Czwartek 28 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Przekształcanie ruchu na stronach internetowych...

Artykuły serwisu


Przekształcanie ruchu na stronach internetowych we wzrost dochodów


Dodano: 2006-11-11

Drukuj


Masz spory ruch na stronie? Teraz zamień go na dolary.

Obserwuję różne dane rozrzucone w skali od 0,5% do 20 % dotyczące osób odwiedzających stronę internetową, którzy następnie tu i tam dokonują jakichś rezerwacji; ogólnie mówiąc dane te stanowią o tzw. wskaźniku konwersji. Nie zamierzam mówić wam, jak on powinien wyglądać w stosunku do waszej strony internetowej, ponieważ nie mam do niego zaufania. Ja używam wskaźnika RevPOV (dochodu przypadającego na odwiedziny na stronie internetowej – Revenue Per Online Visit), co jest alternatywą dla RevPAR – dochodu na dostępny pokój, dla internetowego punktu odniesienia. Jest to łatwa do wyliczenia kwota; weź swoje bezpośrednie dochody z Internetu i podziel je przez liczbę wizyt na swojej stronie ogółem.

Następnie zbierz dane dotyczące ostatnich 12 miesięcy i umieść je na wykresie liniowym na bazie – miesiąc do miesiąca. Pogoń za wzrostem liczby odwiedzających postawiona jako twój cel jest jak pogoń za wzrostem obłożenia lub wzrostem średniej stawki, w każdym przypadku indywidualnie... a jak wszyscy wiemy, realny hotelowy punkt odniesienia dotyczy w rzeczywistości wskaźnika RevPAR, a w przestrzeni sieciowej – wskaźnika RevPOV.

Tak, rzeczywiście musisz zwiększyć ilość osób odwiedzających twoją stronę, ale musisz również dotrzeć do odwiedzających, którzy naprawdę zamierzają coś kupić... i spowodować, aby faktycznie to zrobili! Dlatego mierzone są twoje ogólne dochody z sieci na odwiedzającą twoją stronę osobę, i to jest twój najważniejszy punkt odniesienia... a obecnie przedstawię kilka rad, w jaki sposób rozsądnie zwiększyć wskaźnik RevPOV!

W jaki sposób przekształcić większą liczbę osób odwiedzających w większe dochody?

Na samym wstępie twoja strona musi posiadać urządzenie dokonujące rezerwacji (Online Booking Engine – OBE), które pozwoli odwiedzającym twoją stronę na dostępność do tej procedury w czasie rzeczywistym, taką, która umożliwia sprzedaż pokoju lub pakietu i potwierdzenia tej sprzedaży teraz, kiedy jestem w nastroju do dokonania rezerwacji. Na rynku funkcjonuje szeroka gama niezależnych dostawców, dysponujących urządzeniami do dokonywania rezerwacji, które najchętniej należałoby zainstalować na jednej z twoich pod-stron lub takiej, która otwiera się w nowym oknie, kiedy odwiedzający kliknie na przycisk Rezerwuj Teraz.

Poszukaj ‘internetowego hotelowego urządzenia do rezerwacji’ w twojej ulubionej wyszukiwarce, a znajdziesz wiele takich adresów. Wolimy, aby osoby odwiedzające pozostawały zawsze w obrębie naszych stron, dlatego kod OBE powinien być łatwo zintegrowany z twoją stroną. Jeżeli tak nie jest, twój OBE musi otwierać nową przeglądarkę i albo prezentować jakieś związki projektowo-kolorystyczne z twoją stroną (dokonaj całkowitej reprodukcji, jeżeli jest to możliwe) lub bardzo wyraźnie zaznacz, że jest to urządzenie do rezerwacji przykładowego hotelu; nigdy zaś nie powinna zawierać jakichkolwiek linków do innych hoteli, obsługiwanych przez firmę dysponującą OBE.

Dlaczego twoje OBE powinno otwierać się w nowej przeglądarce? Dlatego, że jeżeli klient z jakichś przyczyn wycofa się z procesu rezerwacji lub popełni jakiś błąd w czasie jej trwania, a chciałby powtórnie rozpocząć, twoja strona zawsze tam pozostanie, w oryginalnej przeglądarce. W ten sposób odwiedzający mogą rozpocząć jeszcze raz lub podnieść słuchawkę i zadzwonić.

Wysokość opłat różni się znacząco, ale większość OBE zaoferuje ci jakąś opłatę za uruchomienie systemu, a następnie jakąś formę opłat bazowych plus procent od dochodu powyżej pewnego poziomu. A ja? Ja negocjowałbym wysokość opłaty instalacyjnej i opłat bazowych (oni tego zapewne oczekują, dlatego ich masz), a następnie dokonywał opłat ściśle związanych z wydajnością urządzenia. Nie żałuj pieniędzy na opłaty bieżące, ponieważ płacisz tylko za zmaterializowane rezerwacje, tak więc pochodzą one ze zwiększonych dochodów przy pomocy technologii i poziomu doświadczenia użytkownika, którego nigdy nie byłbyś w stanie zreprodukować na swojej własnej stronie. Nie podpisuj żadnych długotrwałych umów, które nie posiadają 30 dniowego terminu ich wypowiedzenia i przeczytaj wszystkie ustalenia podane drobnym drukiem; kryją się tam najrozmaitsze kruczki prawne.

Staraj się zapewnić łatwość użytkowania, zarówno dla siebie i swojego zespołu, jak i dla klienta. Czy jest łatwy do zrozumienia i operowania nim, czy potrzebujesz czyjegoś wspomagania z twojej strony systemu? Lubimy również takie OBE, które łatwo tworzą pakiety ofertowe, no i w końcu, lubimy takie urządzenia, które oferują dodatkowe wartości, na krótko przed finalizacją sprzedaży takie, jak patery owocowe, wino i ser lub butelkę bąbelków na przywitanie... po prostu staraj się nie komplikować spraw stojących przed twoimi klientami... musisz zmieścić się pomiędzy trzema do pięciu kliknięciami, aby sfinalizować sprzedaż i to jest koniec historii.

Jeżeli twoje obecne OBE nie spełnia tych kryteriów, wymień je na inne.

Co jeszcze wzmaga tempo konwersji wizyt sieciowych?

Zaglądnij na chwilę do Wal-Marta, Targeta lub K-marta – czy masz jakiekolwiek wątpliwości, że oni usiłują ci coś sprzedać? Bardzo wiele znaków zachęcających do specjalnych okazji, interesów i promocji... jeżeli dokonasz zakupu natychmiast. Cóż, musisz zacząć się trochę mniej cenić i wprowadzić trochę detalu do swoich stron internetowych. Każda twoja strona w sieci musi mieć opcję, albo Tutaj Rezerwuj albo Zapytania Online, w jej prawym górnym rogu. Ten prosty dodatek powoduje podwojenie hotelowych dochodów z Internetu. Twoja strona internetowa powinna być zaprojektowana, biorąc pod uwagę następujące rzeczy... a) dokonaj sprzedaży b) spowoduj, aby użytkownicy dokonali zapytania, lub c) zachęć ich, aby się zarejestrowali i otrzymywali twój newsletter, a czasami także d) kiedy wychodzą ze strony, zapytaj dlaczego nie dokonali zakupu. Twoja strona internetowa powinna być szybem sprzedażowym, nakłaniającym odwiedzających do dokonywania zakupów.

Strona za stroną z możliwością dokonania rezerwacji – stwórz strony, każda na inną okazję – pakiety weekendowe, pakiety romantyczne, okazje specjalne, promocje, interesy, stawki partnerskie i jeszcze więcej z linkami do twojego urządzenia dokonującego rezerwacji – odwiedzający nie będą musieli przeglądać wszystkich kolejnych informacji... wykorzystaj siebie jako rynkową grupę badawczą, jeżeli tego nie zrobisz, to przypuszczalnie 99,0 % świata nie uczyni tego również. Większość ludzi kupuje w sieci tylko pokój lub pokój ze śniadaniem (B&B), ale lubią również po prostu pochodzić po sklepie i rozejrzeć się, aby dowiedzieć się, co jest jeszcze dostępne w sprzedaży; być może unikatowy pakiet z dodatkowymi atrakcjami lub specjalna okazja za trzy noclegi na Święto Dziękczynienia... w rzeczywistości sprzedaż nie będzie zbyt wysoka, ale informacje te mogą pomóc w zwiększeniu sprzedaży podstawowej tj. pokoi i B&B.

Dodaj bardzo osobisty komunikat sprzedażowy i wezwij do działania – przy końcu każdej strony, w powiązaniu z tematyką prezentowaną na danej stronie, powiedz ludziom, co powinni zarezerwować; opowiedz historię o tym, jaki będą mieli z tego zysk i zabezpiecz link tekstowy do twojego urządzenia rezerwującego i kolejny link do formularza zapytań internetowych, podaj także dostępny numer telefonu, jeżeli odwiedzający nie są na tyle odważni, aby dokonać rezerwacji w Internecie.

Referencje – nie ma nic lepszego nad referencje dla klientów odwiedzających strony internetowe; ludzie, którzy przebywali w twoim hotelu lub organizowali w nim jakieś wydarzenia, a następnie powiedzieli coś miłego odnośnie swoich hotelowych doświadczeń. No dalej, wszyscy przecież mamy jakieś referencje... umieść je na swojej stronie, albo jako oddzielną stronę na pasku nawigacyjnym lub na dole każdej strony. Będziesz zaskoczony wpływem, jaki ten fakt będzie miał na poziom konwersji w miarę jak referencje będą podnosiły poziom zaufania twoich klientów internetowych.

Powszechnie występującym tematem, na który kładę nacisk przy okazji omawiania konwersji stron internetowych, jest zawartość jakościowa tych stron; bogactwo, empiryczne słownictwo i obrazy, które chociaż na moment przykuwają uwagę klientów i odciągają ich od nerwowości dnia powszedniego wprost w ramiona twojego urządzenia rezerwującego. Nie tylko na twojej stronie głównej, ale na wszystkich stronach.

Wskazówki dotyczące konwersji, których właśnie ci udzieliłem, to tylko szczyt góry lodowej. Zasadniczym pytaniem, które powinieneś sobie zadać na temat każdej swojej strony internetowej, jest: „Gdybym to ja był potencjalnym klientem, czy dokonałbym teraz zakupu?” Jeżeli nie, powinieneś zacząć usprawniać zawartość strony.

Wielu ludzi zadaje mi pytanie „Keith, dlaczego dzielisz się swoją wiedzą i spostrzeżeniami tak otwarcie?” No cóż, całkiem szczerze mówiąc, uważam, że każda osoba reprezentująca odpowiedni poziom zainteresowania i zaangażowania może nauczyć się, w jaki sposób zwiększyć ruch na swojej stronie i za jej pomocą dokonywać konwersji ...no przecież ja w ten sposób nauczyłem się tego, co robię... zwiększania dochodów przy pomocy Internetu. Jako hotelarze stoicie przed dwoma rodzajami wyzwań: a) czas (i wynikający jego brak) i b) dotrzymywanie kroku ciągle zmieniającej się grze rynkowej... dodając jeszcze równanie o zmieniających się inklinacjach i skłonnościach.

Wiem, że jeżeli wszystko idzie zgodnie z przewidywaniami, najlepsze rezultaty konwersji mogą być osiągnięte własnymi siłami...ty i twój zespół, znacie swój produkt, znacie swoich klientów i wiecie co zazwyczaj kupują... wszystko, czego brakuje to umiejętności techniczne. W trakcie trwania swojej kariery opanowałeś zarządzania obiektem (PMS), nabyłeś umiejętności szkoleniowych, motywacji i przywództwa, więc możesz równie dobrze opanować tą rzecz, zwaną konwersją internetową.

Jesteś również wystarczająco inteligentny, aby wiedzieć, że kiedy masz problemy podatkowe, prosisz o pomoc swojego księgowego; kiedy załatwiasz sprawy wymagające wiedzy prawniczej, pierwsze kroki kierujesz ku swemu prawnikowi; sprawy związane z technologią załatwiasz z serwisem technicznym, a w sprawach związanych z rozwojem stron internetowych, projektowaniem i ich budowaniem, hotelarze kontaktują się z firmą Hotel Marketing Workshop. Jesteśmy ekspertami w zakresie budowania ruchu na stronach internetowych, a następnie w przekształcaniu tego ruchu w bankowe konta dolarowe.

I chociaż może jest to trochę staromodne w szalonym świecie hotelowego marketingu, Internetu, sieci i elektronicznego handlu, ale podejrzewam, że jeżeli regularnie robisz coś przyjaznego lub dzielisz się wiedzą z kimś, kto naprawdę potrzebuje pomocy, to jakiś czas później ta twoja dobra wola zwróci się po dziesięciokroć.

 

Keith Paulin 


© Copyright Keith Paulin, Hotel Marketing Workshop

Keith Paulin
- General Manager w firmie Hotel Marketing Workshop, piastował stanowiska kierownicze w zakresie marketingu zarówno w przemyśle hotelarskim (Hilton, Regent, Hyatt, Accor) jak i innych przemysłach (HP, Lion Nathan, Shell). Hotel Marketing Workshop współpracuje z łańcuchami oraz niezależnymi hotelami kreując praktyczne strategie hotelowego e-marketingu i je wprowadza. Keith szeroko interesuje się światem e-commerce, SEO i SEM.

Kontakt:
Keith Paulin
Hotel Marketing Workshop
email:
contact@hmworkshop.com
Hotel Marketing Workshop – Hotel Internet Marketing Specialists


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji