Piątek 19 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Zarządzanie » Poskramianie bestii... Co powinni wiedzieć...

Artykuły serwisu


Poskramianie bestii... Co powinni wiedzieć menedżerowie hoteli, aby zredukować rotację kadr


Dodano: 2012-10-25

Drukuj


Dale Carnegie powiedział kiedyś ‘Kiedy masz do czynienia z ludźmi pamiętaj, że nie są to logiczne stworzenia, lecz stworzenia emocjonalne’. Jak często miałeś problem ze współpracownikiem i starałeś się postępować z nim w logiczny, biznesowy sposób; tylko aby pogorszyć sytuację? Być może stosowanie logiki, zamiast odwoływania się do emocji, jest częścią tego problemu.

Fluktuacja kadr była plagą naszego przemysłu przez bardzo długi okres czasu. Koszt, zarówno pod względem wydajności jak i finansowym jest ogromny; problem dzielony przez niemal każdego hotelarza. Nie proponuję poznania wszystkich odpowiedzi związanych z tym kompleksowym problemem, ale pozwólcie mi zaoferować dodatkowy paradygmat do rozważenia.

W ostatnich piętnastu latach lub coś koło tego, wydaje się, że nasz przemysł nabrał bardziej klinicznego i logicznego podejścia do procesu rekrutacji i codziennego postępowania ze współpracownikami. Lata temu, proces ten był dużo bardziej prosty; być może zbyt prosty, ale czy obecnie wyeliminowaliśmy emocje, wewnętrzne odczucia i nasze własne impulsy przy postępowaniu ze współpracownikami?



Obecnie dysponujemy ‘monitorowaniem’ dokonywanym przez ekspertów z dziedziny zasobów ludzkich, i ‘ostrzeżeniami’, zarówno ustnymi jak i pisemnymi, w celu dyscyplinowania pracowników; ale nie mamy wielu programów wynagrodzeń. Czy nie polegamy zbytnio na klinicznych procesach? Od kiedy przestaliśmy polegać na doświadczeniu hotelowych menedżerów i ich odczuciach?

Proces rekrutacji

Wszystko zaczyna się od naboru. W latach osiemdziesiątych eksperci zasobów ludzkich spoza naszego przemysłu powiedzieli nam, że testy zatrudnienia rozwiążą raz na zawsze wszystkie nasze problemy związane z płynnością kadr; stąd powstanie jednego z takich systemów, P.I. (Wskaźnik Prognostyczny). Eksperci z zakresu zasobów ludzkich powiedzieli nam, że jest to po prostu sprawa zatrudniania ‘właściwych’ ludzi.

P.I. wydawało się być całkiem prostym, przejrzystym i nieskomplikowanym procesem; była to kwestia dopasowania cech osobowościowych kandydatów do pracy z cechami sprawdzonych pracowników już zatrudnionych, dających sobie znakomicie radę z wypełnianiem obowiązków. Miało to być jednym z nowych, klinicznych podejść w rozwiązywaniu bieżących problemów.

Zasadą było eliminowanie z procesu zatrudniania podejmowania subiektywnych decyzji. Powiedziano nam, że po prostu zatrudniamy złych kandydatów; no i problem rozwiązany, prawda? No, nie całkiem.

Nienawidzę spekulacji na temat tego, ilu dobrych kandydatów do pracy zostało wyeliminowanych z powodu różnego rodzaju testów. Być może, jednym z najlepszych sposobów przeprowadzania rozmów kwalifikacyjnych, jaką zaobserwowałem było przeprowadzenie rozmowy wstępnej przez kierownika działu, czyż są ważniejsze związki pomiędzy pracownikiem a przełożonym? Następnie kierownik działu prezentuje kandydata do pracy niektórym ze swoich współpracowników, aby przedyskutować warunki pracy, drugi pod względem ważności związek; no i w końcu kandydata przedstawia się dyrektorowi naczelnemu i szefowi działu HR, w celu dokonania ostatecznej akceptacji.

System ten angażuje do jego przeprowadzenia wielu ludzi i nakłada na każdego z nich osobiste zainteresowanie w tym, aby odpowiedni kandydat pomyślnie przystosował się do warunków pracy; dobry system wsparcia. Niestety, jest to tylko jedna część problemu.

Podtrzymywanie motywacji u dobrych pracowników

Stephen Covey, autor ‘Siedmiu nawyków wysoce efektywnych ludzi’ powiedział, że zaufanie jest najwyższą formą motywacji. Dlaczego jest tak, że nowi pracownicy rozpoczynają pracę z energią i wigorem, gotowi do podejmowania stojących przed nimi wyzwań, a następnie cała ta energia wypala się w czasie pierwszych kilku miesięcy. Powodem, jest często występujący brak zaufania.

Istnieje wiele możliwych przyczyn dla zbyt wysokiej płynności kadr w grupie zarządczej i jest to zazwyczaj spowodowane kombinacją wielu składających się na to bolączek, jakkolwiek najbardziej powszechną przyczyną płynności, jest brak zaufania i skrzywienie polegające na minimalistycznym kierowaniu ludźmi. W latach dziewięćdziesiątych próbowaliśmy skoncentrować się na wyposażeniu pracowników w szerokie pełnomocnictwa, ale pełnomocnictwa wymagają zaufania.

Mikro menedżerowie strzeżcie się; oczywisty brak zaufania zniszczy samomotywację i powiększy brak poczucia bezpieczeństwa u najlepszych pracowników. Mikro menedżerowie, ogólnie mają jedną rzecz wspólną; ufają tylko własnym decyzjom, swoim własnym procedurom i wszechobecne odczucie ‘Jeżeli chcę, żeby praca była dobrze wykonana, muszę im powiedzieć, jak mają to zrobić.’ Powodem, dla którego ogarnięci są takim przeświadczeniem, jest kompletny brak zaufania w zdolności swoich współpracowników do prawidłowego wykonywania zadań, na nich nałożonych.

Na ironię zakrawa fakt, że mikro menedżerowie, nigdy nie wykonywali specyficznej pracy, którą próbują kierować, w swej mikro skali. Oni są po prostu zaprogramowani na podtrzymywanie kontroli.

Arogancja, w przeciwieństwie do zaufania, jest powszechna wśród grupy mikro menedżerów i wspiera oraz składa się na ich odczucia o tym, że tylko oni wiedzą w jaki sposób wykonać daną pracę. Hotele prowadzone przez mikro menedżerów, nigdy nie doświadczają wspaniałych rezultatów, możliwych do osiągnięcia, kiedy innowacja i zaufanie jest częścią hotelowej kultury.

Mikro menedżerowie stale poszukują ludzi, którzy będą robili tylko to, co się im dokładnie przykaże. Dla mikro menedżerów kierowanie zadaniami w pracy jest łatwiejsze, niż dokładne postawienie celów, zapewnienie wskazówek, dostarczanie materiałów i zapewnienie menedżerom i ich podwładnym wolności w tworzeniu swoich własnych sposobów realizowania postawionych założeń.

Wiem, że są tacy mikro menedżerowie, którzy będą kiwali głowami, czytając ten artykuł. Mikro menedżerowie rzadko rozpoznają takie cechy u siebie. Mikro menedżerowie rzadko zadają pytania, wolą dyktować zadania. Ogarnięci są zazwyczaj obsesją czytania raportów, ale rzadko akceptują ich wiarygodność. Angażują się w szczegóły wykonywanego, specyficznego zadania, zamiast zapewnić sprawcze przywództwo.

Zaufanie jest potężną wartością. Rozwijaj swoje zaufanie w kompetencje współpracowników. Zapewnij im jasne i klarowne przedstawienie celów, źródła wskazówek, dostęp do dodatkowych materiałów i solidny system odniesienia mierzący ich efektywność; ale pozostaw im sposoby realizacji postawionych celów. Trochę więcej czasu może zająć ustanowienie ‘zarządzania’ wśród twoich menedżerów i współpracowników, ale poprzez te działania będziesz wynagrodzony szczęśliwszym, bardziej lojalnym i bardziej wydajnym zespołem.

Neil Salerno



Komentarze:

Dotacje dla branży hotelarskiej 2024 - wszystko, co musisz wiedzieć ...więcej»

Podstawowe niezbędne narzędzia pracy współczesnego hotelarza ...więcej»

Bezpieczeństwo w małych obiektach hotelowych ...więcej»

Pomaganie integruje ...więcej»

Kradzież w hotelu? Nie daj sobie ukraść własnych praw! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji