Piątek 19 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Zarządzanie » Małe obiekty powinny szukać wyróżnienia niszowego...

Artykuły serwisu


Małe obiekty powinny szukać wyróżnienia niszowego – sprzedawanie wiarygodności, poufność, obsługa klienta


Dodano: 2006-11-11

Drukuj


Musimy trzymać się razem, bo inaczej będziemy wisieć osobno” zauważył Benjamin Franklin przy podpisywaniu Deklaracji Niepodległości. Odnosił się on oczywiście do potrzeby zachowania solidarności wśród rewolucyjnych mas. Istniało wówczas niemożliwe do przewidzenia ryzyko, inspirujące marzenia i złożone osobowości oraz priorytety w tej kolonialnej mieszance. Przeciwnik był dobrze znany, kontrolował rynek i posiadał historycznie dominującą pozycję w wyznaczaniu przeznaczenia i dostosowywania się do światowego realizmu. Potrzebny był lider do zjednoczenia zrozpaczonych jednostek. I właśnie w ten sposób narodziło się i ustanowiło swoją markę jedno z pierwszych Stowarzyszeń – Stany Zjednoczone Ameryki.

W analizie tej posłużono się lekką dowolnością (aluzja do Patricka Henry – jednego z liderów amerykańskiej rewolucji), jednakże przemysł hotelarski dysponuje jednym segmentem – małymi hotelami – który pasuje do przedstawionego powyżej profilu. Segment ten chyli się raczej ku upadkowi, zamiast adaptować się do warunków rynkowych. W dużych miastach i dobrze znanych obszarach turystycznych doświadczamy procesu tworzenia condominiów, gdzie wiele hoteli traci pokoje gościnne w gorączce postrzeganego rozwoju. Niewielki boom zdarzył się również w budownictwie. Nasze obszary z kurortami stają się ośrodkami wielofunkcyjnymi. Grupa małych hoteli znika z powodu różnorodnych przyczyn. Na przykład na Martha`s Vineyard, byłe Bed & Breakfast przekształcają się ponownie w prywatne rezydencje. W innych regionach B&B, wiejskie zajazdy i motele nie mogą funkcjonować z zyskiem. Rynek mógł ulec zmianie, plany biznesowe były opracowywane nieroztropnie, rozszerzyły się oczekiwania gości, a marzenia o odchodzących na emerytury parach prowadzących takie przedsięwzięcia zderzyły się z brutalną rzeczywistością. Ta grupa rynkowa była również niechętna w wykorzystywaniu automatyzacji, szczególnie Internetu. Oparli się na ruchu pokoleniowym i reklamie ustnej – i zasadniczo utrzymywali zastane status quo i to im wystarczało. Związana była z tym pewna doza samozadowolenia, ale w większości była to arogancka duma. A kiedy, bardziej postępowi członkowie tej społeczności starali się współdziałać jako grupa reprezentująca wspólne interesy, w izbie zaczęły rozbrzmiewać głosy niezdecydowania i zgryźliwości. Cóż za trudna gromadka do kierowania w czymkolwiek, z wyjątkiem konieczności przetrwania. Powracając do naszego przyjaciela Bena, pętla na ich gardła była przygotowana!

Małe hotele są całkowicie unikalne w porównaniu z prowadzeniem innych obiektów hotelarskich. Nie reprezentują tego samego rocznika, wyrobu i modelu zakwaterowania. One sprzedają wiarygodność, prywatność, obsługę Klienta – rzeczywisty interes w doświadczeniu i doznaniach klienta, który nie może być tak po prostu powielany w większych pod względem rozmiaru, operacjach i łańcuchach hotelowych. Jednakże, znajdują się one w niebezpieczeństwie, ponieważ nie mogą uzgodnić wspólnego stanowiska w kwestii reprezentacji rynkowej i dysponują stosunkowo małą wiarygodnością klienta dla swojego produktu, ponieważ niezależnie od oczekiwań, każdy gość zamierza uzyskać bezpieczne, czyste i schludne oraz wygodne otoczenie.

W jaki sposób najlepiej obsłużyć tę niszę jest zagadnieniem delikatnym i wrażliwym, ale prężne stowarzyszenie jest pozytywnym krokiem w kierunku obsługi ich najbardziej żywotnych interesów. Te alianse mogą mieć charakter obywatelski, kulturalny, partnerski, zawodowy, osobisty, handlowy lub nawet marketingowy. Zakładane są publicznie, w sposób dorozumiany lub prywatnie. Spodziewamy się od tych stowarzyszeń przywództwa, innowacyjności, reprezentacji i skuteczności działania w zamian za ich finansowanie. Oczekujemy realizacji naszych potrzeb i poszerzenia naszych oczekiwań. Zamiast tego, obserwujemy, że wiele z nich walczy o wykazanie swojej ważności i wypłacalności. Sądzę, że w wielu przypadkach, wszystkie typy organizacji przedstawicielskich zagubiło gdzieś swoje bezpośrednie kontakty z ich członkami. Zbyt długo zabiera im egzekwowanie zaległości, sponsorowane wydarzenia a programy nie są zadowalająco obsługiwane, występują również problemy z obsadą stanowisk w komitetach i zarządach tych instytucji. Są to przykłady źle zarządzanych organizacji, których powinieneś unikać.

Nie mamy na to magicznej, srebrnej kuli. Większość z nas, w pewnym zakresie, służyła tym organizacjom. Rozumiemy przed jakimi problemami stoją: rywalizacją o opłaty członkowskie, wrażliwość społeczna, sprawy regionalne i ogólnokrajowe, oszczędna gospodarka, zewnętrzna i wewnętrzna polityka, działania restrykcyjne, mało inteligentne zarządy i dyrektorzy i być może przed najgorszym wrogiem – nudą i zniechęceniem. Wszystko jednakże sprowadza się do wartości i wiarygodności.

Odnoszące sukcesy organizacje przedstawicielskie nie mogą być statyczne. W sposób ciągły szacują swoje zasoby, dokonują reorientacji procesów operacyjnych, ludzi, produktów i usług w celu maksymalizacji wartości. Regularnie, dokonują badań swoich okręgów wyborczych wartościując satysfakcję i poszukując nakładów wejściowych. Wysiłki te dotyczą również sprzymierzonych członków i personelu organizacji. Komunikacja odbywa się w sposób ciągły, jest rzetelna i istotna. Zawsze charakteryzują się powiązaniem z członkami, wyobraźnią i zdolnością podejmowania decyzji uznając, że elastyczność i podatność na przystosowanie składają się na osiągany postęp w działaniu. Wszystko rozpoczyna się od poznania swoich udziałowców – ich potrzeb, ich aspiracji i ich oczekiwań. Są, można tak powiedzieć członko–centryczni i podnoszą poprzeczkę gościnności. Jest dla nich cechą charakterystyczną, zdolność krzyżowania różnorodnych interesów swoich członków, co pozwala na stworzenie korzyści z marki.

Grupy te rzucają wyzwanie handlowej mentalności stowarzyszeniowej i kierują się w stronę profesjonalnej sieci. Tu znajduje się zapisany zakres ich zainteresowań, przewodnie zasady, porozumienia kształtujące oczekiwania sieci i pożądane uczestnictwo, procedury akredytacyjne, stanowiące w ten sposób o ich członkostwie. „Cena przystąpienia” jest bardzo przejrzysta. Nie ma już dłużej wysokiego ryzyka związanego z celowym przesłaniem i wymaganą aktywnością. Zyskowność jest celem dla wszystkich stron. Tutaj wartość i wymagania członkowskie są demonstracyjnie wyspecyfikowane.

Dla małych hoteli i unikalnego zadowolenia, które wnoszą na rynek, wspólne wątki i wzajemnie powiązane stosunki, osiągane są poprzez proces szacowania gościnności, gdzie jakościowe czynniki produktu, usług i ośrodków są określane ilościowo. Ustanawia to standardy wykonawcze, jasne i przejrzyste rekomendacje dla właściciela / prowadzącego hotel dla ciągłego usprawniania działań, a co najważniejsze, nieodparty, przyciągający komunikat dla klienta, który bardzo często porusza się po omacku podczas podejmowania decyzji w sprawie wyboru miejsca zakwaterowania. Zweryfikowałeś dla nich swoje rozróżnienie i teraz możesz rywalizować na każdym poziomie, na każdym rynku. Ben byłby dumny, z waszej zdolności adaptacyjnej wraz ze zmieniającymi się czasami!

John R. Hendrie 


© Copyright John R. Hendrie, Hospitality Performance, Inc.
Tytuł artykułu w oryginale "Small Lodgings Must Seek Niche Distinction - Selling Authenticity, Intimacy, Customer Service"
Reprint i tłumaczenie przez ehotelarz.com za zgodą autora.

John R. Hendrie – Prezes i CEO w Hospitality Performance Inc., firmie doradczej świadczącej usługi dla hotelarstwa i gastronomii, której głównej celem jest pomoc obiektom w osiągnięciu doskonałej jakości na wszystkich poziomach operacyjnych

Kontakt:
John R. Hendrie
Hospitality Performance, Inc.
email:
jrhendrie@aol.com
www.hospitalityperformance.com


Komentarze:

Dotacje dla branży hotelarskiej 2024 - wszystko, co musisz wiedzieć ...więcej»

Podstawowe niezbędne narzędzia pracy współczesnego hotelarza ...więcej»

Bezpieczeństwo w małych obiektach hotelowych ...więcej»

Pomaganie integruje ...więcej»

Kradzież w hotelu? Nie daj sobie ukraść własnych praw! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji