychodzących linków na swojej stronie głównej.

Dolar do dolara, marketing poprzez strony internetowe w Internecie, reprezentuje najwartościowsze narzędzie sprzedażowe dostępne obecnie dla hoteli. Ciągle jeszcze zapewnia znakomity zwrot z inwestycji i jest doskonałym środkiem wyrównującym szanse, dla niezależnych hoteli. Nie bądź zadowolony z atrakcyjnie wyglądającej strony, która jednak przynosi niewiele rezerwacji.

Neil Salerno


© Copyright Neil Salerno
Tytuł artykułu w oryginale "Nine Tips to Create a Dominant Hotel Web Site"
Reprint i tłumaczenie artykułu przez ehotelarz.com za zgodą autora.

Neil Salerno - hotelarz z ponad 30-letnim doświadczeniem zdobytym w wielu prestiżowych firmach hotelarskich (m.in. The Peabody Hotel Group, Marcus Corporation, Remington Hotels, Prime Motor Inns), specjalista od sprzedaży i marketingu, niezależny doradca dla wielu hoteli sieciowych (Marriott, Holiday Inn, Sheraton, Days Inn, Radisson, Hilton, Embassy Suites, Best Western, Choice, and Hampton Inn) oraz indywidualnych obiektów, twórca programów szkoleniowych skoncentrowanych na efektywność w sprzedaży, przewodnictwo w hotelarstwie, zarządzanie dochodem oraz zarządzanie sprzedażą przez Internet, autor wielu publikacji w magazynach branżowych – znany jako hotel marketing coach.

Kontakt:
Neil Salerno
email:
NeilS@hotelmarketingcoach.com
www.hotelmarketingcoach.com


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji